... דבר העומד בפני הרצון - השגת
האין סוף ובו יתבאר העניין, שאין דבר שעומד בפני הרצון, ועניין השגת
האין סוף , על ידי רצון
אין סוף. ואין דבר העומד בפני הרצון, בתנאי שהוא רצון של אמת. ואמת היא אמת, ואין בה ... כאשר הרצון הוא אחד. דהיינו, שיש לאדם רצון
אין סופי אחד, כלפי דבר אחד ויחיד. כי כל זמן שהאדם רוצה, יותר מאשר דבר אחד, הרי ... כל דבר שהוא. כי לא יראני האדם וחי (השגת
האין סוף, תוך כדי קיום התודעה הסופית), הוא רק אצל מי שרוצה לצאת ידי חובה, שאז נחשב ... אבל מי שרוצה את המצווה עצמה, שרוצה את השגת
האין סוף עצמה, אז אצלו יש חשק חושק ונחשק. כי כל דבר בעולם מתחלק לשלושה חלקים. והם ... שאין שלמות גדולה ממנה, והחשיבות שלה היא
אין סופית ואין דבר חשוב מלבדה. ומי שרוצה להשיג את השלמות הזאת, עליו לחשוק בה ... כפי גודל הנחשק. ומאחר שהנחשק הוא בגודל
אין סופי, כי הוא השלמות עצמה, לכן גם החשק, צריך להיות
אין סופי, שזהו רצון של אמת. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון, מלבד הרצון להשגת השלמות, הרי ... האמיתית, אין שום שקר כלל, ושם האמת היא
אין סופית, ללא שום שקר כלל. וגם השלמות של האחדות, גם היא שלמות של אמת. כי אין שם ... דבר אחר שקודם לו. והאדם לא יכול להשיג את
האין סוף, מעצם מהותו כישות נפרדת
מהאין סוף. כי הסוף, לא יכול להכיל בתוכו את
האין סוף. וזאת החוקיות של העולם שלנו, שבה יש הפרדה בין הסוף לבין
האין סוף. וזאת מהות השכל, שבה יש הפרדה בין היש לבין האין, ובין דבר להיפוכו. והאין האמיתי, הוא
האין סוף, וכל דבר שהוא יש, יש לו סוף של זמן ומקום. ומצד השכל והמהות הנפרדת של האדם, ... הוא חסר את השלמות, מאחר שהאדם הוא לא הישות
האין סופית שמכילה בתוכה את הכל. אלא, שאין דבר העומד בפני הרצון. ויש לאדם זכות ווטו ... תהיה נפרדות. כי כמו שהסוף לא יכול להיות
אין סוף, כך גם עפ השכל,
האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו. והנה, למרות שעפ השכל
האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו לסוף, והאחדות לא יכולה להוות נפרדות, הנה אעפכ המציאות ... והרצון של אמת שיש לאלוהים, הוא גורם לכך,
שהאין סוף יוכל לצמצם את עצמו. כי מצד האלוהים, הנחשק הגדול ביותר, הוא דווקא הנפרדות. ... של האלוהים, שהוא חסר את הנפרדות, כי הוא
אין סופי, וגם זאת מגבלה להיות
אין סופי. (והכל מצד הנפרדות. כי מצד האחדות, הכל אחד ממש). ולאלוהים יש רצון אמיתי
ואין סופי, שתהיה מציאות שנפרדת ממנו. ורצון של אמת, אין דבר שעומד בפניו. ולכן המציאות ... מעצמה. כי העצמיות של הבריאה, היא ההוויה
האין סופית של האחדות. ומצד חוקי השכל, אין אפשרות שהאחדות תהווה את הנפרדות, כי זה דבר ... ההפוך. שבו הנפרדות יכולה לחזור ולהיכלל ממש
באין סוף כישות אחת ממש. ולמרות שזה נגד השכל, כי הסוף שונה במהותו
מהאין סוף, אעפכ אין דבר העומד בפני הרצון של אמת. ואלוהים מהצד שלו, רוצה ברצון של אמת, ... ולהפך. ומצד האמת, כל ישות סופית, היא
האין סוף עצמו ממש, רק שהלבוש בעיני השכל, הוא של ישות סופית. ומצד האמת לאלוהים אין שום יתרון, על האדם. כי מצד האמת, יש
אין סוף אלוהים
אין סופיים, וגם האדם הוא אלוהים עצמו, שלא משתמש בכוח שלו, או משתמש בכוח שלו כדי ... לבטל את הצמצום והלבוש, ולחזור ולהיכלל
באין סוף שמהווה אותה, על ידי זה הרצון של האדם, מתגבר על הרצון של האלוהים. ואצל ...