אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מי יכול לייעץ? ✔ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם שרוצה לשלוט בך יעדיף לתת לך דגים, ככה תישאר תלוי בו ותחזור בכל יום מחדש לקבל ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו.

האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו?

אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה עדיין לא הופך את החתול למומחה בהסברת טכניקות ריצה. אותו הדבר בנוגע לשחייה - הדג הוא השחיין המושלם, אך הוא לא יכול להסביר לאף אחד איך שוחים נכון. ההקבלה הזו ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי שמצליח מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה.

אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים.

האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה?

אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו.

לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם יודעים לבצע ומדברים בביטחון רב, אך במציאות כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם.

מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה?

אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו "מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את זה?". אך אליעד מסביר שביטחון זה יכול לנבוע פשוט מכך שאין לפרשן שום עלות או מחיר על הטעות שלו. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה מבלי לשאת בתוצאות. אך זה לא אומר בהכרח שהוא לא מבין בתחום. הוא יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי.

האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות?

אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר.

האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה?

אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד.

מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים.
מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד דגים. לעומת זאת, כאשר מלמדים מישהו לדוג, הוא זוכה בעצמאות ולא צריך יותר לחזור ולבקש עזרה. יחד עם זאת, עולה גם הרעיון שיכול להיות מישהו שלא רוצה יותר לראות אותך, ולכן אולי לא ייתן לך דגים בכלל (כדי שתסבול מרעב ותיעלם) או דווקא כן ילמד אותך לדוג כדי שלא תצטרך לחזור אליו.

ש: האם זה בהכרח נובע מכוונה טובה, כשמישהו מלמד אותי לדוג?

אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר.

מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו?

יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, הם עשויים לרוץ מהר יותר מכל המתחרים האנושיים, אך אין להם שום יכולת להסביר איך לרוץ מהר.

ש: למה לא לגשת לדג הטוב ביותר כדי שילמד אותי לשחות?

אליעד: כי הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי.

האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי?

ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק?

אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה היא ללמוד בפועל כיצד לדוג דגים, עדיף שהמורה ידע בעצמו לדוג וגם יוכל להסביר זאת שלב אחר שלב. אבל בהחלט ייתכן מצב שבו אדם לא הצליח בעצמו, ובכל זאת הוא יודע לנתח את התהליך ולהסביר אותו מצוין.

ש: ומה לגבי מי שטוען שהוא יודע לעשות אבל בפועל רק מדבר?

אליעד: יש מצבים שיש למישהו ביטחון מלא ביכולת ההסבר שלו, אולם כשבודקים אותו בשטח מתברר שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה.

מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה?

אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד.

ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה?

אליעד: אפשרי. אם התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב.

כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים?

אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, "מה ההישגים שלך בתחום?" לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית שמאפשרת לו להסביר היטב מה קורה על המגרש.

ש: ומה עם הביטחון של הפרשן לדבר על נושא שהוא מעולם לא היה בו בפועל?

אליעד: לפעמים הביטחון שלו נובע מכך שהוא לא נדרש לשאת בתוצאות. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה, והקהל עשוי להקשיב לו גם אם הוא טועה. אבל עצם העובדה שהוא לא שיחק כדורגל בעצמו לא אומר בהכרח שהוא טועה. ייתכן שבכל זאת יש לו הבנה טובה של התחום.

מהו הרעיון המרכזי?

הנקודה העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח.
אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר.

אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו אם זה שמלמד אותך מה היה פה מה הנחת היסוד אני אמרתי אם הוא דואג לך אז הוא ילמד אותך לדוג, אמרתי מחויב? אולי כאילו ואם הוא לא דואג לך, כאילו הרעיון היה שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא רוצה לראות אותך, יש פה שתי אפשרויות יכול להיות שהוא ילמד אותך לדוג דגים כי הוא לא רוצה לראות אותך יותר ויכול להיות שאם הוא לא רוצה לראות אותך יותר הוא דווקא לא ילמד אותך לדוג דגים כדי שתמות.

בכל מקרה בא נתקדם בגדול התיאוריה אומרת שעדיף שילמדו אותך לדוג דגים מאשר שיתנו לך דגים, עכשיו הרעיון הוא שלפעמים בן אדם דג דגים אבל הוא לא יודע לדוג דגים זה גם כן חלק מהעניין, הוא לא יודע להסביר לך לדוג דגים. יש הרבה מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים בתחומם בכלל.

לדוגמה עשו נגיד לדוגמה תחרות ריצה בין כמה אנשים ושמו לידם יתוש היתוש רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד או שמו לידם חתול החתול רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד, עשו תחרות קפיצה לגובה החתול קפץ יותר גבוהה מכולם אבל האם זה אומר שאותו חתול בגלל שהוא קפץ יותר גבוהה מכולם יש לו יכולת להסביר איך לקפוץ לגובה אין קשר. וזה גם כן תופעה שיש פה גם כן בעיה כי הרבה פעמים בן אדם בא ללמוד ממישהו והוא אומר "ממי אני אלמד אני אלך להוא שקופץ הכי גבוהה ואני אשאל אותו איך קופצים, אני אלך להוא שיודע לשחות הכי טוב ואשאל אותו איך שוחים".

אז אולי תלך לדג שילמד אותך איך לשחות אבל הדג לא יודע להסביר איך לשחות אז מי אמר לך שההוא ששוחה הכי מהר יודע להסביר לך הכי טוב איך לשחות.

ש: כן או שלא.

אליעד: אני לא אמרתי אני רק מציין שיש פה בעיה כי אתה גם צריך למצוא מישהו שיודע לדוג וגם מישהו שיודע להסביר לך איך לדוג.

ש: האם מחויב שהוא צריך לדעת לדוג וגם צריך לדעת להסביר אולי הוא יודע רק איך להסביר ולא יודע לדוג זה גם מספיק.

אליעד: בהנחה שהוא רוצה לדוג הוא צריך לדעת לדוג אבל נכון לא חייב להיות שגם יהיה לו דגים.

ש: כן יכול להיות שהוא יודע רק להסביר את זה טוב.

אליעד: אוקי בקיצור מה שרציתי לחדד.

ש: זה שבא ללמוד לדוג ואז הוא יוצא והוא יודע להסביר רק איך לעשות את זה והוא לא יודע לעשות גם את זה יש.

אליעד: אני לא נתקלתי בזה אף פעם.

ש: אני כל הזמן.

אליעד: על זה שחושב שהוא יודע לעשות, אתה נתקלת כן אני רוצה לבחון אותך אם אתה יודע לעשות ואז נבדוק עליך אם אתה יודע לעשות. סתם בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב.

ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת תהליכים והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם התאמה אליך למקרה הספציפי שלך.

ש: או שאתה כתלמיד תלמד מהתהליך.

אליעד: נכון אבל אז אתה לא צריך אותו, בהנחה שאתה צריך אותו.

ש: אולי אפשר להסתכל עליו.

אליעד: אתה צודק מה שאמרת זה נכון אמרת שזה גם תלוי בתלמיד כי התלמיד יכול לעשות התאמות, מה שאמרת זה נכון אבל בהנחה שאתה לא יודע לעשות התאמות אתה בבעיה כי אתה צריך למצוא מישהו שגם יודע להסביר וזה שמישהו יודע יותר, זה שמישהו זכה מקום ראשון בעולם באיזה תחום זה לא אומר שהוא יודע להסביר יותר טוב מהמישהו שהוא נכה על כיסא גלגלים. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים "אבל מה ההישגים שלך בתחום?" בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר "אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה וככה, רגע ומה איתך אתה הצלחת? לא אז אל תיתן עצות" זה אומר שאותו אחד שנותן את העצות לא כל כך מבין כי אם הוא היה מבין הוא היה מבין שאין קשר בין הדברים תתייחס עניינית למה שאמרו לך מה זה משנה מה השגת.

ש: זה קורה לי עם פרשני כדורגל זה קרה לי.

אליעד: שמה?

ש: שיש פרשני כדורגל שלא היו שחקנים או לא היו מאמנים וכאילו תמיד אני שואל את עצמי מאיפה יש להם את הביטחון בכלל להסביר דבר כזה, בעצם אמרתי רגע אני אשים לב.

אליעד: לא עכשיו אתה עשית פה עוד הנחת יסוד מאיפה יש להם את הביטחון יש להם את הביטחון כי אין עלויות הם יכולים מה שהם רוצים כי אלה ששומעים אותם מטומטמים ולא מבינים שהם לא מבינים כלום.

ש: אבל אז אמרתי רגע.

אליעד: כן איך להוכיח שהם טועים זאת גם אופציה.

ש: לא יש דרך להקשיב לראות אולי הוא מדבר לעניין.

אליעד: לא מה שאמרת זה, נכון אתה אמרת שלמרות שהוא לא מאמן עדיין יכול להיות שהוא מדבר לעניין זה נכון רק עניתי על מאיפה יש להם את הביטחון, מי אמר שיש להם ביטחון אוקי.
אפשרי ניסיון להסביר איך להגיע מושלם הוכחות מה הוא רוצה כישורים רוצה ללמוד רוצה לשלוט אליעד איך לבחור איך לבחור יועץ איך לבחור מאמן איך לבחור מטפל אימון אימון אישי אימון לחיים אימון עסקי אימון עסקים אימונים בחירה חיים יועץ יועץ עסקי יועצים ייעוץ אישי יכולת יעוץ יעוץ אישי לבחור לבחור יועץ לבחור מאמן לבחור מטפל להתאמן ללמד ללמוד ללמוד אימון למידה לקבל עצות מאמן מאמן אישי מאמן עסקי מאמנים מטפלים מי יודע ללמד מי יכול לייעץ ממי ללמוד ממי לקבל עצות עסק עסקים עצות
איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
... בלי שהוא עצמו יוכל להסביר אותם. דוגמאות לכך ניתן למצוא בעולם העסקים, בו אנשים עושים אקזיט מוצלח למרות טעויות ניהוליות רבות, מה שלא הופך אותם למומחים בניהול עסקים. דוגמת עולם הספורט - מי יכול לייעץ לך? הקבלה טובה לכך מגיעה מעולם הספורט: ...
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים איך אפשר לדעת אם יועץ באמת חכם או שרלטן? הדרך לדעת אם יועץ הוא אמיתי או שרלטן טמונה בשאלה אחת פשוטה: למה? השאלה הזו, שנשמעת בסיסית, היא המפתח שמאפשר להבין אם אדם מבין את תחום ההתמחות שלו, או אם הוא פשוט ממציא תשובות חסרות בסיס. כאשר אדם נותן עצה או מציע פתרון כלשהו, חשוב לשאול אותו שוב ושוב: למה? זה יכול ... מציע את הפתרון הזה? למה אתה חושב שזה יעזור? מה הקשר בין הפעולה שתציע לתוצאה הצפויה? השאלות האלו לא רק עוזרות להבין את ההיגיון שמאחורי העצה, אלא גם חושפות את עומק הידע של היועץ. למה למה נחשבת למילת הקסם? השאלה למה מסייעת לחשוף את עומק הידע של היועץ. יועץ שמבין את התחום שבו הוא עוסק ישמח להסביר ולפרט כל פרט ופרט. לעומת זאת, יועץ שמגיב בחוסר סבלנות או מנסה להימנע מתשובות מפורטות עלול להסתיר חוסר ידע או ניסיון. שאלה זו לא נועדה רק לערער את סמכות היועץ, אלא לאפשר הבנה מעמיקה של העצה כדי להבטיח שההחלטה שתתקבל תהיה מבוססת על היגיון ולא על סמכות. איך כדאי לשאול למה ולמה להתעמק בתשובה? חשוב לשאול את השאלה למה? בצורה עניינית וממוקדת. אם התשובה של היועץ היא כללית מדי או לא מספקת, יש להמשיך ולשאול שאלות כגון: למה זה ככה?, מה ההיגיון מאחורי זה? ולמה זה לא עובד בדרך אחרת?. יועץ טוב לא רק יסביר, אלא גם יתעקש שאתם תבינו את מה שהוא ... המוסכניק יכול להסביר את הקשר בצורה ברורה ומנומקת, זה סימן שהוא מבין את המצב ויכול להציע פתרון יעיל. מה החשיבות של הבנת ההיגיון שמאחורי העצה? כשהבנתם את ההיגיון מאחורי העצה, האחריות נשארת בידיים שלכם. אתם לא מקבלים את ההמלצה בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת עצמאי. ברגע שאתם מבינים את למה מאחורי כל החלטה, אתם יכולים להיות בטוחים יותר שההחלטה היא הנכונה. יועץ אמיתי לא רק ייתן לכם עצה, אלא גם ילמד אתכם כיצד להבין את ההיגיון שלה כדי שתוכלו לקבל החלטות מדויקות בעתיד. מדוע יועץ מסוים עלול להילחץ מהשאלה למה? ישנם אנשים שמבססים את ... הסברים מנומקים. לעיתים הם ינסו להפעיל מניפולציות רגשיות או להפעיל סמכות חיצונית כדי שתאמינו להם, מבלי לבדוק את עוצמת ההיגיון שמאחורי העצה. איך השאלה למה קשורה לדוגמאות על חדר כושר ומתמטיקה? במכון ... מה קורה כשרוצים להיות חכמים באמת ולא להאמין בצורה עיוורת? כדי להיות חכמים באמת, יש לשאול למה? בכל תחום, גם כשמדובר במורים רוחניים, יועצים או כל אדם אחר. מי שרוצה להאמין רק בגלל סמכות חיצונית, לא יוכל לפתח הבנה אמיתית. חכמה אמיתית נוצרת כאשר אנחנו שואלים שאלות, מחפשים הסברים ומבינים את התשובות. יועץ אמיתי ייהנה מלספק תשובות וללמד אתכם את ההיגיון מאחורי ההמלצות. לסיכום לסיכום, השאלה למה? היא כלי חשוב לבדיקת אמינותו של יועץ או מומחה, והיא מאפשרת לנו להבין אם יש עומק בהמלצותיהם או אם מדובר בנוכלות. כשאנחנו שואלים למה?, אנחנו לא רק מבקשים תשובות, אלא גם בונים את יכולת השיפוט שלנו כדי לקבל החלטות מושכלות. יועץ אמיתי ישמח שתשאלו אותו שאלות וינסה להסביר לכם את כל הפרטים עד שתבינו את ההיגיון מאחורי העצה. איך לזהות שקרנים ושרלטנים? איך לבחור יועץ או מנטור? למה לא להאמין באף אחד? איך להבין את ה
אימון אישי / קאוצינג / יעוץ - איך *לקבל* עצות בצורה נכונה?
אימון אישי קאוצינג יעוץ - איך לקבל עצות בצורה נכונה? אימון אישי. קאוצינג. יעוץ. כשם שצריך לדעת לתת עצות, כך צריך גם לדעת לקבל עצות. כי האדם יכול לקבל עצות בצורה לא נכונה, ולטעות. והאדם יכול לקבל עצות נכונות, ולהבין אותן בצורה לא נכונה. והאדם יכול גם לקבל עצות לא נכונות ולא מדויקות, אבל כן להפיק מהן את המיטב ולהפיק מהן תועלת. והשאלה היא, איך לקבל עצות בצורה נכונה? והתשובה היא, כי הדרך לקבל עצות בצורה נכונה, היא על ידי זה שהאדם מסתכל על השכל שיש בכל דבר. כי בכל דבר בעולם יש שכל. והשכל שיש בכל דבר, הוא הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא. וכאשר האדם מקבל עצה כלשהי, בין אם העצה הזאת נכונה ובין אם היא לא מדויקת, הרי שיש שכל כלשהו וסיבה כלשהי, מדוע נותן העצה חושב שהעצה שלו טובה. וגם אם מישהו מנסה לרמות את חברו ולתת לו עצה רעה, הרי שיש שכל כלשהו שבגללו נותן העצה חושב, שהעצה תראה אמינה. ויש סיבה מדוע נדמה לאדם שהעצה שלו תראה אמינה, גם אם הוא באופן מודע נותן עצה שגויה. וכל שכן שכאשר אדם נותן עצה טובה, וכל שכן שכאשר החכם האמיתי נותן עצה, הרי שבוודאי שיש בעצה הזאת שכל מסוים. כי העצה היא רק צורת ביטוי מעשית של שכל מופשט. כי השכל הוא מופשט. והאמת היא נכונה בכל מצב, בלי קשר למה שקורה בפועל. והאמת היא הדבר הכי מופשט ... והשכל גם הוא מופשט. ושכל אמיתי, הוא שכל שנובע מידיעת האמת. ועצה טובה, היא ביטוי מעשי של האמת הרוחנית. וכאשר האדם מקבל עצה, הרי שהוא בעצם מקבל שכל. וגם אם העצה הזאת היא מעשית ופרקטית, הרי שיש בכל עצה גם שכל כלשהו, שהוא בעצם צורת ההסתכלות על המציאות, שממנה נבעה העצה הזאת. וכאשר האדם מקבל
עצות - עם מי כדאי להתייעץ? וממי לא כדאי לקבל עצות?
עצות - עם מי כדאי להתייעץ? וממי לא כדאי לקבל עצות? כפי שכבר ביארתי, עצה היא חלק מהשכל של זה שנותן אותה. כאשר האדם שומע עצה של מישהו, גם אם הוא לא מקבל אותה, הרי שהוא נחשף לצורת המחשבה של נותן העצה. אז ממי בעצם כדאי לקבל עצות, וממי כדאי שלא לקבל עצות? תשובה: על האדם להשתדל לקבל עצות, רק מאנשים שהוא היה רוצה להיות כמותם. בכל עצה ועצה שיש בעולם, נמצאים בתוכה השכל וצורת המחשבה של זה שנותן אותה. וכאשר זה שנותן את העצה הוא אדם שמח, המשמעות היא, שהעצה שהוא נותן, נובעת משכל שגורם לאדם להרגיש שמחה. וכאשר זה שנותן את העצה הוא אדם דיכאוני, המשמעות היא שהשכל שממנו נובעת העצה, הוביל את האדם לעצבות ולדיכאון. וכאשר האדם מקבל עצה, מאדם אחר שטוב לו, המשמעות היא שהוא בעצם שומע ומתבונן על חלק מצורת מחשבה, שמובילה את האדם להרגיש טוב. וכאשר האדם מקבל עצה מאדם שמח, העצה הזאת מחברת אותו לצורת המחשבה של האדם השמח, והיא אמורה לגרום גם לזה שמקבל את העצה להיות שמח. וגם אם העצה היא בתחום כלשהו שלא קשור לשמחה או עצבות, הרי שתמיד יש בעצה חלק כלשהו מצורת המחשבה של זה שנותן את העצה. וכאשר האדם מקבל עצה בתחום כלשהו מאדם שהוא שמח, גם אם העצה הזאת לא קשורה לעניין של שמחה, הרי שהדבר הזה מטמיע אצל זה שמקבל את העצה, את צורת המחשבה הכללית של נותן העצה השמח, שחלק ממנה הוא העצה שהאדם מקבל. ועל ידי זה, האדם עצמו שמקבל את העצה, גם הוא יהיה שמח. והדבר נכון לגבי כל התחומים. אם אדם מצליח נותן לך עצה לגבי כל נושא, הרי שבעצם בתוך העצה הזאת, יש חלק של שכל שגורם לאדם להצליח. ואם אדם עצלן נותן לך עצה בתחום כלשהו בחיים, הרי שתמיד, בתוך ה
יעוץ / אימון אישי / עצות - איך עצות משפיעות על האדם? וממי כדאי לקבל עצות?
יעוץ אימון אישי עצות - איך עצות משפיעות על האדם? וממי כדאי לקבל עצות? יעוץ אישי. אימון אישי. עצות. ממי כדאי לקבל עצה? מהי עצה? עצה = צמצום השכל של האדם אל תוך רעיון כלשהו. היועץ מצמצם את שכלו ידיעותיו אל תוך רעיון כלשהו ומעביר אותו הלאה לזה שמקבל את העצה. העצה היא השתקפות השכל של זה שנתן אותה. וכאן מגיע הנושא החשוב ביותר שצריך לשים אליו לב. אם זה שנותן לך את העצה, הוא אדם שמח, הרי שהעצה שלו היא חלק מהשכל של אדם שמח. מה שאומר שהעצה הזאת תביא אותך לשמחה. לעומת זאת, אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן רגזן עצוב וכיוב, זה אומר שקבלת העצה תוביל בהכרח את האדם לכעס עצבות וכולי. העצה היא חלק מהשכל של זה שאמר אותה. השכל של האדם הוא האחראי למצב הרוח שלו. חוכמה אמיתית = אושר שמחה. חוסר חוכמה = סבל עצבות. העצה היא חלק מצורת המחשבה הכללית של היועץ על המציאות. העצה משקפת את צורת המחשבה של היועץ. אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן, הרי שזה אומר שהוא עצמו חסר שכל. ומאחר שהוא עצמו חסר שכל, ממילא זה אומר שאת העצה שלו יש לבחון היטב היטב. לעומת זאת, אם היועץ הוא אדם מאושר, הרי שזה אומר שהעצה מגיעה מאדם חכם, וממילא יישום נכון שלה אמור לעזור לאדם. אל תקבל עצות של מי שלא היית רוצה להרגיש כמוהו. הרגש הוא העיקר. הרגש הוא השורה התחתונה ומבחן התוצאה של האם השכל עובד. שכל טוב ... שימוש בשכל = רגש רע. חפש לקבל עצה ממישהו שהיית רוצה להרגיש כמו מה שנראה לך שהוא מרגיש. ...
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
... כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל איך להרגיע אדם כועס או חרד? אליעד כהן מסביר ... ומשם תוכל להתקדם להבין את החלקים שאתה עדיין לא מבין. איך אפשר להשתמש בידע על אנשים בטיפול או באימון אישי? ככל שאתה מבין טוב יותר את המבנה הבסיסי ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1 מהו הפתרון הכללי למחשבות טורדניות וכפייתיות (OCD)? כאשר מתמודדים עם מחשבות כפייתיות או מחשבות טורדניות, יש לבדוק תחילה האם הפתרון ... אותן. האם טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול לעזור ל - OCD? לדברי אליעד, טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול להיות יעיל רק אם הוא תואם את הגישה שמוצגת כאן. כלומר, אם המטפל יוביל את האדם להכרה בקיומם של רגשות שליליים ולקבלה יחסית שלהם, או לחילופין ידריך אותו להתחייב לאמת מוחלטת ולהימנע מלשקר לעצמו, אז הטיפול יוכל להועיל. אולם אם ... עם מחשבות טורדניות שיטות טיפול ב - OCD אמת מוחלטת מול אמת יחסית כיצד להפסיק מאבק פנימי? השפעת השקר על הנפש הבנת הבעיה - מחשבות כפייתיות (OCD) המשתתף מבקש עצה כיצד לעזור לאישה שסובלת ממחשבות כפייתיות טורדניות על פגיעה בילדתה. מחשבות אלו נתפסות בעיניה כלא הגיוניות וכמחלת נפש, והיא מנסה להיפטר מהן ללא הצלחה. אליעד מציע ... כי הן לא יוכלו להתקיים בעולם שבו היא אינה משקרת כלל. האם טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי יכול לעזור? אליעד מסביר שאם הטיפול יציע לה את הגישה שהוצגה כאן - כלומר, ללמד אותה לקבל את מחשבותיה במקום להילחם בהן - זה יכול לעזור. אך אם ינסו רק לדכא את המחשבות, ייתכן שהבעיה לא תיפתר באמת. התמודדות עם מחשבות טורדניות שיטות טיפול ב - OCD ... אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה, יפה בבקשה מהיום תחליטי החלטה עקרונית אני יותר לא משקרת בכלום תתחייב לה אם תחליטי שאת לא משקרת יותר בכלום גם המחשבה הזאת תלך זאת העסקת חבילה, אם את בטוחה שהמחשבה הזאת היא שקר מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גם המחשבה הזאת תעוף, תגיד לה את יודעת למה המחשבה הזאת באה למרות שהיא ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2
... ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל ... מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2 מה גורם למחשבות ... להגיע לשורש המחשבה ולפתור את הבעיה מהיסוד. מהי השאלה הראשונה שעל המטפל לשאול את המטופל עם מחשבה מטרידה? אליעד מסביר ... הזאת מגיעה מתוך רצון לא מודע שלה להעניש את עצמה. הוא מדגיש כי המטפל צריך להצליח לזהות את הכוונה החיובית של המחשבה, ... כי הוא מרגיש עוד יותר חסר שליטה מול המחשבה. במקום זאת, אליעד ממליץ למטפל להוביל את המטופל לתהליך של הבנה, מדוע הוא חושב ... נותנת לו תחושת ביטחון או וודאות מסוימת, אפילו אם היא כואבת. הוא אומר למטפל שכדי לפתור את הבעיה באופן יסודי, חייבים להוביל ... עדיין נאחז בוודאות שיש במחשבה אמת, הוא לא יצליח להשתחרר ממנה. לכן, המטפל חייב לעזור למטופל לראות את חוסר ההיגיון במחשבה, ... בפועל כדי להפסיק לסבול מהמחשבה? לבסוף, אליעד מציע תהליך מעשי, שבו המטפל מוביל את המטופל להבין את שורש המחשבה, הטראומה, והכוונה החיובית שלה. המטפל צריך לעזור למטופל להגיע להבנה עמוקה, שבעקבותיה ... המשמעות המאיימת שלה. תהליך זה מחייב סבלנות, העמקה והכוונה מדויקת מצד המטפל, תוך מתן מקום לרגשות ולפחדים של המטופל. איך לטפל ...
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
... לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי איך להיפטר מתחושה רעה בשיטה פשוטה? כאשר אדם מרגיש תחושה רעה ורוצה להשתחרר ממנה, אליעד כהן מסביר שיש שיטה ברורה ומפורטת שניתן לפעול לפיה. לפי ... בלי העבודה? האם בכלל הוא חייב ערך עצמי? אם הוא מגלה שגם ההנחות האלה אינן מחויבות, הרגש השלילי ייחלש. כיצד מטפלים ברגש שלילי מוחלט? אם אדם מגיע לנקודה שהוא בטוח לחלוטין בהנחה מסוימת ולא מצליח להטיל בה ספק, אליעד אומר שיש שתי אפשרויות: או שהאדם משקר לעצמו או לא מתאמץ מספיק ... רעה? מהן הנחות יסוד? איך לטפל בפחד ובכעס? מה לעשות אם אי אפשר להטיל ספק ברגש? איך לשנות רגשות שליליים? יעוץ למטפלים ומאמנים אישיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי יכול לייעץ?, למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מי יכול לייעץ?, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי בסקייפ בנושאי מי יכול לייעץ - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:51:24 - wesi1