... לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכים של לקוח מאוכזב של
המתחרים, מתי צריך לא לעשות איתור צרכי לקוח? מתי לא כדאי לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכי לקוח של
המתחרים, לקוח שמגיע אליך
מהמתחרים, לקוח שלא מרוצה
מהמתחרים, האם הכרחי לאתר את צרכי הלקוח? האם חייב לעשות איתור צרכי לקוח? למה לא לעשות איתור צרכי לקוח? מה רע באיתור צרכי לקוח? הכאב של הלקוח אצל
המתחרים, למה הלקוח עוזב את
המתחרים? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא צריך לאתר את צרכי הלקוח? וכאן אסביר, גם באופן כללי, האם באמת צריך לעשות איתור צרכים עם הלקוח? האם חייב לעשות איתור צרכי הלקוח? ... שלך ששוקל לעבור אליך ומברר פרטים לגבי לעבור אליך
מהמתחרים שלך, האם הגיוני שתנסה להבין: למה הלקוח עוזב את
המתחרים? מה הלקוח לא מרוצה
מהמתחרים? מה לא טוב ללקוח אצל
המתחרים וכיוב, או שזה לא הכרחי? או אולי אפילו עדיף שלא? ועוד. אז נניח לדוגמה, שאתה מוכר שירותים של חברה סלולארית ולקוח מגיע אליך לברר פרטים לגבי האפשרות לעבור אליך, האם ... תדבר עם הלקוח על הצורך שלו שבגללו הוא רוצה לעזוב את
המתחרים, הרי שזה יגרום לו להטיל ספק מחדש בהחלטה שלו לעזוב את
המתחרים. ואז או שהוא יגלה שאין לו באמת שם בעיה, או שהבעיה שם לא באמת שווה לו לעבור אליך. בהקשר של ניתוח סיבתיות זה נקרא: האם הסיבה מחייבת את התוצאה. 3 - אפשרות נוספת ... לצורך של הלקוח. ואולי אתה בכלל אפילו יותר גרוע
מהמתחרים שלך, בהיבט הספציפי של הצורך הספציפי שבגללו הלקוח רוצה לעזוב את
המתחרים שלך. ויתכן שאם תנסה לתת מענה לכאב של הלקוח, שבגללו הוא רוצה לעזוב את
המתחרים, הרי שזה יגרום לו, לא לעבור אליך. כי אולי גם לך אין מענה ואולי אתה אפילו עוד יותר גרוע
מהמתחרים שלך בנושא הספציפי הזה. בהקשר של ניתוח סיבתיות גם זה נקרא: האם הסיבה מחייבת את התוצאה. ולכן לפעמים לדבר עם לקוח מאוכזב של
המתחרים, למה הוא רוצה לעזוב את
המתחרים, לפעמים זאת תהיה טעות. ולפעמים שאלה יותר מצומצמת של האם יש משהו ספציפי שחשוב לו, יכול להיות מספיק טוב, בלי להיכנס לתוך המוח של הלקוח, למה הוא החליט לעזוב את
המתחרים . כי כנל, אם תיכנס לשם, לא בטוח שתצא משם בקטע טוב ואולי תאבד את העסקה. כמו כן אם לדוגמה אתה יודע שאין לך יתרון ספציפי על
המתחרים שלך, גם אז אולי לא כדאי להיכנס לשאלות על
המתחרים שלך. ואולי הלקוח רוצה לעבור אליך, בגלל שהוא עצבני על
המתחרים שלך באופן כללי. ואולי הוא רב שם עם מישהו. ואולי הוא סתם מאמין שהוא צריך לעזוב אותם מסיבה כלשהי, שלא קשורה ליתרון שיש דווקא אצלך. ולכן לפעמים כדאי לא להיכנס לשאלה, מה היה רע לך אצל
המתחרים ולא כדאי לחפש אצל הלקוח, את החסרונות של
המתחרים שהוא עוזב כרגע. כי לפעמים, זה יגרום ללקוח או לא לעזוב את
המתחרים, בגלל התבוננות מחדש על התהליך, או שזה יגרום לו לעזוב, אבל
למתחרים אחרים שלך. ולכן כל מקרה לגופו והכל תלוי הקשר. תלוי מה אתה יודע על
המתחרים ומה אתה מניח שהסיבה שהוא עוזב את
המתחרים ומה אתה חושב שהיתרונות או החסרונות שלך ביחס
למתחרים. ולפעמים הכי טוב יהיה להציג את העובדות כמו שהן, לספר טיפה על המוצר שיש לך ועל האפשרויות שיש לך. ועל היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות שאתה יכול להציע ... לו תחקיר על צרכי הלקוח בכלל ועל הכאב של הלקוח אצל
המתחרים שלך בפרט. ובהקשר של ניתוח סיבתיות זה נקרא: התוצאה מתחייבת מהסיבה - במובן שאולי התוצאה שהוא ירכוש ממך את המוצר שלך, תהיה בכלל בגלל סיבה אחרת ולא בגלל הסיבה ...