אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קיצוני ✔יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:16יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
איך לנסח מסר פוליטי בצורה אפקטיבית?

אליעד כהן מנתח מסר פוליטי ספציפי שהשתמשה בו מפלגת "המחנה הציוני" בקמפיין נגד בנימין נתניהו, המסר: "תשע שנים של כלום". המשפט הזה לכאורה טוען שנתניהו לא עשה דבר במהלך תשע שנות כהונתו, אך לאמיתו של דבר, המסר הזה מכיל בתוכו מספר בעיות שעלולות לגרום לו לפעול נגד כוונת הקמפיין.

אליעד מסביר שכל מסר מורכב משני רבדים חשובים: מה שאומרים בפועל ומה שלא נאמר. לפעמים, גם אם נאמר דבר שלילי על מישהו, הוא יכול להשתמע כמשהו טוב אם קיימת אפשרות להציג את אותו הדבר בצורה שלילית הרבה יותר. במקרה של המסר "תשע שנים של כלום", ההצהרה לכאורה שלילית כלפי נתניהו, אך בפועל אינה מספיק ברורה וחדה, ולכן דווקא עשויה להועיל לו.

מדוע המסר "תשע שנים של כלום" לא אפקטיבי מספיק?

כדי להבין את הבעיה, אליעד מחלק את הפעילות האפשרית של נתניהו לשלושה מצבים:
  • תקופה טובה - כלומר, עשה דברים טובים שהועילו למדינה.
  • תקופה רעה - גרם לנזק משמעותי למדינה.
  • "כלום" - לא עשה לא טוב ולא רע, מצב נייטרלי.
כשהמחנה הציוני אמר "תשע שנים של כלום", הוא למעשה ויתר על שתי אפשרויות משמעותיות:
  • הוא לא אמר שנתניהו גרם נזקים, מה שמותיר מקום לטעון שנתניהו לא היה מזיק למדינה.
  • הוא גם לא אמר שנתניהו עשה דברים טובים, אך השאיר לנתניהו אפשרות קלה מאוד להגן על עצמו ולהציג רשימת הישגים.
אליעד מדגיש שכאשר אומרים לאדם שהוא לא עשה "כלום", למעשה נותנים לו הזדמנות להגיד שייתכן ויתחיל לעשות דברים חיוביים בעתיד. כמו שאומרים לילד "לא הכנת שיעורים", זה נשמע פחות גרוע מלומר לו "הכנת שיעורים בצורה לא נכונה". במקרה של נתניהו, כשאומרים שלא עשה כלום, זה יכול להתפרש כאילו הוא יכול להתחיל לפעול מעכשיו ולעשות דברים טובים.

איך היה אפשר לשפר את המסר של המחנה הציוני?

אליעד מציע מסר חלופי שיכול היה להיות חזק ומשכנע יותר: "תשע שנים של נזק". המסר הזה ברור, חד, ולא מאפשר לפרשנות מקלה. במסר כזה יש כמה יתרונות:
  • הוא לא מאפשר לתומכים של נתניהו לטעון שנתניהו היה נייטרלי או בלתי מזיק.
  • הוא מקשה על נתניהו להתגונן בקלות, כי נתניהו צריך להתמודד עם הטענה שהוא גרם נזקים משמעותיים.
  • הוא מונע מהציבור לחשוב שאפשר לתת לנתניהו הזדמנות נוספת.
כשאומרים "תשע שנים של נזק", ברור לציבור שהמצב בעייתי וצריך להחליף את ההנהגה מידית. זה שולל לחלוטין את הטענה שהוא יכול לשפר את דרכיו, כי ברור שכבר נעשה נזק לאורך זמן רב.

מה המשמעות של מסר לא חד מספיק?

אליעד מסביר שכאשר מסר אינו חד מספיק, הוא משדר שהאדם שמעביר אותו אינו בטוח בעצמו. כמו להגיד "2 ועוד 2 זה כמעט 4", האמירה הזו יוצרת ספק כי אם באמת מדובר ב - 4, אין צורך להוסיף "כמעט". באופן דומה, אמירה מעורפלת לגבי נתניהו מעידה שהדובר לא בטוח שנתניהו באמת גרם נזק גדול.

כדי לזהות מסר לא חד, יש לשאול ארבע שאלות מרכזיות:
  • מה בדיוק נאמר?
  • באיזה אופן זה נאמר? האם בטון ברור או בטון מעורפל?
  • מה אפשר היה לומר ולא נאמר?
  • מדוע בחרו בניסוח הספציפי ולא בניסוח אחר?
אם יש משהו שהיה אפשר לומר בצורה ישירה יותר, אך זה לא נעשה, כנראה שהדובר בעצמו לא בטוח לגמרי באמיתות הדברים שלו.

מתי דווקא כן כדאי להשתמש במסרים מעורפלים?

אליעד מדגיש שיש מקרים בהם עדיף בכוונה להשתמש במסרים מעורפלים ולא חד - משמעיים, כגון במצבים הבאים:
  • כשחוששים מתגובה שלילית חריפה מדי מצד הציבור.
  • כאשר רוצים לשכנע בהדרגה מבלי לעורר התנגדות חזקה מידית.
  • כאשר מעוניינים להשאיר מקום לפרשנות ולא להיות מחויבים לעמדה חד - משמעית.
אולם, כשמטרת המסר היא לתקוף ולהבהיר עמדה חד - משמעית, מסר מעורפל רק מחליש את עוצמת הטענה, ועלול להשאיר מקום לפרשנות הפוכה לזו שהתכוונו אליה.

מה החשיבות של מה שלא נאמר במסר?

אליעד מבהיר שוב ושוב, שהמסר האמיתי כולל תמיד שני דברים: מה שנאמר ומה שלא נאמר. מה שלא נאמר יכול להיות חשוב לא פחות, ולעיתים אף יותר, ממה שכן נאמר. לכן, חשוב לשים לב מדוע הדובר בחר להימנע מניסוח ברור או חמור יותר. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא רוצה משהו, אבל לא מביע התלהבות גדולה מדי, זה מעיד שבתוכו יש גם חלק שאינו רוצה את אותו הדבר. הדבר נכון גם להפך - אם אדם אומר שאינו רוצה משהו, אך לא אומר זאת בצורה חד - משמעית, כנראה שבתוכו הוא עדיין קצת מעוניין.

כאשר אנשים מעבירים מסרים, במיוחד בתחום הפוליטי, חשוב לשים לב לניסוח המדויק, לבדוק מה היה אפשר להגיד ולא נאמר, ולנסות להבין מכך מה באמת הדובר חושב ומרגיש לגבי המסר שהוא עצמו מעביר.

לסיכום, כיצד להעביר מסר חד וברור?

אם המסר אמיתי וחד משמעי, חובה להעביר אותו בצורה ברורה, חדה וממוקדת, ללא מקום לפרשנויות. רק מסר חד משמעי יגרום לקהל להאמין שהדובר עצמו משוכנע במסר שלו. לעומת זאת, מסרים מעורפלים ולא מדויקים משדרים חוסר אמון וחוסר ביטחון מצד הדובר עצמו, ומחלישים את יעילות המסר.

אליעד ממליץ תמיד לחשוב על כל ההיבטים של המסר ולשים לב לא רק למה שנאמר, אלא במיוחד למה שלא נאמר - כי פעמים רבות מה שלא נאמר, הוא האמירה החשובה באמת.
ניתוח מסר פוליטי: "תשע שנים של כלום"

בקמפיינים פוליטיים, הדרך שבה מנסחים מסר היא קריטית לאופן שבו הוא נתפס בציבור. המסר "תשע שנים של כלום" שהופנה נגד בנימין נתניהו בקמפיין של "המחנה הציוני" הוא דוגמה מצוינת לכך שמסר לא רק משדר מסר חיובי או שלילי, אלא גם מה שהוא לא אומר יש לו משמעות קריטית.

המסר ומה שמשתמע ממנו

המשפט "תשע שנים של כלום" אומר לכאורה שנתניהו לא עשה דבר בתקופת כהונתו, אך בפועל יש לו כמה משמעויות נוספות. כדי להבין זאת, יש להסתכל על שלושה מצבים אפשריים:
  • תקופה של "עשיית טוב" - כלומר, נתניהו היה רוצה שיגידו עליו "תשע שנים של הישגים".
  • תקופה של "עשיית רע" - האופוזיציה הייתה יכולה לטעון שהוא עשה נזקים.
  • תקופה של "כלום" - אמירה שמשמעותה שהוא לא עשה לא טוב ולא רע.
כאשר בוחרים להציג את נתניהו כמי שלא עשה כלום, במקום להאשים אותו בפעולות מזיקות, זה מאפשר פרשנויות מקלות:
  • אם הוא לא עשה כלום, אז לפחות הוא לא הזיק.
  • אם הוא לא עשה כלום, ייתכן שהוא יכול להתחיל לעשות דברים טובים עכשיו.
  • אם הוא לא עשה כלום, קל לו להפריך זאת ולהציג רשימה של הישגיו.
השלכות המסר על דעת הקהל

כשאומרים על מישהו "תשע שנים של כלום", יש בכך מסר דו - משמעי. מצד אחד, הוא לא עשה דברים טובים, אך מצד שני, הוא גם לא עשה דברים רעים. זה משאיר פתח לתומכיו לטעון שהוא לא פגע במדינה, וזה אף עשוי להישמע כאילו ניתן לתקן את המצב בקלות.

במקום זאת, אילו הקמפיין היה אומר "תשע שנים של נזק", המסר היה חזק יותר:
  • זה היה מדגיש שהוא לא רק שלא עשה טוב, אלא ממש עשה רע.
  • זה היה שולל את הטענה ש"הוא יכול להתחיל לעשות דברים טובים" - כי אם עשה נזקים, למה שימשיך לכהן?
  • זה היה מקשה עליו להתגונן, שכן היה עליו להוכיח שהוא לא הזיק.
כוחה של השמטה במסר

מסרים פוליטיים אינם מורכבים רק ממה שנאמר, אלא גם ממה שלא נאמר. כאשר אדם אומר "לא עשית כלום", הוא נמנע מלומר "עשית רע". עצם ההשמטה הזו יוצרת תחושה מסוימת אצל השומעים. כלומר, אם היה נכון שנתניהו עשה נזקים, מדוע לא אמרו זאת? אם לא אמרו זאת, אולי אין לו באמת נזקים חמורים? כלומר, אם המסר לא חד מספיק, הוא עלול להפוך למסר שמשרת דווקא את הצד השני.

איך לזהות מסרים לא חדים?

כאשר רוצים להבין את המשמעות האמיתית של מסר, יש לשאול:
  • מה נאמר?
  • איך זה נאמר - בטון חד וברור או מעורפל?
  • מה יכלו לומר ולא נאמר?
  • מדוע בחרו לנסח את זה כך ולא אחרת?
אם אפשר לומר משהו בצורה ישירה אך נמנעים מכך, זה אומר שהדובר עצמו לא בטוח באמת בטענתו. אם למשל אומרים "2 ועוד 2 זה כמעט 4", זה אומר שהדובר לא בטוח שזה 4. אם אומרים "ביבי לא עשה כלום" ולא אומרים "ביבי הזיק", ייתכן שהדובר עצמו לא חושב שבאמת נעשו נזקים משמעותיים.

מתי כן להשתמש במסר מעורפל?

יש מצבים שבהם דווקא כדאי להימנע מהצהרות חד - משמעיות:
  • כאשר חוששים מתגובה חזקה מדי מהציבור.
  • כאשר רוצים להשאיר מקום לפרשנות.
  • כאשר רוצים לשכנע בהדרגתיות ולא לעורר התנגדות מיידית.
עם זאת, במסר התקפי בקמפיין פוליטי, יש יתרון ברור למסרים חדים וברורים, שממקדים את דעת הקהל ומונעים אפשרות להתגוננות נוחה.

מסקנה

כשמעבירים מסר, חשוב לשים לב לא רק למה שאומרים, אלא גם למה שיכלו לומר ולא אמרו. מה שלא נאמר לפעמים אומר יותר ממה שכן נאמר. בקמפיין נגד נתניהו, אילו היו אומרים "תשע שנים של נזק" במקום "תשע שנים של כלום", ייתכן שהמסר היה אפקטיבי יותר, מכיוון שהיה מונע את האפשרות לראות את כהונתו כנטולת נזקים ולמנוע ממנו את הדרך הקלה להתגונן.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא שכנוע בקמפיינים פוליטיים ואני רוצה לנתח היבט בקמפיין הפוליטי של מפלגת "המחנה הציוני" נגד ביבי וזה הולך ככה, זה אומר "תשע שנים של כלום, ביבי בתשע שנים לא עשה כלום ולכן נכשלת תלך הביתה" משהו מעין זה. ההתמקדות שלי רוצה להיות במסר של "תשע שנים של כלום", אוקי אז כפי שכבר הסברתי הרבה מאוד פעמים כל מסר שמעבירים אותו יש את מה שאומרים ויש את מה שלא אומרים, לפעמים אומרים למישהו משהו שנשמע מאוד גרוע אבל עדיין היה אפשר להגיד את זה הרבה יותר גרוע ובגלל שלא אמרנו את זה הרבה יותר גרוע לכן ממילא אמרנו דבר טוב.

אותו דבר הפוך לפעמים אומרים למישהו משהו טוב אבל היה אפשר להגיד הרבה יותר טוב ובגלל שלא אמרנו את זה הרבה יותר טוב בעצם אמרנו משהו טוב אבל זה בעצם גרוע. ואני אתן דוגמה מהקמפיין הספציפי הזה לדוגמה נגיד שאומרים "תשע שנים של כלום", עכשיו מה המשמעות של "תשע שנים של כלום"? תשע שנים של כלום זה כמו להגיד "לא עשית שום דבר טוב, לא עשית שום דבר רע לך הביתה", כי מה זה כלום? כלום זה כלום, כלום זה לא טוב ולא רע. מה ביבי היה רוצה שיגידו לו? "תשע שנים של טוב". בא נניח שיש לנו שלושה מושגים "טוב רע וכלום" בקצה אחד "טוב" בקצה השני "רע" ובאמצע נמצא "כלום" כי "כלום" זה לא טוב ולא רע.

אז נגיד שביבי היה רוצה שיגידו עליו "תשע שנים עשית דברים טובים" וההפך של זה, זה בעצם "תשע שנים עשית דברים רעים". עכשיו כשאומרים "ביבי תשע שנים לא עשה כלום" זה בעצם להגיד הוא גם לא עשה דברים רעים, אוקי אז שימו לב כשאומרים "תשע שנים של כלום" זה בעצם להגיד אבל גם דברים רעים לא עשית. עכשיו אם מישהו אומר לביבי "תשע שנים לא עשית כלום" מה שני המסרים הסמויים שיש פה? מסר סמוי ראשון זה "אבל הוא יכל לעשות דברים טובים כאילו אוקי אז מעכשיו הוא יתחיל לעשות, תראה זאת לא בעיה כל כך חמורה אומנם הוא לא עשה כלום אבל הוא גם לא גרם לנזקים אז מה הוא לא עשה? הוא לא זה וזה טוב הוא ילך לעשות את זה עכשיו מה הבעיה. טוב לא שטפת כלים לך תשטוף כלים כאילו לא עשית כלום בסדר, אז לא עשית כלום נו אז לך תעשה עכשיו".

זאת אומרת שכשאומרים "לא עשית כלום" בעיה ראשונה זה כמו להגיד "אבל הוא יכול לעשות משהו טוב, הוא לא עשה שום דבר טוב אבל הוא יכול לעשות משהו טוב. ביבי אין לך שום תוכנית מדינית אבל הוא יכול שתהיה לו תוכנית מדינית, ביבי למה אתה לא מראה אתה התוכניות שלך? אבל הוא יכול להראות את התוכניות שלו, ביבי נכון שלא עמדת בתוכניות שלך? אבל הוא יכול לעמוד בתוכניות שלו", הבנתם זאת בעיה ראשונה במסר של כלום "כלום" פירושו יכול להיות אבל יכול להשתנות אתה יכול לעשות דברים טובים. בעיה שניה במסר כשאומרים "ביבי לא עשית כלום" מה הבעיה של ביבי הוא יכול להגיד "מה לא עשיתי כלום? בואו אני אראה לכם דברים שעשיתי, עשיתי אז ועשיתי את זה יש דברים טובים שעשיתי", אוקי ולכן מאוד קל להתגונן מהמסר שאומר "לא עשית כלום" כי הוא פשוט יכול להגיד "כן עשיתי הנה אני אראה לכם מה עשיתי".

ודבר נוסף כשאומרים "ביבי לא עשית כלום" זה בעצם להגיד "גם לא עשית דברים רעים", זה כמו להגיד לילד "לא הכנת שיעורים" יש "עשית שיעורים" יש "לא עשית שיעורים" ויש "עשית שיעורים בצורה שגויה, עשית טעויות" ולהגיד "לא עשית כלום" זה בעצם להגיד "גם לא עשית דברים רעים". בקיצור בשורה התחתונה יש בעיה בצורת ניסוח הזאת ולכן לצורך העניין היו צריכים / יכולים להגיד "ביבי תשע שנים כבר אתה גורם לנו לנזק כי ביבי אתה תשע שנים עושה פה נזקים, ביבי אתה תשע שנים עושה נזק", עכשיו ברגע שאומרים כזה דבר ממילא הסרנו את האופציה שמישהו יחשוב שהוא לא עשה כלום אבל הוא גם לא עשה נזקים, הסרנו את האופציה שהוא יגיד "אבל עשיתי דברים טובים כי זה לא משנה שעשית דברים טובים אבל עשית נזקים" אנחנו מנסים למקד את השומע בנזקים ודבר נוסף גם אם הוא עשה נזקים אז גם למה שניתן לו לתקן הרי הוא עשה נזקים הרי הוא כבר תשע שנים עושה נזקים, הוא לא מתקן שום דבר מה פתאום שהוא יתקן.

אז אנחנו גם שוללים את האופציה של "אבל הוא לפחות יכול לעשות עכשיו" לא, אנחנו רוצים להפסיק את מה שהוא עושה אנחנו לא רוצים שביבי יתחיל לעשות דברים טובים אנחנו רוצים שהוא יפסיק לעשות דברים רעים. אוקי בקיצור זאת הייתה דוגמה ממש פשוטה איך כשאומרים למישהו "משהו רע" אם היו יכולים להגיד את זה יותר רע ולא אמרו את זה יותר רע בעצם אמרו דבר טוב ולכן הרבה פעמים, אני מסביר עוד פעם הרבה מאוד פעמים כשמישהו אומר מסר צריך לשים לב לא רק מה הוא אמר אלא מה הוא יכל לומר והוא לא אמר ובכך הוא בעצם אמר כי אם משהו נכון ב100% אז למה אתה לא אומר את זה בצורה חד משמעית.

הרבה פעמים כשמישהו אומר מסר צריך לשאול "מה הוא אמר? אוקי, למה הוא אומר אמר את זה ככה הוא יכל להגיד את זה גם בדרך אחרת, הוא יכל להגיד את זה בדרך הרבה יותר טובה והוא יכל להגיד את זה בדרך הרבה יותר טובה, בדרך הרבה יותר עדינה או בדרך הרבה יותר קשה, למה הוא לא אמר את זה בדרך הרבה יותר עדינה למה הוא לא אמר את זה בדרך הרבה יותר קשה, למה הוא אמר את זה ככה למה הוא לא אמר את זה אחרת".

אוקי אז שימו לב גם כשאתם אומרים מסר שימו לב לא רק למה אמרתם אלא גם למה יכולתם לומר ולא אמרתם כי הבן אדם שומע בתת מודע שלו לא רק את מה שנאמר אלא גם את מה שלא נאמר כי גם מה שלא נאמר אמרנו. אוקי אז מה שלא נאמר אומר המון, אוקי אז מה שלא נאמר אומר המון וצריך לשים לב אם אתה רוצה להעביר מסר חד משמעי אז אם אפשר להגיד את מה שאתה רוצה להגיד בצורה יותר חדה וברורה להגיד את זה בצורה יותר חדה וברורה למה כי אם אתה יכול להגיד את זה בצורה יותר מדויקת יותר חדה וברורה ואתה לא אומר את זה אתה בעצם אומר שאתה עצמך לא חושב את המסר בהקצנה שלו, אתה בעצמך אומר שאתה לא מסכים עם מה שאתה רוצה להגיד ולכן צריך להגיד את הדברים בצורה חד משמעית.

אותו דבר גם בן אדם ששומעים מסר שהוא אומר ואנחנו רוצים לדעת מה הוא חושב אז גם אם מישהו אומר "לא אני לא רוצה" גם אם מישהו אומר "כן אני רוצה", סתם כמשל זה היה "רוצה ולא רוצה" עדיין כשהוא אומר "לא רוצה" הוא יכל להגיד את זה בצורה הרבה יותר קשה כשהוא אמר "כן רוצה" הוא יכל להגיד את זה עם הרבה יותר התלהבות, "למה הוא לא אמר את זה עם יותר התלהבות, למה הוא לא אמר לא רוצה בצורה יותר קשה?" כי גם בתוך ה - "לא רוצה" יש את ה - "כן רוצה" הוא לא כל כך לא רוצה הוא רוצה אבל הוא גם לא כל כך היה מסרב וגם כשהוא אומר "כן רוצה" הוא לא כל כך רוצה כי אם הוא היה כל כך רוצה הוא היה מבטא את זה אחרת. בקיצור לשים לב גם למה לא נאמר ולשאול "למה זה לא נאמר ככה?".

עכשיו צריך לשים לב לעוד היבט שהרבה פעמים כשרוצים לשכנע מישהו במשהו אז דווקא יש מצבים שעדיף להגיד את זה בדרך האמצע לא להגיד את זה בדרך של מוחלטות, למה כי אם אנחנו חושבים שהוא הולך להביע התנגדות אז אפשר לנסות לעדן את המסרים. אוקי אבל בגדול כשבן אדם רוצה להעביר מסר אחד הסימנים לדעת שהוא משקר זה שהוא לא אומר את הדברים הוא לא הולך עם זה עד הסוף הוא מעביר חצאי מסרים, מסרים לא ברורים מסרים, מסרים מעורפלים מסרים שיש להם תרתי משמע מסרים לא מספיק קיצוניים "2 ועד 2 כמה זה? 4, למה לא כמעט 4 למה לא 4 וקצת?" זה 4 זה לא כמעט 4 וזה לא 4 וקצת. אם מישהו אומר "2 ועוד 2 זה כמעט 4", "רגע למה כמעט 4 למה זה לא היה 2, זה לא היה 2 ועוד 2 אז למה אתה אומר כמעט 4, למה אתה לא אומר 4 למה אתה אומר זה 4 וקצת זה היה 4, מה זה לא היה 2 משהו פה לא מסתדר אתה לא בטוח שזה 4, אתה לא בטוח שזה 2 אתה לא בטוח שזה 2 ועוד 2 מה קורה פה?".

ולכן כשאומרים את האמת בהנחה שאומרים את האמת אז אומרים את הדברים כפי שהם אם אתה חושב שביבי גרוע לצורך העניין כמטאפורה תגיד "ביבי גרוע ביבי עשה נזקים בא נחליף אותו, אנחנו לא נעשה נזקים" נניח. אוקי בין כך ובין כך לשים לב לא רק למה שאומרים אלא גם למה שלא אומרים כי מה שלא אומרים אומר לא פחות ממה שאומרים, אז שלא יעבדו עליכם.
התלהבות שגויה איך להיות בטוח בעצמך מטאפורות להעצים את הביטחון העצמי לנסח להיות בטוח בעצמי להאמין תוכנית שידור ביטחון עצמי לבנות ביטחון עצמי אופי קיצוני איך לא להעביר מסרים איך לדבר איך לדבר בצורה משכנעת איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך לשכנע איך לשכנע אנשים אימון לפוליטיקאים אישיות קיצונית בצורה חד משמעית בצורה משכנעת בצורה קיצונית דיבור דיבור בצורה חד משמעית דיבור בצורה קיצונית הגזמה העברת מסר העברת מסרים הקצנה חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית יועץ יועץ אסטרטגי יועץ אסטרטגי פוליטי יועץ פוליטי יועץ תקשורת יועץ תקשורת פוליטי יעוץ יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי יעוץ תקשורתי פוליטי לדבר בצורה משכנעת להגזים להוציא מפרופורציה להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להקצין לשים לב לשים לב למה שלא אומרים לשכנע לשכנע אנשים מסרים משכנע פוליטי פוליטיקה קיצוני קיצוניות שכנוע
טיפול בניתוק קיצוני, טיפול בהפרעת דיסוציאציה, טיפול בניתוק רגשי קיצוני, טיפול בהפרעות ניתוק, ממה נובע ניתוק? איך לטפל בניתוק? איך הדחקה יוצרת ניתוק? איך המוח מתנתק? למה אני מרגיש ניתוק? למה אני מרגיש מנותק? הפרעות דיסוציאטיביות
טיפול בניתוק קיצוני, טיפול בהפרעת דיסוציאציה, טיפול בניתוק רגשי קיצוני, טיפול בהפרעות ניתוק, ממה נובע ניתוק? איך לטפל בניתוק? איך הדחקה יוצרת ניתוק? איך המוח מתנתק? למה אני מרגיש ניתוק? למה אני מרגיש מנותק? הפרעות דיסוציאטיביות
טיפול בניתוק קיצוני, טיפול בהפרעת דיסוציאציה, טיפול בניתוק רגשי קיצוני, טיפול בהפרעות ניתוק, ממה נובע ניתוק? איך לטפל בניתוק? איך הדחקה יוצרת ניתוק? איך המוח מתנתק? למה אני מרגיש ... ואז יוכל להתרכז שוב בפעילות המקורית שלו. אם לא יטפל בכך, ימשיך לאבד ריכוז שוב ושוב. מה גורם לניתוק קיצוני שבו האדם לא זוכר מה הוא עושה? ניתוק קיצוני מתרחש כאשר האדם אינו מודע כלל לפעולותיו. לדוגמה, נהג שחוצה צומת באור אדום או מתנגש בחפץ ולא זוכר את ... שהביא אליעד היא מצב שבו האדם מרגיש שאם יחשוב על משהו מסוים, הוא ימות - כלומר, הוא חווה פחד קיצוני מהמחשבה עצמה. כיצד ההדחקה יוצרת קונפליקט פנימי המוביל לניתוק? בתוך התודעה מתקיימות שתי ישויות: ישות אחת שמוטרדת מאוד מהנושא ... שמודחק בתוכנו. עצם ההכרה בכך שאנו מדחיקים, וזיהוי המחשבות והרגשות האלו, יכולים לעזור לאדם להישאר מחובר למציאות ולמנוע מצבים קיצוניים של ניתוק. זהו תהליך קשה ומאתגר, מכיוון שלעיתים האדם אינו מסוגל להודות או אפילו להבין שהוא נמצא במצב של ... רעב. כאשר הוא מרגיש רעב, תת המודע שלו נמשך למחשבה על אוכל, מה שגורם לו להתנתק מהקריאה. כיצד ניתוק קיצוני מתבטא? במצבים קיצוניים יותר, אדם עשוי להגיע לרמות ניתוק שבהן הוא כלל לא מודע למעשיו. לדוגמה, נהג שעובר באור אדום ולא זוכר ... כדי למנוע מצבים של ניתוק, יש לזהות את הרגשות והמחשבות המודחקות ולטפל בהן. הדחקה עמוקה עלולה להוביל למצבי ניתוק קיצוניים שבהם האדם מאבד קשר עם המציאות באופן זמני. טיפול בניתוק כרוך בעבודה על זיהוי ההדחקה, העלאת המודעות והשלמה עם ...
האם אני מרגיש רק רע? האם אני מרגיש טוב? יכול להיות יותר רע, יכול להיות יותר גרוע, האם אני רוצה משהו? האם אני לא רוצה שום דבר? הכל אבוד, דיכאון קיצוני
האם אני מרגיש רק רע? האם אני מרגיש טוב? יכול להיות יותר רע, יכול להיות יותר גרוע, האם אני רוצה משהו? האם אני לא רוצה שום דבר? הכל אבוד, דיכאון קיצוני
... יותר רע, יכול להיות יותר גרוע, האם אני רוצה משהו? האם אני לא רוצה שום דבר? הכל אבוד, דיכאון קיצוני האם באמת הכל רע, או שיש משהו טוב בחיים? אליעד כהן מסביר שאנשים רבים מתלוננים ואומרים: אני מרגיש רק ... שום דבר, ושאין שום דבר שמושך או מעודד אותו בחיים. במקרה כזה אליעד מציע לשאול את אותו אדם שאלה קיצונית: אם אתה לא רוצה שום דבר ולא אכפת לך משום דבר, האם תהיה מוכן שישרפו אותך באש?. כמעט תמיד ... באמת לא לרצות שום דבר? אליעד כהן טוען שאין באמת מצב שאדם לא רוצה כלום. אפילו מי שנמצא בדיכאון קיצוני ואומר אני לא רוצה כלום או הכל אבוד, עדיין מעדיף להימנע מכאב נוסף. לדוגמה, אדם שאומר שהכל אצלו רע, ... רע כפי שנדמה לו, ושעדיין יש נקודות אור וטוב בחייו, גם אם הוא לא שם לב אליהן. האם דיכאון קיצוני פירושו שאין רצונות? בהמשך, אליעד מסביר את המנגנון הפסיכולוגי שמאחורי דיכאון קיצוני: אנשים בדיכאון חושבים שהם איבדו את כל הרצונות שלהם, אך במציאות, הם עדיין שואפים להימנע מרע גדול יותר. עצם ... גרוע יותר מוכיח שהם עדיין בעלי רצונות מסוימים, ולכן יש עדיין משהו חיובי בחייהם. אליעד מסביר שמי שמרגיש דיכאון קיצוני צריך לשאול את עצמו את השאלות הבאות: האם באמת אין שום דבר שאני מעדיף? האם הייתי מוכן להרגיש עוד ... או רק לבנה, אלא שילוב של גוונים שונים. כאשר אדם מתחיל לראות את הגוונים הללו, הוא יכול לצאת מהתחושה הקיצונית של הכל רע. האם אני באמת לא רוצה כלום? איך לצאת מדיכאון קיצוני? למה הכל נראה לי רע? איך למצוא דברים טובים בחיים? האם יש משהו שטוב לי? איך להתמודד עם תחושה ...
קיצוניות דתית, העולם החרדי, קיצוניות פוליטית, התבטאויות קיצוניות, תנועות קיצוניות, אמירות קיצוניות, קיצוני, נטורי קרתא, כפייה דתית, אמת קיצונית, כפייה חילונית, בעל עמדות קיצוניות, אמונה באלוהים
קיצוניות דתית, העולם החרדי, קיצוניות פוליטית, התבטאויות קיצוניות, תנועות קיצוניות, אמירות קיצוניות, קיצוני, נטורי קרתא, כפייה דתית, אמת קיצונית, כפייה חילונית, בעל עמדות קיצוניות, אמונה באלוהים מה טוב בקיצוניות? ההרצאה עוסקת בקיצוניות, במיוחד בהקשרים דתיים ופוליטיים, ומנסה להבין מה טוב בקיצוניות, אם יש בכלל יתרון בעמדה קיצונית. אליעד מציין כי הקיצוניות יכולה להיראות כבעיה או כיתרון, תלוי באיזה צד אנחנו נמצאים ובמה אנחנו מאמינים. לדוגמה, כשהאנשים שמולנו קיצוניים ואנחנו לא מבינים אותם, ייתכן שהם מרגישים בדיוק כמונו, כל אחד מהם בטוח שהוא צודק. אליעד מבהיר שכשאנחנו בטוחים שאנחנו צודקים, אנחנו רואים את הצד השני כקיצוני. קיצוניות, למעשה, היא עניין של פרספקטיבה. הוא מביא את הדוגמה של אנשים דתיים מאוד, כמו חברי נטורי קרתא החרדים, שלדבריהם, העולם לא מבין את הדרך שבה הם חיים. כשאנחנו רואים את החיים שלהם כקיצוניים, הם לעיתים רואים את חיינו כקיצוניים או לא מוסריים. כל זה תוצאה של אמות מידה שונות לגבי מה נכון או לא נכון. קיצוניות, אם כך, היא יחסית, ולא ישנה מציאות מוחלטת. אליעד מבהיר שאם אנחנו רוצים להבין את הקיצוניים, חשוב להבין את שורש המחשבה שלהם, מה מניע אותם ומה הם מנסים להשיג. כל אחד מתפיס את המציאות לפי ... קובע, והם בטוחים בכך שזו הדרך הנכונה. כשמישהו אחר מאתגר אותם או מציע להם דרך שונה, הם רואים אותו כקיצוני. ההסבר על קיצוניות הופך להיבט מעשי יותר כאשר אליעד שואל את השאלות הקשות: למה אנחנו לא יכולים להבין את הקיצוניים? מה גורם לנו לראות אותם ככאלה? האם אנחנו עצמנו לא קיצוניים בעיני אחרים? לפעמים, כאשר מישהו לא מבין אותנו, הוא עשוי לראות אותנו כקיצוניים. לאורך ההרצאה, אליעד ממשיך להצביע על איך ההתנהלות של בני אדם, במיוחד כשמדובר בקיצוניות דתית, פוליטית או חברתית, יכולה להוביל לעימותים ומבוכה. הוא מדגיש את החשיבות להסתכל על כל עניין מהזווית של הצד השני. כשאנחנו מבינים מדוע אדם אחר רואה את העולם בצורה שונה, אנחנו עשויים לראות את הקיצוניות באור חדש. אליעד ממשיך ומסביר שברגע שאנחנו מאמינים בצורה כל כך חזקה במשהו, אנחנו עשויים להתקשות להקשיב לאחרים, ובסופו של דבר לתייג אותם כקיצוניים. לא תמיד קל להבין מדוע אנשים שמחזיקים בעמדות קיצוניות עושים זאת, אבל אליעד מזמין אותנו לחקור את המניעים שלהם. האם יש יתרון בקיצוניות? ההרצאה שואלת אם יש בכלל יתרון בקיצוניות, ומציעה לדמיין את הקיצוניות בעיניים של הצד השני. לדוגמה, האם אפשר להבין את הדתיים הקיצוניים בלי להרגיש כעס או תיעוב כלפי הדרך בה הם חיים? לא תמיד יש לנו תשובות ברורות לשאלות הללו, שכן כל צד חושב שהוא צודק. המניע הבסיסי של הרבה אנשים קיצוניים הוא שהם לא מסוגלים לראות אפשרות אחרת. כך, כל מה שנראה להם לא נכון, מרגיש להם קיצוני ומסוכן. זה יכול לכלול גם גישות כלפי חופש אישי או חופש דת. מה גורם לאדם להיות קיצוני? כחלק מהשיחה על קיצוניות, אליעד דן בשאלה מה גורם לאדם להפוך לקיצוני. התשובה, לפי אליעד, היא שאדם הופך לקיצוני כאשר הוא לא יכול לראות את הצד השני של המתרס. כשאנחנו מתעקשים על עמדותינו ולא מוכנים להתפשר, אנחנו עלולים להיתפס כקיצוניים בעיני אחרים. בהמשך, אליעד מציין כי ישנם אנשים שפשוט לא מסוגלים להקשיב למישהו אחר. כל מי שלא מסכים איתם, נחשב בעיניהם לקיצוני. אולם, האמת היא שגם אנשים שמחזיקים בעמדות לא קיצוניות עשויים להתפס ככאלה בעיני אחרים. איך להתמודד עם קיצוניות? אליעד ...
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי מה באמת ... יותר. הניגוד בין מצבי הטוב והרע הוא שקובע את עוצמת החוויה הרגשית של האדם, ולכן ככל שהמעבר בין התחושות קיצוני יותר, כך האדם סובל יותר בטווח הארוך. למה קונטרסט רגשי יוצר יותר סבל? ההסבר של אליעד לעניין הוא באמצעות ... אדם נמצא במצב רוח רע (כגון דיכאון), הוא מנסה באופן טבעי לפצות את עצמו במשהו שיעשה לו טוב בצורה קיצונית, כמו ללכת למסיבה, להשתמש בסמים, או לאכול מאכלים מאוד מתוקים. אך הבעיה בכך היא שברגע שההשפעה של הדבר הטוב ... הנפילה למצב הרע תהיה הרבה יותר חדה וקשה. לדוגמה, אדם הסובל מדיכאון ומנסה לפצות עצמו בסמים כדי להרגיש אושר קיצוני, ירגיש נפילה חדה הרבה יותר כאשר השפעת הסמים תחלוף, וכך הסבל שלו יוגבר. מדוע חיפוש אחרי הטוב הקיצוני יוצר תנודות רגשיות קשות? כאשר האדם מנסה לפצות את עצמו בצורה מוגזמת כדי להרגיש טוב, הוא בעצם יוצר לעצמו מטוטלת רגשית, שבה הוא נע בין שני מצבים קיצוניים - מאניה ודיפרסיה. במצב המאניה הוא מרגיש טוב בצורה מוגזמת ולא אמיתית, ואז הנפילה לדיפרסיה קשה ועמוקה יותר. כאשר האדם נמצא בדיכאון, כל דבר חיובי נראה לו כפתרון מוחלט למצוקה, ולכן הוא נסחף במהירות לאושר קיצוני שאיננו יציב ואינו אמיתי. הנפילה שבאה לאחר מכן היא כואבת ומחזקת עוד יותר את המצב הדיכאוני. כיצד אפשר להגיע לאיזון רגשי אמיתי? הדרך להשגת איזון רגשי איננה על ידי בריחה לקיצוניות ההפוכה בכל פעם שרע, אלא על ידי חיפוש נקודת איזון פנימית. אם רע לאדם, אליעד ממליץ לא לברוח מיד לתחושה טובה קיצונית, אלא לנסות להבין את המצב, להתבונן בו, להטיל ספק, ולנסות להגיע למצב של שלווה פנימית ורגועה יותר. למשל, אם ... מקטין את הקונטרסט ואת הניגודיות הרגשית, ומייצר לעצמו איזון פנימי ויציב לאורך זמן. מהי הבעיה בשימוש בדברים שעושים טוב קיצוני (כמו סמים או אוכל מתוק)? השימוש במשהו שעושה לאדם טוב בצורה מוגזמת וקיצונית יוצר מעגל הרסני שבו הנפילה חזרה למצב הרע היא קשה יותר. לדוגמה, אדם שסובל מנפילת סוכר בדם ואוכל משהו ... האדם יכול להחליט האם הוא רוצה תנודות רגשיות גדולות או קטנות, אך עליו להבין שאם הוא בוחר לחוות טוב קיצוני, הוא בהכרח יסבול גם מרע קיצוני. ולכן, המומחיות שהאדם צריך לפתח היא היכולת לבחור מתי ואיך הוא מתנדנד בין הרגשות השונים, ולשלוט במצב הרוח שלו ... ועל החיים בכלל? אליעד מציג דוגמה לילד שעושים עליו חרם בבית הספר, וההורה בתגובה מפנק אותו מאוד בבית. הפינוק הקיצוני בבית גורם לכך שהילד יחווה סבל קשה עוד יותר בחרם, כי הקונטרסט בין האהבה שהוא מקבל בבית לבין החרם בבית הספר הופך להיות קיצוני מדי. כך גם אדם שיוצא לחופש ארוך: הוא נהנה מהחופש, אך בסופו של דבר ירגיש סבל רב יותר כשהוא ... פחות באופן קבוע וכך להפחית את הקונטרסט הרגשי. לסיכום, איזון רגשי אמיתי אינו נוצר על ידי בריחה מרגשות רעים לקיצוניים טובים, אלא מתוך הבנה ומודעות לניגודיות הרגשית, ושליטה בתנודות של מצב הרוח. איך יוצרים איזון בחיים? מה גורם לתנודות קיצוניות במצבי הרוח? איך טוב קיצוני יוצר רע קיצוני? האם אפשר לחוות טוב ללא רע? למה אי אפשר לברוח מרגשות רעים? איך לייצב את מצב הרוח? האם אפשר ... הקונטרסט על תחושות הטוב והרע כאשר אדם מרגיש רע, הוא מנסה לפצות את עצמו על ידי יצירת תחושת טוב קיצונית. למשל, אדם בדיכאון עשוי ללכת למסיבה או להשתמש בסמים כדי להרגיש טוב. אך הבעיה היא שככל שהקונטרסט בין התחושות גדול יותר, כך המעבר חזרה לרע יהיה חד יותר. אדם שמשתמש בסמים מרגיש אושר קיצוני, אך כאשר ההשפעה חולפת, הריקנות והכאב מורגשים בעוצמה רבה יותר. המטוטלת של הרגשות אדם יכול לבחור כיצד להתמודד עם ... - דיפרסיה. אפשרות אחרת היא להימנע מהקפיצות הרגשיות ולנסות להגיע לנקודת איזון. כלומר, כאשר רע לאדם, במקום לברוח להרגשה קיצונית של טוב, הוא יכול לשאוף להיות רגוע ולחפש יציבות רגשית. איך להגיע לאיזון רגשי? כדי להגיע לאיזון, אדם צריך ללמוד להתבונן בתחושותיו ולא לברוח מהן. במקום לפצות את עצמו בטוב קיצוני על הרע שהוא חווה, הוא יכול לנסות לקבל את המציאות כפי שהיא, להקטין את הקונטרסט הרגשי, ולבסס איזון בין ... חוזר לעבודה. לעומת זאת, אדם שמאזן את עצמו בצורה הדרגתית, יווסת את השפעת התחושות ולא יאפשר להן להשתנות בצורה קיצונית. מסקנה האידיאל אינו בהכרח להימנע מתחושות טובות או רעות, אלא לשלוט בהן ולהיות מודע למחיר של תנודתיות גדולה. כאשר אדם מבין שבריחה לרגשות קיצוניים אינה פתרון אמיתי, הוא יכול לבחור אם להתאזן או להכניס ריגושים לחייו מתוך מודעות. השגת איזון רגשי מאפשרת לאדם ... הפרעות מתמידות במצב הרוח, הפרעת מצב רוח, הפרעת מצב רוח דו קוטבית, חוסר איזון בחיים, חוסר איזון רגשי, טוב קיצוני, טיפול בהפרעות מצב רוח, טלטלה רגשית, יצירת איזון בחיים, יתרון האור מהחושך, יתרונות וחסרונות שימוש בסמים, לברוח אל האיזון, ... רגשית, מה שעושה לך טוב עושה לך רע? מהו איזון בחיים? מטוטלת רגשית, מצב רוח לא יציב, מצב רוח קיצוני, מצב רוח רע ללא סיבה, מצבי רוח משתנים אצל גברים, מצבי רוח משתנים אצל נשים, מצבי רוח קיצוניים, מציאת איזון בחיים, ניגודיות הטוב והרע, עוצמת הטוב, עוצמת הטוב והרע, עוצמת הרע, פיצוי רגשי, רע קיצוני, שינויי מצב רוח, שינויים חדים במצב הרוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים ללא סיבה, תנודות רגשיות
הפרעת אישיות, למה אני סומך יותר מידי על אנשים? למה אני סומך על מי שלא צריך לסמוך עליו? למה אני נותן שידפקו אותי? למה אני פראייר? למה אני וותרן? מיזנתרופיה, פילנתרופיה, אופי קיצוני, הומופוביה, לסמוך על אנשים, שחור או לבן
הפרעת אישיות, למה אני סומך יותר מידי על אנשים? למה אני סומך על מי שלא צריך לסמוך עליו? למה אני נותן שידפקו אותי? למה אני פראייר? למה אני וותרן? מיזנתרופיה, פילנתרופיה, אופי קיצוני, הומופוביה, לסמוך על אנשים, שחור או לבן
... מי שלא צריך לסמוך עליו? למה אני נותן שידפקו אותי? למה אני פראייר? למה אני וותרן? מיזנתרופיה, פילנתרופיה, אופי קיצוני, הומופוביה, לסמוך על אנשים, שחור או לבן למה אני סומך יותר מדי על אנשים? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים ... חשיבה בשחור או לבן? לפי אליעד כהן, אחת הסיבות המרכזיות לכך שאדם סומך בצורה מוגזמת היא קיומה של חשיבה קיצונית או חשיבה בשחור או לבן. אדם כזה חושב שיש לו רק שתי אפשרויות מנוגדות וקיצוניות: לסמוך על כולם ללא יוצא מן הכלל. לא לסמוך על אף אחד בכלל. בגלל שהוא חושב שיש לו רק ... אדם בעצמו נמשך לבני אותו מין ומרגיש מאוים מהמשיכה הזו. לכן, במקום להתמודד עם התחושה שבתוכו, הוא בוחר להגיב בקיצוניות לכיוון ההפוך ולהביע שנאה גדולה כלפי הומואים. למה אנשים דתיים מפחדים מנשים לא צנועות? דוגמה נוספת שמביא אליעד כהן קשורה לאנשים דתיים שמביעים התנגדות קיצונית כלפי נשים שמתלבשות בצורה לא צנועה. הוא מסביר שאחת הסיבות המרכזיות להתנגדות המוגזמת הזאת היא שאותם אנשים דתיים בעצמם ... לנשים כאלה. המשיכה הזו גורמת להם להתנגד בחריפות רבה כדי להתרחק מהדבר שמאיים עליהם פנימית, ולכן הם מגיבים באופן קיצוני כלפי הצד הנגדי. איך ניתן לשנות אופי קיצוני של לסמוך יותר מדי? אליעד מציע שאם אדם מזהה אצלו התנהגות קיצונית, כגון לסמוך יותר מדי על אנשים, הוא צריך לבדוק בתוך עצמו האם קיימת בתוכו חשיבה קיצונית הפוכה שאותה הוא מנסה להימנע מלממש. אם יצליח להבין שהוא לא חייב לבחור בין קיצוניות אחת לשנייה, ויבין שיש דרך אמצעית, הוא יוכל להתחיל לסמוך על אנשים בצורה מאוזנת יותר. במילים אחרות, על האדם ... את נקודת האיזון הנכונה. מה הקשר בין לסמוך על אנשים לבין הפרעות נפשיות? אליעד כהן מדגיש כי לעיתים התנהגות קיצונית, כמו אמון מוגזם, קשורה להפרעות אישיות או הפרעות נפשיות שונות. אופי מוקצן, חשיבה קיצונית או שחור ולבן, יכולה להיות חלק מהפרעות אישיות שונות כמו אישיות גבולית, ולכן ההבנה של מקור ההתנהגות הקיצונית יכולה לסייע לאדם להתמודד איתה טוב יותר. מה אפשר לעשות כדי להגיע לאיזון? לסיכום, אליעד מציע לאנשים לזהות את ... בכך שישנן אפשרויות ביניים, הוא יוכל לסמוך על אחרים בצורה בריאה יותר, לא באופן תמים מדי ולא באופן חשדני וקיצוני. למה אני סומך יותר מדי על אנשים? למה אני חושב בשחור או לבן? איך לשנות אופי מוקצן? מה הקשר ... מתנגדים לנשים לא צנועות? איך לזהות הפרעת אישיות? אופי לא מאוזן, אופי מוקצן, אופי לא רגיל, אישיות גבולית, אישיות קיצונית, חשיבה בשחור או לבן, חוסר איזון, איך לשנות את האופי? ניתוח התנהגות קיצונית, למה אני מתנהג מוזר? למה אני לא רגיל? למה דתיים מפחדים מנשים? מיזוגיניה, שנאת נשים, מיזאנדריה, שנאת גברים
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה
חשיבה מעוותת, חשיבה דיכוטומית, שחור או לבן, או הכל או כלום, תיקון עיוותי חשיבה, חשיבה קיצונית, חשיבה מוקצנת, אופי קיצוני, הפרעת אישיות קיצונית, עיוות קוגניטיבי בחשיבה דיכוטומית, חושב בצורה קיצונית, הטיות חשיבה, דיכוטומיה למה אנשים חושבים בשחור ולבן? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים נוטים לחשוב בחשיבה דיכוטומית, כלומר, לראות ... חשיבה דיכוטומית? למרות הקלות לכאורה בחשיבה דיכוטומית, אליעד מסביר שיש לה מחיר כבד. הוא מדגים כי מי שחושב באופן קיצוני ולא תואם למציאות בסוף ייפגע מכך. למשל, אדם שחושב שהוא הכי טוב בעולם, אבל בפועל אינו כזה, ייתקל בבעיות ... כך למעשה אומר לעצמו דבר לא נכון, כי הוא מתעקש על כך שהמציאות היא או כך או כך באופן קיצוני. לדוגמה, הוא יכול להחליט או שהוא חייב להיות בזוגיות תמידית או שאינו זקוק לאף אחד בכלל, או שהוא חייב ... מורכבת, ולהתחיל לחשוב בצורה שכוללת בתוכה את כל ההיבטים השונים. מה הקשר בין חשיבה דיכוטומית להפרעות אישיות? חשיבה דיכוטומית וקיצונית היא לעיתים חלק ממאפיינים של הפרעות אישיות, כמו הפרעת אישיות גבולית, שבה האדם חווה תנודות קיצוניות במצב הרוח ובתפיסת המציאות שלו. אדם כזה מתקשה מאוד לראות גוונים אפורים, ונוטה להגזמות קיצוניות בתפיסת העצמי והסביבה, מה שמוביל לבעיות רגשיות ומערכתיות רבות. לסיכום, אליעד ממליץ לאמץ סגנון חשיבה שמכיר במורכבות ובניואנסים של המציאות, ולא להיכנע לנוחות הזמנית של החשיבה הקיצונית. רק כך אפשר יהיה להגיע לאיזון אמיתי ולחיים יציבים ובריאים. איך להימנע מחשיבה דיכוטומית? חשיבה בשחור ולבן הפרעות אישיות וחשיבה קיצונית איך לשפר דפוסי חשיבה? מה המחיר של חשיבה קיצונית? חשיבה מאוזנת ומורכבת דפוסי חשיבה, חשיבה לא נכונה, לא חושב בצורה נכונה, ללמוד לחשוב נכון, איך לחשוב בצורה נכונה? מאניה דיפרסיה, חוסר איזון רגשי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, איך נוצרת הפרעת אישיות? סיבות להפרעת אישיות, חשיבה בשחור או לבן, רואה רק שחור או לבן, לא רואה אפור, ...
הדרך אל האושר, המפתח לאושר, להיות קיצוני, להיצמד לאמת שלך, להיות נאמן לעצמך, לראות את שני הצדדים של המטבע, לא לרמות את עצמך, באיזה דרך ללכת, מהי הדרך הטובה ביותר? ללכת עד הסוף
הדרך אל האושר, המפתח לאושר, להיות קיצוני, להיצמד לאמת שלך, להיות נאמן לעצמך, לראות את שני הצדדים של המטבע, לא לרמות את עצמך, באיזה דרך ללכת, מהי הדרך הטובה ביותר? ללכת עד הסוף
הדרך אל האושר, המפתח לאושר, להיות קיצוני, להיצמד לאמת שלך, להיות נאמן לעצמך, לראות את שני הצדדים של המטבע, לא לרמות את עצמך, באיזה דרך ללכת, ... יפה למכוער. מהי הדרך אל האושר לפי אליעד כהן? אליעד טוען שהדרך אל האושר האמיתי היא להיות נאמן באופן קיצוני לתפיסה אחת בלבד, ולהגיע עד קצה המחשבה, עד קצה הדרך, עד שאין יותר ספק ואין התנגדות פנימית. ברגע שהאדם ...
טיפול באנורקסיה קשה, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי
טיפול באנורקסיה קשה, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי
טיפול באנורקסיה קשה, טיפול בהפרעות אכילה, טיפול ברזון קיצוני, אנורקסיה נרבוזה, טיפול באנורקסית, איך לטפל באנורקסית? יותר מדי רזה, טיפול בהפרעות נפשיות, אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי ... באמת לפתור את הבעיה ולא רק להדביק לה תווית. איך לטפל באנורקסיה קשה? מדוע אבחון פסיכיאטרי מזיק? טיפול ברזון קיצוני איך לשנות תפיסת גוף מעוותת? מה הסיבות האמיתיות להפרעות אכילה? איך לעזור לאנורקסית להחלים? האם אבחון פסיכיאטרי עוזר?
איך להיפרד ממישהו? איך להוציא מישהו מהראש? איך לנתק קשר עם מישהו? איך להתמודד עם תלות רגשית ולהיות עצמאי מבחינה רגשית? מדוע תלות רגשית דומה להתמכרות? האם הפתרון הוא לנתק מיידית את הקשר או להפחית אותו בהדרגה? למה חשוב להבחין בין תלות פונקציונלית לתלות רגשית? איך להתמודד עם תחושת "אני אפס" שמתלווה לתלות רגשית? כיצד להחזיר את תחושת העצמאות האישית והאינדיבידואליות? למה חשוב לשנות את המצב באופן הדרגתי ולא קיצוני?
... אפס שמתלווה לתלות רגשית? כיצד להחזיר את תחושת העצמאות האישית והאינדיבידואליות? למה חשוב לשנות את המצב באופן הדרגתי ולא קיצוני? איך להתמודד עם תלות רגשית ולהיות עצמאי מבחינה רגשית? אליעד כהן מסביר בשיחה הזו כיצד להתמודד עם מצבים של ... שלך. האם הפתרון הוא לנתק מיידית את הקשר או להפחית אותו בהדרגה? אליעד מציע שהפתרון לא חייב להיות דרמטי וקיצוני, אלא להפחית את התלות באופן הדרגתי. הוא משתמש בדוגמה של אדם שרוצה להפסיק לאכול מתוק - הפתרון הוא לא לזרוק מיידית את כל המתוקים מהבית, אלא להתחיל לאכול דברים בריאים יותר בהדרגה. אליעד מדגיש שמהלכים קיצוניים יכולים לחזור כבומרנג: מי שיחתוך בפתאומיות קשר או הרגל, עלול לחזור לכך אחר כך בעוצמה גדולה יותר. למה חשוב ... כמו השגת בית מגורים לבד וכיוב, כדי לפתח את תחושת העצמאות. למה חשוב לשנות את המצב באופן הדרגתי ולא קיצוני? אליעד חוזר שוב ושוב על כך שפתרונות קיצוניים כמו מעבר לעיר אחרת, או ניתוק דרסטי, לא תמיד מועילים בטווח הארוך. במקום זאת, הוא מציע מהלכים מתונים שמאפשרים ...
מוחלטות, יחסיות, איך להגיע למוחלט? איך להיות מוחלט? איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני?
מוחלטות, יחסיות, איך להגיע למוחלט? איך להיות מוחלט? איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני?
... איך להגיע למוחלט? איך להיות מוחלט? איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני? מהם המושגים של מוחלטות ויחסיות? כיצד להגיע למוחלט? ההרצאה עוסקת בניתוח של מושגי מוחלטות ויחסיות, כיצד לחשוב בצורה מוחלטת, ... החלטית ובאופן שמוביל לתוצאה מוחלטת. איך לחשוב בצורה מוחלטת? מה זה חשיבה יחסית? איך להגיע למוחלט? מהו המוחלט? חשיבה קיצונית איך להיות החלטי?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: קיצוני, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קיצוני, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לתזונה נכונה בנושאי קיצוני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 18:55:11 - wesi1