... סיטואציה רגשית, מוכר
שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, חרטה על עסקה, ביטול עסקה איך להתמודד עם רגשות אשם לאחר שמוכר
מתחרט על עסקה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בסיטואציה רגשית שבה אדם מוכר פריט מסוים, אך לאחר זמן מה הוא
מתחרט על כך ורוצה לבטל את העסקה. אליעד מנתח לעומק את הסיטואציה דרך דוגמה של ספסל עבודת יד ייחודי, שהקונה רכש אותו מהמוכרת במחיר מוסכם. בהמשך, המוכרת
מתחרטת על המכירה בשל ערך סנטימנטלי עמוק שיש לה לפריט ומבקשת את הספסל בחזרה תמורת החזרת הכסף ששולם. אליעד מסביר שהסיטואציה מורכבת ... רגשי עמוק. לאחר המכירה, המוכרת חוזרת בה ומבקשת לבטל את העסקה בטענה שהפריט שייך למשפחה, ושהיא טעתה בהחלטה למכור אותו. כאן עולה השאלה האם המוכרת
מתחרטת בגלל המחיר (שהיה נמוך מדי בעיניה) או בגלל הערך הסנטימנטלי האמיתי. אליעד מסביר שיש חשיבות להבדיל בין חרטה שנובעת מכך שהמוכרת ... עבורה הוא אכן סנטימנטלי ולא כספי בלבד. אם היא תסכים לקבל יותר כסף, סימן שהנושא הוא כספי ולא סנטימנטלי גרידא. איך נכון להתנהל במשא ומתן עם מוכר
שמתחרט? אליעד כהן מבהיר שהגישה הנכונה ביותר לניהול הסיטואציה היא לנהל משא ומתן ברור ואותנטי, בלי לעורר תחושת אשם מיותרת. לדוגמה, ... אגואיסט, או ממחשבות לא רציונליות על נזקים שלא באמת מתרחשים. לדוגמה, אליעד מביא סיטואציה מקבילה של מערכת יחסים זוגית, שבה אחד הצדדים זורק את השני,
מתחרט לאחר חודש, ואז מבקש לחזור. הוא מסביר שבמערכת יחסים רגשית שכזו ברור לכולם שההחלטה היא בידיו של מי שנזרק. כך גם בעסקה מסחרית - ... האם באמת נוח לך להחזיר את הפריט מבלי לחוש שנעשה לך עוול? האם הרגש של האדם השני משמעותי לך יותר מהרווח שלך? מה היית מצפה שייעשה במצב הפוך שבו אתה
מתחרט? אליעד מדגיש שאין פתרון אחד נכון, אלא פתרון פנימי שצריך לנבוע מהאמת הפנימית של האדם עצמו. הוא מייעץ שההחלטה להחזיר או לא ... אפשרות מלאה להימנע מרגשות אשמה, אלא אפשר רק להכיר בהם ולבדוק לעומק אם הם מבוססים על אמת או על דמיון. איך להתמודד עם רגשות אשמה? מה לעשות כשהמוכר
מתחרט? האם לבטל עסקה בגלל ערך סנטימנטלי? מתי נכון לוותר במשא ומתן? איך להימנע מתחושת אגואיזם? איך לדעת אם החרטה כנה? איך להחליט אם ...