... שלו כישות נפרדת
מהמציאות. והשחרור הזה צריך להיות בשלמות, גם ברמה השכלית וגם ברמה הרגשית. כי כדי שהאדם יחווה שחרור מוחלט באמת, מה"אני" שלו ומהישות שלו ברמה הרגשית, לשם כך על האדם ... דהיינו, את מהותה של
המציאות עצמה, שהיא מפרקת לאדם את חווית ה"אני" הנפרד שלו, התפישה הזאת ניתן להגדיר אותה, כתפישה מעל המחשבה. ולמה מעל המחשבה? כי כדי שדבר יוכל להיכנס לתוך המחשבה של ... אז הוא לא מחוייב
המציאות והוא לא המהות של
המציאות. ובסוף התהליך, על האדם להכיל בתוכו את מהות
המציאות עצמה, שאותה לא ניתן להגדיר כלל, משום שהיא מחוץ לכל ההגדרות. כי כל ההגדרות, הן לבושים שונים של מהות
המציאות. וזה בעצם אומר שהמכוון והתכלית, הם מחוץ להגדרות כלשהן. והדרך של האדם להשיג במחשבתו את הבלתי מושג, דהיינו, את מה שנקרא השגת האין סוף, שהיא השגת עצמות ומהות
המציאות, שהיא בעצם תפישת האדם את ה"אני" האמיתי שלו, הדרך לעשות זאת, היא על ידי הקדמות, שאותן השכל של האדם כן יכול לתפוש. כי ההקדמות, הן מבואות ודרכים של שכלים שונים, ... יכול לתפוש את כל
המציאות כולה ללא כל הגבלה. אלא שבמשך היום, האדם משתמש בשכל נמוך (לא משתמש בשלמות בשכל שלו). ועל ידי זה האדם חווה את הנפרדות של
המציאות, שקיימת רק ברמת הלבושים של
המציאות. והספר הזה, הוא כולו הקדמות. והכוונה היא, שהתכלית של הלימוד בספר, היא לא שהאדם יסכים עם כל מה שכתוב בספר, כי זאת לא התכלית כלל. ומי שילמד את הספר ויגיע ... של הספר הזה ושל
המציאות כולה. והספר הזה הוא רק מעין חבלים, שאיתם יכול האדם לטפס אל מחוץ למקום ואל מחוץ לזמן, ולהשקיף משם על האירועים כולם. כי כפי שכבר אמרנו, הטועה הולך בדרך, בלי ... כך עליו להסתכל על
המציאות, מנקודת מבט חיצונית מחוץ למרחב המקום והזמן. כי כל דרך מובילה לדרך אחרת. וכל עולם וכל רגע מובילים לעולם ולרגע אחר נוסף. וכל זמן שהאדם לא מצליח לראות מה יש ... לא הקצה האחרון של
המציאות, והוא לא הקצה האחרון של ההבנה האנושית, שהאדם יכול להגיע אליה. וכפי שאמרנו, השכל שיש בספר הזה, נכתב כלבושים שונים, של השכל שנמצא מחוץ לכל הגדרת מקום או זמן. ... להבין את עצמו ואת
המציאות וכולי. ...