... נותן דוגמה מפורטת: אם מדברים על משהו שהוא מעל
הזמן, אפשר היה לחשוב שהדבר שמעל
הזמן הוא משהו אחר, שונה במהותו מכל הימים והשעות. אבל דווקא רבי נחמן מברסלב מגדיר שהשורש של כל הימים הוא גם יום. כלומר, השורש האינסופי של
הזמן נקרא גם הוא יום - ולכן, באופן מסוים, הוא מוגבל בכך שהוא מוגדר תחת המושג יום. הוא לא דבר אחר לחלוטין, הוא צמצום ראשוני שעומד בבסיס כל יתר ... כשהם עדיין היו במחשבתו. זו אהבה שנמצאת למעלה
מהזמן ומהמידות, ללא שום צמצום או לבוש. אהבה זו נקראת דעת סתומה, אהבה שאינה תלויה בשום דבר חיצוני. לעומת זאת, אהבה שבפועל היא אהבה שמתממשת כשהנברא נמצא ...