אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:16יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
איך לנסח מסר פוליטי בצורה אפקטיבית?

אליעד כהן מנתח מסר פוליטי ספציפי שהשתמשה בו מפלגת "המחנה הציוני" בקמפיין נגד בנימין נתניהו, המסר: "תשע שנים של כלום". המשפט הזה לכאורה טוען שנתניהו לא עשה דבר במהלך תשע שנות כהונתו, אך לאמיתו של דבר, המסר הזה מכיל בתוכו מספר בעיות שעלולות לגרום לו לפעול נגד כוונת הקמפיין.

אליעד מסביר שכל מסר מורכב משני רבדים חשובים: מה שאומרים בפועל ומה שלא נאמר. לפעמים, גם אם נאמר דבר שלילי על מישהו, הוא יכול להשתמע כמשהו טוב אם קיימת אפשרות להציג את אותו הדבר בצורה שלילית הרבה יותר. במקרה של המסר "תשע שנים של כלום", ההצהרה לכאורה שלילית כלפי נתניהו, אך בפועל אינה מספיק ברורה וחדה, ולכן דווקא עשויה להועיל לו.

מדוע המסר "תשע שנים של כלום" לא אפקטיבי מספיק?

כדי להבין את הבעיה, אליעד מחלק את הפעילות האפשרית של נתניהו לשלושה מצבים:
  • תקופה טובה - כלומר, עשה דברים טובים שהועילו למדינה.
  • תקופה רעה - גרם לנזק משמעותי למדינה.
  • "כלום" - לא עשה לא טוב ולא רע, מצב נייטרלי.
כשהמחנה הציוני אמר "תשע שנים של כלום", הוא למעשה ויתר על שתי אפשרויות משמעותיות:
  • הוא לא אמר שנתניהו גרם נזקים, מה שמותיר מקום לטעון שנתניהו לא היה מזיק למדינה.
  • הוא גם לא אמר שנתניהו עשה דברים טובים, אך השאיר לנתניהו אפשרות קלה מאוד להגן על עצמו ולהציג רשימת הישגים.
אליעד מדגיש שכאשר אומרים לאדם שהוא לא עשה "כלום", למעשה נותנים לו הזדמנות להגיד שייתכן ויתחיל לעשות דברים חיוביים בעתיד. כמו שאומרים לילד "לא הכנת שיעורים", זה נשמע פחות גרוע מלומר לו "הכנת שיעורים בצורה לא נכונה". במקרה של נתניהו, כשאומרים שלא עשה כלום, זה יכול להתפרש כאילו הוא יכול להתחיל לפעול מעכשיו ולעשות דברים טובים.

איך היה אפשר לשפר את המסר של המחנה הציוני?

אליעד מציע מסר חלופי שיכול היה להיות חזק ומשכנע יותר: "תשע שנים של נזק". המסר הזה ברור, חד, ולא מאפשר לפרשנות מקלה. במסר כזה יש כמה יתרונות:
  • הוא לא מאפשר לתומכים של נתניהו לטעון שנתניהו היה נייטרלי או בלתי מזיק.
  • הוא מקשה על נתניהו להתגונן בקלות, כי נתניהו צריך להתמודד עם הטענה שהוא גרם נזקים משמעותיים.
  • הוא מונע מהציבור לחשוב שאפשר לתת לנתניהו הזדמנות נוספת.
כשאומרים "תשע שנים של נזק", ברור לציבור שהמצב בעייתי וצריך להחליף את ההנהגה מידית. זה שולל לחלוטין את הטענה שהוא יכול לשפר את דרכיו, כי ברור שכבר נעשה נזק לאורך זמן רב.

מה המשמעות של מסר לא חד מספיק?

אליעד מסביר שכאשר מסר אינו חד מספיק, הוא משדר שהאדם שמעביר אותו אינו בטוח בעצמו. כמו להגיד "2 ועוד 2 זה כמעט 4", האמירה הזו יוצרת ספק כי אם באמת מדובר ב - 4, אין צורך להוסיף "כמעט". באופן דומה, אמירה מעורפלת לגבי נתניהו מעידה שהדובר לא בטוח שנתניהו באמת גרם נזק גדול.

כדי לזהות מסר לא חד, יש לשאול ארבע שאלות מרכזיות:
  • מה בדיוק נאמר?
  • באיזה אופן זה נאמר? האם בטון ברור או בטון מעורפל?
  • מה אפשר היה לומר ולא נאמר?
  • מדוע בחרו בניסוח הספציפי ולא בניסוח אחר?
אם יש משהו שהיה אפשר לומר בצורה ישירה יותר, אך זה לא נעשה, כנראה שהדובר בעצמו לא בטוח לגמרי באמיתות הדברים שלו.

מתי דווקא כן כדאי להשתמש במסרים מעורפלים?

אליעד מדגיש שיש מקרים בהם עדיף בכוונה להשתמש במסרים מעורפלים ולא חד - משמעיים, כגון במצבים הבאים:
  • כשחוששים מתגובה שלילית חריפה מדי מצד הציבור.
  • כאשר רוצים לשכנע בהדרגה מבלי לעורר התנגדות חזקה מידית.
  • כאשר מעוניינים להשאיר מקום לפרשנות ולא להיות מחויבים לעמדה חד - משמעית.
אולם, כשמטרת המסר היא לתקוף ולהבהיר עמדה חד - משמעית, מסר מעורפל רק מחליש את עוצמת הטענה, ועלול להשאיר מקום לפרשנות הפוכה לזו שהתכוונו אליה.

מה החשיבות של מה שלא נאמר במסר?

אליעד מבהיר שוב ושוב, שהמסר האמיתי כולל תמיד שני דברים: מה שנאמר ומה שלא נאמר. מה שלא נאמר יכול להיות חשוב לא פחות, ולעיתים אף יותר, ממה שכן נאמר. לכן, חשוב לשים לב מדוע הדובר בחר להימנע מניסוח ברור או חמור יותר. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא רוצה משהו, אבל לא מביע התלהבות גדולה מדי, זה מעיד שבתוכו יש גם חלק שאינו רוצה את אותו הדבר. הדבר נכון גם להפך - אם אדם אומר שאינו רוצה משהו, אך לא אומר זאת בצורה חד - משמעית, כנראה שבתוכו הוא עדיין קצת מעוניין.

כאשר אנשים מעבירים מסרים, במיוחד בתחום הפוליטי, חשוב לשים לב לניסוח המדויק, לבדוק מה היה אפשר להגיד ולא נאמר, ולנסות להבין מכך מה באמת הדובר חושב ומרגיש לגבי המסר שהוא עצמו מעביר.

לסיכום, כיצד להעביר מסר חד וברור?

אם המסר אמיתי וחד משמעי, חובה להעביר אותו בצורה ברורה, חדה וממוקדת, ללא מקום לפרשנויות. רק מסר חד משמעי יגרום לקהל להאמין שהדובר עצמו משוכנע במסר שלו. לעומת זאת, מסרים מעורפלים ולא מדויקים משדרים חוסר אמון וחוסר ביטחון מצד הדובר עצמו, ומחלישים את יעילות המסר.

אליעד ממליץ תמיד לחשוב על כל ההיבטים של המסר ולשים לב לא רק למה שנאמר, אלא במיוחד למה שלא נאמר - כי פעמים רבות מה שלא נאמר, הוא האמירה החשובה באמת.
ניתוח מסר פוליטי: "תשע שנים של כלום"

בקמפיינים פוליטיים, הדרך שבה מנסחים מסר היא קריטית לאופן שבו הוא נתפס בציבור. המסר "תשע שנים של כלום" שהופנה נגד בנימין נתניהו בקמפיין של "המחנה הציוני" הוא דוגמה מצוינת לכך שמסר לא רק משדר מסר חיובי או שלילי, אלא גם מה שהוא לא אומר יש לו משמעות קריטית.

המסר ומה שמשתמע ממנו

המשפט "תשע שנים של כלום" אומר לכאורה שנתניהו לא עשה דבר בתקופת כהונתו, אך בפועל יש לו כמה משמעויות נוספות. כדי להבין זאת, יש להסתכל על שלושה מצבים אפשריים:
  • תקופה של "עשיית טוב" - כלומר, נתניהו היה רוצה שיגידו עליו "תשע שנים של הישגים".
  • תקופה של "עשיית רע" - האופוזיציה הייתה יכולה לטעון שהוא עשה נזקים.
  • תקופה של "כלום" - אמירה שמשמעותה שהוא לא עשה לא טוב ולא רע.
כאשר בוחרים להציג את נתניהו כמי שלא עשה כלום, במקום להאשים אותו בפעולות מזיקות, זה מאפשר פרשנויות מקלות:
  • אם הוא לא עשה כלום, אז לפחות הוא לא הזיק.
  • אם הוא לא עשה כלום, ייתכן שהוא יכול להתחיל לעשות דברים טובים עכשיו.
  • אם הוא לא עשה כלום, קל לו להפריך זאת ולהציג רשימה של הישגיו.
השלכות המסר על דעת הקהל

כשאומרים על מישהו "תשע שנים של כלום", יש בכך מסר דו - משמעי. מצד אחד, הוא לא עשה דברים טובים, אך מצד שני, הוא גם לא עשה דברים רעים. זה משאיר פתח לתומכיו לטעון שהוא לא פגע במדינה, וזה אף עשוי להישמע כאילו ניתן לתקן את המצב בקלות.

במקום זאת, אילו הקמפיין היה אומר "תשע שנים של נזק", המסר היה חזק יותר:
  • זה היה מדגיש שהוא לא רק שלא עשה טוב, אלא ממש עשה רע.
  • זה היה שולל את הטענה ש"הוא יכול להתחיל לעשות דברים טובים" - כי אם עשה נזקים, למה שימשיך לכהן?
  • זה היה מקשה עליו להתגונן, שכן היה עליו להוכיח שהוא לא הזיק.
כוחה של השמטה במסר

מסרים פוליטיים אינם מורכבים רק ממה שנאמר, אלא גם ממה שלא נאמר. כאשר אדם אומר "לא עשית כלום", הוא נמנע מלומר "עשית רע". עצם ההשמטה הזו יוצרת תחושה מסוימת אצל השומעים. כלומר, אם היה נכון שנתניהו עשה נזקים, מדוע לא אמרו זאת? אם לא אמרו זאת, אולי אין לו באמת נזקים חמורים? כלומר, אם המסר לא חד מספיק, הוא עלול להפוך למסר שמשרת דווקא את הצד השני.

איך לזהות מסרים לא חדים?

כאשר רוצים להבין את המשמעות האמיתית של מסר, יש לשאול:
  • מה נאמר?
  • איך זה נאמר - בטון חד וברור או מעורפל?
  • מה יכלו לומר ולא נאמר?
  • מדוע בחרו לנסח את זה כך ולא אחרת?
אם אפשר לומר משהו בצורה ישירה אך נמנעים מכך, זה אומר שהדובר עצמו לא בטוח באמת בטענתו. אם למשל אומרים "2 ועוד 2 זה כמעט 4", זה אומר שהדובר לא בטוח שזה 4. אם אומרים "ביבי לא עשה כלום" ולא אומרים "ביבי הזיק", ייתכן שהדובר עצמו לא חושב שבאמת נעשו נזקים משמעותיים.

מתי כן להשתמש במסר מעורפל?

יש מצבים שבהם דווקא כדאי להימנע מהצהרות חד - משמעיות:
  • כאשר חוששים מתגובה חזקה מדי מהציבור.
  • כאשר רוצים להשאיר מקום לפרשנות.
  • כאשר רוצים לשכנע בהדרגתיות ולא לעורר התנגדות מיידית.
עם זאת, במסר התקפי בקמפיין פוליטי, יש יתרון ברור למסרים חדים וברורים, שממקדים את דעת הקהל ומונעים אפשרות להתגוננות נוחה.

מסקנה

כשמעבירים מסר, חשוב לשים לב לא רק למה שאומרים, אלא גם למה שיכלו לומר ולא אמרו. מה שלא נאמר לפעמים אומר יותר ממה שכן נאמר. בקמפיין נגד נתניהו, אילו היו אומרים "תשע שנים של נזק" במקום "תשע שנים של כלום", ייתכן שהמסר היה אפקטיבי יותר, מכיוון שהיה מונע את האפשרות לראות את כהונתו כנטולת נזקים ולמנוע ממנו את הדרך הקלה להתגונן.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא שכנוע בקמפיינים פוליטיים ואני רוצה לנתח היבט בקמפיין הפוליטי של מפלגת "המחנה הציוני" נגד ביבי וזה הולך ככה, זה אומר "תשע שנים של כלום, ביבי בתשע שנים לא עשה כלום ולכן נכשלת תלך הביתה" משהו מעין זה. ההתמקדות שלי רוצה להיות במסר של "תשע שנים של כלום", אוקי אז כפי שכבר הסברתי הרבה מאוד פעמים כל מסר שמעבירים אותו יש את מה שאומרים ויש את מה שלא אומרים, לפעמים אומרים למישהו משהו שנשמע מאוד גרוע אבל עדיין היה אפשר להגיד את זה הרבה יותר גרוע ובגלל שלא אמרנו את זה הרבה יותר גרוע לכן ממילא אמרנו דבר טוב.

אותו דבר הפוך לפעמים אומרים למישהו משהו טוב אבל היה אפשר להגיד הרבה יותר טוב ובגלל שלא אמרנו את זה הרבה יותר טוב בעצם אמרנו משהו טוב אבל זה בעצם גרוע. ואני אתן דוגמה מהקמפיין הספציפי הזה לדוגמה נגיד שאומרים "תשע שנים של כלום", עכשיו מה המשמעות של "תשע שנים של כלום"? תשע שנים של כלום זה כמו להגיד "לא עשית שום דבר טוב, לא עשית שום דבר רע לך הביתה", כי מה זה כלום? כלום זה כלום, כלום זה לא טוב ולא רע. מה ביבי היה רוצה שיגידו לו? "תשע שנים של טוב". בא נניח שיש לנו שלושה מושגים "טוב רע וכלום" בקצה אחד "טוב" בקצה השני "רע" ובאמצע נמצא "כלום" כי "כלום" זה לא טוב ולא רע.

אז נגיד שביבי היה רוצה שיגידו עליו "תשע שנים עשית דברים טובים" וההפך של זה, זה בעצם "תשע שנים עשית דברים רעים". עכשיו כשאומרים "ביבי תשע שנים לא עשה כלום" זה בעצם להגיד הוא גם לא עשה דברים רעים, אוקי אז שימו לב כשאומרים "תשע שנים של כלום" זה בעצם להגיד אבל גם דברים רעים לא עשית. עכשיו אם מישהו אומר לביבי "תשע שנים לא עשית כלום" מה שני המסרים הסמויים שיש פה? מסר סמוי ראשון זה "אבל הוא יכל לעשות דברים טובים כאילו אוקי אז מעכשיו הוא יתחיל לעשות, תראה זאת לא בעיה כל כך חמורה אומנם הוא לא עשה כלום אבל הוא גם לא גרם לנזקים אז מה הוא לא עשה? הוא לא זה וזה טוב הוא ילך לעשות את זה עכשיו מה הבעיה. טוב לא שטפת כלים לך תשטוף כלים כאילו לא עשית כלום בסדר, אז לא עשית כלום נו אז לך תעשה עכשיו".

זאת אומרת שכשאומרים "לא עשית כלום" בעיה ראשונה זה כמו להגיד "אבל הוא יכול לעשות משהו טוב, הוא לא עשה שום דבר טוב אבל הוא יכול לעשות משהו טוב. ביבי אין לך שום תוכנית מדינית אבל הוא יכול שתהיה לו תוכנית מדינית, ביבי למה אתה לא מראה אתה התוכניות שלך? אבל הוא יכול להראות את התוכניות שלו, ביבי נכון שלא עמדת בתוכניות שלך? אבל הוא יכול לעמוד בתוכניות שלו", הבנתם זאת בעיה ראשונה במסר של כלום "כלום" פירושו יכול להיות אבל יכול להשתנות אתה יכול לעשות דברים טובים. בעיה שניה במסר כשאומרים "ביבי לא עשית כלום" מה הבעיה של ביבי הוא יכול להגיד "מה לא עשיתי כלום? בואו אני אראה לכם דברים שעשיתי, עשיתי אז ועשיתי את זה יש דברים טובים שעשיתי", אוקי ולכן מאוד קל להתגונן מהמסר שאומר "לא עשית כלום" כי הוא פשוט יכול להגיד "כן עשיתי הנה אני אראה לכם מה עשיתי".

ודבר נוסף כשאומרים "ביבי לא עשית כלום" זה בעצם להגיד "גם לא עשית דברים רעים", זה כמו להגיד לילד "לא הכנת שיעורים" יש "עשית שיעורים" יש "לא עשית שיעורים" ויש "עשית שיעורים בצורה שגויה, עשית טעויות" ולהגיד "לא עשית כלום" זה בעצם להגיד "גם לא עשית דברים רעים". בקיצור בשורה התחתונה יש בעיה בצורת ניסוח הזאת ולכן לצורך העניין היו צריכים / יכולים להגיד "ביבי תשע שנים כבר אתה גורם לנו לנזק כי ביבי אתה תשע שנים עושה פה נזקים, ביבי אתה תשע שנים עושה נזק", עכשיו ברגע שאומרים כזה דבר ממילא הסרנו את האופציה שמישהו יחשוב שהוא לא עשה כלום אבל הוא גם לא עשה נזקים, הסרנו את האופציה שהוא יגיד "אבל עשיתי דברים טובים כי זה לא משנה שעשית דברים טובים אבל עשית נזקים" אנחנו מנסים למקד את השומע בנזקים ודבר נוסף גם אם הוא עשה נזקים אז גם למה שניתן לו לתקן הרי הוא עשה נזקים הרי הוא כבר תשע שנים עושה נזקים, הוא לא מתקן שום דבר מה פתאום שהוא יתקן.

אז אנחנו גם שוללים את האופציה של "אבל הוא לפחות יכול לעשות עכשיו" לא, אנחנו רוצים להפסיק את מה שהוא עושה אנחנו לא רוצים שביבי יתחיל לעשות דברים טובים אנחנו רוצים שהוא יפסיק לעשות דברים רעים. אוקי בקיצור זאת הייתה דוגמה ממש פשוטה איך כשאומרים למישהו "משהו רע" אם היו יכולים להגיד את זה יותר רע ולא אמרו את זה יותר רע בעצם אמרו דבר טוב ולכן הרבה פעמים, אני מסביר עוד פעם הרבה מאוד פעמים כשמישהו אומר מסר צריך לשים לב לא רק מה הוא אמר אלא מה הוא יכל לומר והוא לא אמר ובכך הוא בעצם אמר כי אם משהו נכון ב100% אז למה אתה לא אומר את זה בצורה חד משמעית.

הרבה פעמים כשמישהו אומר מסר צריך לשאול "מה הוא אמר? אוקי, למה הוא אומר אמר את זה ככה הוא יכל להגיד את זה גם בדרך אחרת, הוא יכל להגיד את זה בדרך הרבה יותר טובה והוא יכל להגיד את זה בדרך הרבה יותר טובה, בדרך הרבה יותר עדינה או בדרך הרבה יותר קשה, למה הוא לא אמר את זה בדרך הרבה יותר עדינה למה הוא לא אמר את זה בדרך הרבה יותר קשה, למה הוא אמר את זה ככה למה הוא לא אמר את זה אחרת".

אוקי אז שימו לב גם כשאתם אומרים מסר שימו לב לא רק למה אמרתם אלא גם למה יכולתם לומר ולא אמרתם כי הבן אדם שומע בתת מודע שלו לא רק את מה שנאמר אלא גם את מה שלא נאמר כי גם מה שלא נאמר אמרנו. אוקי אז מה שלא נאמר אומר המון, אוקי אז מה שלא נאמר אומר המון וצריך לשים לב אם אתה רוצה להעביר מסר חד משמעי אז אם אפשר להגיד את מה שאתה רוצה להגיד בצורה יותר חדה וברורה להגיד את זה בצורה יותר חדה וברורה למה כי אם אתה יכול להגיד את זה בצורה יותר מדויקת יותר חדה וברורה ואתה לא אומר את זה אתה בעצם אומר שאתה עצמך לא חושב את המסר בהקצנה שלו, אתה בעצמך אומר שאתה לא מסכים עם מה שאתה רוצה להגיד ולכן צריך להגיד את הדברים בצורה חד משמעית.

אותו דבר גם בן אדם ששומעים מסר שהוא אומר ואנחנו רוצים לדעת מה הוא חושב אז גם אם מישהו אומר "לא אני לא רוצה" גם אם מישהו אומר "כן אני רוצה", סתם כמשל זה היה "רוצה ולא רוצה" עדיין כשהוא אומר "לא רוצה" הוא יכל להגיד את זה בצורה הרבה יותר קשה כשהוא אמר "כן רוצה" הוא יכל להגיד את זה עם הרבה יותר התלהבות, "למה הוא לא אמר את זה עם יותר התלהבות, למה הוא לא אמר לא רוצה בצורה יותר קשה?" כי גם בתוך ה - "לא רוצה" יש את ה - "כן רוצה" הוא לא כל כך לא רוצה הוא רוצה אבל הוא גם לא כל כך היה מסרב וגם כשהוא אומר "כן רוצה" הוא לא כל כך רוצה כי אם הוא היה כל כך רוצה הוא היה מבטא את זה אחרת. בקיצור לשים לב גם למה לא נאמר ולשאול "למה זה לא נאמר ככה?".

עכשיו צריך לשים לב לעוד היבט שהרבה פעמים כשרוצים לשכנע מישהו במשהו אז דווקא יש מצבים שעדיף להגיד את זה בדרך האמצע לא להגיד את זה בדרך של מוחלטות, למה כי אם אנחנו חושבים שהוא הולך להביע התנגדות אז אפשר לנסות לעדן את המסרים. אוקי אבל בגדול כשבן אדם רוצה להעביר מסר אחד הסימנים לדעת שהוא משקר זה שהוא לא אומר את הדברים הוא לא הולך עם זה עד הסוף הוא מעביר חצאי מסרים, מסרים לא ברורים מסרים, מסרים מעורפלים מסרים שיש להם תרתי משמע מסרים לא מספיק קיצוניים "2 ועד 2 כמה זה? 4, למה לא כמעט 4 למה לא 4 וקצת?" זה 4 זה לא כמעט 4 וזה לא 4 וקצת. אם מישהו אומר "2 ועוד 2 זה כמעט 4", "רגע למה כמעט 4 למה זה לא היה 2, זה לא היה 2 ועוד 2 אז למה אתה אומר כמעט 4, למה אתה לא אומר 4 למה אתה אומר זה 4 וקצת זה היה 4, מה זה לא היה 2 משהו פה לא מסתדר אתה לא בטוח שזה 4, אתה לא בטוח שזה 2 אתה לא בטוח שזה 2 ועוד 2 מה קורה פה?".

ולכן כשאומרים את האמת בהנחה שאומרים את האמת אז אומרים את הדברים כפי שהם אם אתה חושב שביבי גרוע לצורך העניין כמטאפורה תגיד "ביבי גרוע ביבי עשה נזקים בא נחליף אותו, אנחנו לא נעשה נזקים" נניח. אוקי בין כך ובין כך לשים לב לא רק למה שאומרים אלא גם למה שלא אומרים כי מה שלא אומרים אומר לא פחות ממה שאומרים, אז שלא יעבדו עליכם.
השלכות לדבר פיתוח הביטחון העצמי מרגיש שכנוע סמוי אופציות שיעורים מכירה סמויה למה אתה לגרום לה חוסר אמון אופי קיצוני איך לא להעביר מסרים איך לגרום לאנשים איך לדבר איך לדבר בצורה משכנעת איך להעביר איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך לשכנע איך לשכנע אנשים אימון לפוליטיקאים אישיות קיצונית אנשים בצורה חד משמעית בצורה משכנעת בצורה קיצונית דיבור דיבור בצורה חד משמעית דיבור בצורה קיצונית הגזמה העברת מסר העברת מסרים הקצנה חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית יועץ יועץ אסטרטגי יועץ אסטרטגי פוליטי יועץ פוליטי יועץ תקשורת יועץ תקשורת פוליטי יעוץ יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי כיצד לשכנע אנשים לא להעביר מסרים לגרום לאנשים לדבר לדבר בצורה משכנעת להגזים להוציא מפרופורציה להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להקצין לשים לב לשים לב למה שלא אומרים לשכנע לשכנע אנשים מסרים משכנע פוליטי פוליטיקה קיצוני קיצוניות שכנוע
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... - שכנוע ישיר שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף שהוא לא פחות חזק משכנוע ... אותה? ואבאר איך לבנות טיעונים? ומהי בניית טיעון נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב בצורה כלשהי. שזה אומר, שאתה בצורה גלויה וברורה מדבר איתו על ... עקיף. שהוא אולי נראה כחלש יותר, אבל אם עושים אותו בצורה נכונה, הוא הרבה יותר חזק ויעיל מכל אמצעי שכנוע אחר. ושכנוע עקיף פירושו, שאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, בלי לדבר איתו על אותו הנושא בצורה ישירה ובלי לחשוף בפניו את כוונת השכנוע שלך כלפיו. ... שאמורים לגרום לשומע להשתכנע מעצמו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, או על כל פנים, הם אמורים לעזור לך אחכ לסגור עסקה עם השומע, כאשר תנסה לשכנע אותו באופן ישיר. וההסבר הוא, שמאחורי כל רעיון שיש בעולם, מסתתרים מאחוריו רעיונות אחרים שהם בעצם ... ושצריך להיראות טוב, ושחשוב לשמור על תזונה בריאה וכיוב עוד רעיונות שונים, שהם מובילים את האדם למסקנה של לעשות דיאטה. וכאשר רוצים לדוגמה לשכנע מישהו לעשות דיאטה, אז יש את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של ... בדכ קל להם יותר ברמה החברתית וכיוב. כאשר הרעיון הוא, שככל שמדברים עם האדם יותר, על השורשים שמובילים למסקנה הרצויה, כך יהיה קל יותר אחכ לשכנע את האדם לעשות את הדבר הראשי שרוצים לשכנע אותו. ויש כאן עוד כמה רמות עומק בישום של הטכניקה הזאת. ואסביר אותן: ומי שיתבונן יראה, שכפי שאמרתי, ... לא מסכים עם הנחות היסוד האלו, אז ממילא הוא הרבה פחות יסכים, שכדאי לו לעשות דיאטה, כדי להיראות טוב, כדי לפתח קשרים חברתיים. וכאשר באים לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים שוכחים שיכול להיות שכל השכנוע ייפול ולא יצליח, בגלל שהיסודות השורשיים יותר והעמוקים יותר של הטענה, עליהם עצמם האדם עדיין לא מסכים איתך. וכאשר אתה מנסה לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים יש איזה הנחת יסוד מאוד בסיסית, שהרעיון שלך תלוי בה, ושהאדם שמולך לא מסכים עם הנחת היסוד הבסיסית שלך. ולפעמים אתה מנסה לשכנע מישהו ולא מצליח לשכנע אותו, בגלל שיש הנחת יסוד נסתרת, שעליה אתם לא מסכימים עדיין. וזה בעצם אומר, שכאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, עליך לבדוק עם עצמך, מהן הנחות היסוד שיש מאחורי הרעיון שאתה מנסה לשכנע את האדם האחר. ולא רק מהן הנחות היסוד ברמה הראשונה, אלא גם מהן הנחות היסוד הבסיסיות יותר שנמצאות ... שאומנם האדם חייב להסכים עליהן, כדי להסכים איתך, אבל גם אם הוא יסכים עליהן, זה עדיין לא אומר שהוא יסכים איתך. שזה אומר, שכאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, עליך לבדוק מהן הנחות היסוד ההכרחיות שעליהן הוא מוכרח להסכים איתך, כדי שהוא יהיה מסוגל ... הסופית שלך, ושם כמובן עליך לתת את הדגש של השכנוע שלך ואת עיקר מאמצי השכנוע שלך. ויש כאן עוד רמת עומק עמוקה עוד יותר, והיא שכאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, עליך לנסות לאתר את הרעיונות המחויבים ביותר אצל האדם שאותו אתה רוצה לשכנע. זא למצוא את הדברים שהאדם שאתה רוצה לשכנע אותו, שהוא הכי בטוח בהם ושהוא הכי רוצה אותם הערכים שהוא הכי מזדהה איתם הרצונות החזקים ביותר שלו. ועליך לנסות לגלות ולמצוא את הקשר הסיבתי שיש, בין הרצון החזק ביותר שלו ובין הרעיון שהוא הכי בטוח בו כרגע, לבין הרעיון שאותו אתה רוצה לשכנע אותו. כגון אם לדוגמה ברצונך לשכנע מישהו לעשות פעולה כלשהי, עליך לזהות את הרצונות החזקים ביותר שלו, שהם יכולים לדוגמה להיות, הרצון ... אפשר להציג את הדברים, בצורה כזו שתוביל אותו למסקנה, שכדי להשיג את הרצון הגדול ביותר שלו, לשם כך עליו לעשות את מה שאתה רוצה. ואז, כאשר אתה משכנע מישהו בשכנוע עקיף, עליך ראשית כל מתוך כל הנחות היסוד שאתה בונה אצלו, עליך לחזק אצלו את הנחת היסוד שאם הוא יסכים איתה, הוא יהיה מחויב להסכים איתך על הטענה הסופית שלך. אבל בנוסף לכל, עליך לנסות לשתול בתוך הנחות היסוד שאתה משכנע אותו, גם את הרצון החזק ביותר שלו, וגם את הערכים החזקים ביותר שלו. זא עליך לא סתם לחזק את הנחות ... השני להבין, שכדי להשיג את הרצון החזק ביותר שלו, לשם כך עליו להסכים איתך. וכמובן, שלא מדובר כאן על שכנוע ישיר. זא אין הכוונה לומר, שתנסה לשכנע אותו באופן ישיר שכדי להשיג את הרצון החזק ביותר שלו, לשם כך עליו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. כי זה נחשב לשכנוע ישיר, שהאדם רואה ומרגיש שאתה מנסה לשכנע אותו, ואז הוא מנסה לברוח מהשכנוע שלך. אלא מדובר כאן על טכניקה מאוד מתוחכמת, שבה אתה לוקח את הרצון החזק ביותר שלו, ומעביר לאדם השני מסרים עקיפים ומסרים סמויים בשכנוע עקיף, שבהם אתה בונה אצלו את הרעיון שאומר, שכדי שהוא ישיג את הרצון החזק ביותר שלו, לשם כך עליו להסכים איתך על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. והמסר המרכזי הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו אתה בצורה גלויה בא לשכנע בן אדם אחר במשהו, ויש שכנוע עקיף, שבו אתה בונה אצל האדם יסודות חזקים ביותר והנחות יסוד חזקות ביותר, שכאשר הוא יסכים איתן, אז ממילא הוא לא יוכל שלא להסכים איתך. וכאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, ואתה רוצה להיות בטוח במאה אחוז שהוא יסכים איתך, תחפש ותמצא את הרעיונות שקשורים למסר ...
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית מה הקשר בין עיצוב פונטים ובין העברת מסרים בתת המודע? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על האופן שבו עיצוב פונטים בפרסומות יכול לשדר מסרים תת הכרתיים לצופה, כך שבנוסף למילים הכתובות, צורת האותיות עצמה מעבירה תחושות ומשמעות. הוא הציג את הדוגמה של פרסומת ... שנשבר, וזה היה מכוון להעביר תחושת קור. הוא הסביר כי מסרים כאלה מגיעים לתודעה לא רק דרך המילים, אלא גם דרך צורת האותיות, שעוזרת ליצור תחושת רגש המתקיימת במקביל למה שנאמר במילים. ... בעלי צורות חדות כדי להעביר תחושה של חדה ודיוק, בעוד שמותגים אחרים עשויים לבחור פונט עגלגל כדי להשרות תחושת רוגע. כל צורת פונט מתקבלת בצורה שונה ... עיצוב פונטים על התודעה העברת מסרים תת הכרתיים תת המודע בפרסום שימוש בעיצוב כדי לשדר תחושות הרגע שאלת למה או ניסית להבין בעצם מה השכל שיש מאחורי עיצוב ... זאת אומרת בעצם מנסים להעביר לך את המסר של הקור גם דרך הצורה של האותיות, זאת אומרת אומרים לך זה קר זה הכי קר אבל לא רק כי אומרים לך זה הכי קר ... של צורת האותיות מנסה להעביר לך מסר דרך צורת האותיות. ש: פה נגיד הצורה הזאת כאילו אתה אמור לדמיין קרח. אליעד: לא השאלה אני דיברתי ספציפית. ש: לא ... לך, הם נגיד רוצים להעביר לך שהדבר הזה הוא קר כי זאת הפסרסומת שדיברת עליה הדבר הזה הוא קר אז הם רוצים להגיד לך זה קר לא רק זה קר אלא גם שאם היה ... עכשיו לפעמים מעבירים לך מסרים באמצעות דברים ויזואליים זאת אומרת שנגיד יכולים להשתמש באותיות מסוימות שמשדרות רוגע הצבע שלהם יכול לשדר לך תחושה מסוימת ...
NLP / משמעות סדר המילים במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות
... מילים ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע מסרים לתת מודע איך לשתול מחשבות סוגסטיה העברת מסרים שתילת מחשבות וכאן אתן דוגמה, כיצד הסדר של המילים במשפט, ... כי את המסר שאומר חם לי קצת אפשר להעביר עם אותן המילים בדיוק, אבל בצורות שונות. שהן (הסדר אקראי) : ... האדם מרגיש שגם לומר שחם לו, גם זאת הקצנה, וגם זאת לא עובדה מדויקת. ואז הוא מוסיף את המילה קצת. ... על רעיון אובייקטיבי. ואם האדם מנסה להעביר מסר שעכשיו חם. ואז מראים לו שלא חם עכשיו בצורה אובייקטיבית. אז ... שהאומר של המשפט הזה, לא מנסה להעביר מסר שחם ורק אחכ להסתייג שרק קצת חם. אלא מראש הוא לא רוצה ... ומראש הדובר אומר לך, דע לך שאני הולך להעביר לך מידע סובייקטיבי. וגם ברמה הסובייקטיבית, אל תחשוב שהמידע ...
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
... להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי איך למסור מידע לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע שלילי או לחשוף חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת החיסרון באופן מוגזם ואבסורדי, לבין הקטנת החיסרון באופן עדין ומינימלי ככל האפשר. מדוע כדאי לפעמים להעצים חיסרון עד לאבסורד? כאשר מציגים חיסרון בצורה מוגזמת או אבסורדית, הצד השני עשוי להרגיש שהמסר נאמר בהומור ויקבל אותו בצורה פחות חמורה. לדוגמה, במקרה שמישהי שואלת בגדת בי?, במקום לנסות להתחמק או להכחיש, אפשר להגיב בצורה אבסורדית: בטח שבגדתי, עכשיו הייתי עם חמש בלונדיניות. התגובה מוגזמת כל כך עד שהצד השני עשוי לקבל אותה בהומור או בספקנות, ובכך הנושא הופך לפחות טעון ופחות בעייתי. איך אפשר להקטין את הפגיעה כאשר מוסרים מידע שלילי? אם חייבים להעביר מסר שלילי בצורה ישירה, הדרך היעילה ביותר היא להגיד אותו בכמה שפחות מילים ובאופן הכי קצר שאפשר, ומיד לאחר מכן ... רגשית אצל השומע. כשמעבירים מידע שלילי, כל שנייה נוספת וכל מילה נוספת עלולות להגביר את הרושם השלילי. לכן, ככל שהמידע בעייתי או לא רצוי, כדאי להעביר אותו במהירות האפשרית, אפילו בשנייה אחת אם אפשר, במקום בחמש שניות או יותר. מנגד, אם מדובר במידע חיובי, עדיף ... נוסף. אז אפשר להסביר שוב בפירוט רב יותר, וכך היתרון מוצג פעמיים ומקבל תשומת לב כפולה, מה שמחזק את הרושם של אותו יתרון בעיני הלקוח. למה חשוב לשים לב לכל מילה במהלך שיחה? היכולת להיות מודעים לכל מילה שאומרים בזמן אמת, היא קריטית כדי לשלוט בשיחה. אם לא שמים ... שהמידע עובר במהירות וביעילות, ולהאריך ככל האפשר כשמדובר במידע חיובי. שכנוע ומכירות ניהול שיחות ותקשורת בין אישית דרכים להתמודדות עם ביקורת איך להעביר מסר שלילי? איך להתחמק מתשובות לא רצויות? איך לשכנע לקוחות? איך להתמודד עם שאלות קשות בשיחה? למה לפעמים חייבים לתת מידע שלא נעים למסור? לעתים מתעוררת סיטואציה ... מהתשובה לחלוטין. מה ניתן לעשות כאשר חייבים לספק מידע שלילי? אפשר לפעול בשתי דרכים עיקריות. מצד אחד, אפשר להעצים את החיסרון ולהציג אותו בצורה מוגזמת, כך שהלקוח ירגיש שהתשובה נאמרת בהומור ויראה בכך קצת צחוק מהנושא. מצד שני, ניתן להקטין ולצמצם את היקף החיסרון, כך שייראה שולי או פחות משמעותי עבורו. הרעיון הוא לשים לב באיזו צורה ממסגרים את המידע, כדי לצמצם את הפגיעה ברושם החיובי של המוצר. איך ממחישים זאת בדוגמה של בגדת בי? הוזכרה דוגמה קיצונית, כאשר מישהי שואלת בגדת בי?, והתשובה ניתנת באופן מוגזם כמו בטח שבגדתי בך עם חמישה בלונדיניות עכשיו הייתי שם. הדובר מעצים את התשובה השלילית לכדי אבסורד ויוצר רושם של הגזמה, מה שעשוי לגרום לצד השני להתייחס לזה בספק או בהומור במקום בזעזוע מוחלט. איך לצמצם את תשומת הלב על חיסרון? אם ... ולהתייחס לפרקי זמן? כל מילה מייצרת אצל השומע חוויה. ככל שמדובר במשהו שלילי, רצוי לומר אותו בכמה שפחות מילים ובכמה שפחות זמן. אם יש אפשרות להעביר מידע שלילי בשנייה אחת במקום בחמש שניות, עדיף לבחור באפשרות הקצרה. לעומת זאת, אם מדובר במידע חיובי, כדאי לפרט ... באופן לא ברור תחילה, לראות שהלקוח לא הבין, ואז להסביר זאת שוב, בפירוט רב יותר. כך נוצר מצב שמדגישים את היתרון פעמיים במקום פעם אחת. מדוע יש לשים לב בזמן אמת לכל מילה? בזמן שיחה, יש נטייה טבעית להוסיף משפטים או לחזור על מילים מבלי לשים לב לכך. אם לא עוקבים אחר מה שנאמר, עלולים לחזק מידע שלילי או להקהות מידע חיובי באופן לא רצוי. כאשר מודעים לכל ... יש הרבה מקרים כאלה במשך היום כשמישהו שואל שאלה, ואתה נותן תשובה ולא בא לך לתת את התשובה, ואתה חייב לתת אותה. עכשיו, מה שאני אומר זה דבר כזה לשים לב שכשאתה נותן תשובה שאתה לא רוצה לתת אותה, כשאתה נותן אותה כמה שיותר קצר ואתה מיד מעביר נושא למשהו שאתה רוצה ... לו את זה בשניה אחת ואם זה אינפורמציה לא טובה פישלת, אז היית צריך להגיד לו בשנייה אחת למה בכלל בחמש שניות הוא יכול להגיד גם במיל. אם יכולת להעביר את האינפורמציה במילה למה נתת לו בכלל בחמש מילים. אם אתה מעביר אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה אתה צריך לספור את המילים, לספור את האותיות וגם רצוי מאוד לתחום את זה מקדימה לרעתו ומאחורה בלהראות טוב. ולעומת זאת אם אתה מספר משהו טוב ואתה יכול לספר את זה בעשרים שניות למה סיפרת את זה בחמש שניות? מה אתה מתקמצן? אתה בא למכור לו אתה בא לשכנע אותו. תספר, תוסיף, תחזור, תפרגן, תבאר, תביא מילים נרדפות, תביא פירושים, תביא נימוקים, אפילו תסביר את עצמך לא ... המילה לא? למה אמרת אבל? היית צריך להגיד את זה אחרת. הבנו? מה מהות התשובה? מהות התשובה היא כזאת, אם אתה צריך להביא לו אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה תצמצם אותה כמה שיותר. קודם כל תצמצם אותה אפילו ברמת זמן בשעון, כמה שפחות איך אני יכול להעביר לו את זה בכמה שפחות מילים. אלא מה, שאם אתה לא שם לב לדיבור שלך אז אתה מתחיל לקשקש ואתה לא שם לב שאתה דופק את עצמך, אתה מתחיל לזמר בחקירה. אוקי, אבל אם אתה כל מילה שאתה ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 6 תן לבן אדם תחושה שאתה מתלהב לדבר ... ליצירת אמון שלך מולו. מה שיגרום לך להיות מסוגל לשכנע אותו יותר בקלות. בפועל, דבר איתו, כאילו אתה מדבר עם מישהו שאתה שמח מאוד לדבר איתו. אבל לא מוגזם מידי, שלא יראה חשוד. תפרגן לאדם השני. לדוגמה על ידי שתגרום לו לחשוב, שאתה חושב שהוא חכם. לדוגמה, הוא אומר טענה כלשהי מידע כלשהו. ... ממש קורא כותב את המחשבות שלו... וכמובן שצריך לשים לב שלא לעשות את זה בצורה מחשידה. תיצור תחושה רגועה בשיחה. תשדר רוגע ושהכל בסדר, כדי לגרום לאדם השני גם להיות רגוע. כשהשני לחוץ, ... במחיצתך... ומכאן יהיה יותר קל להשפיע עליו. יש לשים לב לכך, שעודף רוגע, עוזר לאדם השני לחשוד בך יותר. וחלק מהשכנוע, זה גם לדעת איפה להפעיל לחץ. כי מי שהוא רגוע לגמרי וחושב על הכל ... כי אתה משדר לו שאתה אוהב אותו. וגם כאן יש לשים לב, שלפעמים, עודף רוגע יוצר בעיה אצל השומע. וצריך לדעת גם מתי להלחיץ ולא להחמיא לפי הצורך. כשאתה מחמיא, אל תתקמצן ואל תגזים. אל ... שהוא חשוב לך ושאכפת לך ממנו גם ברמה האישית. יש לשים לב, לעשות זאת בהקשר הנכון, ושלא ליצור מצב מחשיד. נניח שאתה שואל את האדם השני שאלה, שאתה רוצה שהוא ישיב לך עליה בחיוב. ואתה פתאום ... במקום מה דעתך לעשות X, אמור: עשה X. כמובן שיש לשים לב, שזה לא ישמע בצורה של ציווי שעלולה ליצור אצל השומע רצון להתנגד בגלל פגיעה באגו שלו חשדנות וכיוב. אם האדם השני לא בטוח בעצמו ... ותשמש בהם בשיחה, כדי ליצור תחושה של קרבה. יש לשים לב לא לעשות זאת בכלל, במקרה שבו דווקא השומע לא אוהב את הסביבה שלו, ושהוא היה רוצה להרגיש שאתה לא חלק מהסביבה שלו. מה שאומר גם, שעליך ... מולך. זה יצור אצלו תחושה טובה מולך. מצד שני, יש לשים לב שזה לא יהיה על חשבון זה שהאדם השני גם ירגיש שהוא ביטא את עצמו בשיחה, כשיש בכך צורך. וגם לשים לב, שהוא לא יחשוב שאתה מסדר לו את המחשבות שלו, בצורה שאינה תואמת למה שהוא באמת חושב. כדי ליצור תחושה נעימה לשיחה, דבר בצורה לא ... לשמוע, ודווקא את זה לומר לו. כמובן שעדיין יש לשים לב לכך, שהוא יאמין למחמאה הזאת ושהיא לא תיראה לו חשודה מידי, למרות שהוא היה מאוד רוצה לשמוע אותה. לדוגמה, בחורה שלא נראית טוב, שרוצה ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 9
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 9 X קרה בגלל Y. או בגלל Y קרה X. מה ההבדל ... לתוצאה שקרתה, וכאילו הקרדיט מגיע לך. ויש לשים לב גם להבדל שבין X קרה בגלל Y בגלל Y קרה X לבין צורת הניסוח X קרה וגם קרה Y וכיוב ניסוחים שונים. שצריך לשים לב, שניתן לומר את אותו המשפט בדיוק, אבל פעם אחת להשתמש במילה של סיבתיות, ופעם אחת לא להשתמש במילה של סיבתיות. והרעיון הוא, שלפעמים אתה ... בלי להשתמש במילה של סיבתיות. כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, תנסה להשתמש בכמה שיותר אמיתות בעיני השומע ובכמה שיותר עובדות טענות הנחות יסוד וכיוב, שהשומע חושב שהן נכונות, בלי קשר לטענה ... מנגנון הבקרה שלו נחלש ונכבה, וקל לך יותר לשכנע אותו במה שאתה רוצה. אם ברצונך לשדר אמינות מול השומע, תציין בפניו עובדות שהוא חושב שהן נכונות, אבל שהן ידועות רק לו. זא לא רק חשוב ... מסכים עם הדעות שלך, כדי שיהיה לך יותר קל לשכנע אותו להסכים לדעה העיקרית שלך שאתה רוצה לשכנע אותו, אלא החוכמה היא גם לדעת לקחת עובדות, שהשומע חושב שהן נכונות, אבל שאלו יהיו עובדות שרק השומע יודע עליהן חושב שהן נכונות. זא שאם אתה ... איתך ומסביר את העמדה שלך, אבל אתה צריך לשים לב לכך, שלפעמים הוא מציג את העמדה שלך, בצורה שעלולה בהמשך לגרום לו להתנגד לה. ועליך לדעת לתקן אותו, למרות שהוא מסכים איתך. לדוגמה, נניח ... מתנגשת עם הרעיון המרכזי והעיקרי שאתה רוצה לשכנע בו. וככל שיש פחות התנגשות ישירה בין הרעיונות, כך יש יותר אפשרות להסכים עם השומע, כדי להימנע מקונפליקט מיותר. ואעפכ, לפעמים למרות שאין ... בין מה שתסכים עם השומע, לבין מה שאתה רוצה לשכנע אותו, אעפכ אם תסכים איתו, זה עלול לגרום לשומע דווקא לחזק את העמדה שלו. לאו דווקא בגלל שיקול לוגי כזה או אחר, אלא בגלל סיבה רגשית כזו או ... גם סיבות כאלו, ולפעול בהתאם. כאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, תנסה ליצור אצלו קונפליקט פנימי, בין מה שהוא חושב כרגע, לבין שאר הרצונות שלו. כך יהיה לו יותר אינטרס להסכים איתך. ולפעמים ... ומי שרוצה להיות מסוגל ליישם את כל הטיפים והעצות האלו בזמן אמת תוך כדי שיחה, צריך להעמיק כמה שיותר בהבנת כל הנושא של השכנוע לעומקו, כפי מה שאני מבאר במקומות נוספים. והאדם צריך למצוא כמה שיותר דוגמאות מעשיות, לכל אחת מהעצות האלו. ואז, על ידי לימוד לעומק לאורך זמן והתמדה... יכול האדם להגיע למצב, שבו הוא בלי להתאמץ, תוך כדי שיחה, משתמש במאות שיטות שכנוע ... ובקלות לגמרי. וכפי שכבר ציינתי, כל העצות הנל, נכתבו כניתוח של שיחת שכנוע שבוצעה באופן ספונטאני לגמרי. (-: וכל מי שיהיה יותר חכם וילמד את הדברים לעומקם יעמיק בהם וכולי, הוא יוכל ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 8 כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הדבר החשוב ביותר, הוא שתבין את דעתו של ... הדעה של האדם שאתה רוצה לשכנע. ושתמצא, את נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו. ואז, כאשר ברורות לך הסיבות שבגללן האדם ... לפעמים להיכשל ולא להצליח לשכנע את האדם השני. מה שאפשרי, כאשר מבינים את הנחות היסוד + את נקודות התורפה של הנחות היסוד של האדם השני. אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, ואתה רוצה לבסס את הטענה שלך מולו, על הנחת יסוד כלשהי, לפעמים לא צריך לרוץ ... שלך, שמהן אתה רוצה אחכ לשכנע אותו בנכונות הטענה. לעשות X, זאת לא חוכמה. החוכמה היא, לעשות Y. כאן לדוגמה יש ... היא, לעשות Y. - כאן יש מסר קיצוני יותר. שהוא יותר טוב מהיבט מסוים. אבל הוא גם עלול ליצור התנגדות אצל השומע, שלא ... לחזק את העמדה שלך בצורה הקיצונית ביותר, אבל עדיין בצורה שהשומע יהיה מוכן לקבל, ולא בצורה קיצונית מידי. והחוכמה של מומחה לשכנוע היא, שבזמן אמת הוא יודע עד כמה אפשר למתוח את הגבולות, אצל האדם שאותו הוא משכנע. כשאתה אומר למישהו החלטתי, שאני רוצה לעשות X, זה הרבה יותר חלש, מאשר לומר לשומע ... לנותן שהוא החזק. וכאן צריך לשים לב, שאם מישהו מודה לך, אז אם תשדר לו שהוא לא צריך להודות לך, זה יגרום לו להרגיש יותר בנוח ... כן צריך להודות לך וכולי, בהקצנה של אתה לא יודע עד כמה אתה צריך להודות... וכיוב, הרי שבמקרה הזה הוא יותר מודע למה שהוא ... השומע מניח, שאם היית רוצה לשכנע אותו, היית צריך לדבר בוודאות מוחלטת. ולכן, דווקא אם אתה מדבר בהיסוס קל, זה דווקא יכול ... שרודפים אחריו. ואתה רוצה לשכנע אותו, שפילים לא רודפים אחריו. אז במקרה כזה לדוגמה, אסור לך במהלך השיחה איתו, משום סיבה ... את עמדתך למישהו שאתה רוצה לשכנע אותו, יש שתי אפשרויות כיצד הוא יתפוש את העמדה שלך. אפשרות אחת היא, שהוא יחשוב לעצמו, ... בפועל אומר, שאם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, תנסה לשדר לו, שאתה לא מאויים מהדעה הנגדית ושאין לך בעיה לחשוב כמו הדעה ... שזו לא האמת. אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך לעשות זאת גם באמצעות דימויים ומטאפורות מהעולם של השומע, שלגביהן ... מהי המהות של המסר שאתה רוצה להעביר לשומע. והמהות כאן לדוגמה, היא שאסור לעשות X, כי זה מסוכן. והאדם צריך להישמר ממה שמסוכן ... המהות של המסר שאתה רוצה להעביר לו. שלב 3 - תגרום לשומע לחשוב, ששתי הצורות ושני המקרים זהים אחד לשני. כך יהיה לך יותר קל לשכנע אותו. ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 7
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 7 אם תצליח להגיד למישהו את מה שהוא חושב, בלי שהוא יגיד לך את זה, ו אם ... בלתי אפשרית לביצוע של הדבר. נניח שאתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך להכניס אותו לתחושה שאתה רוצה שהוא ירגיש לגבי דבר כלשהו, על ידי זה שתדמה לו את הדבר, לדבר אחר שבו הוא יותר בטוח שכך הדבר. לדוגמה, נניח שאתה ... יגרום לו להסכים איתך פחות. לפעמים אתה רוצה להעביר למישהו מסר מסוים, אבל אתה חושד שאם תאמר לו את המסר, הוא יחשוד בך שאתה מנסה לעשות עליו מניפולציה כלשהי, ושאתה אומר את המסר הזה, לא בגלל שהוא אכן האמת, אלא בגלל שנוח ... שהמוצר הוא זול, הוא יחשוב שאתה אומר כך, כדי לשכנע אותו. ולכן באפשרותך לומר לו, תראה, המוצר הזה לא הכי זול, אבל בתכלס, ביחס למה שאתה מקבל כאן, המוצר הזה מאוד מאוד זול. ובניסוח כזה לדוגמה, בהתחלה אתה נוקט בעמדה ... כדאי לגלגל את האחריות על מישהו אחר. וצריך לשים לב, מתי אתה לוקח אחריות מול עצמך, ומתי אתה מסיר אחריות, כאשר מאשימים אותך במשהו, כלפי חוץ. וכמובן, שיש מקרים שבהם דווקא יש אינטרס לקחת אחריות גם על טעות, כדי לשדר סוג ... כלפי חוץ. אאכ מדובר על מקרים שבהם כדאי להעביר את האחריות למישהו אחר ולתת קרדיט למישהו אחר, כדי לשדר שאתה יודע לפרגן וכולי. והכל לפי ההקשר, אבל צריכים להיות מודעים לכל ההיבטים האלו... אם אתה רוצה לגרום למישהו ... לו לעשות את מה שאני רוצה שהוא יעשה. ואז להעביר לשומע מסרים לתת מודע, של הרעיונות, שיצרו את הרעיונות, שיובילו לפעולה הרצויה. וכך הלאה... כי כל פעולה, נובעת מתפישת מציאות, שנובעת מרעיון כלשהו. וכל רעיון, נשען ומבוסס על ... מתוחכמת ובצורה עקיפה וסמויה. כאשר אתה רוצה לשכנע מישהו לעשות משהו, אל תחשוב רק על איך לשכנע אותו לעשות את הפעולה באופן ישיר, אלא גם על איך לשכנע אותו לעשות את הפעולה באופן עקיף. תשאל את עצמך, איזה דברים אם הם יקרו, הם יגדילו את הסיכוי יכריחו את האדם השני, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ותתמקד גם בהם ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 1
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 1 להלן רשימת טיפים לשכנוע ועקרונות שכנוע חוקי שכנוע העברת מסרים שתילת מחשבות וכולי, שנכתבו כניתוח של שיחת שכנוע, שבוצעה כדי לשכנע מישהו לחשוב ולעשות דברים כלשהם. הטיפים לשכנוע, לא נכתבו כאן עפ סדר החשיבות ... כל הטריקים האלו, אפילו תוך כדי שיחה בזמן אמת (-: להלן רשימת טיפים לשכנוע ואיך לשכנע אנשים: בתהליכים של שכנוע, יש המון אפשרויות כיצד לשכנע את השומע. ולכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה. והחוכמה האמיתית היא, לדעת את ... של כל אפשרות. ולדעת מה האפשרות הטובה ביותר, בכל רגע נתון של השיחה. ולשכנע את השומע, בהתאם לאפשרות שהכי נכונה לאותו הרגע. ולכן, צריך להכיר כמה שיותר ... לזהות אצל השומע, את המצב שבו הוא נמצא. ולדעת לצפות מראש את התגובה שלו, ולשכנע אותו בהתאם. נניח שאתה רוצה לגרום למישהו לחשוב בצורה כלשהי, ואתה יודע שהוא ... שיותר קרבה רגשית אליך. במידה וזו אכן אסטרטגיית השכנוע המתאימה לסיטואציה, לשכנע באמצעות יצירת קרבה רגשית (ראפור). וניתן לעשות כאן גם את הטריק הבא (ראפור), ... אל המטרה המרכזית שלה. כאשר אתה מדבר עם מישהו, באפשרותך לשנות את קצב הדיבור (אינטונציה) שלך, לצורך העברת המסרים השונים. לדוגמה, כאשר אתה רוצה שהשומע יתמקד יותר במה שאתה אומר, אז לפעמים באפשרותך לדבר יותר לאט מקצב הדיבור הרגיל שלך, כדי שהשומע יתבונן יותר במה שאתה אומר. ולפעמים אם אתה רוצה לומר משהו, ושהשומע לא יתעמק בו יותר מידי, באפשרותך להעלות ולהאיץ את קצב הדיבור שלך, כדי שהשומע לא יתעמק יותר מידי במה שאתה אומר. ולפעמים באפשרותך להאיץ את קצב הדיבור שלך, ותכף לדבר קצת יותר לאט, כדי לגרום לשומע להתרכז במה שאתה אומר לו כרגע, כדי שהוא יפסיק לחשוב על מה שאמרת לו קודם. רק שצריך לשים לב גם לכך, שכאשר אתה מדבר לאט יותר, יש לשומע יותר הזדמנות לעבד את המידע שאתה ... הרכב הזה, יש להם את האפשרות אם הם רוצים לנסוע לטייל איתו גם בשטח. זא שיש לשים לב, שאפילו באופן עקיף אתה לא מגביל את הלקוח השומע, בצורה שבה אתה מציג לו את ... Y כאפשרית בלבד, ממילא זה גם מוריד מהחשיבות של עשיית הפעולה X. ולכן יש לשים לב לדוגמה, ש: אם תעשה X, זה יאפשר לך לעשות Y, זה שונה בעוצמה שלו מ אם תעשה X, זה ... אפשרית ופחות מחויבת. וכמובן שזה שונה מ אם תעשה X, אז תעשה את Y, שזה בעצם מעביר מסר ש Y יותר הכרחי. וגם יש לשים לב לדוגמה, לכך ש אם תעשה X, אז תעשה את Y, זה שונה מ אם תעשה X, אז תעשה גם את Y, ... ואיך להשתמש בו עבור השומע. ואוסיף, שיש גם אפשרות להציג את הדברים בצורה שתעביר מסר לשומע, כאילו הוא חייב להשיג את מטרת המשנה, ואחכ להבהיר לו שהוא לא חייב להשיג ... עצמך, מראש כבר תוסיף מידע נוסף שיגרום לו להבין שהבנת אותו היטב. המהות של העצה היא, שעליך לדעת לזהות את ההתנגדות האפשרית של השומע, למה שאתה אומר לו, ולדעת ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 5
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 5 בדכ, הדרך הטובה ביותר לשכנע מישהו במשהו, היא אם אתה מצליח לגרום לו לחשוב, שמה ... לשומע, שלא מדובר על בקשה מחייבת באופן מוחלט, אלא על בקשה זמנית וממוקדת, שממילא השומע מרגיש פחות לחץ לעשות אותה ויותר קל לשכנע אותו לעשות אותה. כאשר מישהו אומר לך דעה כלשהי ... חלק מהמשוגעים משוגעים, כי לא הסכימו איתם ולא ידעו להכיל אותם, כאשר הם הביעו דעה לא סטנדרטית. הרבה פעמים אתה לא יודע לשכנע מישהו לחשוב כמו שאתה רוצה, כי אתה מרגיש מאויים, מהדעה הנגדית שהוא הציג, ואז אתה יוצר מולו קונפליקט גדול, שאתה לא מצליח לשכנע אותו בדעתך הנגדית. לכן תבדוק ותוודא, שאתה לא מאויים מהדעה שהציגו לך, כי כאשר אתה מרגיש מאויים, זה משפיע על היכולת שלך לשכנע שאתה צודק. כי לדוגמה אתה לא יכול לגלות אמפתיה, כי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעוץ פוליטי, העברת מסרים, לשים לב למה שלא אומרים, איך להעביר מסרים? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע אנשים? דיבור בצורה קיצונית, איך לא להעביר מסרים? דיבור בצורה חד משמעית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דיבור בצורה קיצונית, האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיבור בצורה קיצונית, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, קואצ'ר אישי, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום דיבור בצורה קיצונית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 21:00:50 - wesi1