אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
וכאן נסביר על 2 גישות טיפוליות, 2 גישות של מטפלים שהאדם רוצה להיעזר בהם, 2 גישות של יועצים, 2 גישות של מנטורים לחיים וכולי. ונסביר מה ההבדל בין השיטה של אליעד כהן לשיטות אחרות ומהי שיטת EIP ועוד.

וההבדל שבין 2 הגישות האלו, הוא מאוד חשוב. וקריטי מאוד שהאדם יבין את 2 הגישות האלו ושיבין את ההבדלים שבין 2 הגישות האלו, כי 2 הגישות השונות האלו, עשויות להיות הבדל כמעט שבין חיים למוות ובין אושר לסבל וכולי. וגישה אחת מובילה את האדם אל האושר והשנייה אל הסבל. ולמרות שנראה ששתיהן כאילו דומות, הן שונות.

והעניין הוא, כך: בן אדם בא לטיפול כדי לטפל בבעיה שיש לו. דהיינו, הוא מניח שיש לו בעיה כלשהי. לדוגמה, בן אדם שרוצה לטפל בכך שיש לו בעיה רגשית, של רגישות יתר. דהיינו, שאותו אדם חושב שהוא רגיש יותר מידי והוא רוצה לטפל בבעיה שלו. דהיינו, הוא רוצה להפסיק להיות רגיש יותר מידי אלא להיות פחות רגיש. עד כאן הכל נשמע הגיוני וטוב ויפה.

ואז הולך לו אותו אדם, אל מטפל שיעזור לו להיות פחות רגיש. ועכשיו המטפל אמור לעזור לאותו האדם להיות פחות רגיש. עד כאן הכל נשמע הגיוני.

אבל כאן יש 2 גישות ו2 דרכים איך להסתכל על העניין הזה. ואלו 2 גישות טיפוליות שונות לחלוטין אחת מהשניה, ואני אסביר.

ברמת העיקרון, האדם אמר שיש לו בעיה של רגישות יתר. המטפל רוצה לעזור לאדם שתהיה לו פחות רגישות. דהיינו, גם המטפל וגם האדם מסכימים שיש כאן בעיה של רגישות יתר שרוצים לטפל בה. עד כאן הכל נשמע טוב והגיוני.

אבל יש כאן 2 גישות שונות. גישה אחת היא הגישה הפשוטה, כפשוטם של דברים, היא בעצם מניחה שלאדם יש רגישות יתר + שרגישות יתר זו בעיה שצריכים לטפל בה. ומכך נובע שנעשה כל מאמץ אפשרי כדי לטפל בבעיה שהגדרנו.

הגישה השניה אומרת, שמצד האמת אין שום בעיה, ושזה בסדר גמור ומושלם שיש לאדם רגישות יתר. ושהאדם לא חייב להפסיק את הרגישות יתר שלו. אלא שהאדם בוחר לרצות בבחירה חופשית מלאה, לטפל בכך שיש לו רגישות יתר. ואנחנו רוצים לעזור לבן אדם להגיע למצב שבו הוא ירגיש שיש לו שליטה על רגישות היתר שלו. ואז הוא יוכל לבחור האם כמה מתי ואיך הוא רוצה שתהיה לו רגישות יתר.

דהיינו, הגישה הראשונה שהיא הגישה הכללית הפשוטה ביותר של כל היועצים והמטפלים וכולי, היא שכדי לעזור לאדם אנחנו נניח שיש לו בעיה שאנחנו רוצים לטפל בה. הגישה השלמה יותר והנכונה יותר, היא, שלאדם אין שום בעיה מצד האמת. אלא שהאדם בוחר להגדיר את המצב שלו, כבעיה. ואנחנו ננסה לעזור לאדם לשלוט במצב שלו, ולאפשר לו לבחור לשנות את המצב שלו. אבל לא בהכרח שהאדם חייב לשנות את המצב שלו.

ואני אוסיף. ב 2 הגישות יש הסכמה שהאדם נמצא במצב מסוים. אין שום מחלוקת על העובדות. גם ניתן לומר ש 2 הגישות מסכימות לכך שהאדם מגדיר את המצב שלו בהגדרה כלשהי, לדוגמה: רגישות יתר, התמכרות לסמים, התמכרות לסקס, חרדה חברתית, כעס ועצבים וכיו"ב. דהיינו, יש הסכמה על העובדות ויש הסכמה על כך שהאדם מגדיר את המצב שלו תחת הגדרה כלשהי.

2 הגישות גם מסכימות שהאדם רוצה לשנות את המצב שלו. ו 2 הגישות גם רוצות לעזור לאדם לשנות את המצב שלו. עד כאן הכל זהה.

אבל בגישה הנפוצה, יש הסכמה עם האדם שיש לו בעיה, ושהוא צריך לפתור את הבעיה שלו, שהוא צריך להפסיק להיות עם רגישות יתר, צריך להפסיק את ההתמכרות לסקס, צריך להפסיק את החרדה החברתית שלו וכיו"ב.

לעומת הגישה הנכונה, שהיא שיש הסכמה על כך שהאדם רוצה לשנות את מצבו ושלא טוב לו המצב שלו. אבל אין הסכמה על כך שבאמת יש כאן בעיה. ולמה? כי מצד האמת, הכל מושלם בכל מקרה תמיד.

ועל האדם שלא רוצה שתהיה לו רגישות יתר, עליו לא להיות ברגישות יתר מעצם זה שיש לו רגישות יתר. ועל האדם לא להיות בחרדה מכך שהוא בחרדה. ולא להיות בכעס כלפי זה שהוא בכעס. ולא להיות בהתמכרות לפתור את ההתמכרות שלו.

דהיינו, רוב ככל הגישות באות לעשות שינוי, מתוך אלימות, אכזריות, רוע, שנאה וכולי. דהיינו, נניח אדם שמכור לפורנו, אז מי שרוצה לעזור לו, מסתכל על ההתמכרות לפורנו כעל דבר גרוע מאוד, כעל אויב, כעל השטן, כעל משהו מאוד גרוע, שצריכים לטפל בו ולהיפטר ממנו.

ואני אחדד: אני לא אומר שהגישה הנפוצה היא של אלימות וכעס כלפי המטופל. אני כן אומר שכל הגישות הן באלימות כלפי התופעה שבה רוצים לטפל. דהיינו, אנחנו לא נכעס ולא נשנא את האדם שהוא סובל מכעסים. אבל אנחנו כן נכעס על תופעת התקפי הזעם לכשעצמה.

והגישה הזאת שהיא הגישה הכללית, השורש שלה הוא, התפישה שיש טוב ורע. ושאם הגדרנו משהו כרע, אז אנחנו צריכים להתרחק ממנו ולטפל בו וכולי.

והחיסרון המרכזי של הגישה הזאת, הגישה הנפוצה ביותר, הוא שהיא עשויה לגרום לאדם לשנוא את עצמו ולכעוס על עצמו ולפתח בעיות חדשות עם עצמו.

דהיינו, נכון שאנחנו לא נכעס על האדם שסובל מהתקפי זעם, אלא ננסה להכיל אותו וכולי. אבל אנחנו נסכים איתו שהתקפי זעם והתקפי עצבים, זאת אכן מחלה שצריכים לטפל בה. ומה יקרה אם אותו אדם יתקשה לטפל בבעיה שלו? מה יקרה אם אותו אדם לא יצליח לטפל ברגישות יתר שלו?

אז כמובן שתקרה תופעה הפוכה, שבה האדם מתמלא בכעס עצמי, על עצם זה שהוא בכעס. והאדם מתחיל לשנוא את עצמו, על כך שהוא לא מצליח להשתנות.

ובכל תרחיש, נוצרת כאן בעיה עוד יותר גדולה. שהאדם אולי פותר בעיה אחת, אבל יוצר בעיה אחרת. כי מצד האמת האדם אמור להכיל בעצמו גם את כל התכונות השליליות שיש בעולם. ולהיות אלוהים, זה להיות שלם עם הכל. שלם עם כך שיש בך מאה אחוז שנאה כלפי העולם. ושלם עם זה שיש בעולם מאה אחוז שנאה כלפיך. שלם עם זה שאתה גם השטן. ושלם גם עם זה שהשטן מתעלל בך. כי להיות אלוהים, זה להיות הכל וכולי.

ומתוך המקום של להיות אלוהים, מתוך המקום הזה האדם בוחר איך הוא רוצה לחיות ואיך הוא רוצה לצמצם את הרצון שלו וכולי.

וכמובן שכאשר המטופל מגיע עם בעיה של חרדה חברתית לדוגמה, אז ברור שאנחנו לא ננסה להשאיר אותו עם הבעיה של החרדה החברתית שלו. אבל לאורך כל הטיפול, יש מסר לתת מודע שעובר אל המטופל. והשאלה היא, האם המסר הוא שאתה חולה במחלה שצריכים לטפל בה ושהיא רק רעה ושאתה חייב להיפטר ממנה. או שהמסר הוא של הכלה, שנעזור לך להיות מסוגל לשלוט בתכונה שיש לך. כי ככה אתה רוצה ולא כי ככה אתה חייב.

ואלו כמובן 2 גישות שונות לחלוטין. והשיטה של אליעד כהן שיטת EIP, היא מתוך מקום של להיות אלוהים. לתת לאדם את נקודת המבט של אלוהים. שבפועל זה אומר שעוזרים לאדם לשנות את עצמו, לא מתוך מקום של שנאה כלפי עצמו, אלא מתוך לאפשר לאדם להיות מסוגל לבחור את הרצון שלו ולשלוט יותר ברצון שלו, כי ככה הוא רוצה. אבל לא מתוך מקום של שנאה וכעס על התכונה שהאדם מנסה לשנות.

וכן על זה הדרך, ניתן לראות את העניין של "טיפולי המרה" ו"טיפולים לשינוי הזהות המינית" וכיו"ב, שהוציאו אותם אל מחוץ לחוק. כי רוב ככל המטפלים בעניינים האלו, הם כמובן שונאים את הרעיון שגבר חושב שהוא אישה או שהאישה חושבת שהיא גבר וכיו"ב. ורובם ככולם הומופובים וחושבים שזה אסון שגבר נמשך לגבר או אישה נמשכת לאישה וכיו"ב. ולכן הם פועלים מתוך שנאה, עד כדי כך שלפעמים גורמים למטופל להתאבד וכיו"ב, מרוב שנאה עצמית של האדם כלפי עצמו.

ומצד האמת, במה תלוי האם ובאיזו גישה המטפל שלך יטפל בך? תשובה: הכל תלוי בתפישת המציאות של המטפל עצמו. האם הוא רואה את החיים כמחויב או כאפשרי. וזה בסדר גמור לחשוב שמשהו מחויב. ולא מחויב לחשוב ששום דבר לא מחויב. אבל גם לא מחויב לחשוב שמשהו מחויב. וככל שהמטפל יותר מבין שזה בסדר גמור גם להיות השטן, כי אלוהים הוא גם שטן וגם הכי אלוהים טהור שיש, הרי שמנקודת המבט הזו, יותר קל לו לעזור לאדם לבחור לשלוט ברצון של עצמו ולא לגרום לאדם לשנוא את עצמו וכולי.
אלוהים הוא גם שטן טעויות המקום והזמן אלוהות תכונות טיפול בזהות מינית היגיון להצליח להשתנות התמכרות לסמים השכל של אליעד כהן לפתור את הבעיות 2 גישות טיפוליות 2 גישות של מורים רוחניים eip אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אובדנות אוריינטציה מינית איך לא לגרום איך לא לגרום למטופל להתאבד איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמך איך לגרום איך לגרום למטופל לא להתאבד אליעד אליעד כהן אני הומו אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני לסבית אני נמשך לבנים אני נמשך לגברים אני נמשכת לבנות אני נמשכת לנשים אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי בדיקת זהות מינית בחירה בלבול בנטייה מינית גיבוש זהות מינית גישות גישות טיפוליות גישות של מורים רוחניים גישות של מנטורים לחיים דחף מיני דחפים מיניים האם אני גיי האם אני הומו האם אני לסבית האם אני סטרייט האם אני סטרייטית האשמה עצמית הבדל הבדלה הבדלים הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הלקאה עצמית הנאה מינית הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן העדפה מינית השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות התאבדות של מטופל התרגשות מינית זהות מגדרית זהות מינית זהות מינית מבולבלת חיים חיסרון חסרונות חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני טיפול טיפול אצל אליעד כהן טיפול באובדנות טיפול בהעדפה מינית טיפול בהתאבדות טיפול בזהות מגדרית טיפול בזהות מינית טיפול בנטיות אובדניות טיפול בנטייה מינית טיפול המרה טיפול מתוך חיסרון טיפול מתוך שלמות טיפול של אליעד כהן טיפולי טיפולי המרה טיפולים טיפולים לשינוי הזהות המינית טעויות טעויות של מורים רוחניים טעות יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים כיצד לאהוב את עצמי כיצד לאהוב את עצמך כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא לגרום לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא להתאבד לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לגרום לגרום למטופל לא להתאבד להאשים את עצמי להאשים את עצמך להבדיל להלקות את עצמי להלקות את עצמך להשתנות להשתנות מתוך אהבה להשתנות מתוך בחירה להשתנות מתוך שלמות להתאבד לטעות לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמך לעשות סקס לעשות שינוי לעשות שינוי מתוך אהבה לעשות שינויים לרצות סקס לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך לשנות העדפה מינית לשנות זהות מגדרית לשנות זהות מינית לשנות נטייה מינית מבחן נטייה מינית מה השיטה של אליעד כהן מהי שיטת eip מורה רוחני מורים רוחניים מחשבות אובדניות מטופל מטופלים מטפל מין מיניות מנטור מנטורים מנטורים לחיים מנטורינג מצא את ההבדלים משיכה מינית מתוך אהבה מתוך בחירה מתוך שלמות נטיות אובדניות נטיות הפוכות נטייה מינית נטייה מינית משתנה נמשך לבנים נמשך לגברים נמשכת לבנות נמשכת לנשים סגנונות של טיפול סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רוחני רוחניות רוחניים רוצה להתאבד רצון להתאבד רצון למין רצון לסקס שאלון זהות מינית שונא את עצמי שונאת את עצמי שיטה שיטת eip שיטת הטיפול של אליעד כהן שיטת טיפול שינוי שינוי הזהות המינית שינוי העדפה מינית שינוי זהות מגדרית שינוי זהות מינית שינוי נטייה מינית שינויים שלמות שנאה שנאה עצמית שנאה עצמית בגלל טיפול תשוקה מינית
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או למנוחה, ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה האם תעודות, השפעת קהל או עדויות של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ללמד אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את הרגעים שבהם חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה עיוורת, אלא על שאלות שנשאלות ומתן תשובות שיכולות להוביל לאמת הפנימית של האדם. האם מה שמעניין זה הדרך או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ההבנה. אליעד מביא ... רבי נחמן היה אדם אמיתי או דמות שמייצגת רעיון. לפי אליעד, הדבר החשוב ביותר הוא לא לדעת אם הוא היה אמיתי, אלא להבין את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק להם את ... בעימותים עם מורים שרלטנים שמניעים את קהליהם רק על ידי מניפולציות. מהו הכוח של חיפוש אישי ולמה זה חשוב? המסר המרכזי של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל אדם. אם לא עושים זאת, לא ניתן להגיע לתוצאה נכונה או להבנה של האמת הפנימית של האדם. האם התעודה או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים שמאחוריהם, אלא ... סיים תהליך מסוים, אך בעיניו זה לא משנה אם המורה סיים או לא. מה שחשוב זה אם הוא יכול לחדש לאדם משהו שהוא לא ידע קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה החיצונית של המורה, אלא בהתנסות האישית של כל ... להבנה עמוקה יותר של עצמו, ואם הוא יכול להציג רעיונות חדשים, גם אם אלו רעיונות שנראים לא הגיוניים או לא מקובלים בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים , אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה אומר משהו, הוא חייב להראות את ההבנה וההתחייבות לדברים ... בגלל שהוא מבין את השלכותיה, גם אם הן לא תמיד נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת לא יהיה לו מקום להיות מורה. המורה לא יכול להיות רופא שממליץ על תרופות אך לא לוקח אותן בעצמו, כלומר, הוא חייב להראות שהדרכים שהוא מלמד אכן ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? אליעד מדבר גם על ההתמודדות עם חילוקי דעות בתוך מערכת היחסים בין המורה לתלמיד. הוא מסביר כי אין בעיה שתלמיד לא יסכים עם דבריו של המורה, אך עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. כאשר תלמיד לא מסכים עם המורה, המורה לא תמיד חייב לשכנע אותו, אך הוא חייב להציג את עקרונותיו באופן ברור, כך שהתלמיד ... בהם ולתת לתלמיד את ההזדמנות להבין ולהסכים או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים שהוא מלמד, והדרכים שבהן הוא מתנהל מול תלמידיו. הוא מציין שהוא לא מצפה להתנהגות של תלמיד טוב אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה לתלמיד? ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים שמתבלבלים ומדמיינים שהוא לא בסדר, הוא מעלה את השאלה של למה זה טוב. הוא טוען שזה למעשה מונע ממנו להשקיע מאמץ במי ... לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו לזהות את סוג האנשים שהוא פוגש, ולא להתעסק עם אלו שאין להם רצון אמיתי להבין. הוא מציין שלפעמים הוא משדר מסרים בצורה ... להאמין. לעומת זאת, אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי הדרך בה אליעד בודק מי באמת מעוניין להבין? הגישה של אליעד מבוססת על הצורך לבדוק אם אדם באמת רוצה ללמוד ולהתפתח, או ... לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים שלא מבינים אותו, הוא מסביר שלמעשה אין לו זמן להשקיע בהם, כי הוא מבין שהם לא מוכנים באמת ללמוד. כיצד אליעד מתמודד עם ... ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים, זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם עלול לפרש את הדברים בדרך שונה וליצור ... להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש מהם לבדוק את מה שהם מבינים ולשאול שאלות כאשר הם לא בטוחים במשהו. אם אדם בודק את הדברים באופן עצמאי, הוא יוכל ... של דבר להימנע להיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת היחסים הזו, תוך הצגת דילמות אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד ... האם לקחת כסף, אלא מה הכוונה מאחורי הפעולה. הכסף, כך הוא מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע ... הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי לשליטה? ההרצאה גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה. במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח ... בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה מתמודד עם התשוקה לקבל את התשלום הנדרש ולהמשיך להתקיים כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא ... שלו. הוא מתאר את המצב שבו אדם מחפש מישהו שייתן לו פתרונות מבלי שהוא בעצמו יהיה מוכן להתמודד עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני. הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים לחפש תשובות או פתרונות חיצוניים שיעזרו להם להתמודד עם תחושות של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם לתוך תחושת שלמות, אך למעשה הם לא מוכנים להתמודד עם המאמץ הפנימי הנדרש על מנת להגיע למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני, במיוחד כאשר אדם לא מקבל את התשובות שהוא מצפה להן או שלא מוצא פתרונות מידיים. המצב הזה נוצר משום שלרוב אנשים לא מוכנים לעמוד במאמץ הפנימי הנדרש ... כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם הקשיים הפנימיים. האם פתרונות חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים שמחפשים תשובות חיצוניות עלולות למצוא את עצמן במשחק אינסופי של חיפושים אחרי תשובות שאותן לא תמיד הם מסוגלים להחזיק או ... מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת חוסר מימוש או חוסר סיפוק פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של חיפוש פנימי אמיתי, שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש חיצוניות שתענה על כל שאלותיו. מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד הייתה לעודד את הצופים לא להסתמך על תשובות חיצוניות בלבד. מה שאני מנסה להסביר פה היום, אמר אליעד, זה איך למצוא את מה ... הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו את העבודה, אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על המאמץ האישי. האם יש פתרון קל לבעיה הזו? אליעד ציין כי אין פתרון קל או מהיר לבעיה ה
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית. אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה אליעד מסביר את התהליך של יצירת מחשבות. הוא מסביר איך כל מחשבה נולדת מתוך איזשהו חיבור ... עצמו ונותן לדברים לעבור דרכו. התבטלות זו לא רק מתייחסת ליכולת להפסיק לחשוב באופן רצוני, אלא גם לתפיסה המאפשרת לאדם לראות את עצמו כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות וההנחות שמנהלות את עולמך הפנימי. אליעד כהן מציע שניתן להגיע להארה רק כשיש יכולת לבטל את ... של אכן לבטל את כל הזהות, אלא להבין שאין צורך להיאחז במחשבות, רגשות ודעות. זהו תהליך שבו האדם מאמן את עצמו להפסיק לאחוז במחשבות כמו אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך להאמין ולקבל את דברי המורה או הטקסטים הדתיים כפשוטם. התהליך של התבטלות ביהדות, למשל, ... הזו, אין טוב ורע, ואין נכון או לא נכון - כל תפיסה היא חלק מההגדרה האישית שלך, והאדם יכול לבחור להשיל אותה ולהיות פתוח לרעיונות חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל להשאיר מאחור את כל המחשבות וההנחות שלך, ולפתוח את עצמך להבין את העולם בצורה חדשה. מה ... ושל העולם. אליעד מציין כי פחדים כאלה נובעים ממקום של חיבור חזק לאגו ולזהות, שהם חלק מהתפיסות השקריות שאותן יש לבטל כדי להשיג את ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני, אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים, ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע להבנה מוחלטת ונכשלו. לאחר הכישלון הם המציאו תירוצים או תיאוריות חדשות שמטרתן להסביר את חוסר ההבנה שלהם ולהציגו כהצלחה. מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין את התשובה לשאלה הזו. אליעד מדגיש ששיטות אלה נובעות ... את הנושא בצורה בהירה ופשוטה, והוא מסביר שאין צורך להאמין לשום דבר בצורה עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ומדויקות. הוא מציין שכאשר התלמיד שואל שאלה, המורה חייב ... נותן תשובה לא ברורה, הדבר מעיד על כך שהוא בעצמו לא מבין היטב את מה שהוא מלמד. מה המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו מושלם, הוא לא יוכל באמת להגיע אל השלמות. לכן, לדבריו, יש להבין את המהות של אותו פרדוקס ולהתמודד עמו במקום לנסות להתחמק ממנו או לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ולא הבין אם הוא מלך שחולם שהוא שיכור, או שיכור שחולם שהוא ... המציא לעצמו תירוצים מדוע אינו מצליח להבין, ובכך רימה את עצמו ואת האחרים שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים שאינם באמת מבינים. האם צריך להאמין או להבין בעצמך? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא להבין בעצמך ולא להאמין בצורה עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל שום תשובה שאינה מובנת באופן ברור והגיוני. מה לעשות עם ... אלא להיפך - להתמודד איתן באופן ישיר, כי זו הדרך היחידה להגיע להבנה אמיתית. האם אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך שלומדים, האדם תמיד מתפתח, לומד משהו חדש ומגלה דברים נוספים על עצמו ועל ... אפקטיביות ולהיות מודע לכך שזמן הוא משאב חשוב שיש להשתמש בו בחכמה וביעילות. כיצד אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר באופן עצמאי. הוא מתאר שאפילו אם אלוהים בכבודו ובעצמו יגיד לו משהו, ... גם לא על עצמו בצורה עיוורת. הוא מעודד להטיל ספק בכל דבר ולשאוף להגיע להבנה אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש אנשים רבים שמתעסקים בייעוץ או בטיפול, כולל מאמנים אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק לתלמידיהם או למטופליהם. אחת הבעיות המרכזיות שאליעד מציין היא שהיועצים הללו מביאים איתם, באופן לא מודע, את מערכות האמונה והמחשבות שלהם, שלעיתים הן עצמן הסיבה לסבלם הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של כעס או עצבות מדי פעם, הרי שלפי ההיגיון של אליעד, הסיבה לכך היא המחשבות והאמונות הפנימיות של אותו מורה. כאשר הוא נותן ... מבנה מחשבתי שגורם אצלו לסבל, וכתוצאה מכך התלמיד או המטופל למעשה מאמץ גם הוא את אותן בעיות, גם אם הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר שהקושי העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל התלמידים. כלומר, אם תלמיד או מטופל באמת יפתור את כל בעיותיו לחלוטין, הוא כבר לא יזדקק למורה, ואז קיומו של המורה או המטפל ... יפסיק לסבול מדיכאון, אותו מטפל יאבד את מטרתו בחיים, ודווקא אז הוא עלול לחוות משבר אישי ותחושת חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי נחמן מברסלב טען שמי שלא הגיע לשלמות מוחלטת, לא ראוי לתת עצות לאחרים. לפי ההסבר של אליעד, זה משום שרוב האנשים שמנסים ... אלא מתוך רצון לקבל הערכה ואהבה מהסביבה. בעצם, אותה רחמנות היא אינטרס אישי מוסתר - היא נובעת מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני. לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר לעצמו שהוא רוצה שיהיה טוב לכולם. אליעד מסביר שהאדם הזה סובל בעצמו ממה שהוא רואה סביבו, ורוצה לתקן את העולם כדי להקל על ... החשיבה שלו. כך שבעצם כל מטפל שמעביר לאחרים את מבנה החשיבה שלו, מעביר להם במקביל גם את החסרונות האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר אנו מחפשים מישהו שלכאורה הגיע לשלמות, כזה שאין לו שום בעיה ושום חיסרון, מופיעה דילמה חדשה. אם נניח שאותו אדם אכן הגיע ... פתר את הבעיה הזאת בעצמו? והאם הפתרון שלו הוא אמיתי או רק אשליה זמנית? לסיום, אליעד ממליץ לאמץ גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות, ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של היועץ, וכיצד אלו משפיעים על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם רחמנות היא תמיד טובה? ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי למה אנשים מחפשים להאמין במורים רוחניים? הרבה אנשים מחפשים מורים רוחניים כי הם רוצים להאמין במישהו שיש לו תשובות מוחלטות לשאלות החיים. התופעה הזאת גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא מבין אותי, אתה לא בדרגה ... מושלם. כך, התלמיד מתרצה ואומר לעצמו שהוא כנראה לא מבין מספיק, וממשיך להאמין בצורה עיוורת. אך לדברי אליעד, זאת בדיוק השרלטנות והנוכלות הרוחנית שעליה הוא מדבר. כיצד מתמודדים נכון עם טעויות של מורה רוחני? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם התנהגות לא מובנת או טעויות של מורה רוחני היא לא להאמין בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם אדם מחפש מישהו להאמין בו ... קשר לדימוי הכללי של המורה. לדוגמה, אם המורה עשה משהו שלילי כמו פשע, תלמיד שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול ללמוד ... למרות ההתנהגות הזאת?, האם יש לי משהו ללמוד מכאן? וכך הוא ממשיך ללמוד מבלי שהמעשה המסוים יערער אותו. מדוע חשוב לא להיצמד לדמות המורה הרוחני? אליעד מדגיש שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את המטרה העיקרית, שהיא ההתקדמות האישית שלו עצמו. אם הכוונה האמיתית של האדם היא ללמוד ולהתפתח, אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש האם יש לו משהו ללמוד מהתוכן או הרעיונות שהמורה מעביר, ללא קשר למעשים אישיים של המורה. מהי המשמעות של להאמין במורה רוחני? אליעד טוען שאם אדם מחפש להאמין במורה רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה לתלמיד לא מתאים, התלמיד מיד ... ומאבד אמון. לכן, צריך תמיד להגיע מתוך עמדה של בחינה וביקורת עניינית, ולא מתוך רצון להיות רובוט שמקבל כל דבר שהמורה אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות מקור ללמידה והתפתחות, גם אם לפעמים הוא עושה דברים שגורמים לתלמידים להרגיש אי נוחות או אי הבנה. מה קורה כאשר התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם התלמיד ימשיך להאמין בו ... האמיתי הוא דווקא הפוך. מטרת הניסיון היא לבדוק אם התלמיד יצליח להשתחרר מהצורך להאמין במורה בצורה עיוורת, או שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ושהוא יכול לטעות, יהיה ... יותר לאמת. לעומת זאת, תלמיד שמתעקש להמשיך להאמין בצורה עיוורת, ימצא את עצמו תמיד מאוכזב ופגוע כאשר המורה יטעה שוב. איך לדעת האם המורה הרוחני אמיתי או שרלטן? אליעד מסביר שאחד הסימנים לזיהוי של שרלטנות הוא כאשר המורה הרוחני אינו נותן תשובות ברורות ומתחמק משאלות על מעשיו, ואומר: אתה לא יכול להבין אותי. המורה האמיתי, לפי אליעד, יגיד בצורה גלויה וברורה את המניעים למעשיו. הוא לא ינסה להתחמק בטענה שהתלמיד לא בדרגה המתאימה להבין אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור לתלמידים להיות עצמאים בבדיקת האמת הפנימית שלהם, ולהגיע למסקנות בעצמם, בלי קשר לשאלה מה המורה חושב או עושה. מדוע אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים? אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים כי הם מחפשים שהמציאות תהיה נחמדה כלפיהם תמיד. לכן, הם מתאכזבים כאשר המציאות או המורה ... כמו כעס או אכזבה. תלמידים שמתעקשים שהמציאות צריכה להיות רק חיובית, או שהמורה צריך להיות קדוש, תמיד יתאכזבו. מהי מטרתו האמיתית של מורה רוחני לפי אליעד? המטרה האמיתית של מורה רוחני, לפי אליעד, היא ללמד אותך איך להתנהל נכון מול המציאות כולה, כולל מול המורה עצמו. מורה רוחני אמיתי מלמד אותך כיצד לבדוק את עצמך, ולא רק להיצמד אליו. הוא מסביר שהלמידה המשמעותית ביותר מתרחשת כאשר אתה חופשי מתלות או מאמונה עיוורת במורה שלך. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מה עושים כשהמורה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 גישות טיפוליות, מהי שיטת EIP? טיפול מתוך שלמות, מצא את ההבדלים, השיטה של אליעד כהן, שיטת הטיפול של אליעד כהן, 2 גישות של מורים רוחניים, טיפולים לשינוי הזהות המינית, התאבדות של מטופל, איך לא לגרום למטופל להתאבד? איך לגרום למטופל לא להתאבד? סגנונות של טיפול, גישות של מנטורים לחיים, טיפול מתוך חיסרון, איך לאהוב את עצמך? שנאה עצמית בגלל טיפול, להשתנות מתוך אהבה, לעשות שינוי מתוך אהבה, להשתנות מתוך בחירה, להשתנות מתוך שלמות, טעויות של מורים רוחניים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רוחני, האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוחני, איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, אימון אישי קשב וריכוז, תמיכה נפשית בנושא רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 20:07:55 - wesi1