... משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם
תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש
תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה,
תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה ... את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של
התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר ... מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה
לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה ... שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו
לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע ... לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם
לתלמיד. ש: אולי
התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה? אליעד: אפשרי. אם
התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין
לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את ... ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור
התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים ... והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם התאמה אליך למקרה הספציפי שלך. ש: או שאתה
כתלמיד תלמד מהתהליך. אליעד: נכון אבל אז אתה לא ... אותו. ש: אולי אפשר להסתכל עליו. אליעד: אתה צודק מה שאמרת זה נכון אמרת שזה גם תלוי
בתלמיד כי
התלמיד יכול לעשות התאמות, מה שאמרת זה נכון אבל ...