אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאמן עסקי ✔ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. אליעד מציין שלעתים אדם שרוצה לשלוט בך יעדיף לתת לך דגים, ככה תישאר תלוי בו ותחזור בכל יום מחדש לקבל ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו.

האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו?

אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש והחתול ירוצו הרבה יותר מהר. אולם, זה עדיין לא הופך את החתול למומחה בהסברת טכניקות ריצה. אותו הדבר בנוגע לשחייה - הדג הוא השחיין המושלם, אך הוא לא יכול להסביר לאף אחד איך שוחים נכון. ההקבלה הזו ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי שמצליח מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה.

אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים.

האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה?

אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו.

לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם יודעים לבצע ומדברים בביטחון רב, אך במציאות כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם.

מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה?

אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו "מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את זה?". אך אליעד מסביר שביטחון זה יכול לנבוע פשוט מכך שאין לפרשן שום עלות או מחיר על הטעות שלו. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה מבלי לשאת בתוצאות. אך זה לא אומר בהכרח שהוא לא מבין בתחום. הוא יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי.

האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות?

אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר.

האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה?

אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד.

מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים.
מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים?

ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד דגים. לעומת זאת, כאשר מלמדים מישהו לדוג, הוא זוכה בעצמאות ולא צריך יותר לחזור ולבקש עזרה. יחד עם זאת, עולה גם הרעיון שיכול להיות מישהו שלא רוצה יותר לראות אותך, ולכן אולי לא ייתן לך דגים בכלל (כדי שתסבול מרעב ותיעלם) או דווקא כן ילמד אותך לדוג כדי שלא תצטרך לחזור אליו.

ש: האם זה בהכרח נובע מכוונה טובה, כשמישהו מלמד אותי לדוג?

אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר.

מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו?

יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ומציבים בה חתול או יתוש, הם עשויים לרוץ מהר יותר מכל המתחרים האנושיים, אך אין להם שום יכולת להסביר איך לרוץ מהר.

ש: למה לא לגשת לדג הטוב ביותר כדי שילמד אותי לשחות?

אליעד: כי הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי.

האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי?

ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק?

אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה היא ללמוד בפועל כיצד לדוג דגים, עדיף שהמורה ידע בעצמו לדוג וגם יוכל להסביר זאת שלב אחר שלב. אבל בהחלט ייתכן מצב שבו אדם לא הצליח בעצמו, ובכל זאת הוא יודע לנתח את התהליך ולהסביר אותו מצוין.

ש: ומה לגבי מי שטוען שהוא יודע לעשות אבל בפועל רק מדבר?

אליעד: יש מצבים שיש למישהו ביטחון מלא ביכולת ההסבר שלו, אולם כשבודקים אותו בשטח מתברר שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה.

מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה?

אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד.

ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה?

אליעד: אפשרי. אם התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב.

כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים?

אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, "מה ההישגים שלך בתחום?" לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית שמאפשרת לו להסביר היטב מה קורה על המגרש.

ש: ומה עם הביטחון של הפרשן לדבר על נושא שהוא מעולם לא היה בו בפועל?

אליעד: לפעמים הביטחון שלו נובע מכך שהוא לא נדרש לשאת בתוצאות. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה, והקהל עשוי להקשיב לו גם אם הוא טועה. אבל עצם העובדה שהוא לא שיחק כדורגל בעצמו לא אומר בהכרח שהוא טועה. ייתכן שבכל זאת יש לו הבנה טובה של התחום.

מהו הרעיון המרכזי?

הנקודה העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח.
אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר.

אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו אם זה שמלמד אותך מה היה פה מה הנחת היסוד אני אמרתי אם הוא דואג לך אז הוא ילמד אותך לדוג, אמרתי מחויב? אולי כאילו ואם הוא לא דואג לך, כאילו הרעיון היה שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא רוצה לראות אותך, יש פה שתי אפשרויות יכול להיות שהוא ילמד אותך לדוג דגים כי הוא לא רוצה לראות אותך יותר ויכול להיות שאם הוא לא רוצה לראות אותך יותר הוא דווקא לא ילמד אותך לדוג דגים כדי שתמות.

בכל מקרה בא נתקדם בגדול התיאוריה אומרת שעדיף שילמדו אותך לדוג דגים מאשר שיתנו לך דגים, עכשיו הרעיון הוא שלפעמים בן אדם דג דגים אבל הוא לא יודע לדוג דגים זה גם כן חלק מהעניין, הוא לא יודע להסביר לך לדוג דגים. יש הרבה מאוד אנשים שמומחים בתחומם ברמת ההישג שלהם באותו תחום אבל בלהסביר את אותו תחום הם לא מומחים בתחומם בכלל.

לדוגמא עשו נגיד לדוגמא תחרות ריצה בין כמה אנשים ושמו לידם יתוש היתוש רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד או שמו לידם חתול החתול רץ הרבה יותר מהר מכל האנשים ביחד, עשו תחרות קפיצה לגובה החתול קפץ יותר גבוהה מכולם אבל האם זה אומר שאותו חתול בגלל שהוא קפץ יותר גבוהה מכולם יש לו יכולת להסביר איך לקפוץ לגובה אין קשר. וזה גם כן תופעה שיש פה גם כן בעיה כי הרבה פעמים בן אדם בא ללמוד ממישהו והוא אומר "ממי אני אלמד אני אלך להוא שקופץ הכי גבוהה ואני אשאל אותו איך קופצים, אני אלך להוא שיודע לשחות הכי טוב ואשאל אותו איך שוחים".

אז אולי תלך לדג שילמד אותך איך לשחות אבל הדג לא יודע להסביר איך לשחות אז מי אמר לך שההוא ששוחה הכי מהר יודע להסביר לך הכי טוב איך לשחות.

ש: כן או שלא.

אליעד: אני לא אמרתי אני רק מציין שיש פה בעיה כי אתה גם צריך למצוא מישהו שיודע לדוג וגם מישהו שיודע להסביר לך איך לדוג.

ש: האם מחויב שהוא צריך לדעת לדוג וגם צריך לדעת להסביר אולי הוא יודע רק איך להסביר ולא יודע לדוג זה גם מספיק.

אליעד: בהנחה שהוא רוצה לדוג הוא צריך לדעת לדוג אבל נכון לא חייב להיות שגם יהיה לו דגים.

ש: כן יכול להיות שהוא יודע רק להסביר את זה טוב.

אליעד: אוקי בקיצור מה שרציתי לחדד.

ש: זה שבא ללמוד לדוג ואז הוא יוצא והוא יודע להסביר רק איך לעשות את זה והוא לא יודע לעשות גם את זה יש.

אליעד: אני לא נתקלתי בזה אף פעם.

ש: אני כל הזמן.

אליעד: על זה שחושב שהוא יודע לעשות, אתה נתקלת כן אני רוצה לבחון אותך אם אתה יודע לעשות ואז נבדוק עליך אם אתה יודע לעשות. סתם בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמא הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב.

ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת תהליכים והתת תהליכים של לדוג דגים וגם לעשות להם התאמה אליך למקרה הספציפי שלך.

ש: או שאתה כתלמיד תלמד מהתהליך.

אליעד: נכון אבל אז אתה לא צריך אותו, בהנחה שאתה צריך אותו.

ש: אולי אפשר להסתכל עליו.

אליעד: אתה צודק מה שאמרת זה נכון אמרת שזה גם תלוי בתלמיד כי התלמיד יכול לעשות התאמות, מה שאמרת זה נכון אבל בהנחה שאתה לא יודע לעשות התאמות אתה בבעיה כי אתה צריך למצוא מישהו שגם יודע להסביר וזה שמישהו יודע יותר, זה שמישהו זכה מקום ראשון בעולם באיזה תחום זה לא אומר שהוא יודע להסביר יותר טוב מהמישהו שהוא נכה על כיסא גלגלים. הבנו את זה?

ש: כן.

אליעד: אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים "אבל מה ההישגים שלך בתחום?" בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר "אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה וככה, רגע ומה איתך אתה הצלחת? לא אז אל תיתן עצות" זה אומר שאותו אחד שנותן את העצות לא כל כך מבין כי אם הוא היה מבין הוא היה מבין שאין קשר בין הדברים תתייחס עניינית למה שאמרו לך מה זה משנה מה השגת.

ש: זה קורה לי עם פרשני כדורגל זה קרה לי.

אליעד: שמה?

ש: שיש פרשני כדורגל שלא היו שחקנים או לא היו מאמנים וכאילו תמיד אני שואל את עצמי מאיפה יש להם את הביטחון בכלל להסביר דבר כזה, בעצם אמרתי רגע אני אשים לב.

אליעד: לא עכשיו אתה עשית פה עוד הנחת יסוד מאיפה יש להם את הביטחון יש להם את הביטחון כי אין עלויות הם יכולים מה שהם רוצים כי אלה ששומעים אותם מטומטמים ולא מבינים שהם לא מבינים כלום.

ש: אבל אז אמרתי רגע.

אליעד: כן איך להוכיח שהם טועים זאת גם אופציה.

ש: לא יש דרך להקשיב לראות אולי הוא מדבר לעניין.

אליעד: לא מה שאמרת זה, נכון אתה אמרת שלמרות שהוא לא מאמן עדיין יכול להיות שהוא מדבר לעניין זה נכון רק עניתי על מאיפה יש להם את הביטחון, מי אמר שיש להם ביטחון אוקי.
איך לפתח מאמן עסקי להתאמן הבנה עמוקה מהירות יועצים לבקש שאלות להתבוננות טרדות היגיון צריך יותר איך לבחור איך לבחור יועץ איך לבחור מאמן איך לבחור מטפל אימון אימון אישי אימון לחיים אימון עסקי אימון עסקים אימונים בחירה חיים יועץ יועץ עסקי יועצים ייעוץ אישי יכולת יעוץ יעוץ אישי לבחור לבחור יועץ לבחור מאמן לבחור מטפל להתאמן ללמד ללמוד ללמוד אימון למידה לקבל עצות מאמן מאמן אישי מאמן עסקי מאמנים מטפלים מי יודע ללמד מי יכול לייעץ ממי ללמוד ממי לקבל עצות עסק עסקים עצות
יעוץ עם מאה אחוז התחייבות לתוצאות, יעוץ עם תעודת אחריות לתוצאות, טיפול עם אחריות לתוצאות, בחירת יועץ עסקי עם התחייבות לתוצאות, יעוץ עסקי עם מאה אחוז אחריות לתוצאות, איך לבחור חברת יעוץ עסקי? בחירת מנטור
יעוץ עם מאה אחוז התחייבות לתוצאות, יעוץ עם תעודת אחריות לתוצאות, טיפול עם אחריות לתוצאות, בחירת יועץ עסקי עם התחייבות לתוצאות, יעוץ עסקי עם מאה אחוז אחריות לתוצאות, איך לבחור חברת יעוץ עסקי? בחירת מנטור
... יועץ שאומר אם תעשה את מה שאני אומר, תכפיל את הרווחים, אך מבקש שכר מראש. יועץ שאומר אני לוקח כסף רק אם תגיע להצלחה, אך לא מבצע שום עבודה משמעותית מעבר להנחיות כלליות. מאמן עסקי שמבטיח קורס או ליווי שיביא להצלחה, אך מסרב לקבל תשלום רק אחרי שהתוצאות אכן מתקבלות. האם ניתן לסמוך על יועצים כאלו? כמו בכל תחום, יש יועצים ...
להפוך את הידע שלך לכסף, להיות מנטור, להיות מאמן, להיות מגשר, להיות יועץ, להיות nlp master practitioner, להיות גורו, להיות מורה רוחני, להיות אלוהים, להיות מרצה מבוקש, למכור קורסים, להתעשר מהר, לייצר הכנסה פאסיבית, קומבינות
להפוך את הידע שלך לכסף, להיות מנטור, להיות מאמן, להיות מגשר, להיות יועץ, להיות nlp master practitioner, להיות גורו, להיות מורה רוחני, להיות אלוהים, להיות מרצה מבוקש, למכור קורסים, להתעשר מהר, לייצר הכנסה פאסיבית, קומבינות
... של דבר ייאלצו לחזור על הדרך הארוכה ממילא. מהי הדרך האמיתית להצלחה? כדי להיות מאמן או מנטור אמיתי, צריך קודם כל להשיג הצלחה במקצוע שבו רוצים להדריך אחרים. אם אדם רוצה להיות מאמן עסקי, עליו קודם להקים עסק ולהצליח בו. אם הוא רוצה לטפל בהפרעות נפשיות אצל אחרים, עליו קודם ללמוד כיצד לטפל בעצמו. כל הצלחה ... קיימות הבטחות מוגזמות לרווחים מהירים ושעות עבודה מועטות, אבל זו אשליה: בפועל, יש תחרות ויש צורך אמיתי לעבוד, לשווק ולהשקיע זמן. מהי הדרך האמיתית להצלחה? מי שרוצה להיות מאמן עסקי, למשל, צריך קודם להקים עסק ולהצליח בו. מי שרוצה ללמד אנשים להשיג מטרות בחיים, צריך קודם ללמוד איך להשיג מטרות בעצמו. מי ...
בחירת יועץ עסקי, האם חשובה כימיה בין אישית עם היועץ העסקי? האם חשוב האופי של המאמן העסקי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ עסקי? האם חשובה תקשורת אישית עם היועץ העסקי? התחברות אישית עם היועץ העסקי, ממי לקבל עצות? אופי של מנטור
בחירת יועץ עסקי, האם חשובה כימיה בין אישית עם היועץ העסקי? האם חשוב האופי של המאמן העסקי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ עסקי? האם חשובה תקשורת אישית עם היועץ העסקי? התחברות אישית עם היועץ העסקי, ממי לקבל עצות? אופי של מנטור
... יועץ עסקי, האם חשובה כימיה בין אישית עם היועץ העסקי? האם חשוב האופי של המאמן העסקי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ עסקי? האם חשובה תקשורת אישית עם היועץ העסקי? התחברות אישית עם היועץ העסקי, ממי ... טיפולי, האם חשוב האופי של היועץ העסקי? האם חשובה הכימיה שלך עם היועץ העסקי? איך לבחור מנטור? איך לבחור מאמן עסקי? הרופא הטוב ביותר, הרופא הגדול ביותר, הנאצי של המרק, הסופ נאצי ...
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים איך אפשר לדעת אם יועץ באמת חכם או שרלטן? הדרך לדעת אם יועץ הוא אמיתי או שרלטן טמונה בשאלה אחת פשוטה: למה? השאלה הזו, שנשמעת בסיסית, היא המפתח שמאפשר ... למה אתה חושב שזה יעזור? מה הקשר בין הפעולה שתציע לתוצאה הצפויה? השאלות האלו לא רק עוזרות להבין את ההיגיון שמאחורי העצה, אלא גם חושפות את עומק הידע של היועץ. למה למה נחשבת למילת הקסם? השאלה למה מסייעת לחשוף את עומק הידע של היועץ. יועץ שמבין את התחום שבו הוא עוסק ישמח להסביר ולפרט כל פרט ופרט. לעומת זאת, יועץ שמגיב בחוסר סבלנות או מנסה להימנע מתשובות מפורטות עלול להסתיר חוסר ידע או ניסיון. שאלה זו לא נועדה רק לערער את סמכות היועץ, אלא לאפשר הבנה מעמיקה של העצה כדי להבטיח שההחלטה שתתקבל תהיה מבוססת על היגיון ולא על סמכות. איך כדאי לשאול למה ולמה להתעמק בתשובה? חשוב לשאול את השאלה למה? בצורה עניינית וממוקדת. אם התשובה של היועץ היא כללית מדי או לא מספקת, יש להמשיך ולשאול שאלות כגון: למה זה ככה?, מה ההיגיון מאחורי זה? ולמה זה לא עובד בדרך אחרת?. יועץ טוב לא רק יסביר, אלא גם יתעקש שאתם תבינו את מה שהוא מסביר. אם הוא לא רוצה שתשאלו שאלות, ... את ההמלצה בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת עצמאי. ברגע שאתם מבינים את למה מאחורי כל החלטה, אתם יכולים להיות בטוחים יותר שההחלטה היא הנכונה. יועץ אמיתי לא רק ייתן לכם עצה, אלא גם ילמד אתכם כיצד להבין את ההיגיון שלה כדי שתוכלו לקבל החלטות מדויקות בעתיד. מדוע יועץ מסוים עלול להילחץ מהשאלה למה? ישנם אנשים שמבססים את סמכותם על חזות חיצונית: תעודות, ... של מה שמתרחש. מה קורה כשרוצים להיות חכמים באמת ולא להאמין בצורה עיוורת? כדי להיות חכמים באמת, יש לשאול למה? בכל תחום, גם כשמדובר במורים רוחניים, יועצים או כל אדם אחר. מי שרוצה להאמין רק בגלל סמכות חיצונית, לא יוכל לפתח הבנה אמיתית. חכמה אמיתית נוצרת כאשר אנחנו שואלים שאלות, מחפשים הסברים ומבינים את התשובות. יועץ אמיתי ייהנה מלספק תשובות וללמד אתכם את ההיגיון מאחורי ההמלצות. לסיכום לסיכום, השאלה למה? היא כלי חשוב לבדיקת אמינותו של יועץ או מומחה, והיא מאפשרת לנו להבין אם יש עומק בהמלצותיהם או אם מדובר בנוכלות. כשאנחנו שואלים למה?, אנחנו לא רק מבקשים תשובות, אלא גם בונים את יכולת השיפוט שלנו כדי לקבל החלטות מושכלות. יועץ אמיתי ישמח שתשאלו אותו שאלות וינסה להסביר לכם את כל הפרטים עד שתבינו את ההיגיון מאחורי העצה. איך לזהות שקרנים ושרלטנים? איך לבחור יועץ או מנטור? למה לא להאמין באף אחד? איך להבין את העצה לפני שפועלים? מה זה למה ולמה זו מילת הקסם? איך לזהות איש מקצוע אמיתי? איך לקבל עצות בצורה נכונה? איך אפשר לדעת אם יועץ באמת חכם או שרלטן? התשובה מבוססת על הרעיון שכדי לבדוק את האמינות והמקצועיות של אדם שנותן ... על סמכות חיצונית כמו תעודות על הקיר, חליפה ועניבה, או קהל מעריצים. למה למה נחשבת למילת הקסם? מפני שדרך השאלה למה? אפשר לחשוף את עומק הידע האמיתי של היועץ. יועץ שמשמח אותו שאתם שואלים למה? ורוצה להרחיב ולהסביר עוד ועוד, מעיד על כך שיש לו ידע מבוסס, היגיון סדור, והוא מעוניין שתבינו את העצה ולא רק תבצעו אותה באופן עיוור. לעומת זאת, יועץ שנסער מכך שאתם חוקרים אותו, או שדוחף שתאמינו לו בלי לשאול, עלול להסתיר חוסר ידע או אפילו להיות נוכל שמחפש שליטה באחרים. איך כדאי לשאול למה ולמה להתעמק בתשובה? מומלץ לשאול למה? בצורה עניינית ולהבין היטב את תשובתו של היועץ. אם הוא עונה תשובה כללית, יש להמשיך ולשאול שוב: למה התוצאה הזו נגרמת?, למה החלק הזה מקושר לבעיה? וכדומה. חשוב לא לשאול למה? סתם כמו תוכי, אלא לוודא שבאמת מבינים את ההסבר ומנסים לבדוק אם הוא עקבי. יועץ טוב גם ירצה לבדוק אם הבנתם אותו נכון, מפני שרק כך תוכלו להשתמש בעצה באופן מדויק. איזו ... מה החשיבות של הבנת ההיגיון שמאחורי העצה? כשאתם מבינים את ההיגיון של העצה, אתם הופכים את האחריות שלכם לגבוהה יותר. אתם כבר לא פועלים כמי שסומכים על היועץ בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת משלכם. יועץ הגון יעדיף להסביר לכם את ההיגיון, כי רק כך תוכלו באמת לדוג בעצמכם ולא להסתמך על עצה סגורה ומוכנה מראש שעלולה להתפרש לא נכון בסיטואציות אחרות. אם אתם רק מבצעים צעד כלשהו כי היועץ אמר, אתם נותנים לו את כל האחריות. אבל אם הבנתם היטב את הלמה? - האחריות בידיים שלכם, ולרוב ...
עצות - עם מי כדאי להתייעץ? וממי לא כדאי לקבל עצות?
עצות - עם מי כדאי להתייעץ? וממי לא כדאי לקבל עצות? כפי שכבר ביארתי, עצה היא חלק מהשכל של זה שנותן אותה. כאשר האדם שומע עצה של מישהו, גם אם הוא לא מקבל אותה, הרי שהוא נחשף לצורת המחשבה של נותן העצה. אז ממי בעצם כדאי לקבל עצות, וממי כדאי שלא לקבל עצות? תשובה: על האדם להשתדל לקבל עצות, רק מאנשים שהוא היה רוצה להיות כמותם. בכל עצה ועצה שיש בעולם, נמצאים בתוכה השכל וצורת המחשבה של זה שנותן אותה. וכאשר זה שנותן את העצה הוא ... וטון הדיבור שלו, הרי שיש בהם משהו ממצב הרוח שלו, שעובר אל האדם השומע. אך עיקר הדגש הוא, על עצות שנובעות מצורת המחשבה הכללית של האדם על החיים. וזה בעצם אומר, כי על האדם להשתדל לקבל עצות, מאנשים שהוא היה רוצה להיות כמותם. והדגש העיקרי החשוב הוא, אנשים שהיית רוצה להרגיש כמותם. כי בסופו של דבר, האדם יכול להיחשב לאדם מצליח ... מה האדם מרגיש בסופו של דבר ברמה הרגשית שלו. ולכן עיקר הדגש שחשוב לשים אליו לב הוא, להשתדל לקבל עצות מאנשים שהיית רוצה להרגיש טוב כמותם. וכאשר האדם מקבל עצות מאנשים מוצלחים, על ידי זה הוא מטמיע בתוכו את האישיות של האנשים האלו, והוא הופך להיות כמותם באופן אוטומטי. כי כאשר האדם מיישם עצה כלשהי, הרי שהוא ... על החיים כמוהו, ומתחיל להצליח כמוהו ולהרגיש טוב כמוהו וכולי. והאידיאל הוא, שעל האדם להשתדל לקבל עצות מאנשים מאושרים. משום, שבסופו של דבר, מה שהאדם באמת מחפש, זה את האושר. ומי שבאמת מצא את האושר, הרי שכל העצות שהוא נותן לך, גם אם הן לא קשורות לאושר, הרי שיש בהן חלק מצורת המחשבה של אותו האדם המאושר. וזה כמובן יכול לעזור גם לך להגיע אל האושר. וכל הנל נכון, לא רק לגבי לקבל עצות מאחרים , אלא אפילו רק לגבי לימוד העצות של אחרים. כי אפילו כאשר האדם סתם קורא איזו עצה של מישהו, או אפילו סתם קורא דעה של מישהו על משהו, או אפילו שומע מישהו אומר משהו, או אפילו רק ...
יעוץ / אימון אישי / עצות - איך עצות משפיעות על האדם? וממי כדאי לקבל עצות?
... אימון אישי עצות - איך עצות משפיעות על האדם? וממי כדאי לקבל עצות? יעוץ אישי. אימון אישי. עצות. ממי כדאי לקבל עצה? מהי עצה? עצה = צמצום השכל של האדם אל תוך רעיון כלשהו. היועץ מצמצם את שכלו ידיעותיו אל תוך רעיון כלשהו ומעביר אותו הלאה ... היא חלק מהשכל של זה שאמר אותה. השכל של האדם הוא האחראי למצב הרוח שלו. חוכמה אמיתית = אושר שמחה. חוסר חוכמה = סבל עצבות. העצה היא חלק מצורת המחשבה הכללית של היועץ על המציאות. העצה משקפת את צורת המחשבה של היועץ. אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן, הרי שזה אומר שהוא עצמו חסר שכל. ומאחר שהוא עצמו חסר שכל, ממילא זה אומר שאת העצה שלו יש לבחון היטב היטב. לעומת זאת, אם היועץ הוא אדם מאושר, הרי שזה אומר שהעצה מגיעה מאדם חכם, וממילא יישום נכון שלה אמור לעזור לאדם. אל תקבל עצות של מי שלא היית רוצה להרגיש כמוהו. הרגש הוא העיקר. הרגש הוא ...
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
... בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל איך להרגיע אדם כועס או חרד? אליעד ... אבל עם אפליקציות שונות. לכן, אם אתה מתקשה להבין מישהו, חפש איפה אתה כן מבין אותו ומשם תוכל להתקדם להבין את החלקים שאתה עדיין לא מבין. איך אפשר להשתמש בידע על אנשים בטיפול או באימון אישי? ככל שאתה מבין טוב יותר את המבנה הבסיסי של החשיבה האנושית ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1 מהו הפתרון הכללי למחשבות טורדניות וכפייתיות (OCD)? ... או פסיכיאטרי יכול להיות יעיל רק אם הוא תואם את הגישה שמוצגת כאן. כלומר, אם המטפל יוביל את האדם להכרה בקיומם של רגשות שליליים ולקבלה יחסית שלהם, או ... יכול לעזור? אליעד מסביר שאם הטיפול יציע לה את הגישה שהוצגה כאן - כלומר, ללמד אותה לקבל את מחשבותיה במקום להילחם בהן - זה יכול לעזור. אך אם ינסו רק ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2
... ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 2 מה גורם למחשבות ... שלה. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להדגים ולפרט את תהליך הטיפול והניתוח העמוק שמטרתו להגיע לשורש המחשבה ולפתור את הבעיה מהיסוד. מהי השאלה הראשונה שעל המטפל לשאול את המטופל עם מחשבה מטרידה? אליעד ... לכך. למשל, בדוגמה שהוצגה, ייתכן שהאישה מרגישה אשמה או שהיא מרגישה שהיא רעה, והמחשבה הזאת מגיעה מתוך רצון לא מודע שלה להעניש את עצמה. הוא מדגיש כי המטפל צריך להצליח לזהות את הכוונה החיובית של ... שהמחשבה אינה שלו או שהוא לא אחראי לה, לרוב גורם לאדם לסטרס ולחרדה גדולים יותר, כי הוא מרגיש עוד יותר חסר שליטה מול המחשבה. במקום זאת, אליעד ממליץ למטפל להוביל את המטופל לתהליך של הבנה, מדוע ... אם האדם לא מוכן להטיל ספק במה שמטריד אותו, סימן שהמחשבה עדיין משרתת אותו או נותנת לו תחושת ביטחון או וודאות מסוימת, אפילו אם היא כואבת. הוא אומר למטפל שכדי לפתור את הבעיה באופן יסודי, חייבים ... שכדי להיפטר ממחשבה טורדנית חייבים להטיל בה ספק באופן אמיתי ויסודי. אם המטופל עדיין נאחז בוודאות שיש במחשבה אמת, הוא לא יצליח להשתחרר ממנה. לכן, המטפל חייב לעזור למטופל לראות את חוסר ההיגיון במחשבה, ולהראות לו שהספק הוא כלי לשחרור. איך ליישם את ההבנה בפועל כדי להפסיק לסבול מהמחשבה? לבסוף, אליעד מציע תהליך מעשי, שבו המטפל מוביל את המטופל להבין את שורש המחשבה, הטראומה, והכוונה החיובית שלה. המטפל צריך לעזור למטופל להגיע להבנה עמוקה, שבעקבותיה המטופל כבר לא יפחד מהמחשבה, כי היא תאבד את המשמעות המאיימת שלה. תהליך זה מחייב סבלנות, העמקה והכוונה מדויקת מצד המטפל, תוך מתן מקום לרגשות ולפחדים של המטופל. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאמן עסקי, איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאמן עסקי, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי לילדים, מומלץ בתחום מאמן עסקי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:41:18 - wesi1