... אם הוא צריך לטוס לחול או לעבור דירה. התשובה של אליעד הייתה שהשינוי הדרוש הוא לא מעבר דירה בתוך המקום, אלא מעבר למצב שבו אין כלל מקום. אליעד הסביר שאי אפשר לדמיין מקום מחוץ למקום, כי ברגע שאתה מדמיין מקום מחוץ למקום, אתה עדיין נמצא בתוך הגדרה של מקום. הפתרון הוא להבין שהמקום שבו אתה נמצא כרגע הוא בעצם אין מקום, כלומר, להבין שהמקוםוהזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע ...
... קורא יותר, הוא שולל יותר פירושים אפשריים שאינם נכונים. התהליך הזה הוא הכרחי, ולפיכך האדם לא באמת בזבז את הזמן גם כאשר הוא טעה במשך שנים. הזמן שהוא השקיע בלימוד ובקריאה שימש לשלול טעויות, לנפות שגיאות, ולהסיר קליפות - מושג שמבטא שכבות של טעויות והבנות שטחיות. ... קליפה נוספת והתקרב אל האמת. כך, גם מי שהבין טקסט באופן לא נכון במשך שנים רבות, אינו בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן ... ההבנות האחרות האפשריות. האדם חייב להיות פתוח לכך שכל הבנה שלו יכולה להיות זמנית או מוטעית, ולכן עליו כל הזמן לבדוק את עצמו מחדש. לפי אליעד, ככל שאדם התקדם בלימוד, הוא למעשה שלל יותר אפשרויות שגויות. אך הדרך היחידה ... הבנה או טעות. מהי החשיבות של השקעה וזמן בלימוד הספר להיות אלוהים? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שההשקעה והזמן אינם מתבזבזים, אפילו כאשר האדם טועה. הלמידה והשנים המושקעות בלימוד אינן לשווא - הן משמשות להסרת טעויות, וככל שאדם ...
... מה עליו לעשות, וטוני עונה לו כי החוב גדל בכל שבוע עקב הריבית. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש שהזמן שאדם מקדיש ללימוד הוא כמו חוב שיש לאדם כלפי עצמו. כלומר, בכל שעה שבה האדם לא לומד או לא ... במינוס. הוא מדגיש שממש כפי שהחוב של החבר בסדרה גדל בכל שבוע בגלל הריבית, כך האדם חייב לראות את הזמן שבו הוא לא לומד כזמן שבו החוב שלו כלפי עצמו גדל והולך. הסבר זה ממחיש רעיון מהותי מאוד בהקשר ללימוד: אסור לאדם לחשוב שהזמן שהוא משקיע בדברים אחרים, כגון שינה או אכילה, מוציא אותו מהמינוס הזה. אליעד אומר שזה כמו שתגידו אני חייב לאכול, אז לא יכולתי ללמוד, אבל זה לא באמת משנה את העובדה שבאותו הזמן האדם לא למד. אמנם הוא מכיר בצורך של האדם לישון ולאכול, אך הוא רוצה להבהיר שהאדם חייב להכיר בזה שכל שעה שבה הוא לא לומד, הוא עדיין מפסיד משהו מההתקדמות שלו. הזמן שעובר ללא לימוד הוא זמן שהאדם עדיין נמצא בו בפיגור, והוא צריך לפצות על כך בהמשך. אליעד מוסיף שאין ...
... מהתלות הרגשית הוא להבין שהחסר עצמו הוא מושלם. הוא מסביר בצורה מפורטת, שאם האדם יצליח להבין לעומק שהחסר, הצמצום, הזמןוהמקום - כולם למעשה אחד מוחלט, כלומר, הכל מושלם כפי שהוא, אז הוא יוכל לחוות את המציאות בצורה אחרת לחלוטין. ... שהחסר הוא מושלם וזה מה שאנחנו עושים פה, מה זאת אומרת תבין שהחסר הוא מושלם אם תבין שהחסר הצמצום הזמןהמקום הם אחד, אם תבין שהצמצומים האלה הם בעצם אחד מוחלט אם תבין שזה מוחלט אחד אז תחווה כל דבר ...
... להתמודד איתו. הוא משתמש בדוגמה של תחושת רעב: בפעם הראשונה שאדם מרגיש רעב זה יכול להיות קשה, אבל עם הזמן הוא מתרגל ומבין שזה חלק טבעי מהחיים. אותו דבר תקף לכל תחושה קשה או אירוע טראומטי. מדוע כל חיסרון ... למות זה באמת רע? בסופו של דבר, החקירה תוביל להבנה שהמציאות היא פשוט כפי שהיא, ואין צורך לפחד כל הזמן. איך להפחית את החשיבות של רצונות מסוימים? אליעד מציע להשתמש בכלי של משחק עם הרצון עצמו. למשל, להחליט שלא ... הוא כבר לא חי בפחד מתמיד. אם לעומת זאת הוא מסרב לקבל אפשרות זו, הפחד ימשיך ללוות אותו כל הזמן. הקושי ביישום הפתרון כשהאדם שואל כיצד ליישם זאת, הכוונה היא כיצד לא לפחד מדברים רעים שיכולים לקרות לו, במיוחד ... יקרה משהו דומה, זה בסדר. לדוגמה, כאשר אדם חווה רעב בפעם הראשונה, זה יכול להרגיש קשה מאוד, אך עם הזמן הוא לומד לקבל את התחושה כחלק מהחיים. כל חיסרון הוא טראומה מסוימת באופן עקרוני, כל חיסרון הוא סוג של ... משהו רע. סקרנות כמנגנון לשיפור ההתמודדות מי שיש לו סקרנות טבעית ישאל את עצמו שאלות ויבדוק את המציאות כל הזמן. לדוגמה, אם היה לו רצון לדעת יותר על הפחדים שלו, הוא היה מחפש מידע נוסף על הנושא. סיכום הדרך ...
... הבעיה הזו ומאפשרת לעצמה להתנהג באופן רגשי וספונטני, בלי להרגיש מוזרה או חסרת היגיון. מדוע אנשים מסוימים צוחקים כל הזמן? אנשים שצוחקים כל הזמן, לפי אליעד, משתמשים בצחוק כדי להתמודד עם דברים שהם לא מסוגלים להכיל או לקבל ברצינות. זה מעיד על כך ... תראו את הדפוקה, אבל האימא אומרת: לא, זה בצחוק, זה לא ברצינות, מה האם ברצינות אני יעשה דבר כזה? המקום שבו הרצינות לא יכולה להכיל את הרגש שלך, למשל כאשר אתה רוצה לבטא משהו אבל לא יכול לעשות זאת ... עד הסוף. סימן שברצינות שלו הוא לא יכול להכיל את הרגש שיש לו בצחוק. שאלה: יש לי חבר שכול הזמן צוחק. אליעד: אלו אנשים שבדרך כלל מנסים להדחיק, הם לא מסוגלים להיות מי שהם. השכל שלו לא נותן לו ... וההיגיון אומר שזה מטופש, אבל אתה בכל זאת רוצה להכיל את מה שנאמר ולכן אתה צוחק. בסוף הצחוק הוא המקום שבו אתה יכול להיות לא הגיוני. מה יותר עמוק מזה? ביהדות במירכאות הקליפות נקראות צחוק או ליצנות, אבל הקליפות ...
... יכול להתפתח ולהיות פעיל בעתיד. כך שגם הזקן, למרות שהוא זקן, הוא עדיין חלק מהמחזור שבו הוא מתפתח כל הזמן - גם אם הגוף שלו שונה מהגוף הצעיר. מה הקשר בין צעיר וזקן בהיבט הפיזי והנפשי? בהיבט הפיזי, השיחה עוסקת בהשפעת הזמן על הגוף והכיצד עם השנים הגוף עובר תהליכים של שחיקה, החלשות והפסקת התפקוד של מערכות שונות. אליעד מדגיש את ... יש לו יותר חוכמה וניסיון חיים. מהי השחיקה הפיזית והנפשית? אליעד מתאר את השחיקה כמשהו שמתרחש באופן טבעי עם הזמן, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. כשמדובר בשחיקה פיזית, הוא מציין את התהליך של התחלשות השרירים והיכולת הגופנית. הוא עובר על התהליך שבו הגוף מתפתח כשהוא צעיר, אך ככל שעובר הזמן הוא נתקל במגבלות גופניות שאותן הוא לא תמיד יכול למנוע, למרות שהוא יכול לנקוט באמצעים לשמור על הבריאות. הזקן, לדברי אליעד, מגיע לשלב שבו הוא לא יכול להימנע מהמגבלות הפיזיות. מבחינה נפשית, השחיקה נובעת מתוך התסכול והתחושה שעם הזמן אדם מאבד את המוטיבציה להשיג מטרות חדשות. תהליך זה אינו בהכרח שלילי, כי לעיתים יש צורך להפסיק לרוץ אחרי ...
... בעבר לא מחייב את מה שקורה עכשיו, והפרוסה החתוכה עכשיו לא תלויה בכך שלפני רגע חתכת אותה. המציאות כל הזמן מתהווה מחדש. כאשר האדם מבין זאת באמת, הוא מפסיק לחוות את המציאות כנפרדת ממנו, אלא כחלק מתודעה אחת, שהיא ... יותר טוב. אתה לא מספיק מתבונן בזה, ולכן אתה לא בטוח בזה. אם תתבונן תראה את המציאות כאילו כל הזמן בועות עולות ויורדות. שאלה: שמתי לב שהסיבה שהאדם נאחז זה בגלל הפחד אליעד: אתה לא יכול לדעת מה הסיבה. ... של משהו בסיסי יותר, יש משהו שבלעדיו לא היה אני יושב, במה תלוי קיומו של האני? המציאות, העולם, הקיום, המקוםוהזמן. אם לא הייתה ישות אז גם אתה לא היית ישנו. ולכן צריך לשאול, מה זה, מה שישנו? כששואלים מי ...
... למצב שבו האדם חווה את עצמו כאלוהים, כלומר, כהמציאות עצמה שרוצה הכל. כדי להגיע לכך, האדם צריך להתבונן כל הזמן פנימה ולשאול את עצמו את השאלות הבאות: למה אני רוצה את מה שאני רוצה? מי באמת מפעיל את הרצונות ... קיימת וגם לא קיימת בו זמנית. כשימאס לך את תכבי את המנגנון ותגידי, לא בא לי להיות קיימת. ברוב הזמן תהיי כאן בעולם, אבל בתוכך תהיי גם לא קיימת בו זמנית. שאלה: חשבתי שצריך לקחת את כל הדברים הרעים ... ומה שיהיה זה נוצר בכל רגע. מי שמפעיל הכל, מפעיל גם את הזיכרון. זה שעושה הכל, יוצר גם את המקוםוהזמן, ואת מה שיש בתוכם. את צריכה להגיע למצב שבו את תחווי את זה, איך? על ידי שאלות. ותתחילי לחשוב ...
... ולכן התהליך של חקירת כל דבר עד הסוף מביא להבנה שהכל מבוסס על כלום מוחלט. כיצד אליעד משתמש במושגים מקום וזמן להמחשת הטיעון שלו? אליעד מבהיר שמבחינת תפיסת המציאות האנושית, שני המושגים הבסיסיים ביותר הם מקום וזמן. הוא מסביר שאם חוקרים לעומק את שני המושגים הללו, מגיעים למסקנה שבסופו של דבר הם עשויים מכלום מוחלט. אם נחקור כל דבר בעולם עד הסוף, נגיע תמיד לאותה נקודת מוצא - המקוםוהזמן עצמם הם כלום מוחלט, ולכן כל דבר שאנו תופסים כיש ממשי, למעשה מושתת על כלום. מה המסקנה של אליעד ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מקום בלי זמן, דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: מקום בלי זמן, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון אישי, אימון אישי בטלפון בתחום מקום בלי זמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331