... נכונה? הסיבה החשובה ביותר לבדוק את נכונות הביקורת לפני הכל, היא כי האמת היא הדבר המרכזי שמעניין אותך באמת. לא משנה מי האדם שהעביר לך את ההערה, מה הוא חושב, מה
האינטרסים שלו, מה המטרה שלו או האם הוא רוצה לפגוע בך או לעזור לך, כל אלו הם קשקושים ביחס לבדיקה ... אנשים רבים נוטים להגיב מיד בצורה של התגוננות או התקפה בלי לחשוב לרגע על תוכן הביקורת. הם עסוקים בשאלות כמו מי הוא שיגיד לי את זה?, מה הוא מבין בכלל?, איזה
אינטרס יש לו?, או האם הוא שונא אותי?. אך אליעד מדגיש שכל השאלות הללו אינן חשובות. כל עוד לא בדקת ... לא באמת השגת שום דבר מהתגובה שלך. מה לא משנה כאשר אתה מקבל הערה או ביקורת? לפי אליעד כהן, לא משנה בכלל: מי אמר לך את ההערה? איך האדם הזה נראה? בן כמה הוא? מה
האינטרס שלו בהערה הזאת? האם הוא מנסה לפגוע בך? האם הוא רוצה לעזור לך? האם הוא אוהב אותך או שונא ... כי האמת היא תמיד המדד המרכזי. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה מעשית ופשוטה להתמודדות עם ביקורת: תמיד בדוק קודם כל אם ההערה נכונה. האמת היא הדבר המרכזי, וכל השאר -
אינטרסים, כוונות, זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת ...