אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להתאמן? ✔ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם שרוצה לשלוט בך יעדיף לתת לך דגים, ככה תישאר תלוי בו ותחזור בכל יום מחדש לקבל ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו.

האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו?

אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה עדיין לא הופך את החתול למומחה בהסברת טכניקות ריצה. אותו הדבר בנוגע לשחייה - הדג הוא השחיין המושלם, אך הוא לא יכול להסביר לאף אחד איך שוחים נכון. ההקבלה הזו ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי שמצליח מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה.

אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים.

האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה?

אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו.

לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם יודעים לבצע ומדברים בביטחון רב, אך במציאות כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם.

מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה?

אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו "מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את זה?". אך אליעד מסביר שביטחון זה יכול לנבוע פשוט מכך שאין לפרשן שום עלות או מחיר על הטעות שלו. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה מבלי לשאת בתוצאות. אך זה לא אומר בהכרח שהוא לא מבין בתחום. הוא יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי.

האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות?

אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר.

האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה?

אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד.

מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים.
מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד דגים. לעומת זאת, כאשר מלמדים מישהו לדוג, הוא זוכה בעצמאות ולא צריך יותר לחזור ולבקש עזרה. יחד עם זאת, עולה גם הרעיון שיכול להיות מישהו שלא רוצה יותר לראות אותך, ולכן אולי לא ייתן לך דגים בכלל (כדי שתסבול מרעב ותיעלם) או דווקא כן ילמד אותך לדוג כדי שלא תצטרך לחזור אליו.

ש: האם זה בהכרח נובע מכוונה טובה, כשמישהו מלמד אותי לדוג?

אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר.

מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו?

יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, הם עשויים לרוץ מהר יותר מכל המתחרים האנושיים, אך אין להם שום יכולת להסביר איך לרוץ מהר.

ש: למה לא לגשת לדג הטוב ביותר כדי שילמד אותי לשחות?

אליעד: כי הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי.

האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי?

ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק?

אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה היא ללמוד בפועל כיצד לדוג דגים, עדיף שהמורה ידע בעצמו לדוג וגם יוכל להסביר זאת שלב אחר שלב. אבל בהחלט ייתכן מצב שבו אדם לא הצליח בעצמו, ובכל זאת הוא יודע לנתח את התהליך ולהסביר אותו מצוין.

ש: ומה לגבי מי שטוען שהוא יודע לעשות אבל בפועל רק מדבר?

אליעד: יש מצבים שיש למישהו ביטחון מלא ביכולת ההסבר שלו, אולם כשבודקים אותו בשטח מתברר שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה.

מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה?

אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד.

ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה?

אליעד: אפשרי. אם התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב.

כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים?

אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, "מה ההישגים שלך בתחום?" לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית שמאפשרת לו להסביר היטב מה קורה על המגרש.

ש: ומה עם הביטחון של הפרשן לדבר על נושא שהוא מעולם לא היה בו בפועל?

אליעד: לפעמים הביטחון שלו נובע מכך שהוא לא נדרש לשאת בתוצאות. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה, והקהל עשוי להקשיב לו גם אם הוא טועה. אבל עצם העובדה שהוא לא שיחק כדורגל בעצמו לא אומר בהכרח שהוא טועה. ייתכן שבכל זאת יש לו הבנה טובה של התחום.

מהו הרעיון המרכזי?

הנקודה העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח.
אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר.

אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו אם זה שמלמד אותך מה היה פה מה הנחת היסוד אני אמרתי אם הוא דואג לך אז הוא ילמד אותך לדוג, אמרתי מחויב? אולי כאילו ואם הוא לא דואג לך, כאילו הרעיון היה שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא רוצה לראות אותך, יש פה שתי אפשרויות יכול להיות שהוא ילמד אותך לדוג דגים כי הוא לא רוצה לראות אותך יותר ויכול להיות שאם הוא לא רוצה לראות אותך יותר הוא דווקא לא ילמד אותך לדוג דגים כדי שתמות.

בכל מקרה בא נתקדם בגדול התיאוריה אומרת שעדיף שילמדו אותך לדוג דגים מאשר שיתנו לך דגים, עכשיו הרעיון הוא שלפעמים בן אדם דג דגים אבל הוא לא יודע לדוג דגים זה גם כן חלק מהעניין, הוא לא יודע להסביר לך לדוג דגים. יש הרבה מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים בתחומם בכלל.

לדוגמה עשו נגיד לדוגמה תחרות ריצה בין כמה אנשים ושמו לידם יתוש היתוש רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד או שמו לידם חתול החתול רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד, עשו תחרות קפיצה לגובה החתול קפץ יותר גבוהה מכולם אבל האם זה אומר שאותו חתול בגלל שהוא קפץ יותר גבוהה מכולם יש לו יכולת להסביר איך לקפוץ לגובה אין קשר. וזה גם כן תופעה שיש פה גם כן בעיה כי הרבה פעמים בן אדם בא ללמוד ממישהו והוא אומר "ממי אני אלמד אני אלך להוא שקופץ הכי גבוהה ואני אשאל אותו איך קופצים, אני אלך להוא שיודע לשחות הכי טוב ואשאל אותו איך שוחים".

אז אולי תלך לדג שילמד אותך איך לשחות אבל הדג לא יודע להסביר איך לשחות אז מי אמר לך שההוא ששוחה הכי מהר יודע להסביר לך הכי טוב איך לשחות.

ש: כן או שלא.

אליעד: אני לא אמרתי אני רק מציין שיש פה בעיה כי אתה גם צריך למצוא מישהו שיודע לדוג וגם מישהו שיודע להסביר לך איך לדוג.

ש: האם מחויב שהוא צריך לדעת לדוג וגם צריך לדעת להסביר אולי הוא יודע רק איך להסביר ולא יודע לדוג זה גם מספיק.

אליעד: בהנחה שהוא רוצה לדוג הוא צריך לדעת לדוג אבל נכון לא חייב להיות שגם יהיה לו דגים.

ש: כן יכול להיות שהוא יודע רק להסביר את זה טוב.

אליעד: אוקי בקיצור מה שרציתי לחדד.

ש: זה שבא ללמוד לדוג ואז הוא יוצא והוא יודע להסביר רק איך לעשות את זה והוא לא יודע לעשות גם את זה יש.

אליעד: אני לא נתקלתי בזה אף פעם.

ש: אני כל הזמן.

אליעד: על זה שחושב שהוא יודע לעשות, אתה נתקלת כן אני רוצה לבחון אותך אם אתה יודע לעשות ואז נבדוק עליך אם אתה יודע לעשות. סתם בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב.

ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת תהליכים והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם התאמה אליך למקרה הספציפי שלך.

ש: או שאתה כתלמיד תלמד מהתהליך.

אליעד: נכון אבל אז אתה לא צריך אותו, בהנחה שאתה צריך אותו.

ש: אולי אפשר להסתכל עליו.

אליעד: אתה צודק מה שאמרת זה נכון אמרת שזה גם תלוי בתלמיד כי התלמיד יכול לעשות התאמות, מה שאמרת זה נכון אבל בהנחה שאתה לא יודע לעשות התאמות אתה בבעיה כי אתה צריך למצוא מישהו שגם יודע להסביר וזה שמישהו יודע יותר, זה שמישהו זכה מקום ראשון בעולם באיזה תחום זה לא אומר שהוא יודע להסביר יותר טוב מהמישהו שהוא נכה על כיסא גלגלים. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים "אבל מה ההישגים שלך בתחום?" בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר "אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה וככה, רגע ומה איתך אתה הצלחת? לא אז אל תיתן עצות" זה אומר שאותו אחד שנותן את העצות לא כל כך מבין כי אם הוא היה מבין הוא היה מבין שאין קשר בין הדברים תתייחס עניינית למה שאמרו לך מה זה משנה מה השגת.

ש: זה קורה לי עם פרשני כדורגל זה קרה לי.

אליעד: שמה?

ש: שיש פרשני כדורגל שלא היו שחקנים או לא היו מאמנים וכאילו תמיד אני שואל את עצמי מאיפה יש להם את הביטחון בכלל להסביר דבר כזה, בעצם אמרתי רגע אני אשים לב.

אליעד: לא עכשיו אתה עשית פה עוד הנחת יסוד מאיפה יש להם את הביטחון יש להם את הביטחון כי אין עלויות הם יכולים מה שהם רוצים כי אלה ששומעים אותם מטומטמים ולא מבינים שהם לא מבינים כלום.

ש: אבל אז אמרתי רגע.

אליעד: כן איך להוכיח שהם טועים זאת גם אופציה.

ש: לא יש דרך להקשיב לראות אולי הוא מדבר לעניין.

אליעד: לא מה שאמרת זה, נכון אתה אמרת שלמרות שהוא לא מאמן עדיין יכול להיות שהוא מדבר לעניין זה נכון רק עניתי על מאיפה יש להם את הביטחון, מי אמר שיש להם ביטחון אוקי.
הנחות יסוד להסביר ידע איך לבחור מטפל להצליח מה אתה מבין סיבות דגים הוכחה לקבל עצות הצלחה אישית איך לבחור איך לבחור יועץ איך לבחור מאמן איך לבחור מטפל איך להתאמן איך ללמד איך ללמוד איך לקבל עצות אימון אימון אישי אימון לחיים אימון עסקי אימון עסקים אימונים בחירה במי לבחור יועץ יועץ עסקי יועצים ייעוץ אישי יעוץ יעוץ אישי כמה להתאמן לבחור לבחור יועץ לבחור מאמן לבחור מטפל להתאמן לייעץ ללמד ללמוד ללמוד אימון למה להתאמן למידה לקבל לקבל עצות מאמן מאמן אישי מאמן עסקי מאמנים מטפלים מי יודע ללמד מי יכול לייעץ ממי ללמוד ממי לקבל עצות עסק עסקים עצות
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל בזמן הקורונה? בתקופת הקורונה, רבים מתמודדים עם אתגר האימון בבית עקב סגירת חדרי הכושר. אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתאמן בבית בצורה יעילה, גם כשאין הרבה משקלים זמינים, תוך שימוש באסטרטגיות שונות כדי להפוך משקל קל לקשה. מדוע המשקל לא באמת חשוב לגוף במהלך האימון? אליעד מסביר שהגוף לא יודע איפה מתאמנים, לא מזהה אם מדובר בחדר כושר או בבית, ולא מודע לכמות המשקולות ... יודע זה כמה הוא מתאמץ בפועל. המפתח הוא יצירת עומס וגירוי על השרירים. איך הופכים משקל קל לכבד יותר באימונים בבית? להלן טיפים מפורטים להפיכת משקלים קלים לקשים יותר באימון: הרחקת המשקל מהגוף: ככל שהמשקל רחוק יותר מהגוף, העומס על השריר גדול יותר. החזקת המשקולות במרחק מהגוף מגבירה משמעותית את ... משמעותית את מספר הסטים והחזרות, למשל 50 חזרות או 10 סטים, כדי לגרום לעייפות השריר ולהעמיס עליו באופן משמעותי. אימון עד לכשל: להתאמן עד לנקודה שבה אי אפשר לבצע אפילו חזרה אחת נוספת. ככל שמתאמנים יותר לעומק, השריר חווה עומס כבד יותר, אפילו בלי משקלים כבדים. אפשר לבצע גם אימון לכשל חוזר (כמה סטים רצופים של אימון עד לכשל) להגברת הקושי. אימון בטווח תנועה הקשה לשריר עצמו: לכל שריר יש טווח תנועה בו הוא הכי מתוח או הכי מכווץ, בנקודות אלה השריר נמצא בעומס מקסימלי. אימון בטווחים אלה מעלה את דרגת הקושי גם במשקלים נמוכים. האם אפשרי לבצע כל תרגיל בחדר הכושר גם בבית? אליעד ... שמתבצע בחדר כושר ניתן לבצע גם בבית. ההבדל היחיד הוא השינוי במנחי הגוף ובמיקומי המשקל. מי שמבין את עקרונות האימון מסוגל להפוך כל חדר פשוט לחדר כושר מלא. הרעיון הוא להבין לעומק את מבנה השרירים, כיצד הם פועלים ואיך ניתן לשנות את התרגילים בהתאם לתנאים הזמינים. איך נכון להתאמן בבית עם מינימום ציוד? למי שמתאמן בבית עם מינימום ציוד, אליעד ממליץ: לנצל משקל גוף לתרגילים כמו סקוואט ושכיבות ... תרגילים מורכבים שמערבים כמה שרירים, כך ניתן ליצור עומס אפקטיבי על שריר ספציפי. להרבות בחזרות ובסטים ולהגיע לכשל מוחלט באימון כדי לפצות על חוסר משקל גבוה. היתרונות של תרגול בבית לעומת חדר כושר בתקופת הקורונה אליעד מציין שהיתרון המרכזי באימון בבית הוא הזמינות והגמישות. אין צורך במשקלים גבוהים או במגוון מכשירים. אימון ביתי המתוכנן בקפידה, עם דגש על העקרונות שהוסברו, יכול להעניק תוצאות זהות או אפילו טובות יותר מאימון סטנדרטי בחדר כושר. כיצד למקסם את תוצאות האימון הביתי באמצעות הבנת עקרונות האימון? על מנת למקסם את התוצאות, חשוב להבין לעומק את העקרונות הבאים: איפה מתחילים ואיפה נגמרים השרירים השונים בגוף. כיצד לשמור על מתח רציף בשרירים במהלך האימון. היכרות עם זוויות היישום האופטימליות לכל שריר ותרגיל. להבין כיצד ליצור עומס מתאים גם ללא ציוד מתקדם. הבנה עמוקה של עקרונות אלו תוביל לאימון אפקטיבי ומספק בבית, גם עם ציוד מינימלי. איך להפוך משקל קל לקשה? איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך לשמור על מתח בשריר? מה זה תרגילים חד - מפרקיים? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? מה היתרון של אימון עד לכשל? איך להתאמן במשקלי עבודה נמוכים? איך להתאמן בלי הרבה משקל? איך להתאמן בלי משקלי עבודה? אימוני כושר למתקדמים, מרחק המשקל מהגוף, איך להפוך משקל קל לקשה? בחירת משקלי עבודה, אסטרטגיות באימוני כושר, איך להתאמן בבית? איך לבנות חדר כושר בבית? תרגילים חד מפרקיים, תרגילים רב מפרקיים, איך לבודד את השריר? איך ליצור גירוי ... על מתח בשריר סביב זווית היישום, לשמור על מתח בשריר סביב זווית הישום, כמה סטים לעשות? כמה חזרות לעשות? להתאמן עד לכשל, אימון לכשל, שמירת מתח בשריר, זווית אופטימאלית של השריר, להרחיק את המשקל מהגוף, אימוני משקל גוף, איך להתאמן בלי ציוד כושר? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך להתאמן בלי מכשירי כושר? איך להתאמן בלי משקולות? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? לא לעבוד תרגילים רב מפרקיים, לא לערב שרירים בתרגיל, עומס על השרירים
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה?
איך להתאמן נכון? איך לעשות את התרגיל נכון? איך להתאמן בצורה נכונה? הערות בחדר כושר, טעויות של מאמני כושר, ציטינג באימון כושר, איך לא להיפצע באימון כושר? איך לדעת שאני עושה נכון את התרגיל? איך מתאמנים בצורה נכונה? איך לדעת אם אני עושה את התרגיל ... בתנועה עצמה. לכן, התנועה כשלעצמה איננה מסוכנת, והבעיה עשויה להיות רק במשקל המורם או באופן הביצוע שלו. האם ציטינג באימון הוא טעות או טכניקה? אליעד כהן מסביר כי אם מתאמן מבצע תנועה לא מדויקת (למשל, תנופה מהרגליים במהלך הרמת משקולות ... כדי להשיג את מטרת התרגיל? מהו המשקל המתאים ביותר למטרת התרגיל? כמה חזרות מומלץ לבצע כדי להשיג את מטרות האימון? מתאמן שאינו בטוח האם הוא עושה נכון או לא נכון, כנראה אינו מבין את המטרות לעומקן. יש מגוון עצום ... חזרות. המתאמן חייב להבין בעצמו מה הוא עושה ומדוע, ולא לסמוך על ההנחות של אחרים בלבד. איך למנוע פציעות באימון בחדר כושר? לגבי מניעת פציעות, אליעד כהן מציין כי תרגילים, כשהם מבוצעים נכון מבחינה פיזיולוגית, לא אמורים לגרום לפציעה. ... למטרה הספציפית של התרגיל ולמטרה האישית של המתאמן. לסיכום: איך מתאמנים נכון בחדר כושר? בשורה התחתונה, הדרך הטובה ביותר להתאמן נכון היא שהמתאמן יידע במדויק מה מטרת התרגיל שהוא מבצע, באיזה אופן התרגיל אמור לעבוד, איזה שרירים מופעלים, ובאיזה ... ולהסביר בדיוק מדוע הוא מבצע את התרגיל בדרך שהוא מבצע. איך למנוע פציעות בחדר כושר? האם מותר לבצע ציטינג באימון כושר? האם ברכיים צריכות לעבור את קצות האצבעות בסקוואט? איך לבצע נכון תרגילים בחדר כושר? איך להחליט איזה משקל מתאים לאימון? ברכיים עוברות את קצות האצבעות בסקוואט, סוגים של סקוואט, הדרכת מתאמנים בחדר כושר, איך להתחיל להתאמן? איך להתאמן עם שכל? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לא לעשות טעויות באימון?
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף ... של הבנת מנגנון השרירים והגוף? אליעד מציין מספר יתרונות מרכזיים להבנה מדויקת של האופן שבו הגוף עובד, בעיקר במסגרת אימוני כושר ופיתוח גוף: שיפור יעילות: כשאדם מבין אילו שרירים פועלים בכל פעולה, למשל כשמרימים חפץ מהרצפה או מתיישבים וקמים מכיסא, הוא יכול לבצע את הפעולות האלה באופן הרבה יותר יעיל ובריא, וכך להימנע מפציעות או מאמצים מיותרים. הפיכת האימון לחוויה מעניינת: במקום לבצע תרגילים באופן רובוטי וחסר מחשבה, הבנת המנגנון מאחורי כל תרגיל הופכת את הפעולה למעניינת יותר, למאתגרת יותר מבחינה שכלית, ומאפשרת לפתח את המחשבה. השגת מטרות אימון בצורה טובה יותר: כאשר המתאמן מבין את השרירים, איפה הם נמצאים, כיצד הם מתפקדים, וכיצד מותחים ומכווצים אותם, הוא ... יותר - לחזק את השריר, לפתח את הגוף בצורה הרצויה או להוריד משקל בצורה נכונה ובריאה יותר. איך הופכים אימון גופני לפיתוח שכלי ולא רק פיזי? אליעד מתאר את תהליך האימון הגופני כהזדמנות לפתח את השכל, בדומה למשחקי חשיבה כמו שחמט או לימודי מתמטיקה. במקום להתייחס לאימון כפעולה אוטומטית שחוזרת על עצמה בצורה מכנית, אפשר להתייחס אליו כאל חידת היגיון: המתאמן יכול לשאול את עצמו שאלות תוך כדי האימון, כמו האם הוא מבצע את התרגיל בצורה הטובה ביותר, האם הוא מחזיק את המשקל בצורה נכונה, והאם הוא מפעיל ... מסוים מתאים יותר מאחר למטרה ספציפית, וכדומה. כל השאלות האלה מפתחות את המחשבה ומעודדות את המתאמן להשתמש בשכלו בזמן האימון ולא רק בגופו. מהן הבעיות עם אימון רובוטי וחסר חשיבה? אליעד מצביע על כך שרוב האנשים מתאמנים בצורה מאוד טכנית וחזרתית, ללא מחשבה אמיתית מאחורי הפעולה. ... עסוקים רק בפיתוח הגוף ומזניחים את השכל. עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא חייב להיות כך. אפשר לנצל את האימון עצמו כדי לפתח את החשיבה ולהפוך לאדם חכם יותר, על ידי התבוננות מודעת וחקירת כל תרגיל ופעולה במהלך האימון. באמצעות חשיבה כזו, האימון הופך לאמצעי לשיפור השכל ולא רק הגוף. כיצד פיתוח שכלי באימון תורם לחיים בכלל? אליעד טוען שככל שאדם מפתח את שכלו באימון הכושר, הוא בעצם מפתח מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, שתורמות לו בכל תחומי החיים. שכל מפותח מאפשר לאדם להיות מצליח יותר, ... אליעד מעודד את המתאמנים לא לפחד לחקור, ללמוד ולהבין את תהליכי הגוף והמנגנונים הפיזיים, כי כך הם ייהנו יותר מהאימון וישפרו לא רק את גופם אלא גם את שכלם ואת איכות חייהם בכלל. איך להתאמן בצורה חכמה? מה ההיגיון של תרגילי כושר? איך פיתוח הגוף משפיע על השכל? מהם היתרונות של הבנת מנגנון השרירים? איך להפוך אימון כושר לחוויה מעניינת? למה לא להתאמן בצורה רובוטית? איך לפתח את החשיבה באימון גופני? 1.מטרת התוכן בנושא הזה 1) לגרום לך להשתמש בשכל שלך, גם תוך כדי שאתה משתמש בגוף שלך, בין אם זה במהלך אימון גופני ובין אם זה בחיי היום יום, בביצוע פעולות יום יומיות, באמצעות התבוננות בתהליכים הפיזיים של הגוף 2) להפוך את אימוני הכושר שלך לסוג של חידת היגיון, שצריך להפעיל בה את השכל ואת המחשבה ולא רק את הגוף 3) להפוך את אימוני הכושר ליותר מעניינים, בגלל האתגר המחשבתי שיש בהם תוך כדי אימון, בכך ששמים לב לכל פרט ופרט לפרטי פרטים 4) ללמוד לא לעשות דברים מתוך הרגל, אלא להתבונן בהם ולהבין ... לך לפתח את השכל שלך, מה שיעזור לך בחיים באופן כללי בכל תחום ותחום? באמצעות פיתוח השכל שלך בתהליך אימוני הכושר שלך, באמצעות התבוננות והפעלת השכל גם תוך כדי אימון גופני 6) לגרום לך להפעיל את החשיבה שלך, כדי לעשות כל דבר בצורה האידיאלית ביותר, לגרום לך שיהיה לך ... כל הזמן לעשות את הדברים בצורה החכמה ביותר, הנכונה ביותר, היעילה ביותר וכולי. 7) להפוך את כל התהליך של האימון הגופני, מתהליך אקראי, חסר היגיון, רובוטי, תהליך ללא מחשבה, לתהליך של יצירתיות, חשיבה, פיתוח החשיבה, הפעלת השכל וכולי. 8) והדרך לכך היא, באמצעות התבוננות על החוקיות ועל התהליכים השונים שמתרחשים במהלך האימון / פעולות פיזיות של הגוף במהלך היום יום. להסתכל על השכל שיש בכל דבר
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר?
כמה פעמים להתאמן בשבוע? כל כמה זמן צריך להתאמן, כל כמה ימים צריך להתאמן, אימון יתר, למה חשוב לנוח מאימונים? האם להתאמן כל יום? בניית תוכנית אימונים, איך להתאמן נכון? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? שאלה נפוצה בעולם הכושר היא כמה פעמים בשבוע צריך להתאמן, והאם עדיף להתאמן כל יום או לקחת מנוחות ארוכות בין אימונים. אליעד כהן מדגיש שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. אנשים חושבים בטעות שיש חשיבות מיוחדת למספר האימונים בשבוע, אבל האמת היא שהמספר כשלעצמו אינו חשוב. במקום זאת, החשוב הוא רמת הגירוי והעומס שיש לשרירים שלכם. הגירוי לשריר הוא הדבר המרכזי שקובע אם האימונים שלכם יעילים או לא. מהו הגירוי בשרירים ולמה הוא כל כך חשוב? אליעד כהן מסביר שהמטרה של האימון היא לגרום לגירוי בשרירים. כאשר השריר מקבל גירוי מספיק, הוא זקוק לזמן מנוחה ולאנרגיה (מזון ומנוחה) כדי לגדול ולהתחזק. כל ... עשוי להחליט שאין צורך במסת שריר עודפת ויתחיל לפרק שרירים, גם אם אתם אוכלים בדיוק לפי הצורך. האם ניתן להתאמן פעם בשבוע בלבד או כל יום? בהחלט ניתן להתאמן פעם בשבוע או אפילו פעם בשנה, אם האימון נותן מספיק גירוי. לדוגמה, אם תעשו אימון עם אלף חזרות ליד ... לתאריכים או ימים בשבוע אלא רק לגירוי שיש בו. מה הסכנה באימון יתר ומה זה אומר? אליעד מסביר שהרעיון להתאמן כל יום באופן אינטנסיבי כדי לשמור על גירוי מתמיד בשרירים עלול להוביל למצב של אימון יתר. אימון יתר הוא ... קיצוניים אף לאשפוז בבית החולים. לכן, חשוב להימנע מאימון יתר ולדעת להקשיב לגוף ולמנוחה שהוא דורש. איך לדעת מתי להתאמן ומתי לנוח? אליעד ממליץ להקשיב לגוף ולפתח מודעות לתחושות הפיזיות. במקום לעבוד לפי לוח זמנים קשיח של ימים ושעות, ... נוסף ואילו שרירים זקוקים למנוחה. למשל, יכול להיות שהכתפיים שלכם זקוקות לעומס נוסף, בזמן שהרגליים שלכם עדיין לא התאוששו מהאימון הקודם. המפתח הוא להכיר את התחושות בשרירים, לזהות מתי יש עומס ומתי השריר מרגיש רענן. מי שלא מצליח להבחין בתחושות האלה עלול להתאמן כאשר הגוף שלו עדיין זקוק למנוחה, או להיפך, להפסיד הזדמנויות להעמיס עומס נחוץ על שרירים שהתאוששו. כיצד לפתח את ... למשל. רק אחרי שתדעו להבחין בצורה מדויקת מה בדיוק כואב או עייף בגוף, תוכלו להחליט נכונה אם לנוח או להתאמן. האם יש חשיבות להתאמן בדיוק בשעה קבועה כל יום? אליעד כהן מתייחס לכך שלוחות זמנים נוקשים הם מיותרים. התעקשות להתאמן בשעה מסוימת וביום מסוים ללא קשר למצב הגוף היא חסרת היגיון. לפעמים, הגוף שלכם פשוט צריך לנוח או לישון ... אומר לדלג על אימון שתכננתם מראש. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מתאמנים כשהם עייפים מדי, וזה לא בריא בכלל. במקום להתאמן כשאתם עייפים, עדיף שתישנו יותר ותחזרו להתאמן כשהגוף שלכם מוכן. לסיכום, מה הכי חשוב לדעת לפני אימון? המסר החשוב ביותר של אליעד הוא שלא משנה כמה פעמים בשבוע מתאמנים. מה שחשוב באמת הוא כמות הגירוי שאתם מעניקים לשרירים והיכולת שלכם להרגיש את המצב הפיזי שלכם בצורה נכונה ומדויקת. אימונים נכונים הם שילוב של עומס ומנוחה מדויקת לפי תחושות הגוף שלכם, ולא לפי תוכנית קשיחה או מספר ימי אימון קבוע מראש. האזנה לגוף ותגובה נכונה לתחושות הן המפתח להצלחה באימונים. כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? איך לזהות אימון יתר? למה חשוב לנוח בין אימונים? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אימון יומי הוא אפקטיבי? איך לפתח מודעות לשרירים? איך לדעת אם השריר התאושש מהאימון? כמה פעמים להתאמן בשבוע? כמה פעמים צריך להתאמן בשבוע? כמה פעמים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה פעמים כדאי להתאמן בשבוע? כמה פעמים מותר להתאמן בשבוע? כמה פעמים אפשר להתאמן בשבוע? כמה פעמים עדיף להתאמן בשבוע? כמה ימים מומלץ להתאמן בשבוע? כמה להתאמן בשבוע? להתאמן יום אחרי יום, להתאמן כל יום זה טוב, האם ... מותר להתאמן יום אחרי יום? האם כדאי להתאמן יום אחרי יום? אימון יום יומי, להתאמן כל יום, מנוחה בין אימונים, אימון כוח כל יום, מתאמן כל יום במכון כושר, כל כמה ימים להתאמן? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אפשר להתאמן כל יום?
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים
איך להתחיל להתאמן מאפס? איזה תרגילים לעשות בחדר כושר? איך להתאמן נכון? תרגילי כושר למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתחילים להתאמן? תרגילים לחדר כושר, תרגילים לבית, תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים איך להתחיל להתאמן מאפס בצורה נכונה ומלאה? כשאדם רוצה להתחיל להתאמן מאפס, הוא בעצם שואל את עצמו איך לחזק את הגוף בצורה הטובה ביותר באמצעות תרגילי התנגדות או תרגילי כוח. הרעיון המרכזי של אימון כושר הוא ליצור עומס על השרירים, ולאחר מכן, בעזרת תזונה נכונה, הגוף משתמש באנרגיה מהמזון כדי לבנות ולחזק את ... באתר שלו כדי ללמוד לעומק על כל שריר ושריר, דרכי עבודה מדויקות, תנועות טבעיות של הגוף, ועוד. איך להתחיל להתאמן מאפס? תרגילים מומלצים למתחילים תוכנית אימונים בסיסית אימון כוח למתחילים איך להתאמן נכון? תרגילים לחדר כושר ולבית מהם התרגילים הכי טובים לכל שריר? תרגילים מומלצים, אימון FBW, אימון לכל הגוף, תרגילים לכל הגוף, איזה תרגילים הכי טובים? מה התרגיל הכי טוב? תרגיל אחד לכל שריר, אימון כל שרירי הגוף, בחירת תרגילים לאימון, איזה תרגילים לבחור? איזה תרגיל לעשות? איך להתאמן למתחילים, תרגילים למתחילים, אימון כושר למתחילים, איך מתאמנים למתחילים? כושר למתחילים, אימון למתחילים, מתאמן בפעם הראשונה, איך להתחיל להתאמן בפעם הראשונה? מדריך למתחיל להתאמן, פעם הראשונה מתחיל להתאמן, פעם הראשונה בחדר כושר
פיתוח גוף - איך להתאמן כשאתה עייף ואין לך כוח להתאמן? עייפות באימון / אימון בעייפות
פיתוח גוף - איך להתאמן כשאתה עייף ואין לך כוח להתאמן? עייפות באימון / אימון בעייפות אז ראשית באפשרותך ללכת לעשות אימון מנוחה / אימון שינה, דהיינו, לא להתאמן פיזית, אלא לנוח. זה לא פחות חשוב. אבל אם בכל זאת בא לך להתאמן. אז איך להתאמן כשאתה עייף? 1 - נסה לאמן שרירים קטנים במקום שרירים גדולים. לדוגמה: שרירי ידיים, שרירי כתפיים, שרירי תאומים, ולא ... תרגילים מבודדים ולא תרגילים מורכבים. דהיינו, תרגילים שמאמצים כל שריר בנפרד ולא כמה שרירים בבת אחת. 3 - נסה להתאמן בצורה אסימטרית. דהיינו, כל יד בנפרד, כל רגל בנפרד, כל צד בנפרד. ככה יש פחות עומס על הגוף בבת ...
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
... שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה בהכל כלום ואיך לחיות לפיה? איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ... ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול ... בכל דבר, להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים, ולהבין שאפילו מושגים שנראים אובייקטיביים, כמו אחוזים, הם פירוש תלוי הקשר. אימון זה מפתח את השכל בצורה יסודית ועמוקה. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? אליעד מציע אימון מעשי יום - יומי הכולל פתרון חידות היגיון, עיסוק בשחמט, פאזלים, וניתוח קבוע של משפטים ורעיונות. כל אלה מפתחים ... האמיתי לחופש, לא חופש מדומה שמתבסס על בריחה מהעולם, אלא חופש שמתחיל מהבנה שכלית ומוביל לפעולה מתוך בחירה אמיתית. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל ביום - יום? אליעד ממליץ לעסוק ביום - יום בתרגילים שדורשים חשיבה: פאזלים, ניתוח טלוויזיה, ...
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר איך לבחור תרגילים נכונים לאימון? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מחליט להתאמן, אחת השאלות הראשונות שעליו לשאול היא איזה תרגילים לבחור. למשל, אם רוצים לאמן את שריר היד הקדמית, יש עשרות ... המלצות ספציפיות באתר, יש להשתמש גם בשיקול הדעת ולחקור באופן אישי את מבנה הגוף והאנטומיה. כמה משקל צריך להרים באימון? לדברי אליעד כהן, השאלה כמה משקל להרים אינה השאלה החשובה באמת. הסיבה לכך היא שהגוף אינו מודע למספר המדויק ... במשקל חופשי, או מה כתוב על המשקולת. מה שחשוב הוא העומס על השריר ועל הגוף, התחושות שהשריר חווה במהלך האימון. איך לקבוע כמה חזרות וכמה סטים לבצע באימון? אליעד מסביר את ההבדל בין חזרות לסטים: חזרה אחת פירושה הרמת משקל פעם אחת, וסט הוא סדרה של כמה חזרות. כאשר אדם מתכנן אימון, הוא צריך לחשוב במונחים של איזו תחושה הוא רוצה לייצר בשריר. ההמלצה הבסיסית למתחילים היא להשתמש במשקל שניתן להרים בכ ... 4 סטים. הסיבה לבחירה ב - 20 חזרות היא הפחתת הסיכון לפציעות. איך להרגיש ולזהות את השריר הנכון במהלך האימון? אליעד מדגיש מאוד את החשיבות של זיהוי תחושת השריר בעת האימון. לדבריו, מתאמנים רבים אינם מבדילים בין כאב בשריר, במפרק או בגידים. הוא ממליץ למתחילים לקחת משקל קל מאוד ולעשות הרבה חזרות באיטיות, עד להרגשה של שריפה בשריר. המטרה היא לא להגיע למצב של אימון אירובי, אלא להכיר את תחושת השריר באופן ברור וחד - משמעי. הוא מציין שחשוב להכיר היטב את טווחי התנועה של כל שריר, כדי לדעת כיצד למתוח ולקווץ אותו נכון, בלי לגרום נזק. מה המשמעות של אימון עד כשל ואיך עושים זאת נכון? אליעד כהן מתאר את המושג אימון עד כשל, שבו מתאמן ממשיך לבצע חזרות עד שהשריר לא יכול יותר. עם זאת, הוא מזהיר מפני בלבול בין כשל של השריר לבין כאב במפרקים או בגידים, שעלולים להעיד על פציעה ולא על אימון אפקטיבי. יש להיזהר ולא להגיע לנקודת פציעה, לכן חשוב להכיר היטב את הגוף ולהבין מתי השריר מתעייף באמת, ומתי זו תחושה אחרת. מהי החשיבות של טווחי תנועה באימון? אליעד מציין כי בחירת טווח התנועה בתרגיל חשובה, אך הגוף לא יודע מהו הטווח המדויק שעשית. מה שהגוף יודע ... בטווח התנועה שבחרת. מתאמנים צריכים להתמקד בתחושה, ולהתאים את טווח התנועה לפי האפקט שהם רוצים להשיג בשריר. איך להתחיל להתאמן נכון בפעם הראשונה? אליעד ממליץ למתחילים לא לרוץ מיד להרמת משקלים כבדים, אלא קודם כל להכיר היטב את הגוף. ... אם ביצעת חמש או עשרים חזרות, אלא התחושה הפיזית שהשריר חווה היא החשובה ביותר. מה הגישה הנכונה לבניית תוכנית אימונים? לסיכום, אליעד ממליץ להתמקד אך ורק בתחושה של השריר. הגוף לא יודע מה כתוב על המשקל או כמה זמן ... סטים. כל מושגי הזמן, המשקל והחזרות הם המצאות אנושיות. על המתאמנים להתמקד ביצירת התחושה הרצויה בגוף, ולרדוף אחריה במהלך האימון, תוך כדי שמירה על בטיחות והיכרות עמוקה עם הגוף. כמה חזרות לעשות באימון? איך לבחור משקל נכון באימון? מה זה אימון עד כשל? איך לזהות את תחושת השריר? איך בונים תוכנית אימון למתחילים? מהי הדרך הנכונה להרגיש את השריר? כמה משקל להרים בחדר כושר? כמה משקל להרים באימון כושר? אימון משקולות, כמה סטים לעשות באימון בחדר כושר? כמה חזרות לעשות באימון בחדר כושר? כמות סטים באימון, כמות סטים וחזרות, כמות חזרות בסט, מספר הסטים, מספר החזרות, כמה חזרות צריך לעשות בכל סט? כמה סטים צריך לעשות בכל אימון? איזה תרגיל הכי טוב? מהו התרגיל הכי טוב? איך לבחור משקלי עבודה? בחירת משקלי עבודה, איך בוחרים משקלי עבודה? איך לבחור תרגיל להתאמן? איך בוחרים תרגיל לאימון כושר? איך להכיר את הגוף? איך להרגיש את השריר? אימון כושר למתחילים, אימון למתחילים, איך מתאמנים למתחילים? איך להתחיל להתאמן מאפס? איך מתחילים להתאמן? בניית תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים למתחילים, בחירת תרגילים לאימון, איזה תרגילים לבחור? איזה תרגיל לעשות? כושר למתחילים, איך לא להיפצע באימון? חדר כושר בפעם הראשונה, איך להתאמן בחוכמה? איך להכיר את השרירים של הגוף? איך לזהות את התחושות של השריר? איך לתת גירוי לשריר? איך לפתח ...
משך זמן האימון - כמה זמן מומלץ להתאמן? כמה זמן אמור להימשך אימון? איך להתאמן יותר זמן? [אימון יתר / הארכת משך זמן האימון]
משך זמן האימון - כמה זמן מומלץ להתאמן? כמה זמן אמור להימשך אימון? איך להתאמן יותר זמן? [אימון יתר / הארכת משך זמן האימון] אז בעיקרון, מה בטוח נכון? בטוח שאתה רוצה להתאמן. ושאם תתאמץ יותר, זה יותר טוב (עע להגיע לכשל באימון). ואעפכ במקביל אתה גם לא רוצה להיפצע מאימון יתר ולא רוצה להתאמן אימון לא אפקטיבי. מה שבעצם אומר, שתלמד להקשיב לגוף שלך. זה הכל. וזה כמובן תלוי בסוג האימון / תדירות האימון / עצימות האימון / זמני המנוחה בין הסטים / משקלי עבודה / שרירים שעבדו וכולי. את הכל צריך לקחת בחשבון ולהקשיב לגוף ... שכבר אין טעם לנסות להמשיך לאמץ אותו. אם לדוגמה אתה מרגיש עייפות כללית, יתכן שתגדיל את הסיכוי שלך להיפצע באימון. ובנוסף, יש שלב שאתה עלול להיפצע באימון ולהגיע לאימון יתר. וזה קורה כאשר האנרגיה נגמרת ואתה ממשיך להתאמן. מתי בדיוק? מתישהו אתה אמור לדעת לזהות גם את זה. לפי הפרמטרים השונים, כשאתה מרגיש שאתה עובד על אוטומט, בלי כוח וכולי. אזכיר, שזה ששריר מסוים התעייף לך, זה לא אומר שאתה צריך להפסיק את האימון כמובן. כי בגוף יש עוד שרירים שלא התעייפו. ושאולי כן אפשרי להמשיך להתאמן.
כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? באיזה משקלי עבודה להתאמן? איך להתאמן נכון? מהי צורת האימון הטובה ביותר? איך לחשוב דרך השריר ולא לחשוב דרך התרגיל?
כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? באיזה משקלי עבודה להתאמן? איך להתאמן נכון? מהי צורת האימון הטובה ביותר? איך לחשוב דרך השריר ולא לחשוב דרך התרגיל? אחת השאלות הבסיסיות ביותר ששואל את עצמו המתאמן המתחיל שמתחיל להתאמן, היא כמה חזרות לעשות באימון? כמה סטים של החזרות האלו לעשות? ובאיזה משקלי עבודה להשתמש? והאם לעשות סטים עם משקל עבודה קבוע או אולי ... סטים + משקלי עבודה, יכולה לייצר לך תחושה שונה בשריר של מאמץ שונה. וזה בעצם אומר, שכאשר אתה בא להתאמן, במקום לחשוב דרך חזרות / סטים / משקל, עליך לחשוב דרך תחושות של הגוף ושל השרירים שלך. עליך לשאול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להתאמן?, מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתאמן?, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי קשב וריכוז בנושאי איך להתאמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 03:37:10 - wesi1