אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחק ✔הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד היא משפיעה על החיים?

המושג "להיות בדמות", כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות.

למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות?

משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל "הדמות" שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות "שולטת עליו", מה שמוביל אותו לתחושת שיתוק ותקיעות קשה, עד כדי כך שהוא לא יכול לפעול במצבים פשוטים. הוא מתאר תחושה קשה של חוסר יכולת לתקשר אפילו עם אנשים קרובים, כמו שכנים או בני זוג, מתוך תחושה שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי".

אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות:
  1. האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה.
  2. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא "שקרן", "לא אותנטי", ו"לא הוא עצמו". הקול הזה מעורר ספקות וחוסר ביטחון עצמי.
  3. קול שלישי טוען ש"אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום". כלומר, ברגע שהאדם מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אמיתית, הוא פשוט נעצר ולא פועל כלל.
שלושת התהליכים האלו יוצרים מעגל של שיתוק, שבו האדם מרגיש שהוא חייב לפתור קודם את הקונפליקט לפני שיוכל לפעול.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף מתאר מצוקה גדולה - הוא מרגיש "חולה נפש", עם מחשבות טורדניות שגורמות לו לא לפעול. הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני "לא באמת הכיר אותו", כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של "העמדת פנים". גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו "שמתאמץ להיות אותנטי". לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק "גבר גבר" באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך?

המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת...
מה המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על החיים?

אליעד כהן עוסק בשאלה המשמעותית - מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד המושג משפיע על החיים שלנו. משמעות המושג היא שאדם חי את חייו מתוך תפקיד, תדמית או מסכה שהוא מאמץ כדי להתאים את עצמו לסביבה החברתית. במקום להיות אותנטי, הוא מציג דמות שנועדה להרשים או להתאים את עצמה לאנשים אחרים. אליעד מדגיש כי בעצם, האדם אף פעם אינו באמת נטול דמות לחלוטין, כיוון שכל פעולה חברתית, כמו דיבור או לבוש, כבר יוצרת סוג של דמות.

המשתתף בהרצאה מציג קושי גדול שהוא חווה במאבק עם דמות זו. מצד אחד, הוא שואף להיות אמיתי וכנה לחלוטין, ומצד שני, הוא מוצא את עצמו נשאב לתוך דמויות שונות באופן אוטומטי, במיוחד בסיטואציות חברתיות. הוא מתאר את הדמות כמשהו ש"שולט עליו" לחלוטין, והדבר מוביל אותו לחוויית שיתוק ותקיעות קשה. הקושי האמיתי שלו אינו בעצם קיום הדמות, אלא בתחושה שהוא אינו שלם איתה.

אליעד מציין שחשוב להבין שהפתרון הוא לא להימנע מהדמות לחלוטין, אלא ללמוד לנהל אותה בצורה מודעת ובמידה המתאימה, כך שהאדם יהיה בשליטה ויבחר באיזו דמות להשתמש.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות?

אליעד מפרט שלושה תהליכים מרכזיים שקורים בתוך האדם בזמן שהוא נמצא בקונפליקט עם הדמות שלו:
  • התהליך הראשון - האדם נכנס לדמות באופן אוטומטי, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו. הוא מרגיש שהוא לא שלם, אך ממשיך בכל זאת בדמות.
  • התהליך השני - קיים קול פנימי שמבקר אותו ואומר לו שהוא "שקרן" ו"לא אמיתי". הקול הזה מעורר ספק עצמי ומחליש את הביטחון שלו.
  • התהליך השלישי - קול נוסף אומר לו: "אם אתה לא שלם עם הדמות, אז אל תעשה כלום". הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו לפעול אלא אם כן יפתור את הקונפליקט לחלוטין.
האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק לחלוטין, מתוך מחשבה שעד שלא יפתור את הקונפליקט, הוא אינו יכול לפעול כלל.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק כאשר האדם לא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בחוויית השיתוק שלו, ומספר שהוא מרגיש תקוע, חסר יכולת לתקשר בצורה טבעית ופשוטה אפילו עם אנשים קרובים. הוא מרגיש כאילו הוא "חולה נפש" או שיש לו "סרטן בראש" - כי כל הזמן יש מחשבות טורדניות שמאשימות אותו שהוא שקרן, לא אמיתי ולא מספיק טוב.

הוא גם נותן דוגמה מקשר זוגי שבו הוא הרגיש שהבחורה איתה יצא לא באמת הכירה אותו, כי הוא תמיד היה בדמות. רק כשהצליח "להתנקות" מהדמות, הוא הרגיש שהוא חוזר לעצמו. הקונפליקט הזה יוצר אצלו מאבק מתמיד בין הרצון לאותנטיות לבין הפחד מכך שאם לא ייכנס לדמות, הוא ייכשל חברתית.

האם אפשר באמת להפסיק להיות בדמות?

אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר להפסיק לגמרי להיות בדמות, כיוון שכל החיים הם סוג של משחק חברתי. כל אחד תמיד נמצא בדמות כלשהי, אפילו אדם שחושב שהוא "אמיתי" - למעשה נמצא בדמות של מי שמנסה להיראות אמיתי.

לכן, הפתרון שהוא מציע הוא לא להתנגד לדמות אלא ללמוד לנהל אותה. הוא מדגיש את החשיבות של להיות מודעים לכך שאנחנו בדמות, ומתוך המודעות הזאת לבחור באופן מודע ומתאים את הדמות הנכונה לסיטואציה.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אליעד מסביר כי יש הבדל מהותי בין דמות טבעית לדמות מוגזמת. אם אדם ינסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי או רחוקה מדי ממה שהוא באמת מרגיש, הוא יחווה דיסוננס פנימי, חרדה ומתח. למשל, אדם חסר ביטחון עצמי שינסה לשחק דמות של "גבר גבר" ירגיש שהוא מרמה את עצמו ויחווה לחץ.

לעומת זאת, דמות טבעית היא כזו שקרובה יותר למה שהאדם מרגיש באמת. אליעד מתאר זאת כ"ווליום של הדמות" - צריך לכוון את הדמות כך...
מהי המשמעות של "להיות בדמות" וכיצד זה משפיע על האדם?

במהלך ההרצאה עוסקים אליעד כהן והמשתתף המרכזי במושג "להיות בדמות" - כלומר, במצב שבו האדם לא מתנהג לפי מי שהוא באמת, אלא מגלם איזושהי תדמית חיצונית, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו לסביבה החיצונית.

המשתתף מתאר קונפליקט פנימי מתמשך: מצד אחד הוא רוצה להיות הוא עצמו באמת, בלי מסכות, בלי תדמיות, ומצד שני הוא מוצא את עצמו נמשך באופן אוטומטי להיכנס לתפקידים - לדמויות - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, "שולטת עליו", והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח לפעול כשיש לו קונפליקט עם הדמות הזאת.

אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו באיזושהי דמות. גם כשאנחנו קמים בבוקר ולובשים בגדים, גם כשאנחנו ניגשים לדבר עם מישהו - אנחנו לא באמת במצב "נטול דמות", כי תמיד קיימת מידה מסוימת של העמדת פנים והתאמה לתפקיד חברתי. לכן, הניסיון לצאת לגמרי מהדמות הוא מיותר, ולמעשה יכול להיות מזיק. במקום לנסות "לא להיות בדמות", הפתרון הוא ללמוד להיות בדמות בצורה מודעת ובמידה הנכונה - כלומר, להחליט איזו דמות נכונה לסיטואציה, ולהיכנס אליה באופן רצוני, במקום להיסחף אליה מתוך חוסר שליטה.

מהם שלושת התהליכים שמתקיימים במקביל בעת קונפליקט פנימי עם הדמות?

אליעד מציג את הקונפליקט דרך חלוקה לשלושה תהליכים נפרדים שמתרחשים בו - זמנית בתוך ראשו של האדם:
  1. תהליך ראשון - האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח שלם עם הדמות, אך עדיין ממשיך לפעול בתוכה.
  2. תהליך שני - קול פנימי שמבקר את עצם הכניסה לדמות, ומעורר ספק עצמי: "אתה שקרן", "אתה לא אמיתי", "אתה לא אתה".
  3. תהליך שלישי - קול נוסף שאומר "אם אתה לא שלם עם הדמות - אל תעשה כלום", כלומר, - ברגע שאתה מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אותנטית, עצור לגמרי ואל תפעל.
אליעד מדגיש שמי שחי בתוך קונפליקט כזה, הופך להיות בן ערובה של המחשבה שאומרת "אני לא יכול לפעול עד שאני לא פותר את הקונפליקט". כלומר, האדם לא מצליח לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי.

כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו?

המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - הוא מתאר תחושת תקיעות, חוסר יכולת לתקשר עם אנשים בצורה טבעית, קושי לגשת אפילו לשכנה שגרה לידו. הוא מציין שהוא מרגיש כמו חולה נפש, כאילו יש לו "סרטן בראש" - מחשבה טורדנית שאומרת לו כל הזמן שהוא לא מספיק טוב, שהוא לא אמיתי, שהוא שקרן.

הוא גם מספר על קשר זוגי עם בחורה שנמשך חצי שנה - והיא לא באמת הכירה אותו כי הוא "שיחק דמות" כל הזמן. הוא מסביר שמרגע שהוא מצליח "להתנקות" מהדמות - רק אז הוא חוזר לעצמו, ולכן יש בתוכו מאבק תמידי בין הרצון להיות הוא עצמו לבין הפחד ממה שיקרה אם לא ייכנס לדמות.

האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות?

אליעד מציע פרספקטיבה מעניינת: הוא מסביר שכל החיים הם משחק של דמויות - כולם נמצאים באיזושהי דמות כל הזמן. גם מי שחושב שהוא "אמיתי" - נמצא בדמות של מישהו שמנסה להיות אמיתי. הוא מדגיש שכל סיטואציה חברתית מחייבת סוג מסוים של התאמה - אדם מתלבש אחרת לפגישה עסקית מאשר כשנמצא בבית, אדם מתנהג אחרת כשהוא מדבר עם חברה או עם לקוח.

לכן, לדבריו, הפתרון הוא לא להילחם בדמות, אלא ללמוד לנהל אותה. ללמוד איך להשתמש בדמות כפרסונה שמתאימה לסיטואציה - מבלי לאבד את הקשר לעצמך. במילים אחרות, לא להיכנס לדמות "באופן עיוור", אלא להיכנס אליה בצורה מודעת ומתוך בחירה, ולדעת שאתה זה לא הדמות, אלא מישהו שמשתמש בה כרגע ככלי.

מה ההבדל בין דמות "טבעית" לדמות "מוגזמת"?

אחת התובנות המרכזיות שעולות בשיחה היא ההבחנה בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת.

אליעד מסביר שכאשר אדם מנסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי ביחס למה שהוא באמת מרגיש באותו הרגע - הוא חווה מתח פנימי קשה. לדוגמה: אדם שאין לו ביטחון עצמי, אבל מנסה להיכנס לדמות של "גבר גבר" מול בחורה, יחווה דיסוננס פנימי, חרדה וחוסר נוחות. הוא ירגיש שהוא מרמה את עצמו.

לעומת זאת, אם יבחר דמות שהיא קרובה יחסית למי שהוא באמת באותו רגע, הוא יוכל לתפקד הרבה יותר טוב. אליעד קורא לזה "הווליום של הדמות" - וצריך לכוון את הווליום כך שיהיה תואם למציאות הפנימית של האדם באותו זמן.

איך מוצאים את האיזון הנכון בין "להיות בדמות" לבין "להיות אתה עצמך"?

האיזון הוא לדעת שאתה תמיד בדמות כלשהי - אך לבחור את הדמות מתוך מודעות ומתוך רצון. לא להיסחף לתוך הדמות בצורה לא מבוקרת, אלא לדעת שאתה מחליט - האם להיות עכשיו בדמות פורמאלית? האם להיות נינוח? האם לנסות להרשים? או דווקא לשדר פשטות?

אליעד ממליץ לא לחפש "לפתור לגמרי את הקונפליקט" לפני הפעולה. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש קונפליקט - ולהחליט לפעול בכל זאת. לא חייבים לחכות להיות מושלמים כדי לדבר עם מישהי. אפשר לפעול גם כשיש ספקות, גם כשאתה לא שלם עם הדמות שלך. הבחירה היא לא האם תהיה בדמות או לא - אלא באיזו דמות תבחר וכמה תהיה שלם איתה.

כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי?

אליעד מביא דוגמה של גברים שלמדו "אמנות הפיתוי" - טכניקות שמלמדות כיצד להיכנס לדמות בטוחה בעצמה, מרשימה, דומיננטית. הוא מציין שגברים כאלה לפעמים נתקעים אחר כך עם תחושת בלבול פנימית קשה - כי הם לא שלמים עם הדמות הזאת. הם מרגישים שהם שיחקו תפקיד שלא באמת משקף את מי שהם.

כתוצאה מכך, הם לא מצליחים לתפקד בלי להיכנס לדמות - וזה יוצר אצלם תחושת שקר עצמי תמידית. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו - לא...
מהם האתגרים בהתחברות לאמת האישית?

בהרצאה זו, התמודדות עם קשיים בהתחברות לאמת הפנימית מהווה נושא מרכזי. אחד המשתתפים מציין את הקושי להתרכז ולהוציא את מהות עצמו במלואו. הוא מדבר על תחושות של חיצוניות בעבודתו ובחיים האישיים, ומדגיש את השאיפה להבין את האמת הפנימית שלו. הוא מתאר את תחושת הצורך להילחם בפחדים פנימיים, ולהתמודד עם המחשבות שמעכבות אותו מהתפתחות אמיתית.

מהם הקונפליקטים הקשורים בהגדרת הדמות האישית?

הדיון ממשיך בסוגיית הדימוי העצמי, כאשר אחד המשתתפים מתאר את הקונפליקט בין להיות "בדמות" לבין להיות "אמיתי" עם עצמו. הוא מציין את הקושי להרגיש שלם עם הדמות שהוא מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין הרצון להיות נאמן לעצמו יוצרות דילמות פנימיות שמקשות על קיום אותנטי.

הקשר בין דימוי עצמי לאפקטיביות אישית

בהמשך, נשקלת השאלה אם כל אדם באמת יכול להימנע להיות בדמות כלשהי בחיים. אליעד מציין את הדינמיקה החברתית שבה אנו נמצאים, שבה פעמים רבות אנו צריכים "לשחק תפקיד" כדי להצליח, גם אם לא תמיד זה תואם את מי שאנחנו באמת. מדובר בהבנה עמוקה של דינמיקת יחסים חברתיים והצורך להסתגל למצבים שונים, גם אם זה דורש לעיתים התכנסות לתוך דמות שיכולה להרגיש מלאכותית.

איך המודעות העצמית משפיעה על ההתמודדות עם מצבים מורכבים?

בהמשך השיחה, נדונה ההשפעה של מודעות עצמית גבוהה, על היכולת להתמודד עם מצבים חיים קשים. כאשר אדם מתחיל להבין את עצמו בצורה מעמיקה, הוא יכול לפתח כלים טובים יותר להתמודד עם פחדים ותחושות לא נוחות. מודעות זו יכולה לשפר את ההתמודדות עם דימוי עצמי שלילי ולהוביל לשיפור בתפקוד ובתחושות פנימיות.

האם דימוי עצמי יכול להפריע להצלחה בחיים?

המסקנה שהמשתתפים מגיעים אליה, היא כי דימוי עצמי לא שלם או לא אותנטי...
התאמה שאלה דימוי עצמי נמוך נשלט אוסידי טיפול הערכה עצמית רעה שקרים עצמיים לוותר הרגשת תקיעות תחושת ביטחון עצמי כישלון אותנטי אותנטיות אותנטית איזון איך לשחק את משחק החיים איך מתמודדים איך מתמודדים עם חרדה איך מתמודדים עם חרדות איך מתמודדים עם פחד אמנות הפיתוי דמות החיים כמשחק העמדת פנים הרגשה הרגשה של שיתוק הרגשת שיתוק התמודדות חוסר קבלה חיים חרדה מכישלון חרדת כישלון כישלון כישלונות להיות עצמי להיות עצמך להיכשל להעמיד פנים להפסיק להתמודד לחיות לשחק את משחק החיים לשחק דמות משחק משחק החיים משחקים פחד פחד להיכשל פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים פיתוי פיתויים פנימיות צורך קונפליקט קונפליקט פנימי קונפליקטים רגש רגשות שיתוק תחושה תחושה של שיתוק תחושות תחושת שיתוק
למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
... אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון רצוא ושוב וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום? מה ההבדל בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את המשחק? אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את המשחק של החיים. אדם יכול להגיד שהוא לא רוצה לחיות, אך למעשה הוא מתכוון שהוא לא רוצה לחיות באופן מסוים, אלא לחיות חיים מעניינים, משמעותיים ועמוקים ... להרגיש חי ונוכח. אליעד מסביר כי אפשר ללמוד לחיות חיים מלאים גם בלי להיסחף לרגשות קיצוניים, אלא להתבונן בהם בשלווה ובמודעות. מהו משחק החיים ולמה חשוב לזכור שזה רק משחק? החיים הם כמו משחק שבו האדם כל פעם מקבל מטרה חדשה (כסף, זוגיות, הצלחה), ואז רץ להשיג אותה. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, אך לזכור עמוק בפנים שזה רק משחק. האדם רוצה להאמין שהדברים אמיתיים כדי להרגיש משמעות, אבל צריך לזכור שזה בעצם לא משנה. ההבנה הזו נותנת חופש ושחרור, ויכולת לשחק ממקום מודע. האם ... רוחנית בחיי היומיום? אליעד מדגיש שהאדם המתעורר צריך לשמור על קשר עם החיים המעשיים - לעבוד, לדבר עם אנשים ולתפקד, אך לזכור שזה משחק. אם אדם נפגע בשיחה עם מישהו, זה כי הוא לא מודע מספיק לכך שזה משחק בלבד. השילוב הנכון הוא לשחק מתוך מודעות גבוהה. האם לחזור לשחק זה אומר לחזור למשחק הישן? אליעד מדגיש שאדם לא באמת רוצה לחזור למשחק הישן אלא לשחק משחק חדש. למשל, מי שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור אליה, אך כן רוצה זוגיות חדשה ממקום של מודעות אחרת וגבוהה יותר. זו בחירה מודעת במשחק חדש לגמרי. איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויות שלנו? ככל שהאדם מאמין יותר במשמעות של הדברים, הוא חווה אותם בעוצמה גדולה יותר. אליעד מביא דוגמה מחלומות: אדם שמתעורר מחלום מפחיד כשנזכר שזה רק חלום, מקביל להתעוררות רוחנית בה האדם מבין שהמציאות היא רק משחק או חלום ומפחית את עוצמת הסבל והפחדים. איך יודעים אם התעוררת מספיק? הסימן שהאדם לא התעורר לגמרי הוא אם הוא עדיין מפחד או סובל. התעוררות מלאה מבטלת את הפחד והסבל. ככל שהאדם שואל שאלות קיומיות וחוקר פנימה, כך הוא מתעורר יותר ומבין את המשחק לעומקו. איך לפתח שכל חד דרך אתגרים יומיומיים? אליעד ממליץ לאדם שרוצה לפתח שכל להתמקד באתגרים מדידים. למשל, בהודעה שיווקית, לבדוק אם ההודעה ... הוא אינו באמת בוחר אלא פועל לפי הסיבה. אם אין סיבה, אין בחירה אמיתית. לכן האדם ממשיך לפעול כאילו יש בחירה מתוך מודעות שזהו חלק מהמשחק. מהי התחושה שהאדם אינו קיים באמת? כאשר האדם מטיל ספק בכל דבר, כולל בעצמו, הוא יכול להגיע למצב שבו הוא לא מרגיש קיום עצמי. זו לא תחושת ייאוש, ... הרצון הוא גם מה שמחזיק את תחושת הקיום. חקירה עמוקה יכולה להוביל לאובדן תחושת הקיום הנפרדת, ולהבנה חדשה של המציאות. איך לחיות את המשחק מתוך מודעות שזה משחק? אליעד מסכם שהמטרה היא לשחק את החיים מתוך מודעות עמוקה לכך שזה רק משחק, בלי לברוח ממנו. האדם יכול להתרגש, לאהוב או לפחד, אך לזכור תמיד שזה חלום. כך הוא חי בחופש מלא ובמודעות גבוהה. מהי משמעות החיים? איך להתעורר רוחנית? האם יש בחירה חופשית? מהו רצוא ושוב? איך לשלוט ברגשות? מה ההבדל בין משחק למציאות? איך להשתחרר מפחדים? מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק? אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את משחק החיים. כשאדם אומר אני לא רוצה לחיות, הוא למעשה מתכוון שהוא לא רוצה לחיות בצורה שבה הוא חי כרגע. מתחת לתחושת הדיכאון או הייאוש מסתתר רצון עמוק ... שהמצב רוח יעלה, האדם צריך להתחיל לחיות כבר עכשיו. המטרה היא להבין שחיים טובים ומשמעותיים מגיעים דווקא מתוך עשייה והשתתפות פעילה במשחק החיים. למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? לדברי אליעד, רבים מאיתנו נמשכים לרגשות קיצוניים כי הם גורמים לנו להרגיש חיים. אפילו סבל חזק מושך ... עם זאת, אליעד מציע להתבונן ברגשות האלה מבלי להיאחז בהם, וללמוד כיצד לחיות חיים מלאים ושלמים גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון. מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? אליעד כהן מתאר את החיים כ
משמעות בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים?
... בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים? מהם הרעיונות המרכזיים בהבנת תנודתיות התודעה והחזרה למשחק? אליעד כהן מציג את הרעיון המרכזי של התנודתיות של התודעה, שמדבר על המעברים השונים שהיא עוברת בין מצבים שונים, משלווה ויציבות (הסנטר) למרדף אחרי חוויות ורעיונות חדשים. הוא ... כל הזמן. הרעיון הזה מציע שכאשר אנחנו מתחברים לתודעה שלנו, אנחנו לא מוגבלים על ידי הגוף שלנו ותחושת הקיום שלנו לא תלויה בגורמים פיזיים. כיצד נוכל לחזור למשחק ולהתחבר אליו? אליעד מציע שהחזרה למשחק מתארת תהליך שבו האדם מתחבר מחדש לתודעה או לחוויות החיים אחרי שהוא עבר חוויות של ריקנות או אובדן משמעות. כדי לחזור למשחק, עלינו להפסיק להתעקש על פרטים שוליים ולעיתים גם על משמעות מוחלטת, ולחזור לפשטות של חיים נוכחיים. הוא מדבר על כך שבמהלך החזרה למשחק אנחנו צריכים לא להתמקד בניסיון להשיג את כל התשובות, אלא פשוט להיות נוכחים ברגע, לחוות את הרגע בלי להילחם בתודעה. התודעה יכולה לנוע בין מצבים של יציבות (הסנטר) לבין מצבים ... מציע דרכים שונות להתנהל, אבל מה שחשוב הוא למצוא איזון בין השניים כדי לא להיתקע בחוויות שוחקות או מעייפות, וגם לא להיות מנותקים מדי. האם תודעה והחיים הם משחק? הדיבור על החיים כמשחק מציג את הרעיון שלפעמים החיים הם פשוט חוויה של משחק, שבה לא תמיד חייבת להיות משמעות או כוונה מאחורי כל פעולה. אליעד מציע שכאשר אנחנו לא מנסים להיאבק על כל חוויה, אלא פשוט לחוות את החיים, נוכל לראות אותם כמשחק שבו כל פעולה היא רק חלק מהחיים עצמם ולא חייבת לשאת משקל או משמעות גדולה. התודעה יכולה לשוטט בין רגעים של רגיעה מוחלטת לבין חוויות אינסופיות, ובסופו של דבר, כל חוויה היא רק חלק מהמשחק. אליעד מסביר גם שהחיים יכולים להרגיש כמשחק כשאתה מצליח להימנע מהצורך לחפש משמעות תמידית או תוצאה ברורה. השחקן במשחק הזה לא בהכרח צריך להבין כל פרט או פעולה, אלא פשוט צריך להיות חלק מהחוויה. כשאנחנו רואים את החיים כמשחק, אנחנו לא צריכים לחפש משמעות או להיאבק להרגיש משהו כל הזמן, חשוב יותר לחוות את הרגע וליהנות ממנו. תודעה והקיום הסנטר והחיים תנודתיות התודעה החזרה למשחק האם החיים הם משחק? מהם הרעיונות המרכזיים בהבנת תנודתיות התודעה והחזרה למשחק? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושאים של תנודתיות התודעה והחזרה למשחק, תוך שימוש במונחים כמו הסנטר ומשחק. אחד הרעיונות המרכזיים הוא שהתודעה אינה תלויה בגוף, ולכן לא ניתן להגדיר את תחושת הקיום שלנו רק על פי גוף פיזי. התודעה היא זו שמחוברת לחוויות שלנו, ולא הגוף עצמו. המחשבה ... זה מובן בכך שהתודעה יכולה להישאר פעילה גם אם הגוף משתנה, דבר שמוביל להבנה שאין קשר ישיר בין תחושת הקיום לבין המבנה הגופני של האדם. כיצד נוכל לחזור למשחק ולהתחבר אליו? החזרה למשחק מתייחסת לתהליך שבו אדם מחפש חיבור מחדש לתודעה או לחוויות החיים אחרי אובדן תחושת משמעות או ריקנות. במהלך החזרה למשחק, התודעה צריכה להתמקד בכאן ועכשיו, ולא להיתפס בפרטים שוליים או מיותרים. תנודתיות התודעה מציינת את המעבר בין מצבים שונים - בין הסנטר, שבו הכל מאוזן ומסודר, לבין חוויות של ... את היכולת לשלב בין שני המצבים הללו, כך שמחד לא ניתקע במרדף אחרי חוויות, ומאידך, לא נסתפק במצב של רגיעה מדי שתגרום לנו להפסיק לשחק. האם תודעה והחיים הם משחק? השיחה דנה בשאלה האם אפשר לראות את החיים כ
החיים כמשחק / משחק החיים - האם החיים באמת משחק? מהי מטרת המשחק? האם יש מטרה למשחק החיים? האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות החיים? האם לחיים יש מטרה? מהי תכלית החיים? מהי התשובה לחיים? מה זה להרגיש טוב? איך להרגיש טוב? מה זה טוב ורע?
... כמשחק משחק החיים - האם החיים באמת משחק? מהי מטרת המשחק? האם יש מטרה למשחק החיים? האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות ... מה זה טוב ורע? אז החיים הם משחק. למה החיים הם משחק ולא באמת? תשובה: כי טכנית המוח האנושי לא מסוגל לדעת ... באמת. ומשום כך הם סוג של משחק. דהיינו, לא ניתן טכנית לדעת שום דבר בוודאות מוחלטת. ... כל מה שנחשוב, זה סוג של משחק. ובגלל שגם לא ניתן לדעת בוודאות שלא ניתן לדעת ... והרי שקיבלנו סוג של משחק. מהי מטרת המשחק? תשובה: מטרת המשחק היא להרגיש טוב. כמה שיותר טוב. ובאופן יותר מדוייק: ... לרגע אחד בלבד מי מנצח את המשחק? תשובה: מי שמצליח להרגיש רק ואך ורק טוב. בלי טיפה אחת ... לרגע אחד. מי אמר שזו מטרת המשחק? תשובה: כל בן אדם שיבדוק כל דבר שהוא עושה ויברר עם ... רוצה. האם ניתן לנצח את המשחק? תשובה: יש שיגידו שכן ויש שיגידו שלא. השאלה היא מהי ... היא, שכן, ניתן לנצח את המשחק. ובמה זה תלוי? תשובה: בכך שתבין לעומק את מנגנון תפישת ... על האם באמת ניתן לנצח את המשחק. ואולי בכלל להבין בוודאות שאי אפשר לנצח את המשחק, זה בכלל הניצחון של המשחק. אבל הכל בסוף תלוי בכך שתבין את מנגנון הרצון והמציאות ... מהם הקשיים והאתגרים שיש במשחק החיים? תשובה: הקושי הראשון הוא ליצור התאמה בין הרצון ... מושלם, האם הוא ניצח את המשחק? תשובה: כאשר אתה מרגיש שהכל מושלם, שאל את עצמך את ... הטעויות הנפוצות של שחקנים במשחק? תשובה: יש המון טעויות של שחקנים במשחק. שכולן נובעות מכך שהם לא מבינים את חוקי המשחק מספיק טוב. לדוגמה, אחת הטעויות הנפוצות ביותר, היא ... שיטות מהירות לנצח את המשחק? תשובה: כן. אבל את הכל צריך ללמוד בצורה מסודרת. שיטות ... שלך. האם יש פרדוקסים במשחק? תשובה: יש כל מיני דברים שנראים כפרדוקסים שכדאי להבין ...
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
... משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל איך משחקי חשיבה מפתחים את השכל? הרבה אנשים רוצים להיות חכמים יותר, כי הם מאמינים שככל שהם יהיו יותר חכמים, כך יצליחו לפתור יותר בעיות ולהיות מרוצים יותר. אליעד כהן מסביר שהדרך המרכזית לפתח את השכל היא לפתור בעיות, אך יש דרך נוספת וחשובה לא פחות: לשחק משחקי חשיבה. אליעד מדגיש שכל משחק מפעיל את השכל במידה מסוימת, אפילו משחקים פיזיים כמו כדורגל דורשים מחשבה. אך משחקי חשיבה ייעודיים, כמו סודוקו, שחמט, דמקה, שש בש וקובייה הונגרית, מתמקדים בהפעלת השכל הרבה יותר. הם מאפשרים לאדם להתמודד עם אתגרים מורכבים ולפתח את החשיבה בצורה משמעותית. מהי הדרך הנכונה לשחק משחקי חשיבה? כשאדם משחק משחק חשיבה, קיימים שלבים ברורים שעליו לעבור כדי למקסם את פיתוח השכל שלו: בשלב הראשון, השחקן צריך להכיר היטב את חוקי המשחק. בשלב השני, עליו לנסות לנצח את המשחק בפועל, כלומר, לפתור אותו בהצלחה. בשלב השלישי, עליו לחפש שיטה או נוסחה שתאפשר לו לפתור את המשחק באופן שיטתי. השלב הרביעי והמתקדם ביותר הוא בניית אלגוריתם אידיאלי לפתרון המשחק. הדוגמה שאליעד משתמש בה היא משחק סודוקו. בשלב הראשוני, אדם משחק ומנסה לפתור את הלוח. בשלב מתקדם יותר, עליו למצוא שיטה שתאפשר לו לפתור כל לוח סודוקו בצורה מהירה ויעילה. לאחר מכן הוא צריך לנסות לבנות אלגוריתם ... כך שיהיה הטוב ביותר האפשרי - עם מספר הפעולות הנמוך ביותר שניתן לבצע. אליעד מסביר שכאשר מגיעים לפתרון האידיאלי ביותר של המשחק, כבר אין טעם להמשיך לשחק בו, כי אין התפתחות נוספת של החשיבה. לכן, יש לעבור למשחק הבא ולהתמודד עם אתגר חדש. איך נדע אם הבנו את המשחק לעומק? אליעד כהן אומר שהדרך לדעת האם באמת הבנו את השכל של המשחק היא לבדוק האם אנו מסוגלים לבנות תוכנה שתשחק נגד אנשים אחרים ותנצח אותם בצורה עקבית. כלומר, התוכנה צריכה להיות בנויה בצורה כזו שהיא מסוגלת לנצח כל משחק אפשרי במשחק הנתון. כשהגענו לנקודה הזו, משמעות הדבר היא שהבנו באופן מלא את העקרונות, החוקים והלוגיקה של אותו המשחק. אם לדוגמה בנינו תוכנה לפתרון קובייה הונגרית, חשוב לבדוק לא רק אם התוכנה מסוגלת לפתור את הקובייה בכל פעם, אלא האם הפתרון שהאלגוריתם מציע הוא ... ביותר, היעיל ביותר והמהיר ביותר שניתן למצוא. כל עוד הפתרון שלנו לא אידיאלי, עלינו להמשיך לשחק ולנסות לשפר את ההבנה שלנו לגבי המשחק. מהי החשיבות של מציאת הנוסחה האידיאלית במשחק? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי במשחקי חשיבה הוא לגלות את החוקיות שמאחורי פתרון המשחק. כשאדם מתמודד עם קושי במשחק, הוא למעשה מתמודד עם פערים בהבנת הלוגיקה של ה
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש ... מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, ... את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם אלו המשחקים משחקים מורכבים יותר, כמו הרצון להיות אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא ... פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, כאילו הן האמת המוחלטת. ... שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל מתוך חופש ובחירה, ואז התחושות האלו הופכות לפחות ... למשל, אדם מאוד צמא ששותה מים יחוש תחושת סיפוק גדולה, לא בגלל המים עצמם אלא בגלל עוצמת הרצון שלו. ככל שהאדם מזוהה יותר עם הדמות שהוא משחק, כך התחושות הופכות למרגשות יותר ולעיתים אף למגבילות, שכן האדם מתקשה לצאת מהדמות ומהתחושות העוצמתיות ... כזו יוצרת. האם אפשר לבחור מה להרגיש? אליעד מציע רעיון רדיקלי, שלפיו האדם יכול לבחור את התחושות שלו אם הוא יבין שכל התחושות הן חלק ממשחק שהוא בוחר. אם האדם חווה דמות מסוימת הגורמת לו להרגיש רע, הוא יכול לבחור להזדהות עם דמות אחרת ולראות את ... טובה, הקשבה וכו. ככל שהפירוק מדויק יותר, כך קל להבין שהתחושה אינה מחויבת אלא סיפור שהאדם בוחר להזדהות איתו או לא. איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? אליעד מסכם שהמפתח לחופש הוא להבין שהחיים הם משחק ושהדמויות הן רק תחפושות. האדם יכול לבחור לחוות כל דבר, אך אסור לו להרגיש מחויב לכך. תחושת חופש אמיתית נוצרת כשהאדם משחק מתוך בחירה מלאה ולא מתוך כפייה. השאלה המרכזית אינה מה אני רוצה?, אלא האם אני חייב את זה?. כשאדם מצליח לראות שהכל משחק, הוא יכול לבחור מחדש ולחוות חופש אמיתי בתוך ה
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
... בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך ... קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, ... טוב איך לחוות את החיים כמשחק ולהרגיש טוב? החיים הם מערכת של רצונות ... הנכונה היא לשחק את המשחק של הרצונות תוך שמירה על פרספקטיבה בריאה, ולהזכיר לעצמנו שהכל משחק. ניתן לרדוף אחרי הרצונות, אך במקביל להבין ... מתי אנחנו רוצים לשחק במשחק של החיים ומתי להפסיק להתאמץ כל כך. תזכורת ... הצלחה. כיצד לזכור שהחיים הם משחק? הדרך להימנע ממלכודת הפרפקציוניזם היא ... לעצמנו כל הזמן שהחיים הם משחק. לדוגמה, אפשר להשאיר לכלוך קטן בבית במקום ... כי כאשר אדם מבין שהחיים הם משחק, הוא מסוגל ליהנות מהם יותר ולהפסיק לקחת ... מה היתרון בהבנה שהחיים הם משחק? כשהאדם מבין שהחיים הם משחק, הוא נהנה מהם יותר. הוא מפסיק לקחת את ... ודיכאון. כשהם מבינים שזה רק משחק, הם מוכנים להיכשל ולהתנסות שוב ושוב. כיצד ... תזכרו שכל מה שקורה זה רק משחק. כך תעצרו את הצורך לשלוט בכל פרט ותחוו את ... חשוב לזכור שהחיים הם רק משחק. אפשר לרצות ולהשיג מטרות, אך לא חייבים ... מהחיים. איך לחוות את החיים כמשחק? איך לא לקחת דברים קשה? איך להתמודד עם ... טוב ואיך לחוות את החיים כמשחק? חיים הם מערכת של רצונות ומימושם. כאשר אדם ... הבחירה הנכונה היא לשחק את המשחק של הרצונות, אך לזכור שהכל משחק - כלומר, להבין שמה שקורה במציאות אינו חייב ... ולחץ. כיצד אפשר לזכור שהכל משחק? כדי לזכור שהחיים הם משחק, אפשר לנקוט בגישה מודעת: לבחור שלא למלא את ... שאני רוצה, אפשר לומר: זה רק משחק, הכל בסדר כמו שהוא. מה היתרון של הבנה זו? כשאדם מבין שהחיים הם משחק, הוא נהנה מהם יותר. הוא מפסיק לקחת דברים ... אך כאשר מבינים שהחיים הם רק משחק, אפשר לשחק שוב ושוב, להיכשל, להצליח, ... שלא מושלם - זכרו, זה רק משחק. חוסר השלמות הוא חלק מהכיף שבחיים. החיים ... יותר, חשוב לזכור שהכל הוא משחק. אפשר לרצות, אפשר לשאוף, אבל לא חייבים ... ושמחים. איך לחוות שהחיים הם משחק איך לא לקחת דברים קשה איך להתמודד עם ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות, כגון ניתוח מצבים, הסקת מסקנות, חשיבה אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על שליפת מידע מוכר במקום ליצור פתרונות חדשים ויצירתיים. יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת מסקנות, הם אלו המחזקים באופן משמעותי את היכולות השכליות של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) תורמים באופן משמעותי לחשיבה האנליטית והאסטרטגית. שימוש בזיכרון -
החיים כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים
... כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים ובו יתבאר העניין של משחק החיים. ויתבאר, כיצד לשחק את משחק החיים? ויתבאר, האם באמת החיים הם משחק? ואיך לקחת את החיים? ברצינות או כמשחק? ואיך האדם יכול לנוח באמצע המשחק של החיים? ואיך אפשר לפרוש מהמשחק של החיים, בלי להתאבד? ואיך אפשר לשלוט, בעוצמה של משחק החיים? ועוד. ומי שיתבונן על החיים, יראה שיש כאן סוג של משחק, שאפשר להסתכל עליו בכמה צורות. אפשר לומר, שהחיים משחקים באדם. דהיינו, שהמציאות לוקחת בן אדם, ומשחקת בו את המשחק שלה. ואפשר גם לומר, שהאדם משחק נגד המציאות. כי המציאות, יש לה את סדר העדיפויות שלה. והאדם כל הזמן מנסה לשנות את המציאות, או מנסה להתאים את עצמו אל המציאות. וניתן גם לומר, שהחיים, הם משחק של האדם, מול עצמו. שהאדם ממציא לעצמו כל מיני מטרות, ומנסה לכבוש אותן. אבל בכל מקרה, יש כאן משחק מאוד רציני. והמשחק המרכזי של החיים, הוא המרדף של האדם, אחרי מילוי הרצון שלו. כי האדם, כל חייו רודף אחרי מילוי הרצון שלו. דהיינו, כל הזמן מנסה למלא את הרצון שלו, בדרכים שונות ומשונות. ולמשחק הזה, אין לו סוף. כי בכל פעם שהאדם ממלא את הרצון שלו, מיד נוצר אצלו רצון אחר, שהוא ממשיך לרדוף אחריו. וכך הלאה, עד אין סוף. והמשחק של החיים, מי שלא לוקח אותו כמשחק, אז עבורו, החיים הם גיהנום של ממש. כי המשחק, נראה כמשחק אכזרי ביותר, שהוא תמיד בא על חשבון האדם. כי המציאות, היא בכל מקרה לא באמת אכפת לה, ההעדפות ... והיתרון המרכזי, של מי שלוקח את החיים ברצינות, הוא, שהם מספקים לו ריגושים בעוצמה מלאה. כי מי שרוצה באמת להשיג איזה דבר, ולא רק כמשחק, אז ברגע שהוא משיג את הדבר, הוא באמת חווה אושר שמחה סיפוק רגשי הנאה וכיוב. לעומת מי שלוקח את החיים כמשחק, שהוא כאשר הוא משיג את הרצון שלו, אז הוא חווה רגשות חיוביים, אבל הם בעוצמה יותר נמוכה. כי כגודל הציפייה, כך גודל הסיפוק הרגשי שהאדם משיג, כאשר הוא מקבל את מה שהוא רוצה. וזה היתרון של מי שלא מתייחס אל החיים כמשחק, אלא לוקח אותם ברצינות. אבל, מי שלוקח את החיים ברצינות, יש לו גם חסרונות. והם, שגם החרדות ... האכזבות הפחדים כעסים עצבות וכל שאר הרגשות השליליים, גם אותם הוא חווה באופן מאוד ממשי ועוצמתי. כי כאשר האדם מזדהה יותר מידי עם המשחק של החיים, דהיינו, כאשר האדם לוקח באופן אישי את מה שקורה לו, וכאשר האדם מזדהה ברמה האישית, עם מה ... טובים, כאשר הוא משיג את המטרות שלו. אבל הוא גם מקבל המון רגשות רעים, כאשר הוא לא משיג את המטרה שלו. אבל מי שכן לוקח את החיים כמשחק, ומי שכן מתייחס אל החיים כמשחק, אז גם ברגע שהמציאות היא לא כרצונו, או גם ברגע שהמציאות היא כן כרצונו, אז השינויים במצב הרוח, הם לא חזקים ככ. כי ברגע שהאדם הוא אילן חסון, אז הוא עומד על מקומו. והסופות והרוחות מכות בו חזק. אבל ברגע שהאדם לוקח את החיים כמשחק, והוא כמו עלה נידף ברוח, שהוא זורם להיכן שהרוח מובילה אותו, על ידי זה, אומנם הוא לא יציב במקום ...
האם החיים משחק? ניצחתי ואנצח, האם אתה משחק? איך אתה חווה את החיים? האם אתה רוצה לנצח? איך לנצח במשחק החיים? עד כמה אתה מאושר? האם הגעת להארה רוחנית? בוחר להרגיש רע, המשחק של אלוהים
האם החיים משחק? ניצחתי ואנצח, האם אתה משחק? איך אתה חווה את החיים? האם אתה רוצה לנצח? איך לנצח במשחק החיים? עד כמה אתה מאושר? האם הגעת להארה רוחנית? בוחר להרגיש רע, המשחק של אלוהים
... החיים משחק? ניצחתי ואנצח, האם אתה משחק? איך אתה חווה את החיים? האם אתה רוצה לנצח? איך לנצח במשחק החיים? עד כמה אתה מאושר? האם הגעת להארה רוחנית? בוחר להרגיש רע, המשחק של אלוהים האם החיים באמת משחק? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בנושא משמעות החיים ומציג את הרעיון שהחיים הם בעצם משחק. הוא מדגיש שוב ושוב שהחיים אינם מציאות מוחלטת אלא משחק שיש בו מטרות, חוקים ומכשולים. לפי אליעד, ניתן למדוד עד כמה האדם חווה את החיים כמשחק לפי התגובה שלו למצבים שונים, בעיקר מצבים מאתגרים או שליליים. איך אפשר לדעת אם אתה מתייחס לחיים כמשחק? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם האדם באמת חווה את החיים כמשחק או לוקח אותם ברצינות, עליו לבחון את תגובותיו למצבים שבהם הוא נפגע או נפגעים הדברים החשובים לו. הוא נותן דוגמה של אדם שמקבל אגרוף, אם הכאב חולף במהירות והאדם מתאושש בקלות, ייתכן שהוא מתייחס לסיטואציה כמשחק. אך אם הכאב ממשיך והוא לוקח את זה ברצינות רבה, אזי עבורו החיים אינם באמת משחק אלא מציאות מוחלטת וכואבת. מה ההבדל בין לחיות במשחק לבין לחיות במציאות? אליעד מציג דוגמה נוספת: אדם עולה על רכבת הרים, יודע שזה רק משחק ולכן לא פוחד באמת ולא מתנגד למצב. אך אם היו אומרים לו שהנסיעה ברכבת הרים תימשך לנצח, הוא היה רוצה להפסיק, משום שזה כבר לא משחק מהנה. אותו עיקרון עובד בחיים: אם לאדם יש רצון לכסף או למטרה מסוימת, והוא מתייחס לזה ברצינות רבה מדי, הוא לא באמת רואה זאת כמשחק. למשל, אם היו מציעים לאדם את כל הכסף בעולם בלחיצת כפתור, והוא היה מסכים מיד, זה אומר שהוא רואה בכסף מציאות מוחלטת ומטרה סופית. אבל אם הוא היה מסרב ללחוץ על הכפתור כי הוא נהנה מהמרדף עצמו, אז הוא באמת משחק במשחק החיים. האם היית לוחץ על הכפתור לקבל את כל רצונך? אליעד נותן דוגמה נוספת הממחישה את העניין לעומק: אדם שרודף אחרי ... מאוד, אם יציבו בפניו אפשרות לקבל מיידית את כל רצונו בלחיצת כפתור - אם הוא יסכים ללחוץ, הוא לא מתייחס לחיים כמשחק , משום שהוא רוצה לסיים את המשחק כמה שיותר מהר. אבל אם הוא יסרב ללחוץ כי הוא נהנה מהחוויה עצמה של החיפוש והמרדף, זה סימן שהוא באמת מתייחס לכך כאל משחק. אליעד מחדד את הדוגמה אף יותר כשהוא מתאר מצב שבו יש לך כפתור שמאפשר לך להפוך לאלוהים ולחוות שלמות מוחלטת בכל רגע. אם תלחץ עליו, ... מוחלטת ומושלמת ללא שום חסרונות. אך אם אדם לא ילחץ על הכפתור, אף שהוא יודע שהוא יכול, המשמעות היא שהוא באמת משחק ונהנה מהחוויה עצמה, ולא רק מחפש להגיע לסופה. אליעד מוסיף שאדם שמבין שזה משחק באמת לא ירצה את השלמות המוחלטת, משום שהוא נהנה מההגבלה ומהאתגרים במשחק החיים. למה אנשים רוצים אתגרים וקושי בחיים? אליעד כהן מסביר שאנשים באופן פרדוקסלי רוצים לחוות דווקא את הצמצום, את החוסר ואת האתגרים, כי אז המשחק נשאר חי, מעניין ומאתגר. הוא מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שכאשר נאמר לו שהוא ישיג בעתיד את כל מה שהוא רוצה, הוא השיב שכבר עכשיו מבחינתו הוא השיג הכל וניצח את המשחק. מרגע שאדם חש שהוא כבר ניצח במשחק, כל החיים שלו הופכים למשחק מהנה ומרתק, משום שכבר אין תחושת חוסר עמוקה ומצוקה. איך להגיע לתחושה שהחיים הם משחק? לפי אליעד, ככל שהאדם מרגיש שיש לו בכיס את הכפתור המאפשר לו להיות בשלמות מוחלטת, הוא כבר פחות ירצה ללחוץ עליו. עצם הידיעה שהאפשרות לשלמות קיימת עבורו, משחררת אותו וגורמת לו ליהנות מהמשחק עצמו. כאשר האדם באמת מבין שהוא כבר הגיע לשלמות באופן פנימי, הוא מפסיק לרדוף אחר המטרות באופן נואש, והוא פשוט נהנה לשחק. כל עוד האדם לא הגיע להבנה הזאת, הוא עדיין תקוע במשחק ורוצה את מה שאין לו. אליעד מסכם בכך שאם האדם מתאכזב כאשר הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא עדיין לא רואה את החיים כ
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
משחק החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו זמנית. ושני ההפכים האלו, הם איזון, של כמה משמעות האדם מייחס למשחק. כי מצד אחד, אם האדם לא ייחס כל משמעות למשחק, הרי שהוא לא יוכל ליהנות ממנו. ומצד שני, אם האדם ייחס יותר מידי משמעות למשחק , הרי שגם זה לא טוב. כי המשחק, הוא רק משחק. ואם נתבונן נראה, כי יש בעולמנו בני אדם, שהם לא נהנים ממשחקים. וזה משום, שהם נחשבים לאנשים רציניים שמתייחסים להכל ברצינות. וכאשר האדם מתייחס לכל דבר יותר מידי ברצינות, על ידי זה הוא מונע מעצמו את האפשרות ליהנות מדברים פשוטים, כגון ממשחקים שונים. כי יש כאלו, שמשחקים לא מעניינים אותם. משום, שזה נתפס בעיניהם כמשהו לא אמיתי. ועל ידי זה שהאדם לא מצליח לייחס כל משמעות למשחק, על ידי זה הוא לא נהנה מהמשחק. ויש גם את הצד השני, של אנשים שמתייחסים למשחקים השונים, בצורה יותר מידי רצינית. כי כבר קרו מקרים מעולם, שפרצו מלחמות שונות, בגלל הפסד במשחק מטופש כלשהו. וכבר קרו דברים מעולם, שבני אדם אפילו התאבדו, בגלל שהם הפסידו באיזה משחק. ויש בעולם שלנו גם משחקים של עולם וירטואלי. שבהם האדם כאילו יוצר עולם שלם ממש, והכל בתוך משחק. ובתוך המשחק הזה, יש לאדם את הדמות האישית שלו וכולי. ויש כאלו, שהם ככ התמכרו למשחק כזה, והם ככ הזדהו עם הדמות הדמיונית שלהם בתוך המשחק הווירטואלי. עד שכאשר קרה משהו לדמות שלהם בתוך המשחק הווירטואלי, הם ממש פגעו בעצמם באופן אישי ואפילו התאבדו. משום שהם הרגישו, שלהם עצמם קרה משהו. וזה כמובן מבטא את הצד הקיצוני השני. שבו האדם מייחס יותר מידי חשיבות, למשחק שבו הוא משחק. ועל ידי זה, במקום שהוא ייהנה מהמשחק, במקום זה הוא סובל מה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משחק, למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחק, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, אימון אישי לקשב וריכוז, אימון אישי להפרעות קשב בנושא משחק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8281 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:17:49 - wesi1