... מלאה. הטענה של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר ... מטלות שונות ועוד. אבל כאשר ההורה דורש מהילד להתנהג בבגרות, הוא פתאום כועס על כך שהילד מתנהג כמו ילד. הסתירה הזו יוצרת בלבול אצל הילד. ההורה לא יכול מצד אחד להעניק לילד זכויות מיוחדות כילד, ומצד שני להתלונן כשהילד ... להתייחס לילד שלך כאל ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם הילדים מעבירים מסרים סותרים להורים. הילד רוצה שההורים יראו בו אדם בוגר, יכבדו אותו, ... ילד ולא בצורה בוגרת. מנגד, ילדים כועסים ומתוסכלים על כך שההורים מתייחסים אליהם כמו לילדים ולא כמו לאנשים בוגרים. הסתירה בהתנהגות ההורים הורים רבים מתלוננים: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? - מבחינתם, התנהגות בוגרת היא דבר מסוים, ... התחומים - הן בזכויות והן בחובות. אין אפשרות לדרוש ממנו אחריות של מבוגר ועדיין להעניק לו הטבות של ילד. הסתירה בהתנהגות הילדים גם מהכיוון השני, הילד רוצה שיתייחסו אליו כמו למבוגר - שלא יגידו לו מה לעשות, שלא יגבילו ...
... מתאמץ. עם זאת, כאשר האדם מתבונן פנימה ומתחיל לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא נתקל בקושי עצום ובסתירות פנימיות רבות. מדוע חקירת הרצון מובילה לפרדוקס? אליעד מדגים את התהליך שהאדם עובר כאשר הוא מנסה להבין את הרצון ... שבמציאות שבה הכל אחד ואין הבדל מהותי בין הדברים, הוא בכל זאת רוצה דבר אחד ולא דבר אחר. זוהי סתירה פנימית עמוקה, ולכן האדם מתקשה להבין את מה שהוא רוצה. למה השכל מתקשה להכיל את ההפכים? אליעד מדגיש שההבנה ... מבהיר שהקושי להבין מה באמת רוצים הוא תוצאה של פרדוקס פנימי בין האחדות לנפרדות. כאשר האדם מצליח להכיל את הסתירה הזאת, הוא מגיע להבנת המציאות, להבנת עצמו, ולהבנת הרצונות שלו. עצם הניסיון להבין מה באמת רוצים הוא תהליך מעמיק ... והפרדוקס שאף על פי כן שאין הבדל בין דבר אחד לשני, עדיין האדם רוצה להרגיש טוב ולא רע. וזו סתירה. מצד אחד, בלי המילה אני, יש מהות, מציאות שהכל ישות אחת שם, שם יש איחוד של כל הדברים כולם, ...
... לוגית, האדם אינו יכול להגיד הכל טוב לי באותה מידה ובו זמנית להגיד אני רוצה דווקא את זה. זוהי סתירה מובנית, אך אליעד מסביר שדווקא הסתירה הזאת היא המפתח לאמת העמוקה ביותר של המציאות. לדבריו, האדם צריך להתעקש על כך שהוא מסוגל לחוות את הסתירה הזאת, למרות שמבחינת ההיגיון הרגיל והטבע של המציאות הדבר נראה בלתי אפשרי. אליעד מכנה מצב זה מצח הרצון, מצב בו האדם מתעקש להצליח למרות הסתירה ולמרות הקשיים. ההתעקשות עצמה מובילה את האדם לחקור לעומק את שורשי הרצונות שלו ואת המהות של המציאות, וכאשר האדם ...
... לא אחדות מוחלטת, ואם אין בו פוטנציאל כזה, אז איך בכלל התרחשה הבריאה והופיעה הנפרדות? השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל ... מוחלט. לדבריו, העמקה בשאלות וחקירת הפרדוקסים תגלה לאדם את השכל האמיתי שלפיו הפוטנציאל והנפרדות מתהווים מתוך אחדות מוחלטת, למרות הסתירה הלוגית לכאורה. אליעד מדגיש שוב ושוב שהפתרון האמיתי לשאלות הללו הוא הבנה שהכל הוא אחדות אחת גדולה ושלמה. למה ... ושלמות. בריאת העולם ומשמעותה השעמום של אלוהים והטלת ספק בו אחדות ונפרדות במציאות מקור הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ... ואחדות. בריאת העולם ומשמעותה השעמום של אלוהים והטלת ספק בו אחדות ונפרדות במציאות מקור הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר הפעם אני רוצה לדבר על השעמום של אלוהים!! מה זאת אומרת השעמום של אלוהים? הרבה ...
... יש סיבה לעולם או שאין סיבה? היא למעשה התשובה בעצמה. כלומר, העובדה שהאדם מצליח לשאול את השאלה ולראות את הסתירה שבתוכה, מראה שדווקא ההבנה שהשאלה כוללת בתוכה את שני ההפכים היא עצמה התשובה הסופית. מדוע אליעד כהן מדגיש את ... אחד על פני השני, אלא ההכרה בכך ששני הצדדים נכונים באותה המידה. ההבנה של אחדות ההפכים היא ההבנה שכל הסתירות הן בעצם דבר אחד, וזו התשובה לכל השאלות הגדולות. כיצד להבין את השאלה האם אני קיים לפי אליעד כהן? ... שהאמת נמצאת בהבנת הפרדוקס ולא בהכרעה לצד אחד. לטענתו, המצב הפרדוקסלי הוא המצב הטבעי של המציאות, והיכולת להכיל את הסתירה ולראות אותה כדבר אחד היא הדרך היחידה להבין את המציאות באמת. האם השאלה האם יש סיבה היא בכלל שאלה ... אחד מבטלת כל שאלה? ההבנה שהכל אחד היא בעצם ההבנה העמוקה שהמציאות לא בנויה מניגודים נפרדים, אלא שכל ההפכים והסתירות הם ביטויים שונים של אותו הדבר. ברגע שמבינים שכל התשובות הסותרות הן למעשה ביטוי אחד של אותה המציאות, לא ...
... לגבי המהות (המחויב) נכון גם לגבי הצורה (האפשרי), הרי שכל צורה יכולה להתקיים בכל מצב. זה נראה כהגזמה או כסתירה, אך זו בדיוק הנקודה של האחדות המוחלטת: בכל רגע מתקיימות כל האופציות בבת אחת, אפילו אם איננו תופסים זאת ... האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? כשאומרים שלקחת את כל הצורות ולהניח אותן באותו המרחב ובאותו הרגע, השכל האנושי נתקל בסתירה כי הוא רגיל להבחין בין אובייקטים שונים בזמנים שונים. לכן, המודל של אין סוף יקומים עוזר לשכל להבין שיש ... במקום שהוא נמצא, וכך גם הרעיון ההפוך - שהספר יכול להיות במקום אחר - גם הוא מחויב. לכאורה זו סתירה, אך מהיבט האחדות זו בדיוק המשמעות: הכל קורה בו זמנית, והכל נכון באותה מידה. איך ספר יכול להיות גם ... האפשרות הרגילה (אולי הוא יהיה פה או לא) וגם מצב מחויב (בהכרח הוא פה ובכל מקום אחר). לכן אין סתירה במהות, אלא רק בפרספקטיבה המוגבלת שלנו. מה מלמד רבי נחמן על ההתעוררות בלילה וההליכה בדרך יחידי? אליעד מביא את ...
... מאין? אליעד מסביר בצורה יסודית ומפורטת את הטענה שאי אפשר שהעולם נברא יש מאין. הרעיון המרכזי שנבחן בהרצאה הוא הסתירה הבסיסית שקיימת בתוך ההנחה שניתן לברוא יש מתוך אין. אליעד מתחיל בכך שהוא מגדיר את המושגים יש ואין בצורה ... השכל, כלומר, ההיגיון הטהור, לא ייתכן מצב שבו משהו ממשי (יש) יכול להיווצר מחוסר מוחלט (אין). הוא מדגיש את הסתירה ההגיונית באומרו שאם האין המוחלט אכן היה מוחלט, הרי שלא היה בו שום פוטנציאל, ולכן לא ייתכן שהופיע ממנו ... ואין ביחד? אליעד טוען שהמוח האנושי לא מסוגל לתפוס בו זמנית שני הפכים מוחלטים, כגון יש ואין, משום שזו הסתירה הגדולה ביותר שהשכל מסוגל להתמודד איתה. הוא מדגיש שהמוח יכול לתפוס דימויים מורכבים כגון פיל עם 30 רגליים או ... כמה הוכחות או ניסים יביאו כדי להוכיח שהעולם נברא יש מאין, ההיגיון הבסיסי מונע מאיתנו לקבל זאת, משום שזו סתירה מוחלטת להיגיון עצמו. מבחינת ההיגיון, אם יש קיים, הרי שהוא חייב להיות קיים תמיד, ללא התחלה. מה החשיבות של ...
... נוצרו לפי אליעד כהן, ללא שום אינטרס קודם, והם חסד טהור בפני עצמו. הסבר זה משמש גם להדגיש את הסתירה והקושי האמיתי שיש בהבנת הבריאה. מצד אחד, אין היגיון להגיד שהזמן לא היה קיים קודם, כי המושג קודם כבר ... לקונפליקט בין הרצון להגיע לשלמות לבין ההכרח להישאר נפרד ממנה. כאשר האדם מגיע למצב זה, הוא למעשה מתעלה מעל לסתירה של הקיום האנושי: מצד אחד הוא חי את חייו בעולם, ומצד שני הוא מסוגל להיות מודע לאחדות השלמה שמחוץ ... המסר העיקרי של הסיפור? הסיפור של רבי נחמן מעשה משבעה קבצנים, כפי שמסביר אותו אליעד כהן, עוסק במהות החיים ובסתירה הקיימת בין הרצון האנושי להגיע לשלמות מוחלטת, לבין חוסר היכולת להגיע אליה בפועל. הוא מציע דרך להתמודד עם הסתירה הזאת, דרך שמאפשרת התעלות על ידי השתיקה של השכל והגעה למצב של חסד של אמת. רק במצב זה האדם ...
... שיש במשפט זה הגדרה מעגלית, כי כדי שהמציאות תהיה כרצונך, צריך שהיא תהיה בדיוק כפי שאתה רוצה, ומכאן נוצרת סתירה פנימית. אם המציאות תמיד תהיה כרצונך, אזי הרצון שלך כבר לא יהיה קיים, כי לא יישאר פער בין הרצון ... לרצות לא לרצות שום דבר? אליעד ממשיך עם דוגמה נוספת לבעיה בפרדוקס הרצון: אני רוצה לא לרצות. כאן מתעוררת סתירה נוספת - הרצון להפסיק לרצות הוא עדיין רצון בפני עצמו, וככל שאתה רוצה לא לרצות, כך הרצון הזה נשאר ... רצון כל עוד אתה נמצא בתוך חוויה, כי כל חוויה מבוססת על תחושת חיסרון מסוימת, שהיא שורש הרצון. מהי הסתירה הפנימית של המושג תמיד? אליעד מתייחס גם לבעיה המושגית במילה תמיד. הוא מציג את הסתירה הפנימית שטמונה בכך שאדם רוצה להרגיש תמיד טוב. אם התחושה של טוב תמיד קיימת, היא מאבדת משמעות לחלוטין. התחושה ...
... שהוא שמח מדי בנפילת חלק אחד, הוא מעצים את המאבק הפנימי ויוצר לעצמו עוד בעיות. כיצד אפשר להבין את הסתירה בין הפסוקים בנפול אויבך אל תשמח ובאבוד רשעים רינה? אליעד התייחס לסתירה לכאורה בין שני פסוקים בתנך: מצד אחד נאמר בנפול אויבך אל תשמח, ומצד שני נאמר באבוד רשעים רינה. הוא הסביר שאין סתירה אמיתית בין הפסוקים, כי הפסוק הראשון מתייחס לכך שאסור לשמוח מתוך מחשבה שהאויב נענש בגללנו או באופן אישי. לעומת ... נפסק, אך אסור שהשמחה הזו תהיה מתוך נקמנות אישית או אגו. אליעד מבהיר שההבדל הדק הזה הוא המפתח להבנת הסתירה. מה ההבדל בין שמחה אישית לרינה כללית כשמדובר בנפילת אויב? אליעד הסביר שהשמחה האישית, שמחה לאיד שמגיעה מתוך רצון ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: סתירות, איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: סתירות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן אישי לאורח חיים בריא, טיפול אישי בתחום סתירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331