... כי בהסתכלות ראשונית, התשובה הפשוטה היא לומר ששני הצדדים אחראים, אך זה לא מספיק, כיוון שיש היבט עמוק יותר והוא השאלה האם המציאות היא אקראית או
סיבתית. האם זה שלא רוצים אותך הוא עניין אקראי או
סיבתי? אליעד כהן מסביר שיש שתי דרכים להסתכל על הסיבה שבגללה מישהו לא רוצה אותך, וזה תלוי אם אתה רואה את המציאות כאקראית או
כסיבתית: המציאות אקראית: אם המציאות היא אקראית, המשמעות היא שהרצונות של האנשים הם חסרי סיבה ... שלו אקראי לחלוטין. אליעד מדגיש שבמצב כזה, גם מי שכן רוצה אותך עושה זאת מסיבות אקראיות, ולכן אינך צריך להרגיש טוב או רע בנוגע לכך. המציאות
סיבתית: מנגד, אם המציאות היא
סיבתית, המשמעות היא שבהכרח ישנה סיבה לכך שמישהו אינו רוצה אותך, וסיבה זו קשורה אליך באופן ישיר. במילים אחרות, במציאות
סיבתית, כאשר מישהו אינו מעוניין בך, יש בכך עדות לכך שיש בך חיסרון או משהו שצריך לתקן, כי אילו היית טוב יותר או מתאים יותר, אותו אדם היה מעוניין בך. אליעד מדגיש שבמקרה שבו המציאות
סיבתית, האמירה זה לא אתה זה אני אינה נכונה, כי בהכרח מדובר בכך שיש בך חיסרון או בעיה. ... לו שלא לרצות אותך באופן מקרי, הרי שאין סיבה אמיתית להאשים את עצמך. זה עניין מקרי שאין לך שום שליטה עליו. לעומת זאת, אם הרצון של האדם השני הוא
סיבתי, אז יש לך אחריות מלאה על כך שהוא אינו רוצה אותך, כי יש משהו שאפשר היה לשנות או לתקן אצלך כדי לשנות את המצב. הוא מסביר כי אי אפשר פשוט לבחור להאשים את הרצון של האדם השני, אלא אם מניחים מראש שהרצון אקראי לחלוטין. במצב
סיבתי, הרצון שלו קשור אליך ואל ההתנהגות שלך, ולכן האחריות עוברת אליך. האם כדאי לקחת אחריות ... פחות שליטה או פחות אחריות, אתה יכול להחליט שהבעיה אצל האדם השני. שתי האפשרויות נכונות, והבחירה היא לחלוטין בידיך. מה האמת - המציאות אקראית או
סיבתית? לבסוף, אליעד מסכם שאין אמת מוחלטת לגבי השאלה אם המציאות אקראית או
סיבתית. זו החלטה אישית שמושפעת מהדרך שבה האדם בוחר לראות את העולם ואת הסיטואציות שהוא ... רק בחירה אישית שמושפעת מרצון האדם ומהתפיסה שלו. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או
סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? האם המשפט זה לא אתה זה ... שבהסתכלות ראשונית נראה שהתשובה היא שניהם אשמים, אך הוא מדגיש שזה לא מספק, כי יש עוד היבט עמוק יותר. ההיבט הזה הוא השאלה אם המציאות אקראית או
סיבתית, ומכאן נגזר מי באמת אשם בסיטואציה. האם זה שלא רוצים אותך הוא עניין אקראי או
סיבתי? אליעד מפרט שיש שני מצבים אפשריים: אקראי: אם נאמר שהמציאות אקראית, כלומר, שהרצונות של ... שכן רוצה אותך רוצה אותך בצורה אקראית, ולכן אתה לא צריך להרגיש רע, כי אין בך פגם מיוחד - זה פשוט עניין מקרי בלבד. סיבתי: אבל אם נאמר שהמציאות
סיבתית, אז בהכרח זה שלא רוצים אותך הוא בגללך. במקרה כזה, הסיבה היא שיש בך חיסרון כלשהו - כי במציאות
סיבתית, אם היית מושלם או טוב מספיק, היו רוצים אותך. אליעד מחדד כאן נקודה חשובה: במצב
סיבתי, אם לא רוצים אותך, זאת עובדה שמעידה על פגם שיש בך. לפי אליעד, אין כאן תשובה מוחלטת לגבי מה נכון, אלא שזה תלוי בהשקפה ובבחירה שלך. בסופו של דבר, הוא אומר שהאמת תלויה באיך שאתה בוחר לראות את המציאות - האם כאקראית או
כסיבתית. מה עדיף - להאשים את הרצון של השני או את עצמך? אליעד מתמודד עם שאלה נוספת: האם ... התניה אקראית במוח שאינה אוהבת את איך שאתה נראה או מתנהג, זה לא באמת קשור אליך באופן ישיר - זה פשוט עניין מקרי לחלוטין. לעומת זאת, אם הרצון שלו
סיבתי, זה אומר שזו אחריות שלך, כי אילו היית משתפר או מתאים את עצמך בצורה אחרת, הוא היה רוצה ... האם אי אפשר פשוט להאשים את הרצון של האדם השני במקום את הצורה של עצמך, אליעד מדגיש שוב שאפשר לעשות זאת רק אם מניחים שהרצון אקראי. אם הרצון הוא
סיבתי, בהכרח זו גם האחריות שלך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד ... אותך. מבחינת אליעד, שניהם נכונים, והבחירה בידיך. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או
סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? יש משפט שאומר זה לא אתה ... באופן אקראי לא רוצה אותך, למה הוא לא רוצה אותך אקראי ממילא גם מי שרוצה אותך זה אקראי כן אבל אם מישהו לא רוצה אותך זה אקראי. לעומת זאת אם זה
סיבתי אז זה שהוא לא רוצה אותך זה תמיד אתה, למה זה תמיד אתה כי מחויב במציאות שאם היית יותר טוב היה רוצה אותך זאת האמת אין מה לעשות. זאת אומרת שגם אם מישהי אומרת לך זה לא אתה זה אני זה תמיד אתה ואך ורק אתה בהנחה שהמציאות הזאת
סיבתית זה אומר שיש בך חיסרון, המהות של השאלה היא כזאת אם מישהו אומר לך זה לא אתה זה אני האם אתה אמור עכשיו להרגיש שיש בך חיסרון כן או לא אז אם זה אקראי בסדר אקראי הוא לא רוצה אקראי אבל גם כשמישהו רוצה אותך זה אקראי אבל אם זה
סיבתי אז מה האמת שיש בך חיסרון כי אם לא היה בך חיסרון היו רוצים אותך זאת האמת. ש: מה האמת זה אקראי או
סיבתי? אליעד: האמת שתבחר לראות את זה איך שאתה רוצה הבנו? ש: רגע שנייה. אליעד: כן. ש: יש ... ש: ואפשר לשנות גם את הרצון של ההוא שרצה. אליעד: אל תסבך אני אומר פשוט אם הרצון שלו הוא אקראי אז אתה לא אשם שהוא לא רוצה אותך אם הרצון שלו הוא
סיבתי אז זה גם קשור אליך שהוא לא רוצה אותך. ש: כן אז למה לא להאשים את הרצון שלו למה להאשים ... אוהב את איך שאתה נראה זאת ההתניה שלו ככה אקראי אבל אם הוא אמר שזה לא רק. ש: בסדר אבל אפשר להגיד גם בגלל הרצון שלו. אליעד: והרצון שלו אקראי או
סיבתי, תשובה אם הרצון שלו אקראי זה לא בגללך ואם הרצון שלו
סיבתי זה בגללך הבנת? ש: בסדר אבל יש, רגע שנייה את זה הבנתי מה שאתה אומר אבל יש את ההיבט ...