... למקצוע או אהבת למידה, אלא מתוך רצון להתפרנס או לשמש כבייביסיטר לילדים. כשהמורה עצמו לא אוהב את החומר הנלמד, הוא אינו מסוגל לעורר
בתלמידים תשוקה או עניין אמיתי. לעומת
התלמידים , שכאשר אינם נהנים, מיד מאבדים עניין, המורה כבר התרגל לסבול בשקט ולשאת את השיעמום. לילדים אין את המנגנון הזה ולכן הם מגיבים בחוסר ריכוז ובחוסר עניין. מי ראוי להיות מחנך טוב? אליעד מסביר שמחנך טוב הוא מי שהצליח קודם כל לחנך את עצמו. כדי שהמורה יוכל לעזור
לתלמידים להתפתח, הוא צריך להבין לעומק את עצמו ולזהות את אותן בעיות אצל
התלמידים. כל תכונה שנמצאת אצל
התלמיד, כגון עצלנות, חוסר ריכוז או התנגדות ללימודים, קיימת גם אצל המורה, לפחות בצורה פוטנציאלית. מחנך טוב חייב להיות מודע ליכולות שלו ולמגבלות שלו. אם המורה מבין את עצמו ויודע כיצד להתמודד עם החסרונות והתכונות השליליות שבתוכו, הוא יוכל לעזור
לתלמיד לעשות את אותו הדבר. האם ביטחון עצמי הוא דבר חיובי? לפי אליעד, ביטחון עצמי הוא לא בהכרח דבר חיובי. אנשים חושבים שצריך שיהיה להם ביטחון עצמי, ... אמורים להיות חוויה שמאפשרת לילדים להכיר את עצמם טוב יותר ולהיות מאושרים יותר. המחנך חייב להבין מהי מטרת הלמידה באמת ולשדר זאת
לתלמידים. איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את הלימודים? הדרך לגרום לילדים לאהוב את הלימודים היא בכך שהמורה עצמו יהיה מלא תשוקה ועניין במה שהוא מלמד. הוא צריך להעביר
לתלמידים את החומר מתוך התלהבות אמיתית. בנוסף, על המורה לראות את עצמו
בתלמיד, להבין למה
התלמיד מתקשה ולהציע לו כלים להתמודד עם הקושי. חשוב מאוד להדגיש בפני הילד לא שהוא יכול, אלא שהוא פשוט צריך לנסות ולבדוק את עצמו בכל פעם מחדש. בדרך זו, הילד ירגיש שהלימודים הם הזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולא חובה או מטלה משעממת. איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד? מי ראוי להיות מחנך? למה
התלמידים שונאים את בית הספר? איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים? למה להתמקד בחצי הכוס המלאה זה שקר? איך לגרום לילד להעריך את עצמו באמת? מה המטרה ... איך לפתח ביטחון עצמי הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של
התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את
התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים
לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד היחס של המורה עצמו אל מה שהוא מלמד, כיצד הוא משפיע על
התלמידים? האם אפשר לבקש מילד לאהוב את הלימודים? מי אחראי לכך שהילד יאהב את הלימודים? האם בן אדם נולד עם ביטחון עצמי? מתי צריך חוסר ביטחון עצמי? ...