אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבות ✔איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע?

אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק.

מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות?

לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא חושב שהן יותר נכונות, יותר מועילות, או בעלות יותר יתרונות מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת.

איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה?

הטכניקה שאליעד הציג היא "להקדים תרופה למכה". הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד "לך תעשה שיעורים", אומרים לו: "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים". למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת.

לדוגמה, במקום להגיד "תקנה את המוצר הזה", נאמר: "אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך". כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו.

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "הקדמת ההתנגדות"?

אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש.

לדוגמה, אם אומרים לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים", יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו.

איך להשתמש נכון בשיטת "הקדמת ההתנגדות"?

כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב.

לדוגמה, נאמר לילד: "לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים". בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת.

איך "לשתול מחשבות" כדי לטפל בהתנגדויות מראש?

טכניקה נוספת שאליעד מציג היא "שתילת סיבות לא נכונות". אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו.

לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: "אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת". זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות.

אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: "אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת", האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ לגבי נושא של שכנוע, להסביר איך המוח משתכנע איך אפשר לשכנע אחרים, איך לשים לב שלא יעבדו עליכם. אוקי אז הנושא הוא כדלקמן אם רוצים לבקש מהבן אדם לעשות משהו מסוים אם רוצים לגרום לבן אדם לחשוב משהו מסוים, אוקי ומראש יודעים שהוא הולך להביע התנגדות מה צריך לעשות במקרה כזה? אז בגדול כדי לשכנע בן אדם לעשות משהו לחשוב משהו, לחשוב משהו זה בעצם למכור לו רעיון מסוים לשם כך צריך כמובן להראות לו את היתרונות של מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או שיחשוב.

בן אדם בסופו של דבר עושה / חושב את מה שהוא חושב שזה יותר נכון מלא נכון את מה שהוא חושב שזה יותר טוב מרע, את מה שהוא חושב שיש בזה יותר יתרונות מחסרונות ולכן לכאורה אם נגיד רוצים לגרום לבן אדם לקנות מוצר מסוים מה שצריך לעשות זה להסביר לו למה המוצר הזה טוב. עכשיו מה קורה אם אנחנו יודעים מראש שאותו בן אדם הולך להביע בהתנגדות או שהוא עלול להביע התנגדות? אז אחת הדרכים להתמודד עם כזה מצב היא על ידי זה שמביעים התנגדות בשמו לפני שהוא יביע אותה ומכילים אותה.

מה זאת אומרת? אני אתן קודם כל את המבנה נגיד שרוצים להגיד לבן אדם תקנה את המוצר או תחשוב x, אז המבנה הבסיסי אומר אם אנחנו רוצים שהוא יעשה פעולה תגיד לו "תעשה את הפעולה" אבל אם אנחנו יודעים מראש שהוא יכול להביע התנגדות אז במקרה כזה מה שצריך לעשות זה מבחינת המבנה להגיד כזה דבר "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה אבל תעשה את הפעולה", זאת אומרת שכשאנחנו אומרים לו "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה, אני יודע שאולי תתנגד לפעולה, אני יודע שאולי לא תסכים עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה" ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות.

זאת אומרת אם אומרים לילד "לך תעשה שיעורים" הוא אומר "לא רוצה לעשות שיעורים", איך שאומרים לו "תעשה" הוא אומר "רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים" אבל אם אומרים לו "אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים" אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו "רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים" כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר "רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים".

אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים לבן אדם משפט ואנחנו יודעים שאוטומטית יקפוץ לו "מי אמר אני לא רוצה אני לא מעוניין, אני לא צריך" וכו' מה שאפשר לעשות זה להכיל את ההתנגדות שלו לפני שאנחנו אומרים לו מה לעשות או מה לחשוב גם אם אומרים לו "אני מבין שאולי אתה חושב ככה וככה אבל ככה וככה" ואז אוטומטית מהיבט מסוים המוח שלו מתחיל לחשוב "הבן אדם שאמר לי מה לעשות הוא כבר הכיל את ההתנגדות, דהיינו, יכול להיות שהוא כבר לקח את זה בחשבון והוא כבר עשה את החישוב במקומי וחישב שכדאי לי לעשות ככה וככה למרות שאני חושב אחרת".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון בלהפעיל את השיטה הזאת? היתרון הוא שבעצם אנחנו הכלנו את ההתנגדות של הבן אדם עוד לפני שהוא הביע אותה כבר אמרנו "תקשיב אנחנו יודעים שאולי אתה תחשוב ככה וככה כי ככה וככה אבל אתה לא צריך לחשוב את זה כי ככה וככה" כבר הכלנו את ההתנגדות שלו מראש. מה החיסרון? שיכול להיות מצב שאנחנו חיזקנו את ההתנגדות שלו שהוא לא היה מתנגד לנו כל כך, בגלל שאמרנו לו אולי לא בא לך "נכון לא בא לי" ולכן צריך לשים לב כשעושים טכניקה כזאת לשים לב מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שאם אנחנו נגיד לו את מה שאנחנו רוצים באופן פוזיטיבי בלי להביע התנגדות שאז הוא יביע התנגדות והוא לא יסכים איתנו או שדווקא כן כדאי להביע את ההתנגדות מראש כדי שיש יותר סיכוי שהוא יסכים איתנו אחר כך.

זאת אומרת יש יתרונות וחסרונות בזה שמביעים את ההתנגדות לפני שאומרים את מה שרוצים, לדוגמה להגיד לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים" יש בזה יתרון וחיסרון היתרון הוא שבעצם אומרים לו "למרות שקשה לך תעשה שיעורים" ואז הוא לא יוכל אחר כך להגיד "קשה לי" כי נכון אמרנו "למרות שקשה לך", החיסרון הוא שאם היינו אומרים "לך תעשה שיעורים" יכול להיות שהוא היה אומר "בסדר" אמרת לו "קשה לי" הוא אומר "רגע קשה לי" נתנו לו תזכורת להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה הכי טוב לעשות? תשובה לפי הסיטואציה לפי ההקשר וצריך לחשוב בהיגיון ואיך לחשוב זה כבר נושא אחר.

מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שהבן אדם ישתכנע ולפי זה להסביר לו, עכשיו יש פה עוד היבט מסוים בעניין ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות למה שאנחנו רוצים שהבן אדם יחשוב ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות הזאת לפני שאנחנו אומרים לבן אדם מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כגון לדוגמה נגיד שאומרים לו "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים", אוקי אז יש פה עוד איזה היבט שאנחנו יכולים להשתדל לצמצם את הסיכוי שזה שבא עם התנגדות זה דווקא ידפוק אותנו, לזה שבא עם התנגדות למה שאנחנו כן רוצים שהבן אדם יעשה כדי לצמצם את הסיכוי שהיא תדפוק אותנו יש פה איזה טכניקה שאפשר לעשות.

והיא על ידי שעושים מבנה כזה, שימו לב המבנה הבסיסי אומר "לך תעשה שיעורים" המתוחכם יותר אומר כמובן לפי ההקשר "למרות שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "לך תעשה שיעורים ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים". זאת אומרת בהתחלה כבר אומרים לבן אדם מה שרוצים שהוא יעשה ולא מראש נותנים לו את ההתנגדות קודם כל נותנים לו את מה שרוצים שהוא יעשה אחר כך מכילים את ההתנגדות שלו ואחר כך אומרים לו עוד פעם מה שרוצים שהוא יעשה.

לדוגמה נגיד "תראה מאוד כדאי לך לקנות את המוצר הזה ולמרות שאתה חושב שמוצרים אחרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא הכי טוב" אם נתחיל ב - "המוצר הזה הוא הכי טוב" מי אמר אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים, אם נגיד לו "תראה אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים אבל המוצר הזה הכי טוב" אוטומטית בחוויה של הבן אדם מראש כבר אמרנו לו, התחלנו את הדינמיקה ב - "אתה יודע אולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" זהו הוא כבר איבד אותנו זה לא משנה מה נגיד לו אחר כך לכן אומרים לו מראש "אתה יודע המוצר הזה מתאים בשבילך ולמרות שאתה חושב אולי שיש מוצרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא האידיאלי בשבילך".

אוקי ושימו לב גם כן שכאשר הבעתי את ההתנגדות של הבן אדם השני דחפתי שמה את המילים "אולי, למרות שאולי אתה חושב שמוצרים אחרים הם יותר טובים", כמובן שגם זה נושא של שיחה בפני עצמה יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאתה בטוח שיש מוצרים אחרים יותר טובים" גם פה צריך לדעת מתי אבל זה כבר נושא בפני עצמו. אוקי אבל בגדול קודם אומרים מה שאנחנו רוצים אחר כך אומרים את ההתנגדות ואחר כך אומרים עוד פעם את מה שאנחנו רוצים.

עכשיו מה החיסרון בזה? אז לכאורה יכולתי מראש להגיד אז בוא תמיד תגיד את מה שאתה רוצה את ההתנגדות ואת מה שאתה רוצה, תגיד "אני רוצה ככה וככה ולמרות שככה וככה אף על פי כן ככה וככה". למה מראש לא אמרתי את השיטה הזאת? כי גם בשיטה הזאת יש חיסרון, מה החיסרון של השיטה הזאת? החיסרון של השיטה הזאת הוא בדיוק כמו החיסרון של השיטה של להגיד ישר את מה שאתה רוצה, למה? כי אם אנחנו נגיד לבן אדם "תעשה ככה וככה" יכול להיות שבשנייה שלא הכלנו מספיק את מה שהוא חושב ההפך איבדנו אותו, אם אמרנו לו "תעשה ככה וככה" זהו אבוד כי אוטומטית נהיה לו אנטי ולא משנה מה נגיד אחר כך הלך לאיבוד.

ולכן זה עניין של מינונים צריך לשים לב מה הבן אדם רוצה כמה הוא רוצה להביע התנגדות כמה הוא לא רוצה להביע התנגדות, אם נביע התנגדות והוא יזדהה עם ההתנגדות הזאת או שדווקא אם נביע את ההתנגדות שלו אז דווקא הוא יסכים איתנו כי אנחנו כאילו גילינו אמפתיה כלפי ההתנגדות שלו, אם אומרים למישהו "תעשה ככה וככה" והוא אומר "לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי" ואם אתה אומר לו "אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה" הוא אומר "הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו להתנגד לו" ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה לפי ההקשר ולפי העניין.

עכשיו יש פה עוד טכניקה יותר מתוחכמת שמלבישים אותה על המבנה הזה, הטכניקה אומרת ככה אם אנחנו יודעים שבן אדם הולך להביע התנגדות למשהו מסוים ואנחנו רוצים שהוא לא יביע את ההתנגדות הזאת או אנחנו רוצים לתפל בהתנגדות עוד לפני שהיא נוצרה, מה אפשר לעשות? אז התשובה היא פשוטה אנחנו רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת וזה מה שאנחנו רוצים, רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת עכשיו אנחנו יודעים שהוא לא רוצה להצביע למפלגה הזאת, מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות? מה שאפשר לעשות זה כזה דבר מה שאפשר לעשות זה לשאול איזה סיבות יכולות להיות לו שבגללן הוא לא ירצה להציע למפלגה שאליה אנחנו רוצים שהוא יצביע איזה סיבות ואז אנחנו רושמים סיבה כזאת וסיבה כזאת.

עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו שאלה כזאת האם הסיבות האלה מוצדקות יכול להיות שכן יכול להיות שלא, איזה סיבות הוא הכי בטוח שהן מוצדקות עושים רשימה וכו'. ואז אנחנו צריכים למצוא איזה סיבות יכולות להיות לאותו בן אדם לא להצביע למפלגה שאנחנו רוצים שהוא יצביע אליה ושאנחנו יודעים שהוא עצמו יחשוב שהסיבות האלה לא מוצדקות, לדוגמה נגיד שאנשים נגיד לדוגמה יחליטו נגיד לא להצביע, בשביל הדוגמה אנשים נגיד יחליטו לא להצביע לביבי לבנימין נתניהו מר ראש הממשלה בגלל שאשתו שרה עשתה 1... 2... 3... עכשיו מה האמת האם יש בזה היגיון שאנשים לא יצביעו לביבי בגלל שאשתו עשתה 1.. 2.. 3..? אז כן יש מי שיגיד "כן אנחנו לא נצביע לביבי כי אשתו עשתה 1.. 2.. 3.." אבל יש הרבה מאוד אנשים שיגידו "מה זה קשור עכשיו מה אשתו עשתה אדוני, מה זה קשור שאשתו עשתה ככה וככה תצביע לביבי בשביל סיבות אחרות".

עכשיו שימו לב אם אנחנו נשאל איזה סיבות הגיוניות / לגיטימיות יש לא להצביע לביבי אפשר להביא הרבה סיבות אפשר להגיד כי הביטחון בתקופתו לא משהו כי הכלכלה בתקופתו לא משהו, כי יוקר המחייה לא משהו כי אין שקט חברתי כי אין שקט כזה לא חסרות סיבות, אחת הסיבות בסוף הרשימה תהיה ויש כאלה שיגידו גם בגלל שאשתו שרה ככה וככה ומה זה אומר עליו וזה אומר שככה וככה וכו'. מה יכול לעשות לדוגמה ביבי אם נגיד הוא רוצה שיצביעו לו אז אם הוא יגיד תצביעו לי אז אנשים יגידו לו "לא רוצים להצביע לך אתה בתקופתך אתה הבטחת ביטחון ואין ביטחון הבטחת שלום ואין שלום, הבטחת שיפור כלכלי ואין שיפור כל מה שהבטחת קרה הפוך, לא משנה מה שהבטחת הפוך קרה".

מה יכול לעשות ביבי? לעשות מה שאמרנו להביע את ההתנגדות עוד לפני שהבן אדם מביע אותה ולהגיד "למרות שאתם לא רוצים להצביע לי מסיבות שונות תצביעו לי", אוקי אבל שימו לב שפה מתלבשת עוד מניפולציה מה שצריך לעשות זה כזה דבר כשמביעים את ההתנגדות של הבן אדם לפני מה שרוצים שהוא יעשה שותלים לו מחשבה בראש כאילו הוא מתנגד מהסיבה הלא נכונה, מהסיבה שגם הוא חושב שהיא לא מוצדקת לדוגמה נגיד שביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים אולי להצביע לי בגלל מה ששרה עשתה אבל תצביעו לי בכל זאת כי אתם יודעים שזאת סיבה מטופשת, אוקי אתם יודעים שזה סתם קשקוש".

אוקי מה הוא בעצם עשה? הוא בעצם אם הוא היה אומר "תצביעו לי", "לא רוצה להצביע לך, למה שלא נרצה להצביע לך לא חסרות סיבות לא שאחרים יותר טובים אבל גם אתה לא כדאי להצביע לך", אז מה הוא אומר? הוא אומר "אני מראש יגיד את זה שאתה לא רוצה להצביע לי" אבל אם ביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים להצביע לי כי נכשלתי בביטחון כי נכשלתי בשלום, כי נכשלתי בכלכלה" אם הוא יגיד את זה מי יצביע לו, אז מה הוא עושה הוא אומר "אני יודע שאולי יש כאלה שלא רוצים להצביע לי כי מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה אבל תראו איך הם מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה את מי זה מעניין יש לנו גרעין אירני", נכון ואז הוא שכח את כל הסיבות שבגללן לא רוצים להצביע לו אפילו בגלל הגרעין האיראני לא רוצים להצביע לו.

ביבי אם היו חושבים בהיגיון הוא היה יכול להגיד "הבטחתי שאני אטפל בגרעין האיראני נכשלתי עובדתית?" אם הצלחת אז אנחנו לא צריכים אותך נכון ואם לא הצלחת אז גם לא צריכים אותך ככה שבכל מקרה לא צריכים אותך, זאת אומרת איך שהוא לא יסובב את הגלל, הרי מה הוא אומר? הוא אומר "כל העולם נגדנו לגבי הגרעין האיראני" מסקנה נכשלת נכון עכשיו הוא יכול להגיד "לא מה פתאום למרות שאני פה בזכותי הם לא עוד יותר נגדנו" נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת.

אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד "אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים".

מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים". זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו "תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים". אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא צריך אותו בא נשאל את עצמו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה.

עכשיו מה האמת אם הוא לא צריך שלא יקנה, אוקי יש בזה היגיון אבל עכשיו אנחנו נשאל את עצמנו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה ושהוא עצמו יחשוב שהסיבה הזאת מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר "לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה" סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם "תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך" וזה כאילו מה עשינו פה.

עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי הסיטואציה ולפי העניין כן, לא סתם להמציא לו לדוגמה שהוא יגיד "מאיפה הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת" לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה להתנגדות שלו להגיד לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה" וכשאומרים לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה" להוסיף "כי" ולתת שמה את הסיבה הנכונה.

שימו לב למבנה המבנה הבסיסי אומר "אני רוצה שתעשה ככה וככה, אני רוצה שתחשוב ככה וככה" המבנה המתוחכם יותר אומר, שזה כמובן מה שאמרתי קודם והמתוחכם יותר אומר "אתה לא מסכים עם זה שככה וככה אבל אני רוצה שככה וככה" וכמובן שקודם נתתי היבט שלפעמים כבר צריך להגיד מה אתה כן רוצה אחר כך מה אתה לא רוצה ואחר כך מה אתה כן רוצה, אוקי וזה כבר נושא אחר. עכשיו שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה "אני רוצה שתעשה ככה" זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה", זאת אומרת "למרות שאתה לא רוצה כי...", סתם סיבה שאנחנו יודעים שהוא לא יסכים איתה "אף על פי כן תעשה ככה וככה".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון של הטכניקה הזאת כי אם לא היה שום חיסרון הייתי אומר מראש לעשות את זה תמיד, לכן השאלה היא מה היתרון ומה החיסרון. היתרון הוא שאם אנחנו יודעים שהוא הולך להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו "אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה" ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - "כי" הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו "למה אני לא רוצה לעשות את זה?" ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו.

לכן מראש אנחנו נשתול לו "כי" לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ההתנגדות שלו. אבל מה החיסרון בזה? החיסרון הוא כזה שאם אנחנו אומרים "תראה למרות שאתה לא בהכרח חושב ככה וככה אף על פי כן תעשה ככה וככה" היתרון...
אני לא רוצה התמודדות עם רגישות ככה אני רוצה לגרום מה צריך לעשות הנחיות אוהב את עצמי להתמודד עם התנגדויות דיכאון אחרי פרידה הוא לא עושה איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות אמפטיה אמפטיות אמפתיה אמפתיות בהתנגדויות הבעת אמפטיה הבעת הזדהות הזדהות התנגדויות התנגדות התנגדות מהסיבה הלא נכונה התקדמות טיפול טיפול ב טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים כדורים להזדהות להקדים תרופה למכה לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למתקדמים לנהל לשתול לשתול מחשבות מחשבות מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן סיבה סיבה לא נכונה סיבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע למתקדמים שתילת מחשבות תרופה תרופות
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
... 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית למה יש חשדות לבגידה בזוגיות? חשדות לבגידה בזוגיות הן תופעה נפוצה שיכולה להיווצר מסיבות שונות ומגוונות. אליעד כהן מפרט בהרצאתו ארבע סיבות מרכזיות שגורמות לבני זוג לחשוד אחד בשני, וחשוב להבין אותן היטב כדי לטפל בחשדות בצורה נכונה ויסודית. הסיבה הראשונה: חשד מבוסס על מציאות אמיתית לפעמים החשדות הן לא ... הם מתרחקים, מתנהגים בסודיות, או משנים באופן קיצוני את ההתנהגות שלהם, זה עשוי להצביע על כך שאכן קיימת בגידה או מחשבה על בגידה. אליעד מסביר שזו הסיבה הכי הגיונית והברורה לחשדות, שכן ההתנהגות של הצד השני נותנת סיבה ממשית להאמין שיש בגידה בפועל. לדוגמה, אם גבר פתאום מרבה ... לשמור על הטלפון בצורה קיצונית או להימנע מקרבה פיזית ואינטימיות, בת הזוג שלו תתחיל לחשוד בו כי ההתנהגות שלו מתאימה לסיטואציה שבה באמת קיימת בגידה. הסיבה השנייה: חשד מתוך פחד לא הגיוני וחרדת נטישה הסיבה השנייה לחשדות היא פחות רציונלית ויותר רגשית: מדובר במצב ... פשוט מפחד מאוד מפני האפשרות שיבגדו בו או יעזבו אותו. פחד זה יכול להיות כל כך חזק עד שהוא יוצר תחושת פרנויה וחשד בלתי פוסק, גם כאשר בפועל אין שום סיבה אמיתית לחשוש. לדוגמה, אישה שחוותה בעבר בגידה, או אדם שיש ... מנטישה, עלולים לפתח פחד חזק מאוד מבגידה. גם אם בן הזוג מתנהג כרגיל ולא עושה דבר מחשיד, הם עדיין עשויים להרגיש שמשהו לא בסדר ולחפש הוכחות לחשדות. הסיבה השלישית: השלכה של מחשבות או מעשים אישיים על הצד השני הסיבה השלישית היא מצב שבו האדם שחושד הוא בעצמו בוגד או שוקל ... אדם שכבר נמצא בתהליך נפשי או רגשי של התרחקות מבן זוגו, ייטה לראות סימנים שבן הזוג מתרחק ממנו, גם אם בפועל הצד השני לא עושה שום דבר שונה מהרגיל. הסיבה הרביעית: תחושת חוסר ערך עצמי וחוסר ביטחון הסיבה הרביעית קשורה לחוסר ערך עצמי ותחושת נחיתות פנימית. במצב ... יהיה התמודדות עם הפחדים, אולי בעזרת טיפול מקצועי. אם מדובר בהשלכה של המעשים האישיים, יהיה צורך להבין למה האדם חושב לבגוד, ולטפל בזה קודם כל. ואם הסיבה היא חוסר ביטחון, נדרש לעבוד על חיזוק ההערכה העצמית והביטחון העצמי. אליעד מדגיש שכל חשד דורש גישה שונה, ולכן חשוב מאוד לזהות את הסיבה הנכונה ולפעול בהתאם. רק אז אפשר באמת להגיע לפתרון אמיתי ולחזור לאמון הדדי בזוגיות. בגידות פחד מבגידה התמודדות עם בגידה חשדות לבגידה בין זוג חשדן השגת אמון בזוגיות מה הסיבות שגורמות לחשדות לבגידה בזוגיות? בפני בני זוג, חשדות לבגידה יכולים להתעורר ממגוון סיבות. ישנן ארבע סיבות עיקריות שיכולות להסביר את התופעה, והן יכולות להיות תוצאה של מצבים שונים שמתפתחים בין בני הזוג. הסיבה הראשונה: חשש מבוסס על פעולה אמיתית - לפעמים יש סיבה אמיתית לחשוד בבגידה. אם אחד מבני הזוג פועל באופן שמרמז על כך שהוא בוגד, כמו שינוי התנהגותי או ריחוק רגשי, יתכן וזהו סימן לכך שהוא באמת בוגד. זו הסיבה הברורה ביותר והגיונית לחשדות. הסיבה השנייה: פחד קיומי של בן הזוג - לפעמים החשדות לא נובעות ... ייתכן ויבגד בו. פחד זה, שיכול להתפתח מתוך תחושת חוסר ביטחון, משדר לתוך מערכת היחסים תחושות של פרנויה, והתוצאה היא לעיתים חשד בלתי מוסבר בבגידה. הסיבה השלישית: רגשות אשמה או רצון לפעול באופן דומה - אם אחד מבני ... עצמה, הוא עשוי לחשוב שגם בן הזוג השני מעוניין או עשוי לבגוד בו. במקרים כאלה, המחשבות והמעשים של אחד מבני הזוג עשויים להזין את החשדות כלפי השני. הסיבה הרביעית: השתקפות פנימית של תחושת חוסר ערך - לעיתים, חשדות ... מספיק טוב או שמגיע לו שיבגדו בו, הוא עשוי לחשוב שגם בן הזוג השני בוגד בו. המחשבה שאם הייתי במקום השני, הייתי בוגד בעצמי יכולה להחמיר את החשדות. הסיבות הללו לא תמיד נוגעות במציאות, אך לעיתים יש להן השפעה על הדינמיקה בין בני הזוג. כל סיבה יכולה להזין את החשדות וליצור תחושת ניכור או חוסר אמון. מהם ...
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
... סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים? מהן שלוש הסיבות שמונעות מאנשים להשיג את המטרות שלהם? כאשר אדם מנסה להשיג מטרה מסוימת ואינו מצליח, קיימות שלוש סיבות מרכזיות לכך: הסיבה הראשונה היא חוסר רצון אמיתי הסיבה השנייה היא חוסר ידע או ספק בדרך והסיבה השלישית היא חוסר יכולת אובייקטיבית . להלן הסבר מפורט על כל אחת מהסיבות, דוגמאות מוחשיות ודרכי התמודדות. האם אתה באמת רוצה להשיג את המטרה שלך? הגורם הראשון לחוסר הצלחה הוא הרצון. לעיתים אדם אומר שהוא רוצה להשיג משהו, אבל הרצון שלו אינו חזק מספיק או ... ולרדת במשקל, אך בפועל הוא נהנה יותר מאכילת מאכלים טעימים מאשר מהרעיון של להיות רזה יותר. כך נוצר מצב שהרצון לאכול טעים גובר על הרצון לעשות דיאטה, וזו הסיבה לחוסר ההצלחה שלו. זה לא אומר שאין לו רצון בכלל, אלא שהרצון שלו אינו מספיק חזק ביחס לרצונות אחרים שמושכים אותו לכיוונים מנוגדים. האם אתה באמת יודע את הדרך הנכונה להשגת המטרה? ... בדרך להצלחה? איך לשפר יכולות פיזיות ונפשיות כדי להשיג יעדים? איך לשלב תהליך למידה בתכנון המטרות? למה חלק מהאנשים לא מצליחים להשיג חלק מהמטרות שלהם? הסיבה המרכזית לבחון היא האם באמת רוצים את המטרה. לפעמים אומרים שרוצים משהו, אבל בפועל הרצון אינו חזק מספיק. לדוגמה, אדם שרוצה לעשות דיאטה אך מעדיף לאכול מאכלים טעימים במקום לצמצם ... בפועל. איך להתמודד עם הקושי להשיג מטרות? כאשר נתקלים בקושי להשיג מטרה, מומלץ לשאול את שלוש השאלות הבאות: 1. האם הרצון אכן מספיק חזק? או שמא קיימות סיבות סמויות שמחלישות את הרצון? 2. האם באמת ידועה הדרך בצורה מלאה וברורה? אולי יש ספקות או מידע חסר שצריך להשלים. 3. האם קיימת יכולת ממשית ליישם את הדרך? אם לא, יש לבחון איך לרכוש את ...
סיבות / סיבה ותוצאה / סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות?
סיבות סיבה ותוצאה סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות? מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך לחפש סיבות? החיים בעולם בנויים על מנגנון של סיבה שמובילה לתוצאה. לכל סיבה יש סיבה, וכל תוצאה מובילה לתוצאה אחרת. שאלה להתבוננות: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות ומהי התוצאה הסופית והתכלית הסופית של כל האירועים? האדם כל הזמן מחפש סיבות. האדם מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדברים מתרחשים. האדם מחפש סיבה להבין מדוע המציאות היא כמו שהיא. מדוע האדם מחפש סיבות? מה אכפת לאדם מה הסיבה? תשובה: הבנת הסיבות יוצרת אצל האדם הבנה של המציאות. הבנה של המציאות מאפשרת לאדם לקבל ולאהוב את המציאות. הסיבות גורמות לאדם להרגיש טוב. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבה שבגללה המצב כפי שהוא, כך טוב לו יותר. מי לא מחפש סיבות? תשובה: מי שטוב לו. כאשר טוב לאדם, הוא לא מחפש סיבה כמו כאשר הוא מרגיש רע. כאשר האדם מרגיש טוב, לא ממש אכפת לו מה הסיבה. כאשר האדם מרגיש רע, הוא מחפש סיבה, כדי ליצור הבנה של המצב. הסיבה עוזרת לאדם להבין את המצב. הבנת המצב יוצרת תחושה של טוב יותר. את מי הסיבות לא מעניינות בכלל? תשובה: למי שטוב לו בשלמות. כאשר האדם חווה שלמות אינו חסר דבר, אדם כזה אינו מחפש סיבה לשום דבר. כאשר הכל מושלם לא צריך סיבה. סיבה צריך כאשר יש בעיה ורוצים לדעת מה לעשות. כאשר הכל טוב לא צריך סיבה. ואיך מגיעים לכך שהכל יהיה טוב ומושלם? תשובה: על ידי שמחפשים את הסיבות. אחרי שמוצאים את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ומבינים אותה באמת, ההבנה הזאת ...
לשדר חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה
... חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה האם לנמק את עצמך מחזק או מחליש אותך? כאשר אדם בוחר לנמק את עצמו, להסביר מדוע הוא עושה או לא עושה משהו, הוא לכאורה מרגיש שהוא מחזק את עמדתו. האדם חושב שאם הוא מספק סיבות להתנהגותו או להחלטותיו, הוא מצדיק אותן טוב יותר, נותן להן תוקף ומחזק את אמינותו בעיני אחרים. לדוגמה, אדם ... דומה, אדם שמביא עמו חברים או תגבורת לעימות, מראה שהוא אינו מסוגל להתמודד לבד, ולכן נזקק לחיזוק חיצוני. באותו האופן, כשאדם נותן סיבות לטענותיו, הוא משתמע שבעצמו אינו בטוח מספיק בעמדתו, ובלי הסיבות העמדה שלו עלולה להיות חלשה או בלתי מספקת. מה ההשלכות של הרגל לנמק ולהסביר את עצמך? אליעד כהן מדגיש נקודה נוספת, שהרגל לנמק באופן קבוע עלול להפוך לבעיה בעתיד. כאשר אדם מתרגל לתת סיבות והסברים, הסביבה שלו מתרגלת לכך שהוא תמיד מנמק ומפרט. הדבר יוצר מצב שבו, אם בעתיד אותו אדם ירצה להימנע ... ומפורטים, אתה יכול פשוט לומר: כי כך רציתי, כי הייתי עסוק, או כי ככה החלטתי. בצורה זו אתה משדר חוזק וביטחון עצמי, ומונע תלות בסיבות או הצדקות. אליעד נותן דוגמה של מלך או אלוהים, שלא מנמקים את מעשיהם. כשמלך עושה פעולה, הוא אינו מרגיש צורך ... באופן מוחלט. יש מצבים שבהם הסבר ברור ונימוק כן יכולים לשפר את התקשורת או למנוע אי - הבנות. אליעד אינו שולל לחלוטין את מתן הסיבות, אלא מדגיש את החשיבות להבין מתי הנימוק באמת תורם ומתי הוא עלול להחליש את המעמד של האדם. אליעד קורא ... על ההסברים כדי לשדר יותר ביטחון וכוח. האם כדאי לנמק את עצמי? איך להסביר את עצמי בצורה נכונה? טעויות בתקשורת בין אישית האם לתת סיבות מחזק אותי? איך לשדר ביטחון בלי לנמק? מתי הסבר עלול להחליש אותי? ...
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש *רע*?
סיבות סיבתיות סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש רע? סיבות. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבות. אם היה האדם לא מחפש שום סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מרגיש טוב תמיד. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבה ומנסה להבין מדוע דברים קורים. הסבר: הטוב של כל דבר נמצא בדבר עצמו. הסיבה האמיתית של כל דבר היא הדבר עצמו, דהיינו, בכל דבר יש טוב שהוא הסיבה של הדבר עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב שהדבר עצמו אינו טוב בפני עצמו, ולכן הוא מחפש סיבות חיצוניות. לדוגמה: נניח שקרה לאדם X. האירוע עצמו הוא טוב בפני עצמו ויש בו טוב עצמי שהוא הסיבה האמיתית שלו. זא האירוע עצמו, כל אירוע יש בו טוב עצמי שאינו תלוי בשום דבר אחר, והוא הסיבה של עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות מדוע הדבר קרה, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב כאילו הטוב של האירוע נמצא במקום אחר שהוא לא האירוע עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם יוצר מחשבה שכאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב בפני עצמו, וכאילו צריך סיבה חיצונית לדבר כדי שתהיה לו זכות קיום. מצד האמת, כל דבר טוב בפני עצמו כפי שהוא בלי שום סיבה נוספת. ולכן, חיפוש הסיבות גורם לאדם להרגיש רע, כי הוא משדר לאדם כאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב. אז מה עושים? קיימות 2 אפשרויות בחירה עבור האדם ששתיהן מובילות לאותה התוצאה. אפשרות 1 - לא לחפש סיבה עבור שום דבר. לא משנה מה קורה, לשתוק, לומר תודה, להיות שמח ולהמשיך הלאה. לא לחפש סיבה = לא לחפש שום סיבה עבור שום דבר משום סוג. אפשרות 2 - לחפש את הסיבה של כל דבר. דהיינו, לא להשאיר שום דבר שהסיבה שלו לא ידועה. על האדם לחקור ולגלות את הסיבה של כל דבר שקורה. לגלות את הסיבה של הסיבה וכולי. כל אחת מ 2 האפשרויות הנל מובילה לאותה הנקודה. הנקודה הסופית היא שהאדם מרגיש טוב תמיד בכל מצב. ...
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
... למתקדמים לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע? וכאן אבאר עוד נושא בתורת השכנוע ובסודות השכנוע. והנושא הוא, ההשפעה של כמות הנימוקים והסיבות שאתה נותן לטענה שלך, על רמת ההסכמה של השומע עם הטענה שלך. וגם, ההשפעה של מיקום הנימוקים שלך ביחס לטענה שלך, על כושר השכנוע שלך. ואבאר גם, מה היתרונות והחסרונות שיש בהוספת סיבות ונימוקים לטענה שלך? וכמה סיבות להוסיף לטענה שלך? ובאיזה חלק של המשפט למקם את הסיבות לטענה שלך? ואיך באפשרותך לעשות מניפולציה שכאילו מחזקת רעיון כלשהו, כדי להחליש אותו? ועוד. לדוגמה: באפשרותך לומר למישהו אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי וזהו בלי להוסיף שום דבר נוסף כנימוק למה שהוא יעשה את זה. ובאפשרותך גם לומר למישהו בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי או במבנה אחר אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי שבעצם אתה גם מנמק את הסיבה שבגללה אתה רוצה שהוא יעשה את הפעולה. וכמובן שאפשר גם לנמק את מה שאתה אומר, עם כמה סיבות שונות ולא רק עם סיבה אחת. ואפשר גם להזכיר את הסיבות האלו, גם לפני וגם אחרי שאתה אומר את המסקנה שלך מהסיבות האלו. לדוגמה: בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, כאן הסיבה מגיעה לפני התוצאה. וכאן לעומת זאת אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי, הסיבה מגיעה אחרי התוצאה. וכאן לדוגמה בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, כדי להשיג תוצאה כלשהי, שכאן הסיבה תוחמת משני הצדדים את התוצאה הרצויה. והשאלה היא, כיצד והאם כמות הנימוקים והסיבות שאתה מביא לטענה שלך, כיצד היא משפיעה על יכולת השכנוע ועל כושר השכנוע שלך. וכיצד המיקום של הנימוקים שלך, ביחס לטענה המרכזית שלך, כיצד המיקום משפיע על כושר ... וכאשר אתה מנמק ומסביר למישהו, למה לעשות כך או אחרת, המטרה האמיתית של זה שאתה אומר לו את הסיבות, היא רק כדי לוודא שהוא באמת ישתכנע לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ואם היית יכול לדעת בוודאות של מאה אחוז, שהוא יעשה את מה שתגיד לו (גם לאורך זמן, אם זה ... בוודאי שהיית חוסך את המאמץ להסביר לו את הנימוקים למה שהוא יעשה כך או אחרת. והרעיון הוא, שיש סיבה ויש תוצאה. ויש סיבות ויש תוצאה שנובעת מהן. והתוצאה הרצויה, היא מה שאתה רוצה שיקרה בסופו של דבר. וכאשר אתה לא יודע איך להשיג את התוצאה הזאת בצורה ישירה ומהירה, אז אתה צריך להתחיל לנמק לאדם את הסיבות שבגללן אתה רוצה שהוא יעשה כך או אחרת. כך שבעצם את משפט שאומר תאכל את האוכל שלך, כדי שתהיה בריא או את המשפט שאומר כדי שתצליח במבחן, תעשה שיעורי בית, את המשפטים האלו ניתן לפרק ל 2 חלקים של סיבה ושל תוצאה. כאשר התוצאה הרצויה היא שהילד יאכל ושיעשה שעורי בית. והסיבה המוצהרת לכך היא, כדי שהוא יהיה בריא וכדי שהוא יצליח במבחן. איך הוספת והצגת סיבות שמובילות לתוצאה הרצויה, כיצד הן מחזקות מחלישות את הרצון של האדם השני להשתכנע ולהסכים איתך. ולכאורה נראה, שככל שתציג לאדם השני יותר סיבות למה שהוא יעשה כך או אחרת, כך זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יעשה כך או אחרת. וככל שיש יותר סיבות, כך לכאורה נראה שהתוצאה יותר מחוייבת מתוך הסיבות האלו. אך באמת, מי שהוא מספיק חכם, הוא יודע שלפעמים, כאשר אתה נותן
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
... ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן ... אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים ... בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על המציאות והסיבה לקיום החיים. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה, אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו שאלה שיש לחקור אותה באופן ישיר, ולשאול ... רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? האם יש הבדל אמיתי בין חיים למוות? ... מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ולא לצד המוות. התשובה לכך, לפי אליעד, היא שזה נובע מאותה סיבה שבגללה קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות ... לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - יש קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש ... יותר שנכון ואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות מאשר למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתה רוצה לחיות ולא למות או שתגיד לי לא, בשכל יש לחיות ולמות אותן סיבות ואז תשאל אותי אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה לחיות ולא למות, תשובה אותה סיבה שיש נפרדות. זה כמו לשאול אם הכל אחד אז איך זה שאני רואה שתיים זאת אותה שאלה אם המהות היא אותה מהות אז איך זה שנהיו שתי ... יש נפרדות רק אז תדע למה יש נפרדות בצורה של רצון לחיות ולא למות. נגיד אתה לא רוצה למות כי אתה רוצה לדבר איתי זאת גם סיבה לא? למה אתה רוצה לחיות כי אתה מכיר אותי. ש: כן אבל אם אני הייתי מת אולי הייתי מדבר איתך יותר כי אני רוצה לדבר איתך יותר ... שאלוהים עשה את העולם אבל לא קראת למה, כתוב למה? יפה צריך לבדוק מה היה לפני כן, להתקשר אה למה הוא ברא את העולם מאיזה סיבה בא ננסה להגיד למה, אני לא מתווכח העולם נברא לפי בראשית אבל למה זה לא כתוב בבראשית למה. ש: יש כל מיני ספרים שכותבים למה ...
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
... 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך ... להבין מדוע אנשים מתקשים לשכוח את האקס או האקסית, חשוב להכיר שלוש סיבות מרכזיות לתופעה. אדם שמנסה להכיר מישהו חדש, אך מתקשה להשתחרר מזיכרון העבר, חווה זאת מסיבות שונות שכל אחת מהן משפיעה על הקושי להתאהב מחדש או ליצור קשרים חדשים. סיבה ראשונה - יש בו משהו ייחודי שלא מצאת באף אחד אחר? הסיבה הראשונה והנפוצה לכך שאנשים לא מצליחים לשכוח את ... יוצרת תחושה של חוסר סיפוק תמידי, וכך הזיכרון ממשיך להציף אותך. סיבה שנייה - הפנטזיה עליו טובה יותר מהמציאות של קשרים חדשים? הסיבה השנייה לקושי לשכוח את האקס אינה בהכרח תכונה ... את האקס, ובמקביל מונע ממך לתת צאנס אמיתי לקשרים חדשים ואפשריים. סיבה שלישית - האם קשה לשכוח כי זה ייחשב כישלון אישי? הסיבה השלישית והאחרונה אינה קשורה בכלל לאיכות האדם ... איך אפשר להתגבר ולהצליח להתאהב מחדש? חשוב להבין שלכל אדם יש סיבה אחרת שגורמת לו להיאחז בזיכרונות ובקשרים מן העבר. אם את או אתה מזהים איזו משלוש הסיבות האלה רלוונטית לכם, אפשר להתחיל לעבוד על הבעיה בהתאם לסיבה הספציפית שלכם: אם הסיבה היא משהו ייחודי שהיה באדם אחר, כדאי להבין האם ... או אולי להעריך מחדש האם זה באמת עד כדי כך נדיר וייחודי. אם הסיבה היא פנטזיה, חשוב לזכור את ההבדל בין הדמיון לבין ... לתת הזדמנות לקשרים אמיתיים, גם אם הם פחות מושלמים לכאורה. אם הסיבה היא פחד להודות בכישלון, צריך לזכור שכל אדם עושה ... אלא דווקא צעד של אומץ וצמיחה אישית. ברגע שמבינים בדיוק מה הסיבה לקושי, אפשר להתחיל לפתור אותה ולבנות קשרים חדשים ... לא מצליחים לשכוח אקסים, כי הם מחפשים את אותו הרגש הטוב שהם חוו. סיבה ראשונה - יש בו משהו שאין באחרים אחת הסיבות לכך שאינך מצליחה לשכוח את האקס ולא מצליחה להכיר ... הזיכרון שלו ממשיך להתקיים, והחיפוש אחר גבר אחר נכשל שוב ושוב. סיבה שנייה - הפנטזיה הייתה טובה יותר מהמציאות לפעמים ... - נראים פחות מרגשים, כי הם מתמודדים עם המציאות ולא רק עם הדמיון. סיבה שלישית - הקושי להודות בכישלון ישנה אפשרות נוספת - ... אלא כי קשה לך לשחרר את מה שהוא מסמל עבורך. איך להתמודד עם זה? יש סיבות רבות לכך שקשה לשכוח מישהו, וצריך לזהות מה הסיבה הרלוונטית לך. האם זה בגלל משהו טוב שהיה בו? בגלל ...
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
... הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, ... בשאלת הזלזול של הציבור בסגר הקורונה, תוך הצגת חמש סיבות עיקריות לכך. אליעד כהן מתחיל בניתוח כללי של המצב, ומסביר כי ישנם מספר גורמים שמובילים לכך שהישראלים לא נוהגים לפי ההנחיות. בהמשך הוא מחדד כל סיבה ומסביר את ההשלכות שלה. הסיבה הראשונה היא כי הישראלים מטומטמים. אליעד כהן מציין כי למרות שהישראלים חושבים את עצמם לחכמים במיוחד, הם לא תמיד מבינים את משמעות הסגר ונהגים בהפקרות כלפיו. הסיבה השנייה היא חוסר בהירות לגבי אורך הסגר. כהן מציין כי כאשר לא יודעים עד מתי הסגר יימשך, הציבור לא יודע על מה להיאחז. ... ישראל כל הודעה על הסגר אינה כוללת תאריך סיום ברור. הסיבה השלישית היא שאנשים חושבים שהסגר לא הגיוני. כהן מציין כי רבים טוענים שהסגר פוגע בכלכלה יותר משהוא תורם לבריאות, ... רק מזרזת את המוות של אנשים שבכל מקרה היו בסיכון. הסיבה הרביעית היא זלזול בהוראות מצד הציבור. כהן טוען כי הציבור לא מוכן לקבל את ההוראות ברצינות כשהם רואים שהממשלה עצמה לא ... ציבורית בדרך הביתה, ובכך להדביק את הסובלים אחרים. הסיבה החמישית והאחרונה היא שהציבור חושד שההחלטות שהתקבלו נובעות מאינטרסים פוליטיים של ראשי הממשלה ולא מתוך מחשבה על טובת ...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
... משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי ... משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש שזו שאלה נפוצה ומגוונת, הנשאלת על ידי אנשים שונים ומסיבות שונות: החל מאדם שרוצה להתאבד, דרך רב שרוצה להחזיר ... ששוקלים להתאבד ושואלים מה משמעות החיים, וטוען שחשוב מאוד להבין את נקודת המבט שלהם. אם מישהו חושב שאין משמעות לחיים ושזו סיבה להתאבד, אפשר לשאול אותו אם לדעתו חוסר המשמעות מאפשר לו ... יותר. מהי משמעות החיים לילדים? איך להתמודד עם רצון להתאבד? האם יש מטרה אחת לחיים? למה אנשים שואלים מה משמעות החיים? איך למצוא סיבה לקום בבוקר? כיצד ליהנות ממה שיש? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבות, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל רגשי, קואצ'ר לזוגיות בתחום סיבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1563 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:19:23 - wesi1