... מעשית: יש לבחון אם השואל באמת מתכוון למה שהוא אומר או שהוא רק משחק עם המילים. דוגמה שהוא נותן היא של ילד קטן ששואל כמה זה אחד ועוד אחד. כאשר ילד
שואל את השאלה הזאת, הוא כנראה מתכוון באמת לשאול, אך הוא כנראה לא יודע כיצד לקרוא לתוצאה. אם ... רק איך קוראים למושג. אם הוא באמת אינו יודע, הוא ינסה לחבר אובייקטים שונים (סוכריות, חפצים אחרים) כדי להבין מה התוצאה בפועל. מה לעשות אם מישהו
שואל שאלה לא הגיונית? אליעד נותן פתרון ברור: לבדוק עם השואל את המושגים שהוא משתמש בהם. אם אדם
שואל שאלה שלכאורה נראית בלתי הגיונית, כמו האם אחד ועוד אחד שווה שלוש?, צריך תחילה לברר את ... אפשר להחליט שהשאלה עצמה לא הגיונית. אם השאלה בכל זאת קיימת ונשאלת, כנראה שיש בה איזו לוגיקה סמויה שצריך לחשוף. אליעד מדגיש כי במקרים שבהם מישהו
שואל שאלות משונות, השאלה היא בדרך כלל ביטוי לכך שהוא לא מבין משהו עמוק יותר, ולכן הדרך ...