... שפירש מהדברים שאמרתם. כאשר עוצרים ושואלים את האדם השני מה הבנת שאמרתי?, אפשר לגלות בקלות לאיזה מהשלושה הוא מתנגד, וכך לטפל בבעיה במדויק. איך לקחת
אחריות על ההסבר שלכם בשיחה? אליעד מדגיש את החשיבות של לקיחת
אחריות אישית על ההסבר של הדברים שאתם אומרים. במקום להגיד לצד השני לא שמעת אותי טוב, שזה עלול לגרום לו להתגונן ולתקוף בחזרה, יש לקחת
אחריות ולומר משהו כמו: יכול להיות שלא הסברתי את עצמי טוב, יכול להיות שאני מבולבל, אולי לא התנסחתי כמו שצריך, או אולי התבלבלתי ואמרתי דבר אחר ממה שהתכוונתי. גישה כזו יוצרת ... המריבות בעולם. הסיבה המרכזית לכך היא שרוב המריבות מתחילות מכך ששני הצדדים לא מבינים זה את זה, ולא מפני שיש מחלוקת אמיתית על העובדות. אם אנשים ייקחו
אחריות לבדוק היטב אם הם הבינו נכון את הצד השני, ואם הם יוודאו שהצד השני הבין אותם, רוב המחלוקות יתבהרו וייעלמו עוד לפני שהן הפכו למריבות של ממש. לסיום, אליעד מסביר שהרעיון פשוט אך דורש תרגול, מודעות
ואחריות אישית מצד כל אדם שמעוניין לנהל תקשורת בין - אישית מוצלחת יותר ולהימנע מוויכוחים מיותרים. מי שיבין ויתרגל את הגישה הזו, יראה שינוי משמעותי ביחסים שלו עם אנשים אחרים ... מתווכחים בלי להבין? כשמישהו טוען אתה טועה!, שאלו אותו: מה הבנת שאמרתי? ייתכן שהוא לא באמת הבין, או שאמרתם דבר אחד והתכוונתם לאחר. ברגע שאתם לוקחים
אחריות על ההסבר, ואומרים: אולי לא הסברתי את עצמי נכון, אתם מונעים התנגדות אוטומטית. אם תאמרו למישהו: אולי לא שמעת אותי נכון?, הוא מיד יגן על עצמו: מה פתאום! אני שמעתי ... מסכים עם הטענה ש... כי... אל תאמרו אני לא מסכים איתך בלי להסביר. על מה בדיוק אתה לא מסכים? מה בדיוק לא נכון? מה הבנת שהצד השני אמר? מניעת מריבות -
האחריות שלכם חשוב לזכור: העיקרון הזה תקף לא רק כלפי אחרים, אלא גם כלפיכם. כלומר, כשאתם לא מסכימים עם מישהו אחר, אל תקפצו ישר ותגידו: זה לא נכון! קודם כל, ודאו שהבנתם נכון ...