... לא חווה שום דבר באופן מלא, כי כל דבר מיד מוטל בספק. המצב האידאלי שאליו אליעד מכוון הוא לא לוותר על אף צד, אלא להחזיק
בשתי המחשבות המנוגדות באופן מלא בו זמנית - גם שהכל אפשרי וגם שיש דברים מחויבים וספציפיים מאוד. כיצד ניתן להתאמן בלחשוב דבר והיפוכו בו זמנית? אליעד נותן דוגמה פרקטית. למשל, ... את ההיפוך של כל משפט שהוא אומר. זה אימון פנימי שבו האדם מתרגל להיות בשני מצבים מנוגדים בעת ובעונה אחת. כך אפשר לתחזק את
שתי המחשבות - גם המחשבה המקורית וגם את ההיפוך - ולהיות מסוגל להזדהות ולשוחח עם האחרים בצורה טבעית, מבלי לאבד את העומק של ההבנה ששום דבר אינו מוחלט. למה האדם לא מצליח לחשוב ... אבל זה לא נכון, גם אין הבדל בין הכסא לפיל, וגם יש הבדל בין הכסא לפיל, כי יש רק כסא ואין פיל. אתה צריך להתחיל לתחזק את
שתי המחשבות , גם שאין הבדל בין הכסא לפיל, וגם שיש פה רק כסא. עד היום הגדרת שהמטרה שלך זה למצוא מה ההיפוך. עכשיו תתחיל להגדיר, מה הדבר שאתה לא יכול לעשות? לחשוב על שני דברים ... אתה לא שם? האם אני לא שם? והשאלה הזאת תוביל אותך לשורש של הנפרדות שבתוכך. שורש הנפרדות שבתוכך, זה חוסר היכולת לתחזק בראש
שתי מחשבות מנוגדות, שזה גם אחד וגם שתיים. בסוף היש והאין אחד, אך אתה לא יכול לתחזק גם את היש וגם את האין. אתה לא יכול להגיד אני גם יודע וגם לא יודע. אם אתה מגדיר את שורש ...