... או מתפטר, ונוצר צורך שעובד אחר ייקח על עצמו את התפקיד שהתפנה. השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף או תוספת
אחריות, מבלי לתת לו הצעה כספית גדולה או משמעותית שתכביד על הארגון. איך לגרום לעובד להרגיש שהוא לא יכול לסרב להצעה? אליעד כהן ממליץ להתמקד במהות ולא בהיסטוריה - לא להגיד לעובד שהקודם עזב ולכן הוא חייב לבצע את תפקידו, כי אז העובד ירגיש מנוצל. במקום זאת, יש להדגיש את
האחריות והחשיבות של המחלקה, ואת העובדה שהעבודה הנוספת היא חלק אינטגרלי מהתפקיד שלו. אליעד מדגיש שחשוב להציג את המהלך בצורה חיובית, כחלק משדרוג אישי ומקצועי של העובד. מה השלבים לשכנוע ... בעבודה? השכנוע מתבצע בכמה שלבים עיקריים: זיהוי רצונותיו של העובד (מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה). לברר מדוע הוא עלול להתנגד לתפקיד החדש או לתוספת
האחריות. להסביר לו בבירור כיצד ביצוע התפקיד יאפשר לו להשיג את מה שהוא רוצה ולהימנע ממה שהוא חושש ממנו. לדוגמה, אם העובד רוצה להרגיש שמעריכים אותו יותר, או רוצה ביטחון תעסוקתי, יש ... עבודה של שני אנשים? אליעד מסביר שהדרך הנכונה היא להציג את המהלך כשינוי ארגוני חיובי, שמטרתו לייעל ולשדרג את המחלקה, וכך להעצים את תחושת הערך
והאחריות של העובד. טעות נוספת היא להניח שהעובד בהכרח רוצה כסף. אליעד מזהיר מפני ההנחה הזו, ומציע לחפש את הרצונות האמיתיים שעומדים מאחורי הרצון לכסף (כמו תחושת ערך, כבוד, ביטחון, ... רציונלית ועניינית. ההצלחה תלויה בעיקר בהבנת הרצונות של העובד, במתן תחושה של ערך וחשיבות, ובשימוש נכון בשיטות של לחץ חיובי, שיעודדו את העובד לקחת
אחריות נוספת מבלי לדרוש תגמול משמעותי. איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף? שיטות שכנוע עובדים בעבודה ניהול עובדים ללא העלאת שכר איך לזהות מה העובד באמת רוצה? ניהול משא ומתן עם עובדים טיפים לשכנוע עובדים לקבל
אחריות כן. מה הנושא? ש: הנושא הוא כזה, איך לשכנע עובד בעבודה מהר, לשכנע לקבל תפקיד של מישהו אחר שהתפטר אליעד: איך לשכנע עובד לקבל תפקיד של מישהו אחר שהתפטר. ש: שהוא מקביל לו, אוקי? ... עבודה. מה ההגדרה של לקבל תוספת של עבודה? מה זאת אומרת תוספת? הוא צריך לעבוד שעות נוספות? לעבוד יותר קשה? מה ההגדרה? ש: הוא צריך לקבל על עצמו יותר
אחריות וגם הוא צריך להיות כזה יעיל שהוא יוכל עוד להביא לך תוספת לזה. אליעד: הוא צריך לעבוד יותר יעיל כדי שהוא יוכל לבצע גם וגם? ש: כן. אליעד: אוקי, עכשיו מה אנחנו עושים? הוא בעצם שאל ... המחלקה, אני רוצה לשדרג אותך, אני רוצה לעדכן אותך שאנחנו עכשיו משדרגים לך את המחלקה, אני מוסיף לך עוד עובד למחלקה ומעכשיו אתה אחראי יש לך עוד תחומי
אחריות נגיד על משהו, נניח. ש: כן אבל זה לא סתם להוסיף עובד בגלל אותו מנהל שפורש, יש לו עוזר אז העוזר עובר למנהל החדש, זאת הכוונה שלי. עכשיו אני לא יודע אם המנהל החדש יודע שההוא עומד ... ברירה. אם נגיד אתה אומר לו תראה אנחנו צריכים ככה וככה והמחלקה שלך אחראית על זה אז המחלקה שלך צריכה ככה וככה ואז אתה כאילו גם אומר לו שכאילו יש לו
אחריות, אתה גם מגדיל אותו וגם אומר לו שצריך משהו כדי למלא את
האחריות כי אם לא זה ידפוק את מה שאנחנו צריכים אז לא תוכל לתת לו את מה שהוא צריך. אם אני הייתי אתה הייתי מתחיל באני מעריך את זה ש 1,2,3,4,5, אני שמח שהמחלקה שלך מטפלת ב 1,2,3,4,5 ובגלל שהמחלקה שלך אחראית על זה וזה, לכן אני רוצה לעדכן אותך שתדע שמעכשיו אנחנו צריכים ככה וככה וזה יהיה במסגרת
האחריות של המחלקה שלך. כמשהו שהוא חלק מהעניין. ועוד דבר אל תגיד הוא עזב ולכן אתה צריך תגיד אנחנו צריכים שככה וככה, אל תדחוף את ההוא עזב. למה? כי אם אתה אומר הוא עזב עכשיו אנחנו צריכים ...