... עד שהיא מכילה בתוכה, את הניגוד שלה, ביחד איתה, בו זמנית
בבת אחת. דהיינו, שיש לאדם העדר רצון ככ גדול, עד שהוא יכול לרצות ממש, ואפילו ליהנות או לסבול מהרצון שלו, ואעפכ הוא בו זמנית, אינו רוצה דבר כלל. וכמובן גם להפך, שיש לאדם רצון ככ גדול, עד שהוא רוצה את כל הדברים כולם
בבת אחת. ועד שהוא מסוגל לרצות דבר אחד, יותר מכל שאר הדברים, למרות שבאמת הוא רוצה את כולם תמיד. והאדם סובל, רק בגלל שאין לו מספיק רצון ותאוות. והאדם צריך להיות בעל תאווה ככ גדול, עד ... צועדים למקום של שלמות אמיתית, שבו דבר והיפוכו מחוברים
בבת אחת . ואז הם נופלים אל תוך ההגדרות של השכל. ואז הם מגדירים עבור עצמם, שהם צועדים אל מקום, שאין בו שום רצון כלל, ושבו הכל רק אחד ממש, בלי שום נפרדות כלל. והם מגדירים את האחדות, כהעדר ... מוגדר כלל. ככ לא מוגדר, עד שהאדם יכול להיות דבר והיפוכו
בבת אחת. (או, מקום שהוא ככ מוגדר, עד שהוא מסוגל להגדיר דבר והיפוכו, כהגדרה אחת). והדרך היחידה בעולם להשיג את החוויה הזאת, היא על ידי הבנה בלבד. כי האדם חווה, את מה שהוא מסוגל להבין ... אמת, שבה, אין צורה ואין מהות שנפרדות זו מזו, אלא שתיהן
בבת אחת. שיש גם צורת רצון סופית, וגם בו זמנית העדר צורת רצון סופית, בו זמנית
בבת אחת. ורק מי שמתבונן היטב על מהות הצורות, ועל מהות מהותן של הצורות, רק הוא רואה את האמת, שבאמת הכל אחד ממש. ואז הוא גם חווה את השלמות הזאת באמת. וכנל, הדרך היחידה להגיע לכך, היא רק ...