... שהוא לא מושלם, הוא יש לו את כל הדברים הטובים שיש בחוסר השלמות. אבל בשלמות יש חיסרון, משום שאין בה את חוסר השלמות. וגם
באין סוף יש חיסרון. והחיסרון שלו הוא שהוא
אין סוף . דהיינו, שהוא לא סוף.
והאין סוף לא יכול לחוות את המציאות כפי מה שהאדם שהוא סוף חווה אותה. והאדם יש לו חיסרון, משום שהוא לא יכול לחוות את המציאות, כפי מה שהיא מנקודת המבט של המציאות
האין סופית. וגם אם האדם יוכל להכיל בתוכו את ההפכים, גם בזה יש חיסרון! משום שהאדם יהיה חסר את היכולת לא להכיל הפכים, אלא להכיל רק צד אחד של המטבע, בלי להכיל את שני הצדדים בבת אחת. ... זה בו זמנית. והמצב הזה הוא מאוד מורכב, אך מי שמגיע אליו, אז הוא במצב של שלמות אמיתית. כי אז ורק אז הוא מכיל בתוכו גם את
האין סוף וגם את הסוף והצמצום עצמו בו זמנית. וכאן במאמר נגלה את הסוד, במה תלויה היכולת של האדם להגיע למצב התודעתי הנל. והסוד הוא כי בעולם שלנו יש שאלות שעליהן האדם לא יכול למצוא ... מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי כל סיבה תמיד יהיה ניתן לשאול מהי הסיבה שקודמת לה, ומדוע היא עצמה כפי מה שהיא. וכיוב יש
אין סוף פרדוקסים שאותם האדם לא יכול להבין בשכל אנושי. וגם כל חכמי החכמים בעולם, וגם כל חכמי הפילוסופים והמדענים, וגם חכמי הפסיכולוגים, וגם חכמי הרוח וכל חבריהם, אף אחד מהם לא ... השורש של כל הספקות והקושיות שיש בעולם. כי לשאלה של מהי הסיבה הראשונה, יש כמה תשובות פשוטות. אבל יש שאלה אחרת קשה בקושי
אין סופי, שהיא השורש של כל השאלות שיש בעולם. ואחרי שהאדם מתגבר על כל הפרדוקסים של המציאות, אז האדם רואה אל מול עיני שכלו את השאלה של כל השאלות. וכאשר האדם מגיע לשאלת כל השאלות, ...