... וכפי שכבר ביארתי, מי שרוצה ליהנות מהמשחק של החיים, לשם כך עליו בראש ובראשונה ללמוד את חוקי המשחק. וללמוד את חוקי המשחק של החיים, פירושו להבין את
המציאות באמת. כי רק אחרי שהאדם מבין את כל
המציאות באמת, רק אז האדם באמת יכול לעשות בחירות ... הטוב ביותר. וכל מי שהוא פיקח, הוא מחפש את האמת. כי תמיד טוב לדעת מהי האמת. וגם אם לא מוכרח שהאדם ירצה ללכת אחרי האמת, הרי שתמיד טוב לדעת אותה. כי
המציאות, לא תשתנה רק בגלל שהאדם ישקר את עצמו. והאדם ... יודע, וכל זמן שהאדם מסוגל לשאול את עצמו האם כבר הגעתי אל האמת הגדולה ביותר שקיימת במציאות, וכל זמן שאפילו תיאורטית ניתן לומר, שהאדם עוד לא הבין את
המציאות בשלמות, הרי שחד משמעית, האדם עוד לא הגיע אל ... שקיים במציאות, שהוא מעל השכל האנושי של האדם. וכאשר האדם משיג בשכלו את כל מה שהוא יכול להבין בשכל האנושי שלו, אז השכל של האדם מתחבר לשורש השכל של
המציאות, שהוא השכל העל אנושי, ושם האדם רואה את האמת של
המציאות באמת. והאמת של
המציאות היא כ"כ גדולה, עד ששם בשכל הגדול של
המציאות, אין לשקר שום קיום כלל. כי שם באותה רמת ... ויחפש את האמת, אז הוא ימצא אותה. אבל יש כאן סוד, והוא שהשכל של האדם טוב אך ורק לצורך התנהלות יום יומית אך לא מעבר לכך. כי בין ידיעת האמת האחת של
המציאות, לבין התנהלות יום יומית, יש הבדל של שמים וארץ. כי ידיעת האמת של
המציאות, מצריכה לשם כך שתהיה לאדם יכולת תפישה אין סופית, כדי שהאדם יוכל לראות בעיני שכלו את כל התמונה המלאה של
המציאות, דהיינו, את הסיבה הראשונה של כל הסיבות וכיו"ב. והשכל של ידיעת האמת, הוא שכל נפרד מההתנהלות של האדם בחיי היום יום. כי האדם בחיי היום יום מתנהל ע"פ מגבלות התפישה השכלית שלו, שעל פיהם
המציא האדם את חוקי הלוגיקה, לצורך התנהלות כאן בעולם ... שיש אפשרות אפילו תיאורטית שיש אמת אחרת, הרי שהאדם מוגבל לתפוש את האמת רק על ידי מגבלות התפישה המוגבלת שלו. וזה כמובן לא אינדיקציה לאמת האמיתית של
המציאות. כי האמת האמיתית של
המציאות, היא דבר אחר לגמרי. וכאשר האדם מגיע לאמת האמיתית של
המציאות, גם אם הוא ינסה לחשוב את ההפך של מה שהוא ... את האמת שלו. אבל כל זמן שהאדם מבין שיש מישהו אחר כלשהו בעולם, שיכול אפילו תיאורטית לחשוב אחרת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם עוד לא הגיע לאמת הפנימית של
המציאות. כי האמת הפנימית של
המציאות נמצאת בכל דבר. ואף אחד בעולם לא יכול לשקר ... אומר שהוא לא צודק. כי אי אפשר להיות צודק באמת, תוך כדי זה שהאדם לא מבין מהי האמת גם בדברים שהפוכים לדעתו. והחכם האמיתי שיודע את האמת הפנימית של
המציאות, הוא יש לו את היכולת להכיל בתוכו את ההפכים ... היא כ"כ גדולה, עד שהיא לא נכנסת בשום מחשבה ובשום דיבור. מאחר שהיא האמת האמיתית עצמה, שבה אין שום מחשבה שיכולה לתפוס אותה כלל. ולכן החכם האמיתי כמו
המציאות, מצמצם את דעתו לכל מיני דיבורים שונים, ובהם ... מסוגל גם לשקר / לחשוב על דבר שקר שהוא לא האמת המדויקת ביותר, הרי שיש באדם עצמו עדיין גם שקר, והרי שגם תפישת האמת של האדם היא עדיין לא האמת האחת של
המציאות. ורק כאשר האדם מגיע לזיכוך של התפישה שלו ...