אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כמה להתאמן? ✔ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם שרוצה לשלוט בך יעדיף לתת לך דגים, ככה תישאר תלוי בו ותחזור בכל יום מחדש לקבל ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו.

האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו?

אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה עדיין לא הופך את החתול למומחה בהסברת טכניקות ריצה. אותו הדבר בנוגע לשחייה - הדג הוא השחיין המושלם, אך הוא לא יכול להסביר לאף אחד איך שוחים נכון. ההקבלה הזו ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי שמצליח מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה.

אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים.

האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה?

אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו.

לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם יודעים לבצע ומדברים בביטחון רב, אך במציאות כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם.

מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה?

אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו "מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את זה?". אך אליעד מסביר שביטחון זה יכול לנבוע פשוט מכך שאין לפרשן שום עלות או מחיר על הטעות שלו. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה מבלי לשאת בתוצאות. אך זה לא אומר בהכרח שהוא לא מבין בתחום. הוא יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי.

האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות?

אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר.

האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה?

אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד.

מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים.
מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד דגים. לעומת זאת, כאשר מלמדים מישהו לדוג, הוא זוכה בעצמאות ולא צריך יותר לחזור ולבקש עזרה. יחד עם זאת, עולה גם הרעיון שיכול להיות מישהו שלא רוצה יותר לראות אותך, ולכן אולי לא ייתן לך דגים בכלל (כדי שתסבול מרעב ותיעלם) או דווקא כן ילמד אותך לדוג כדי שלא תצטרך לחזור אליו.

ש: האם זה בהכרח נובע מכוונה טובה, כשמישהו מלמד אותי לדוג?

אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר.

מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו?

יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, הם עשויים לרוץ מהר יותר מכל המתחרים האנושיים, אך אין להם שום יכולת להסביר איך לרוץ מהר.

ש: למה לא לגשת לדג הטוב ביותר כדי שילמד אותי לשחות?

אליעד: כי הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי.

האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי?

ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק?

אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה היא ללמוד בפועל כיצד לדוג דגים, עדיף שהמורה ידע בעצמו לדוג וגם יוכל להסביר זאת שלב אחר שלב. אבל בהחלט ייתכן מצב שבו אדם לא הצליח בעצמו, ובכל זאת הוא יודע לנתח את התהליך ולהסביר אותו מצוין.

ש: ומה לגבי מי שטוען שהוא יודע לעשות אבל בפועל רק מדבר?

אליעד: יש מצבים שיש למישהו ביטחון מלא ביכולת ההסבר שלו, אולם כשבודקים אותו בשטח מתברר שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה.

מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה?

אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד.

ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה?

אליעד: אפשרי. אם התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב.

כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים?

אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, "מה ההישגים שלך בתחום?" לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית שמאפשרת לו להסביר היטב מה קורה על המגרש.

ש: ומה עם הביטחון של הפרשן לדבר על נושא שהוא מעולם לא היה בו בפועל?

אליעד: לפעמים הביטחון שלו נובע מכך שהוא לא נדרש לשאת בתוצאות. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה, והקהל עשוי להקשיב לו גם אם הוא טועה. אבל עצם העובדה שהוא לא שיחק כדורגל בעצמו לא אומר בהכרח שהוא טועה. ייתכן שבכל זאת יש לו הבנה טובה של התחום.

מהו הרעיון המרכזי?

הנקודה העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח.
אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר.

אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו אם זה שמלמד אותך מה היה פה מה הנחת היסוד אני אמרתי אם הוא דואג לך אז הוא ילמד אותך לדוג, אמרתי מחויב? אולי כאילו ואם הוא לא דואג לך, כאילו הרעיון היה שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא רוצה לראות אותך, יש פה שתי אפשרויות יכול להיות שהוא ילמד אותך לדוג דגים כי הוא לא רוצה לראות אותך יותר ויכול להיות שאם הוא לא רוצה לראות אותך יותר הוא דווקא לא ילמד אותך לדוג דגים כדי שתמות.

בכל מקרה בא נתקדם בגדול התיאוריה אומרת שעדיף שילמדו אותך לדוג דגים מאשר שיתנו לך דגים, עכשיו הרעיון הוא שלפעמים בן אדם דג דגים אבל הוא לא יודע לדוג דגים זה גם כן חלק מהעניין, הוא לא יודע להסביר לך לדוג דגים. יש הרבה מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים בתחומם בכלל.

לדוגמה עשו נגיד לדוגמה תחרות ריצה בין כמה אנשים ושמו לידם יתוש היתוש רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד או שמו לידם חתול החתול רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד, עשו תחרות קפיצה לגובה החתול קפץ יותר גבוהה מכולם אבל האם זה אומר שאותו חתול בגלל שהוא קפץ יותר גבוהה מכולם יש לו יכולת להסביר איך לקפוץ לגובה אין קשר. וזה גם כן תופעה שיש פה גם כן בעיה כי הרבה פעמים בן אדם בא ללמוד ממישהו והוא אומר "ממי אני אלמד אני אלך להוא שקופץ הכי גבוהה ואני אשאל אותו איך קופצים, אני אלך להוא שיודע לשחות הכי טוב ואשאל אותו איך שוחים".

אז אולי תלך לדג שילמד אותך איך לשחות אבל הדג לא יודע להסביר איך לשחות אז מי אמר לך שההוא ששוחה הכי מהר יודע להסביר לך הכי טוב איך לשחות.

ש: כן או שלא.

אליעד: אני לא אמרתי אני רק מציין שיש פה בעיה כי אתה גם צריך למצוא מישהו שיודע לדוג וגם מישהו שיודע להסביר לך איך לדוג.

ש: האם מחויב שהוא צריך לדעת לדוג וגם צריך לדעת להסביר אולי הוא יודע רק איך להסביר ולא יודע לדוג זה גם מספיק.

אליעד: בהנחה שהוא רוצה לדוג הוא צריך לדעת לדוג אבל נכון לא חייב להיות שגם יהיה לו דגים.

ש: כן יכול להיות שהוא יודע רק להסביר את זה טוב.

אליעד: אוקי בקיצור מה שרציתי לחדד.

ש: זה שבא ללמוד לדוג ואז הוא יוצא והוא יודע להסביר רק איך לעשות את זה והוא לא יודע לעשות גם את זה יש.

אליעד: אני לא נתקלתי בזה אף פעם.

ש: אני כל הזמן.

אליעד: על זה שחושב שהוא יודע לעשות, אתה נתקלת כן אני רוצה לבחון אותך אם אתה יודע לעשות ואז נבדוק עליך אם אתה יודע לעשות. סתם בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב.

ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת תהליכים והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם התאמה אליך למקרה הספציפי שלך.

ש: או שאתה כתלמיד תלמד מהתהליך.

אליעד: נכון אבל אז אתה לא צריך אותו, בהנחה שאתה צריך אותו.

ש: אולי אפשר להסתכל עליו.

אליעד: אתה צודק מה שאמרת זה נכון אמרת שזה גם תלוי בתלמיד כי התלמיד יכול לעשות התאמות, מה שאמרת זה נכון אבל בהנחה שאתה לא יודע לעשות התאמות אתה בבעיה כי אתה צריך למצוא מישהו שגם יודע להסביר וזה שמישהו יודע יותר, זה שמישהו זכה מקום ראשון בעולם באיזה תחום זה לא אומר שהוא יודע להסביר יותר טוב מהמישהו שהוא נכה על כיסא גלגלים. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים "אבל מה ההישגים שלך בתחום?" בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר "אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה וככה, רגע ומה איתך אתה הצלחת? לא אז אל תיתן עצות" זה אומר שאותו אחד שנותן את העצות לא כל כך מבין כי אם הוא היה מבין הוא היה מבין שאין קשר בין הדברים תתייחס עניינית למה שאמרו לך מה זה משנה מה השגת.

ש: זה קורה לי עם פרשני כדורגל זה קרה לי.

אליעד: שמה?

ש: שיש פרשני כדורגל שלא היו שחקנים או לא היו מאמנים וכאילו תמיד אני שואל את עצמי מאיפה יש להם את הביטחון בכלל להסביר דבר כזה, בעצם אמרתי רגע אני אשים לב.

אליעד: לא עכשיו אתה עשית פה עוד הנחת יסוד מאיפה יש להם את הביטחון יש להם את הביטחון כי אין עלויות הם יכולים מה שהם רוצים כי אלה ששומעים אותם מטומטמים ולא מבינים שהם לא מבינים כלום.

ש: אבל אז אמרתי רגע.

אליעד: כן איך להוכיח שהם טועים זאת גם אופציה.

ש: לא יש דרך להקשיב לראות אולי הוא מדבר לעניין.

אליעד: לא מה שאמרת זה, נכון אתה אמרת שלמרות שהוא לא מאמן עדיין יכול להיות שהוא מדבר לעניין זה נכון רק עניתי על מאיפה יש להם את הביטחון, מי אמר שיש להם ביטחון אוקי.
הנחה מסקנה ללמד אחרים נכות להיפטר ממישהו ללמד מישהו לדוג רעב רוצה לשלוט ממי ללמוד דרושים עצמאי איך לבחור איך לבחור יועץ איך לבחור מאמן איך לבחור מטפל איך להתאמן איך ללמד איך ללמוד איך לקבל עצות אימון אימון אישי אימון לחיים אימון עסקי אימון עסקים אימונים בחירה במי לבחור יועץ יועץ עסקי יועצים ייעוץ אישי יעוץ יעוץ אישי כמה להתאמן לבחור לבחור יועץ לבחור מאמן לבחור מטפל להתאמן לייעץ ללמד ללמוד ללמוד אימון למה להתאמן למידה לקבל לקבל עצות מאמן מאמן אישי מאמן עסקי מאמנים מטפלים מי יודע ללמד מי יכול לייעץ ממי ללמוד ממי לקבל עצות עסק עסקים עצות
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? שאלה נפוצה בעולם הכושר היא כמה פעמים בשבוע צריך להתאמן, והאם עדיף להתאמן כל יום או לקחת מנוחות ארוכות בין אימונים. אליעד כהן מדגיש שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. אנשים חושבים בטעות שיש חשיבות מיוחדת למספר האימונים בשבוע, אבל האמת היא שהמספר כשלעצמו אינו חשוב. במקום זאת, החשוב הוא רמת הגירוי והעומס שיש לשרירים שלכם. הגירוי לשריר הוא הדבר המרכזי שקובע אם האימונים שלכם יעילים או לא. מהו הגירוי בשרירים ולמה הוא כל כך חשוב? אליעד כהן מסביר שהמטרה של האימון היא לגרום לגירוי בשרירים. כאשר השריר מקבל גירוי מספיק, הוא זקוק לזמן מנוחה ולאנרגיה (מזון ומנוחה) כדי לגדול ולהתחזק. כל ... עשוי להחליט שאין צורך במסת שריר עודפת ויתחיל לפרק שרירים, גם אם אתם אוכלים בדיוק לפי הצורך. האם ניתן להתאמן פעם בשבוע בלבד או כל יום? בהחלט ניתן להתאמן פעם בשבוע או אפילו פעם בשנה, אם האימון נותן מספיק גירוי. לדוגמה, אם תעשו אימון עם אלף חזרות ליד ... לתאריכים או ימים בשבוע אלא רק לגירוי שיש בו. מה הסכנה באימון יתר ומה זה אומר? אליעד מסביר שהרעיון להתאמן כל יום באופן אינטנסיבי כדי לשמור על גירוי מתמיד בשרירים עלול להוביל למצב של אימון יתר. אימון יתר הוא ... קיצוניים אף לאשפוז בבית החולים. לכן, חשוב להימנע מאימון יתר ולדעת להקשיב לגוף ולמנוחה שהוא דורש. איך לדעת מתי להתאמן ומתי לנוח? אליעד ממליץ להקשיב לגוף ולפתח מודעות לתחושות הפיזיות. במקום לעבוד לפי לוח זמנים קשיח של ימים ושעות, ... נוסף ואילו שרירים זקוקים למנוחה. למשל, יכול להיות שהכתפיים שלכם זקוקות לעומס נוסף, בזמן שהרגליים שלכם עדיין לא התאוששו מהאימון הקודם. המפתח הוא להכיר את התחושות בשרירים, לזהות מתי יש עומס ומתי השריר מרגיש רענן. מי שלא מצליח להבחין בתחושות האלה עלול להתאמן כאשר הגוף שלו עדיין זקוק למנוחה, או להיפך, להפסיד הזדמנויות להעמיס עומס נחוץ על שרירים שהתאוששו. כיצד לפתח את ... למשל. רק אחרי שתדעו להבחין בצורה מדויקת מה בדיוק כואב או עייף בגוף, תוכלו להחליט נכונה אם לנוח או להתאמן. האם יש חשיבות להתאמן בדיוק בשעה קבועה כל יום? אליעד כהן מתייחס לכך שלוחות זמנים נוקשים הם מיותרים. התעקשות להתאמן בשעה מסוימת וביום מסוים ללא קשר למצב הגוף היא חסרת היגיון. לפעמים, הגוף שלכם פשוט צריך לנוח או לישון ... אומר לדלג על אימון שתכננתם מראש. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מתאמנים כשהם עייפים מדי, וזה לא בריא בכלל. במקום להתאמן כשאתם עייפים, עדיף שתישנו יותר ותחזרו להתאמן כשהגוף שלכם מוכן. לסיכום, מה הכי חשוב לדעת לפני אימון? המסר החשוב ביותר של אליעד הוא שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. מה שחשוב באמת הוא כמות הגירוי שאתם מעניקים לשרירים והיכולת שלכם להרגיש את המצב הפיזי שלכם בצורה נכונה ומדויקת. אימונים נכונים הם שילוב של עומס ומנוחה מדויקת לפי תחושות הגוף שלכם, ולא לפי תוכנית קשיחה או מספר ימי אימון קבוע מראש. האזנה לגוף ותגובה נכונה לתחושות הן המפתח להצלחה באימונים. כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? איך לזהות אימון יתר? למה חשוב לנוח בין אימונים? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אימון יומי הוא אפקטיבי? איך לפתח מודעות לשרירים? איך לדעת אם השריר התאושש מהאימון? כמה פעמים להתאמן בשבוע? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה פעמים כדאי להתאמן בשבוע? כמה פעמים מותר להתאמן בשבוע? כמה פעמים אפשר להתאמן בשבוע? כמה פעמים עדיף להתאמן בשבוע? כמה ימים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה להתאמן בשבוע? להתאמן יום אחרי יום, להתאמן כל יום זה טוב, האם אפשר להתאמן יום אחרי יום? להתאמן כל יום ... מותר להתאמן יום אחרי יום? האם כדאי להתאמן יום אחרי יום? אימון יום יומי, להתאמן כל יום, מנוחה בין אימונים, אימון כוח כל יום, מתאמן כל יום במכון כושר, כל כמה ימים להתאמן? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אפשר להתאמן כל יום?
מהי אינטואיציה ותחושת בטן? איך לפתח אינטואיציה רגשית? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב ללב? האם להקשיב לרגש? האם להקשיב לתחושת הבטן? פיתוח אינטואיציה חזקה, לחשוב מהבטן, מתי לא לסמוך על האינטואיציה?
מהי אינטואיציה ותחושת בטן? איך לפתח אינטואיציה רגשית? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב ללב? האם להקשיב לרגש? האם להקשיב לתחושת הבטן? פיתוח אינטואיציה חזקה, לחשוב מהבטן, מתי לא לסמוך על האינטואיציה?
... עצמית, כדי להגיע למצב אופטימלי. איך לפתח אינטואיציה מדויקת? אליעד כהן מסביר שאינטואיציה היא לא קסם, אלא תוצר של אימון ודיוק מתמשך. הוא מביא דוגמה מעולם השחמט: שחקן שחמט מומחה מסוגל לנצח אינטואיטיבית, ללא חישובים ארוכים. האינטואיציה שלו התפתחה כתוצאה מאינספור שעות של אימונים וחשיבה מדויקת בעבר. כלומר, אינטואיציה טובה היא בעצם תוצר של ניסיון, ידע ומודעות. הוא מדגיש שהמטרה היא להגיע למצב שבו האינטואיציה כל כך מדויקת עד שאין הבדל בין החלטה אינטואיטיבית לבין החלטה שהתקבלה אחרי חקירה מעמיקה. איך לדעת כמה להתאמן לפי האינטואיציה? בדומה לתזונה, אליעד מדגים שבאופן אידיאלי, האדם אמור להיות מסוגל להרגיש בדיוק כמה להתאמן, אילו תרגילים לעשות ובאיזו עצימות. אך גם כאן, רוב האנשים אינם מספיק מודעים לגופם כדי לסמוך על האינטואיציה בלבד. ... המקצועי של מומחים לבין תחושת הגוף. ככל שאדם יכיר את גופו וילמד את המגבלות והיכולות שלו, כך הוא יוכל להתאמן בצורה מדויקת ונכונה יותר. האם ניתן לסמוך על האינטואיציה בהחלטות רפואיות, כמו בסוכרת? אליעד נותן דוגמה לחולה סוכרת שצריך ... לאכול לפי מה שמרגיש או ללכת לתזונאי שיכין לך תפריט? איך לדעת כמה לאכול? איך לדעת כמה חזרות לעשות? כמה להתאמן לפי מה שמרגיש? איך לנהוג בכביש? האם אפשר לנצח את המחשב בשחמט? איך להיות שחמטאי טוב?
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
מה המשמעות של להפוך מישהו לאלוהים שלך? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? ... עדיין לא חופשי. לעומת זאת, אם הוא מרגיש שלם ורגוע בלי קשר לתוצאה, אז הוא חופשי באמת. כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? אליעד ממליץ להחזיק מול העיניים משפט שמזכיר לאדם את מטרתו האמיתית, כמו למשל: אני רוצה לדבר ... להצליח כדי להרגיש טוב. במקום זה, הוא יכול לבחור לפעול מתוך תחושת ערך עצמי קיים, ולא מתוך חסר. כיצד להתאמן על כך בפועל? אליעד ממליץ לכתוב לעצמך משפט על הקיר: אני רוצה לדבר עם בחורה מבלי להרגיש שהיא אלוהים. ...
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
... מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה בהכל כלום ואיך לחיות לפיה? איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ... ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול ... בכל דבר, להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים, ולהבין שאפילו מושגים שנראים אובייקטיביים, כמו אחוזים, הם פירוש תלוי הקשר. אימון זה מפתח את השכל בצורה יסודית ועמוקה. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? אליעד מציע אימון מעשי יום - יומי הכולל פתרון חידות היגיון, עיסוק בשחמט, פאזלים, וניתוח קבוע של משפטים ורעיונות. כל אלה מפתחים ... לחופש, לא חופש מדומה שמתבסס על בריחה מהעולם, אלא חופש שמתחיל מהבנה שכלית ומוביל לפעולה מתוך בחירה אמיתית. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל ביום - יום? אליעד ממליץ לעסוק ביום - יום בתרגילים שדורשים חשיבה: פאזלים, ניתוח טלוויזיה, ...
השכל של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה מופשטת, השגת מטרות, מאמץ יתר, עודף מאמץ, השכל שיש בכל דבר
השכל של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה מופשטת, השגת מטרות, מאמץ יתר, עודף מאמץ, השכל שיש בכל דבר
השכל של לעשות כושר, איך להתאמן נכון? להתאמץ נכון, איך לנתח דברים? איך להבין דברים? הרמת משקולות, ספורט, חשיבה מופשטת, השגת מטרות, מאמץ יתר, עודף ... לשיפור אלא לפגיעה. איך התהליך של פיתוח שרירים דומה לתהליך של חיפוש האמת? אליעד כהן יוצר הקבלה מעניינת בין אימון ספורטיבי לבין התהליך הרוחני של חיפוש האמת. הוא מדגים שכשם ששריר צריך להתאמץ ואז לנוח, כך גם בתהליך של ... אותו עיקרון של מאמץ, מנוחה, מהות וצורה, והבנה עמוקה של התהליכים הללו היא המפתח להצלחה אמיתית בכל תחום. איך להתאמן נכון? מהי חשיבה מופשטת? כיצד להימנע ממאמץ יתר? איך להשיג מטרות בחיים? מתי צריך לנוח אחרי אימון? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך להטיל ספק בצורה נכונה?
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
... ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים מהם היתרונות והחסרונות של תרגילים מבודדים מול תרגילים רב מפרקיים? ההרצאה מתמקדת בהשוואה בין ... לבין תרגילים רב מפרקיים שמשלבים מספר קבוצות שרירים בו זמנית, תוך ניתוח השפעתם על פיתוח גוף, יכולת עמידות ויעילות האימון. כחלק מההרצאה, נישאת השאלה על אופי האימונים - האם כדאי לבודד כל שריר ולתת לו את המאמץ המרבי בכל תרגיל או שמא כדאי לבצע תרגילים שמשלבים ... על הדרך בה כל שריר פועל תוך כדי תרגיל, כאשר תרגילים המבודדים שרירים מאפשרים לכל שריר לקבל את המקסימום מהאימון. האם שילוב של תרגילים רב מפרקיים ותנועות רחבות חשוב לפיתוח שרירים? בהתבסס על דוגמאות שציינה השיחה, השיטה המובילה לפיתוח שרירים בצורה מקסימלית נוגעת לשני מרכיבים עיקריים: טווח תנועה מלא ואימון עם עוצמת התנגדות מקסימלית. תרגילים רב מפרקיים כמו סקווטים וטריצפס משמשים ככלים חשובים להגברת העומס על כל השרירים בצורה ... לפיתוח שרירים, כיוון שהיא מאפשרת לכל קבוצת שרירים לעבוד בצורה מלאה. בעניין זה, פיתוח השרירים נשקל כאידיאלי כאשר נעשה אימון שמערב את כל הגוף תוך שמירה על עוצמה. יש להימנע מתרגילים שבהם השריר לא מקבל את הטווח התנועה המלא, והם יעילים פחות. מה המשמעות של גיוון בתרגילים והקשר בין תרגילים מבודדים לאימון כללי? כאשר מציעים שילוב בין סוגי תרגילים שונים, כמו תרגילים המבודדים שריר אחד לעומת תרגילים שמתמקדים בכמה קבוצות שרירים, ... משולבות בשרירים רבים יכולות לשמש יותר כתרגילים כלליים. לסיכום, כל אחת מהשיטות עשויה להיות יעילה, תלוי במטרה הספציפית של האימון, אם זה למקסם את פיתוח הגוף או להתמקד בשרירים מסוימים. בעבודת כושר ותרגילים, יש לשלב בין הגישות השונות ולהתאים את השיטה ליעדים שהמתאמן שואף להשיג. תרגילים רב מפרקיים פיתוח גוף פיתוח שרירים תרגילים מבודדים איך להתאמן נכון?
חרדות ופחדים - אימון אישי, איך לעזור למישהו שיש לו חרדה ופחד? איך להתמודד עם פחדים וחרדות?
חרדות ופחדים - אימון אישי, איך לעזור למישהו שיש לו חרדה ופחד? איך להתמודד עם פחדים וחרדות?
חרדות ופחדים - אימון אישי, איך לעזור למישהו שיש לו חרדה ופחד? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים? כאשר אדם ... לו, אפילו אם זה היה דבר קשה כמו סרטן. הבעיה האמיתית היא חוסר הידיעה והספק שמאיים על האדם. כיצד אימון בהתמודדות עם אי - ודאות יכול להקל על החרדות? אליעד טוען שדרך פרקטית להתמודד עם החרדה היא להכיר בעובדה שאין מנוס מחוסר ודאות בחיים. מי שמתקשה להתמודד עם חרדות מחוסר ודאות, יכול להתאמן באמצעות מציאת נקודות אחרות בחייו שבהן הוא חווה חוסר ודאות, ולנסות להכיל אותן רגשית באופן מלא. לאחר שהוא מצליח ... עליו יותר מאי - ידיעה. 4. להסביר שהחרדה נובעת מחוסר הוודאות ולחפש דרכים להכיל אותה במקום להילחם בה. 5. להתאמן על התמודדות עם אי - ודאות בחיים, ולהיעזר בנקודות חוסר ודאות אחרות ככלי לעזור לאדם להתמודד עם החרדה. סיכום ... התרגיל הזה מאפשר לאדם לראות שהחרדה שלו לא נובעת מהמציאות עצמה, אלא מחוסר יכולתו להכיל את חוסר הוודאות. כיצד אימון בהתמודדות עם אי - ודאות יכול להקל על החרדות? לפי אליעד כהן, ההתמודדות האמיתית עם חרדה מתחילה מהבנה שאין מנוס מחוסר ודאות בחיים. מי שמתקשה להתמודד עם חרדות מחוסר ודאות, יכול להתאמן באמצעות מציאת נקודות אחרות של חוסר ודאות בחייו, ולנסות להכיל אותן רגשית באופן מלא. לאחר שיצליח לעשות זאת, הוא ... - ידיעה מוחלטת. להסביר שחוסר הוודאות הוא שמזין את החרדה, ולחפש דרכים להכיל את חוסר הוודאות במקום להילחם בה. להתאמן על התמודדות עם מצבי חוסר ודאות בתחומים אחרים, כדי להעתיק את ההצלחה הזו גם לנושא החרדה הספציפי. איך להתגבר ...
אימון גופני, בודיבילדינג, פאוורליפטינג, מטרת האימון, פעילות גופנית, ספורט
אימון גופני, בודיבילדינג, פאוורליפטינג, מטרת האימון, פעילות גופנית, ספורט
אימון גופני, בודיבילדינג, פאוורליפטינג, מטרת האימון, פעילות גופנית, ספורט מה ההבדל בין אימון למטרת כוח לבין אימון לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר שיש שתי תפיסות שונות ומרכזיות באימון גופני ובספורט. הגישה הראשונה מתמקדת באימון יעיל וביצוע פעולה בצורה הטכנית והחסכונית ביותר מבחינת שימוש באנרגיה. הגישה השנייה מתמקדת באימון ופיתוח שרירים ספציפיים, בלי קשר ליעילות המקסימלית של התנועה. ההבדל הבסיסי בין הגישות הוא במה נמצא בפוקוס של המתאמן במהלך האימון. האם כדאי להתאמן ביעילות או להתרכז בשריר ספציפי? אליעד כהן מפרט לעומק שההחלטה אם להתאמן ביעילות או להתמקד בשריר תלויה במטרה הספציפית של המתאמן. אם המטרה של המתאמן היא לבצע פעולה ספציפית, כמו למשל ... המתאמן היא לפתח שריר ספציפי, הוא ישים דגש על בידוד וקירוב של אותו השריר ויוותר על יעילות בתנועה לטובת אימון ממוקד ואפקטיבי של השריר. דוגמה קלאסית שאליעד כהן מציג היא של שני אנשים שמבצעים בדיוק את אותה פעולה של ... מנסה להעביר את המשקל מנקודה אחת לשנייה בצורה הקלה והיעילה ביותר, בעוד השני מתרכז בלכווץ ולהאריך שריר ספציפי. כיצד אימון יעיל משפיע על השרירים לעומת אימון ממוקד שריר? אליעד מסביר כי באימון יעיל, הפוקוס של המתאמן הוא בעיקר על הטכניקה הנכונה לביצוע הפעולה והפחתת העומס הכולל על הגוף. כלומר, המחשבה היא ... המתאמן לא מתעניין במיוחד איזה שריר מבצע את העבודה העיקרית, אלא בעיקר מתעניין בתנועה עצמה ובחיסכון באנרגיה. לעומת זאת, באימון ממוקד שריר, המטרה שונה לחלוטין. כאן, המחשבה היא איך אני מפעיל באופן מקסימלי את השריר הספציפי שלי? או איך ... המתאמן שמתרכז ביעילות יבחר את דרך הפעולה הכי פשוטה ומהירה לבצע את אותה המשימה. האם המטרות השונות מחייבות שיטות אימון הפוכות? אליעד כהן מבהיר שהמטרות אינן בהכרח הפוכות, אלא פשוט שונות. ניתן להשתמש באותן תנועות עבור מטרות שונות לחלוטין, תלוי במה מתמקדים בראש. המפתח הוא להבין מה המטרה המדויקת של כל מתאמן ולהתאים את האימון בהתאם. הוא מדגיש את החשיבות של ההבנה והמודעות למטרת האימון האישית. אם המטרה היא כוח ויעילות, האימון יתמקד יותר בטכניקה וחיסכון באנרגיה. אם המטרה היא פיתוח שרירים ספציפיים, האימון יהיה יותר ממוקד, עם דגש רב על תחושת השריר עצמו. איך להתאמן בצורה יעילה? מה ההבדל בין פאוורליפטינג לבודיבילדינג? כיצד לפתח שריר ספציפי באימון? האם להתאמן לאט או מהר? מהן מטרות האימון הגופני? איך לבחור את מטרת האימון?
תמכור לי את העט הזה, איך למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות, ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות, שאלות ראיון עבודה מכירות, איך למכור פריט בראיון עבודה? ראיון עבודה לאנשי מכירות, ראיון עבודה לתפקיד מכירות, ראיון עבודה במכירות, מבחן לאנשי מכירות, הזאב מוול סטריט, איך לעבור ראיון עבודה במכירות? איך להתקבל לעבודה במכירות? יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך לראיין מנהל מכירות?
... מחשב, שגם עליו ניתן לכתוב מידע. ואם ביקשו ממך למכור נעץ שיושב על השולחן, והמראיין אומר שהחלום שלו זה להתאמן יותר בחדר כושר, איך תחבר את הנעץ אל האימון בחדר כושר? איך הנעץ הזה יכול לעזור למראיין להתאמן יותר בחדר כושר? תשובה: הוא יכול לדוגמה לנעוץ שלט שיהיה כתוב בו משפט מוטיבציה ללכת להתאמן בחדר כושר, הוא יכול אולי לשים אותו במקום לא שגרתי, כדי להזכיר לעצמו ללכת להתאמן בחדר כושר וכיוב. במילים אחרות, תבקש מהמראיין, לספר לך על עצמו. תנתב את השיחה שהוא יספר לך על החלומות ...
איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
... במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן. וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה לשאלה שלו, ושלא ... להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיוב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי. במובן שכאשר האדם לומד לחשוב לבד, יש כאן המון תהליכים. וצריכים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: כמה להתאמן?, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כמה להתאמן?, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, ייעוץ פילוסופי, אימון אישי לדיאטה בתחום כמה להתאמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 03:35:53 - wesi1