... לו. ורצון של אמת, הוא רצון
אין סופי. ואין דבר העומד בפני הרצון. וזהו רק כאשר הרצון, הוא רצונו של אלוהים (הכוח הראשון). ורצונו של אלוהים, הוא רצון
אין סופי, שלא קודמת לו שום סיבה אחרת. ושום דבר שבעולם, לא יכול לעמוד כנגד רצון שכזה, משום שהרצון הזה הוא זה שיוצר את העולם. וכאשר יש לאדם רצון
אין סופי, הרי שאין דבר העומד בפני הרצון כפשוטו ממש. ואז האדם מקבל את כל מה שהוא רוצה בשלמות. ורצון
אין סופי, הוא רצון שממלא את האדם בשלמות. דהיינו, שכל הרצון של האדם, כולו ממוקד רק בדבר אחד ויחיד. כי כל זמן שהאדם רוצה יותר מאשר דבר אחד, הרי שהרצון ... ממש, הרי שאז הרצון של האדם הוא
אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא רצון פשוט. וכאשר האדם רוצה ברצון
אין סופי להבין את האמת, אז כמובן הוא מקבל את מה שהוא באמת רוצה, שזה להבין את האמת ולהתאחד איתה. כי לאדם נדמה, שהוא רוצה להיות מאושר. ולהיות מאושר, ... באמת, לשם כך הוא צריך רצון
אין סופי להבין את המציאות באמת, שזה ורק זה נקרא רצון של אמת, ובלי זה האדם הוא מרחיק את עצמו מהאמת של המציאות. אז ממילא השאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם, להביא את עצמו לרצון אמיתי
ואין סופי לידיעת האמת? והתשובה היא, כי על האדם לעשות בירור של הרצון העצמי שלו. כי הרצון הראשון של האדם, הוא רצון
אין סופי שעליו נשענים כל הרצונות של האדם, ושממנו נובעים כל הרצונות של האדם. (ובסוף הדרך יבין האדם, כיצד הרצון הפנימי שלו לידיעת האמת, כיצד הוא מלובש ... להתחבר לרצון הראשון, שהוא הרצון
האין סופי האמיתי שלו, לשם כך עליו לחקור ולגלות, על מה נשענים ומהיכן נובעים, כל הרצונות שלו. ובפשיטות, על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה שבגללה הוא רוצה ... כי הוא לא באמת מבין את הרצון
האין סופי, שמניע את כל הרצונות שלו. (ואיך רצון אחד מלובש
באין סוף רצונות משתנים, זהו עניין אחר וכפי שכבר ביארתי מקום אחר). ועל האדם לחקור ולגלות, מה הסיבה שבגללה יש לו רצון עצמי. ומהו הרצון העצמי, ומהיכן הוא ... ומגלה בתוכו את הרצון הראשון
האין סופי שלו, שבמקרה הוא מתאחד עם המציאות. ונמצא אם כן, כי על ידי הבירור שהאדם עושה לשורש הרצון שלו, על ידי זה האדם מגיע לרצון
האין סופי שלו, והוא רואה את האמת המלאה, ומתאחד עם המציאות על ידי ידיעת האמת, וכל רצונו מתמלא בשלמות שאין שלמות אחריה. ואיך יברר האדם את שורש הרצון ... ביותר שלו? ואיך יגיע האדם לרצון
אין סופי לידיעת האמת? תשובה: על ידי זה שהאדם הולך במסירות נפש, אחרי נקודת האמת שלו, למרות שהיא לא מוחלטת. והכוונה היא, שהשקר והאמת הם שני הפכים. ...