אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוכרח ✔מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 ✔במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות כולה פועלת לפי שכל מסוים. כי יש שכל מסוים שלפיו פועלת המציאות. ומי שמבין את השכל הזה שלפיו פועלת כל המציאות, הוא נחשב לחכם אמיתי.

והנה, השכל של המציאות הוא מאוד גדול. ויש במציאות המון תהליכים שונים ואירועים שונים, שלא ברור לאדם מדוע הם קורים ומה הסיבה שמסתתרת מאחורי האירוע. והסיבה לכך שהאדם לא מבין את השכל של המציאות, היא משום שהשכל של המציאות הוא מאוד גדול. ולא כל אדם עם שכל קטן, יכול להבין את השכל הגדול של המציאות.

וחכם אמיתי, הוא זה שהוא השלים את שכלו, והוציא את כל הפוטנציאל השכלי שלו מכוח אל הפועל. עד שהוא הגיע להבנת כל המציאות. כי האדם כן יכול להבין את השכל של המציאות, אבל לשם כך האדם צריך להגדיל את שכלו. והגדלת השכל, היא על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו, ומנסה להבין את הסיבה ואת המשמעות של כל דבר.

ועל ידי זה שהאדם מוציא את הפוטנציאל השכלי שלו מכוח אל הפועל, על ידי זה בסופו של דבר האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את השכל הגדול של המציאות. ואז האדם מבין את השכל של המציאות, ואז הוא נחשב לחכם אמיתי.

ונאיר: כי לא מדובר רק על פוטנציאל שכלי בלבד, אלא גם על הפוטנציאל הרגשי, ועל כל הפוטנציאל האישי של האדם. כי כדי להבין את המציאות, לשם כך האדם צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי שלו מכוח אל הפועל. ואח"כ הוא מגיע להבנת המציאות.

והשכל של המציאות הוא מאוד גדול והוא לא שכל שגרתי. ולכן יש לאדם המון קושיות על המציאות. כי בכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין מדוע הדבר הזה קורה נגד רצונו, הרי שזה סוג של קושיא שיש לאדם על המציאות. והחכם האמיתי, הוא זה שאין לו שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין בדיוק כיצד המציאות פועלת ולמה כל דבר קורה.

וכאשר האדם מבין את השכל של המציאות, אז גם הוא עושה לפעמים דברים שנראים מאוד מוזרים ולא ברורים. בדיוק כמו שהמציאות מתרחשים בה אירועים לא ברורים. כי אחרי שהאדם מבין את המציאות, על ידי זה צורת המחשבה האישית שלו, הופכת להיות כמו צורת המחשבה של המציאות. ואז הוא פועל, בדיוק לפי אותה צורת המחשבה של המציאות.

וכמו שהמציאות עושה דברים לא ברורים, כך גם אותו החכם אומר לפעמים דברים לא ברורים ועושה דברים לא ברורים.

וכאשר החכם האמיתי עושה איזה דבר לא ברור, אז מי ששכלו קטן, הוא מפקפק בחוכמתו של החכם. כי כאשר האדם רואה איזה דבר, האדם מנסה להבין אותו בשכל שלו. אבל מאחר שהשכל של החכם גדול, לכן האדם לא מסוגל להבין את השכל של החכם עצמו. ואז האדם ממציא איזה פירוש למעשיו ולדבריו של החכם, ע"פ שכלו הקטן.

וכאשר האדם עם השכל הקטן, מפרש ע"פ שכלו הקטן את מעשיו של החכם, על ידי זה נוצרת אצלו קושיא על החכם. כי אכן נכון הדבר, שאם באמת החכם פועל מאותן הסיבות שנדמה לאדם שבגללן החכם פועל, אז אכן נכון הדבר שיש כאן איזו קושיא. אבל החכם עצמו יש לו שכל אחר שונה לגמרי משכלו של האדם, והוא פועל ע"פ צורת חשיבה מאוד עמוקה, בדיוק כמו צורת החשיבה של המציאות.

כי המציאות שלנו היא לא ברורה לחלוטין. ובמציאות שלנו מתרחשים תהליכים שנראים כהפוכים לחלוטין. כי מצד אחד יש במציאות שלנו המון דברים טובים. ורוב בני האדם אכן מאמינים שהכל לטובה ושמטרת כל הדברים היא לטובה. ואף על פי שהאדם מאמין שהכל לטובה, אף על פי כן יש במציאות שלנו אירועים שהם נראים לאדם כאירועים רעים ביותר, והאדם לא מסוגל בשכל אנושי להבין, איך יכול להיות שהמציאות הטובה, יקרו בה אירועים כ"כ רעים.

ויש בעולם שלנו המון תופעות לא ברורות. כי מצד אחד נראה שהמציאות שלנו מאוד חכמה. אבל מי שמתבונן היטב לעומק על המציאות שלנו (לימודי פיזיקה וכיו"ב), הוא מגלה שיש במציאות שלנו המון תהליכים שנראה שהם נעשים ללא כל שכל, אלא באופן שרירותי ללא כל מחשבה הנראית לעין. והעולם שלנו מלא בפרדוקסים שונים.

ובוודאי שיש הסבר לכל הפרדוקסים האלו. אלא שמצד השכל הקטן של האדם, נדמה לו שיש קושיא גדולה על המציאות. למרות שבאמת אין כאן לא שאלה ולא תשובה. כי השאלה עצמה לא קיימת מלכתחילה. וכל הקושיות הגדולות שיש לאדם על המציאות, הן רק משום שהוא לא מבין את צורת המחשבה שלפיה פועלת המציאות.

וכאשר האדם הוא חכם אמיתי, אז הוא חושב וממילא פועל, בדיוק כמו המציאות. ואז הוא עושה לפעמים כל מיני דברים, שכלפי חוץ נדמה לאדם שהחכם הזה כנראה לא מבין את עצמו, או שאולי הוא מתנהג בצביעות כלשהי. כי גם על המציאות אפשר לומר שהיא לא מבינה את עצמה, ושהיא מתנהגת לפעמים בצביעות כלשהי. ומאחר שהחכם חושב כמו המציאות ופועל לפי אותו השכל, על ידי זה מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות.

וכאשר יש לאדם קושיא על החכם האמיתי, על האדם לזכור שאפילו את עצמו הוא לא מבין בשלמות. כי מי יכול לומר שהוא מבין את עצמו בשלמות?! כי מי באמת מבין את כל צורת המחשבה שלו בשלמות? ומי באמת מבין את מהותו העצמית בשלמות? ומאחר שהאדם לא מבין אפילו לא את עצמו בשלמות, אז כיצד הוא מצפה להבין מישהו אחר בשלמות? וכל שכן מישהו אחר שהוא חכם ממנו?

ואילו היה מבין האדם את עצמו בשלמות, הרי שממילא האדם היה מבין גם את האדם החכם האמיתי בשלמות, ורואה את גודל החוכמה שלו. אבל מאחר שהאדם לא באמת מבין אפילו לא את עצמו בשלמות, לכן מוכרח שיהיו לאדם קושיות על החכם האמיתי.

ועל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. ולא סתם קושיות, אלא קושיות של פרדוקסים וסתירות. דהיינו, מוכרח שיראה לאדם שהחכם האמיתי כאילו סותר את עצמו, ואומר דברים הפוכים ולא ברורים. וזה משום שהשכל של החכם הוא מאוד גדול, והחכם מצמצם את השכל שלו לחלקים קטנים, ובכל פעם הוא אומר לאדם חלק אחר מהשכל החכם שלו.

וכאשר החכם האמיתי אומר משהו, הוא לעולם לא מתכוון לומר שרק מה שהוא אומר זה נכון. אלא כוונתו לומר שעל האדם להתבונן במה שהוא אומר, ולהסיק בעצמו את האמת שמכילה בתוכה את כל הדברים. כי כל הדעות שיש בעולם, הן חלקים של שכל אחד. ומאחר שהוא מאוד גדול, אז אי אפשר לומר אותו.

והחכם שיודע את השכל הזה, הוא בכל פעם אומר לאדם חלק אחר מהשכל הזה. ולפעמים החלקים השונים של השכל הזה, הם נראים כסותרים זה את זה וכמנוגדים והפוכים זה לזה. אבל כל זה רק מצד השכל הקטן של האדם עצמו, שהוא לא מבין את השכל הגדול יותר, שבתוכו נמצאות כל הדעות השונות בשלום.

וכאשר יש לאדם קושיות על חכם אמיתי, עליו להבין שהקושיות שלו הן אכן נכונות. אבל הקושיות האלו הן לא על החכם עצמו, אלא על הצורה הסובייקטיבית והאישית שבה האדם מפרש את מעשיו של החכם. כי כל הקושיות שיש לאדם על המציאות ועל החכם האמיתי, כל הקושיות והשאלות האלו הן אכן נכונות. אבל הקושיא היא לא על המציאות עצמה, אלא אך ורק על הצורה שבה האדם מפרש את המציאות עצמה.

כי האדם ממציא לעצמו איזה פירוש למציאות, ע"פ שכלו הקטן. ואז הוא מקשה קושיות על המציאות. אבל הקושיות הן לא על המציאות, אלא רק על הדמיון שהאדם מדמיין את המציאות. והאדם נדמה לו שהוא מבין את החכם האמיתי,...
מה הסיבה מהותו העצמית איך להבין את עצמי טעות רגשות טיפשות לחשוב איך להבין את הסיבה להבין את המציאות דמיונות רמאי איך לזהות איך לזהות חכם איך לזהות חכם אמיתי אמת החכם חכם חכם אמיתי לזהות לזהות חכם לזהות חכם אמיתי מוכרח מנהיג מנהיגות קושי קושיות קושיות על חכם אמיתי קשיים
חלק 2
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו השאלה המתבקשת היא, מאחר שגם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ונוכל יש ...
למה אני רוצה משהו? מרגיש חייב לרצות להרגיש טוב, המוח מכריח אותי לרצות, מרגיש שהרצון שלי לא שלי, מרגיש מוכרח לרצות, בחירה חופשית, מוכרח לרצות, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, איך נוצר רצון חיצוני באמצעות רצון פנימי?
למה אני רוצה משהו? מרגיש חייב לרצות להרגיש טוב, המוח מכריח אותי לרצות, מרגיש שהרצון שלי לא שלי, מרגיש מוכרח לרצות, בחירה חופשית, מוכרח לרצות, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, איך נוצר רצון חיצוני באמצעות רצון פנימי?
... אני רוצה משהו? מרגיש חייב לרצות להרגיש טוב, המוח מכריח אותי לרצות, מרגיש שהרצון שלי לא שלי, מרגיש מוכרח לרצות, בחירה חופשית, מוכרח לרצות, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, איך נוצר רצון חיצוני באמצעות רצון פנימי? איך המוח כופה עלינו רצונות שאינם שלנו? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע לפעמים אדם מרגיש שהרצון ... הופך לרצון חיצוני שנכפה עליך? אליעד מסביר שבעזרת יצירת קשר מחשבתי בין הרצון הפנימי שלך לבין פעולה מסוימת, נוצרת אצלך תחושה שאתה מוכרח לעשות את אותה פעולה. לדוגמה, אם מישהו מאיים על חייך ואומר: אם לא תהרוג את האדם הזה, אני אהרוג אותך, הוא בעצם משתמש ברצון הפנימי שלך להישאר בחיים, ויוצר לך רצון ... לך לרצות בנים זכרים. מדוע? מפני שאין לך רצון פנימי אחר שתלוי ברצון הזה, ולכן אי אפשר לחבר אותו לשום רצון חיצוני. למה האדם מרגיש מוכרח לרצות דברים מסוימים כמו בחורה או כסף? אליעד מתייחס לתחושת הכפייה הזו דרך דוגמה של רצון לזוגיות או לכסף. אדם מרגיש שהוא חייב לרצות בחורה מסוימת כי הוא מקשר את הזוגיות ... עבורו כדי להגשים רצון פנימי עמוק יותר שהוא כבר מחובר אליו. אם הרצון החיצוני לא היה קשור לרצונות הפנימיים שלו, הוא לא היה מרגיש מוכרח לבצע את הפעולה הזו. סיכום: כיצד להתמודד עם תחושת הכפייה של רצונות? בסופו של דבר, אליעד מסביר שיש שתי דרכים עיקריות להתמודד עם תחושת הכפייה הזו: להבין באמת לעומק את ...
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
... ועל תזונה נכונה, היא כמובן רגשית. אבל הסיבה הרגשית החזקה ביותר שבגללה האדם מרגיש שהוא ממש מוכרח לאכול את האוכל שאינו בריא עבורו, והסיבה הרגשית החזקה ביותר, לכך שהאדם מרגיש, שממש כאילו אין לו בחירה חופשית, ושהוא ממש אוכל בצורה כפייתית של ממש (אכילה כפייתית), היא בגלל ... לתחושה של חופש ושל בחירה חופשית לעשות כרצונו. והאדם שונא את חוויית העבדות והשעבוד, שהוא מוכרח לעשות כך או אחרת. ולכן כעקרון, ברגע שהאדם חושב שהוא מוכרח לעשות משהו, אז אינסטינקטיבית, האדם מיד מנסה לראות, כיצד הוא יכול לעשות את ההפך, ולהוכיח לעצמו, שהוא לא משועבד לשום דבר. ויש דברים, שבהם האדם לא מסוגל להראות לעצמו שהוא ... לעצמו שהוא לא צריך לנשום, ואעפכ הוא לא יכול להוכיח לעצמו, שהוא לא באמת צריך לנשום. כי האדם מוכרח לנשום בכל מקרה. והאדם חווה תחושה של שיעבוד, מכל דבר שהוא מרגיש שהוא מוכרח לעשות אותו. אבל לא לכל דבר האדם יכול להתנגד. (ואעפכ, יש תחרויות, כמה זמן האדם יכול לא לנשום וכולי). והדברים שהאדם מרגיש שהוא מוכרח לעשות אותם, ושהוא לא יכול לא לעשות אותם, הדברים האלו יוצרים אצל האדם, תחושה כללית של דיכאון ועצבות. שנמצאת בתת המודע של האדם, גם אם הוא לא מודע לכך. וגם זה גורם לכך, שהאדם ... ושל חוסר חופש. וזה בעצם לקחת מלך, שרגיל לעשות כרצונו החופשי. ולצמצם ולהגביל אותו, שהוא יהיה מוכרח לעשות דווקא כך או אחרת. וזה סוג של פגיעה באגו של האדם, שהוא לא אדם חופשי לעשות כרצונו החופשי, אלא הוא מוגבל לעשות כך או אחרת. והאדם אוכל בצורה לא מאוזנת, גם כדי להוכיח ... יודעים שהוא מלך, דווקא כאשר הוא עושה דברים שרק מלך יכול לעשות, שהם בעיקר דברים שהוא לא מוכרח לעשות אותם, אלא שהוא עושה אותם, רק כי ככה בא לו לעשות אותם. והרעיון הוא, שהחופש הגדול ביותר, האדם חווה אותו, דווקא כאשר הוא עושה דבר שלא מביא לו תועלת, אלא אפילו מביא לו ... דהיינו, שהאדם מרגיש שכבר כאילו אין לו בחירה חופשית לאכול בצורה בריאה. והאדם יותר מרגיש שהוא מוכרח לאכול לא בריא, יותר מאשר שהוא מרגיש, שהוא מוכרח לאכול בצורה בריאה. זא בהתחלה נראה לאדם שהוא מוכרח לאכול בצורה בריאה. ואז האדם לא רוצה לאכול תזונה נכונה, כי זה מגביל את החופש שלו. אבל כאשר האדם מרגיש, שהוא משועבד לזה שהוא אוכל בצורה לא בריאה, גם אז האדם חווה שהחופש האישי ... משועבד לאוכל ולהשמנה, אז האדם רוצה דווקא לעשות את ההפך, ולהוכיח לעצמו, שהוא חופשי, ושהוא לא מוכרח לאכול בצורה לא בריאה, אלא שהוא כן יכול לאכול בתזונה נכונה וכולי. ואז האדם עושה דיאטה, ואז יש לאדם מוטיבציה לעשות דיאטה, כאשר הוא מרגיש שהדיאטה מחזירה לו את החופש האישי שלו, לבחור את מה שהוא אוכל. ושהוא לא מוכרח לאכול מתוך שיעבוד, אלא מתוך רצון חופשי ובחירה חופשית. ואז האדם גם משתדל לשמור על המשקל שלו, על ידי זה שהאגו של האדם מתנפח, מכך שהוא מרגיש, שהוא הצליח להיות חופשי ולעשות ... מבט מסוימת, אין לזה פתרון, ומנקודת מבט אחרת יש לזה פתרון. זא, כל זמן שיש לאדם רצונות כלשהם, מוכרח שהאדם ירצה את כל הרצונות כולם במינונים שונים ובעוצמות שונות. דהיינו, מוכרח שהאדם ירצה גם לאכול כרצונו אוכל לא בריא, ושהאדם בו זמנית ובמקביל, ירצה לא לאכול כרצונו אוכל לא בריא, אלא לאכול רק אוכל בריא. ומוכרח שהאדם ירצה את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת. כי האדם רוצה את הכל בבת אחת, כדי להרגיש את השלמות. אלא, שזה לא ממש אפשרי, כפי שניתן להבין. ולכן, מנקודת מבט אחת, אין לזה פיתרון. ... להרגיש עם זה טוב, ולא להרגיש עם זה ככ רע. והכוונה היא, שמי שרוצה להצליח לשמור על המשקל, הוא מוכרח לעבור טיפול נפשי, שיצליח לגרום לו לחשוב ולהבין, שהוא כן יכול לאכול כמה שהוא רוצה בלי לשמור על המשקל, ושהוא לא מוכרח בכלל לשמור על המשקל שלו. ושמתוך המקום הזה, מתוכו האדם בוחר בבחירה חופשית, כן לשמור על המשקל שלו, וכן לאכול בצורה בריאה. זא, כל זמן שהאדם יחשוב שהוא מוכרח לעשות משהו, ושאסור לו לעשות משהו, הוא אוטומטית, ירצה לעשות את ההפך. ולכן האדם מוכרח להביא את עצמו למצב, שבו הוא ירגיש חופשי לגמרי, מכל מגבלה שהיא באשר היא. שהאדם יבין שהכל טוב או הכל רע באותה המידה ממש. ושאין שום יתרון לאפשרות אחת, יותר מאשר לאפשרות אחרת. ...
תשובה לכל השאלות - למה מוכרח ש*כן* יש תשובה לכל השאלות
... לכל השאלות - למה מוכרח שכן יש תשובה לכל השאלות כי האדם מחפש תשובה לשאלות של הקיום והיקום וכולי. ולפעמים נדמה לאדם, שאולי אין תשובה לכל השאלות, ואז האדם חושב להתייאש. מה שכמובן לא עוזר לו. כי הלב של האדם, יודע את האמת שיש תשובה. ולכן השאלות תמיד ממשיכות להציק לאדם, עד שהוא מוצא את התשובה. וכאן נסביר, מדוע מוכרח שיש תשובה לכל השאלות. והעניין הוא, כי לא באמת צריך למצוא תשובה לכל השאלות. אבל כן צריך להבין את המציאות. והכוונה היא, שהאמת קיימת בכל מקרה. ... וגם אם הוא לא ניתן להגדרה ולתפישה וכולי, הרי שמשהו כלשהו, תמיד היה הווה ויהיה מצוי בכל מקרה. והאדם צריך להבין את המציאות. ולהבין את המציאות, הכוונה היא, שהאדם מוכרח להסתכל למציאות בעיניים. ופעם אחת לדעת את האמת, האם באמת העולם קיים? האם אנחנו חלום או מציאות? והאם יש או אין בחירה? והאם יש או אין משמעות? והאם יש או אין סיבה? וכיוב לגבי כל שאר השאלות. והרעיון הוא, שגם אם האדם לא יכול להבין את הכל, אעפכ האדם מוכרח למסור את נפשו להבין את המציאות, ולהגיע לקצה ההבנה שלו. עד שהאדם יהיה בטוח בוודאות מוחלטת, שעפ השכל שלו, המציאות היא הגדרה כלשהי, ושהשכל שלו, ... ולמרות, שלא בהכרח שניתן להבין את המציאות בשלמות, עם השכל הקיים שמפריד את היש והאין, הרי שגם אם האדם לא מבין את המציאות, הרי שאעפכ המציאות קיימת בכל מקרה. והאדם מוכרח להבין, מה באמת קיים? ואם הוא לא מסוגל להבין, אז האדם מוכרח להבין, מה בדיוק, הוא כן מבין? ומה בדיוק, הוא לא מבין? ולמה, הוא לא מבין? והאם חוסר ההבנה, נובע מחוסר מידע? או שחוסר ההבנה, נובע בגלל חוסר ... שאין אפשרות לוגית למצוא תשובה? כי אולי יש כאן תהליך פרדוקסאלי, שאינו אפשרי להבנה בצורה שכלית? ועל האדם לזכור ולהבין, שגם אם המציאות היא פרדוקסאלית, עדיין האדם מוכרח להבין, את הפרדוקס שקיים בכל מקרה. ועל האדם להיות איש אמת, ולברר, האם בכלל יש שאלה. כי האדם מחפש תשובות, לשאלות שלא קיימות כלל. ובכל פעם שיש ... על ידי זה האדם מקבל שכל חדש. שהאדם מבין פתאום שהיש והאין הם אחד, ושאין שום שאלה כלל. ולא המציאות היא המשוגעת, אלא כרגע הוא המשוגע וכולי. ובסיכומו של דבר, האדם מוכרח להבין למה הוא לא מבין. ובכל פעם למצוא תשובות חדשות, עד שהאדם מגיע לשורש כל השאלות, שהוא הפרדוקס של היש והאין. שגם קיימת צורה ומהות, וגם שאינו ...
אחדות המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד האחדות?
... המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד ... הראשון, היא ממלאת את כל הצורות כולן, ובלעדיה אין שום חיות לשום דבר בעולם. והצורה היא היש, והמהות היא האין. ומי שיתבונן היטב יראה, שמבחינה הגיונית, מוכרח שאין שום צורה כלל. כי מאחר שאין שום דבר ... אין, ומאחר ששום דבר לא קיים בלי מהות, או יותר נכון, מאחר שכל דבר קיים, עם מהות שהיא איננה, כי המהות היא אין, ממילא זה אומר, שלא יכול להיות שהיש ישנו, ומוכרח שהוא איננו כמו מהותו. ולכאורה אפשר לומר, ... לומר. כי אם מהות המציאות, היא הצורה עצמה, אכ כיצד זה שיש ריבוי צורות. ואם הצורה היא המהות של הדבר עצמו, דהיינו, שמהות המציאות, היא הצורה עצמה, גם אז מוכרח שיש רק צורה אחת של מהות, ואכ לא יכולות ... היא אחת, שקיומה מחויב. וכל מה שישנו, עשוי ומתהווה מאותה המהות האחת. וזה דבר שאינו אפשרי כלל. כי ממהות אחת, אין אפשרות לריבוי כלשהו של צורות. ומאחר שמוכרח שיש מצוי ראשון ומהות אחת, אכ מוכרח שאין שום צורות כלל. ואעפכ יש צורות, וגם ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. טיעון: מוכרח להיות אלוהים שהוא כל יכול ושאינו מוגבל, שהוא זה שהגביל וברא את העולם כפי מה שהוא. הוכחה: לכל ... השען וכולי. אם כן, מכך שמידות כדור הארץ השמש הירח וכולי מוגבלות בצורות שונות, אכ מוכרח להיות להם מגביל, דהיינו, מוכרח שיש להם בורא אלוהים שאינו מוגבל. בנוסף מוכרח להיות שהבורא עצמו אינו מוגבל, כי אם הוא מוגבל, אז מי הגביל אותו? אכ נוכיח כי קיים מגביל ראשון ... שהוא עצמו ברא. הוכחה 2: בריאת העולם מגבילה את הבורא. הסבר: נשאל: האם הבורא היה מוכרח לברוא את העולם דווקא בצורה שהוא כרגע, או שמא הוא היה יכול לברוא את העולם בצורה אחרת? נשאל גם: האם הבורא בכלל היה מוכרח לברוא את העולם, או שמא הוא היה יכול שלא לברוא אותו? מסקנה: או שהבורא לא ברא את העולם, או שהבורא ... כפי מה שהוא בפרט. הוכחה 3: רצונו של הבורא, מעיד על מגבלתו של הבורא. הסבר: הבורא מוכרח למלא את הרצון של עצמו. אם נאמר שהוא אינו מוכרח למלא את רצונו העצמי, הרי שמשהו הכריח אותו למלא את רצונו לברוא את העולם. כי אם הוא אינו מוכרח למלא את רצונו העצמי + לא הוכרח לברוא את העולם, אכ מדוע העולם נברא? סיכום: הגיוני יותר לומר ... להיות מה שהוא. וכך בעצם הפכנו את הטיעון כולו... לוגיקה נוספת: כל דבר בעולם מוגבל ומוכרח להיות דווקא מה שהוא. כמו כן, כל דבר בעולם הוא גם אינו מוגבל ואינו מוכרח להיות מה שהוא אינו. דהיינו, הוא אינו מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא לא. ולכן, כל דבר בעולם, מסוגל להיות מה שהוא כפי מה שהוא ולא אחרת. מסקנה: כל דבר בעולם הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל. מוגבל להיות מה שהוא. לא מוגבל ולא מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא אינו הוא. ומכאן נוכיח, כי גם הבורא הוא כנראה מוגבל להיות מה שהוא ובלתי ...
להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי?
להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי?
... מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי? למה כדי להיות מאושר באמת צריך רצון אמיתי? אליעד כהן מסביר שכדי להגיע לאושר אמיתי, האדם חייב לרצות להיות מאושר באמת ... המידה כי אין משהו אחר, אז... באותו הרגע יהיה בגן עדן. על האדם להבין שהוא כבר בגן עדן, או כבר בגיהינום, ואי אפשר להכריח אותו להיות מוכרח או ברצון לגן העדן שממילא זמין ונמצא עבורו כבר כאן ועכשיו. את זה הבן אדם צריך בעצמו לבחור ולרצות בכל מאודו, ואז ממילא יחווה אושר ...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
... אותך להמשיך לצפות בהרצאה או ששום דבר לא מכריח אותך ואתה פשוט בוחר לצפות מרצונך. אם אתה מוכרח לראות את ההרצאה, אז למעשה אינך בוחר. אך אם אינך מוכרח , עליך לשאול מדוע אתה בוחר להמשיך לצפות? האם הרצון שלך מכריח אותך? הנקודה הבאה שאליעד ... את הרצון עצמו, אז השאלה חוזרת שוב צעד נוסף לאחור - מדוע אתה בוחר לרצות לשמוע? האם הרצון הזה מוכרח או שהוא נבחר מרצונך החופשי? התהליך הזה של בדיקה חוזרת של הרצון הוא מה שאליעד ממליץ לכל ... אמיתית ויסודית בשאלות האלו, האדם יכול להבין באמת אם הוא חופשי בבחירתו או שמא הבחירות שלו מוכרחות על ידי גורמים פנימיים וחיצוניים. האם יש סוף לתהליך ההתבוננות? אליעד מבהיר שההתבוננות ... כל רצון ופעולה: האם משהו מכריח אותי לעשות את הפעולה הזו? האם אני יכול לבחור אחרת, או שאני מוכרח לבחור דווקא כך? האם הרצונות שלי הם תוצאה של הכרח או בחירה חופשית? ואם שום דבר לא מכריח ... בעצמו ובמניעים שלו. האדם צריך לשאול את עצמו באופן רציף על הסיבות לבחירות שלו ולהבין האם הוא מוכרח לבחור או שהוא באמת חופשי. רק בדרך הזו הוא יוכל להבין באופן מלא את נושא הבחירה החופשית. ... לעשות כך ולא אחרת וכמובן שהחלפתי את המילה רצון חופשי בבחירה חופשית. כי אם מישהו לדוגמה, מוכרח לעשות את מה שהוא עושה, כלומר, אם מישהו תופס מישהו ומכריח אותו לשתות בעל כורחו משהו, האם ... רק אפשרות אחת, האם היתה לו בחירה? לא! כי היתה לו רק אפשרות אחת. זאת אומרת שכאשר האדם היה מוכרח לעשות משהו, לא היתה לו בחירה חופשית. ובחירה חופשית המהות שלה היא כשהאדם לא מוכרח לעשות משהו! ועל האדם סהכ להתבונן על הבחירה החופשית של עצמו, ולשאול את עצמו לדוגמה האם ... ועל זה צריך להיות סגורים. אפשר להתפלפל על זה ולשנות את ההגדרה של הבחירה החופשית והאם אתה מוכרח כרגע לבחור לרצות לראות את ההרצאה? כי אם כן, אתה לא בוחר לראות את ההרצאה. אם משהו מכריח ... אם משהו לא מכריח אותך לראות עכשיו את ההרצאה, אז למה אתה בוחר לראות אותה? זאת אומרת האם אתה מוכרח כרגע לראות את ההרצאה. ותוכל להגיד, כן אני בוחר, כי אני רוצה לשמוע מה שאתה אומר. האם ... כי יכולתי לבחור שלא לרצות. והשאלה הבאה היא, אז למה אתה בוחר, לרצות לשמוע אותי, האם אתה מוכרח לבחור את הרצון הזה או לא? האם אתה יכול לבחור רצון אחר. ואם הרצון שלך ואין הכרח, אז השאלה היא למה? ואם יש רצונות נוספים שנוגעים לרצון הזה, האם הם מוכרחים הרצונות הללו, על האדם לבדוק את עצמו, האם הוא בוחר, למרות שנדמה לו שהוא בוחר, עליו ...
סבל בדרך אל האושר - האם הוא מוכרח?
... בדרך אל האושר - האם הוא מוכרח? כי יש כאלו שנדמה להם, שכדי להיות מאושר, לשם כך צריך לסבול קודם לכן. והטעות הזאת ...
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מה מחויב? מה אפשרי? מה לא אפשרי? איך עובד המוח האנושי? אין הבדל בין יש לאין, אחדות הניגודים, חייב להיות קיים, מוכרח להיות קיים
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מה מחויב? מה אפשרי? מה לא אפשרי? איך עובד המוח האנושי? אין הבדל בין יש לאין, אחדות הניגודים, חייב להיות קיים, מוכרח להיות קיים
... המציאות, אפשרי המציאות, מה מחויב? מה אפשרי? מה לא אפשרי? איך עובד המוח האנושי? אין הבדל בין יש לאין, אחדות הניגודים, חייב להיות קיים, מוכרח להיות קיים מהי המשמעות של מחויב המציאות ואפשרי המציאות? ההרצאה עוסקת במושגים של מחויב המציאות ואפשרי המציאות תוך דגש על איך המוח ...
חופש פנימי - צריך או רוצה, חייב או רוצה, מחויב או אפשרי, מלך או עבד - דיבור פנימי - שעבוד עצמי
... לא יכול לעשות כרצונו, והוא בהחלט כן חייב לעשות כפי מה שאומרים לו, והוא מוכרח והוא צריך לעשות דבר כזה או אחר. דהיינו, המלך עושה את מה שהוא רוצה, והעבד עושה את מה שהוא צריך לעשות. והדגש כאן הוא על התחושה של החייב, מול התחושה של האפשרי. כי העבד, הוא חייב והוא מוכרח והוא צריך לעשות כך או אחרת, בלי בחירה חופשית. אבל המלך, כל מה שהוא עושה, זה רק אפשרי בלבד. כי הוא לא מוכרח לעשות כך או אחרת, אלא רק אפשרי בלבד, שהוא יעשה כך או אחרת. והמלך יכול לעשות את מה שהוא רוצה, בלי שהוא יהיה צריך לעשות את זה. והאדם, ... שתי נקודות מבט שונות ומנוגדות. ונקודת מבט אחת היא, שהאדם מרגיש, שהוא חייב מוכרח צריך, לעשות את מה שהוא רוצה. ונקודת מבט אחרת אומרת, שהאדם יכול לעשות את מה שהוא רוצה, אבל הוא לא מוכרח לעשות את מה שהוא רוצה. ונחדד: ברגע שיש לאדם רצון כלשהו, הרי שיש רק שתי אפשרויות בלבד. והאפשרות האחת היא, שהאדם הופך להיות עבד ומשועבד לרצון שלו. דהיינו, אם האדם לוקח באופן אישי את הרצון שלו, ואם האדם חושב, שמוכרח שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה, הרי שהאדם הפך להיות עבד ומשועבד לרצון שלו. ואם האדם לא לוקח באופן אישי את הרצון שלו, אלא האדם מבין, שלא מוכרח שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה, אלא רק אפשרי בלבד שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה, הרי שאז האדם הוא מלך. כי הרצון של האדם, הוא רק ... שלו, הוא רק הזדמנות בלבד. והרעיון הוא, שמי שחושב שמחויב המציאות, דהיינו, שמוכרח שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה, הרי שהוא עבד לרצון שלו. ומי שמבין, שלא מוכרח ולא מחויב המציאות, שהמציאות תהיה כפי מה שהוא רוצה, אלא זה רק אפשרי המציאות בלבד. כי זאת רק אפשרות בלבד, שהמציאות תהיה כפי מה שהוא ... ולמילים שיוצאות לו מהפה. כי כאשר האדם אומר לעצמו לאדם אחר, שהוא צריך חייב מוכרח לעשות משהו להשיג משהו, הרי שהוא הופך את עצמו לעבד. כי הוא משדר לתת המודע של עצמו, שהוא עבד, שהוא משועבד לכל מיני רצונות. אבל מי שמדייק ... בראש של האדם, היא סוג של דיבור עצמי. וברגע שהאדם חושב לעצמו, שצריך חייב מוכרח שדבר כלשהו יקרה, הוא בעצם הופך את עצמו לעבד. וכאשר האדם זוכר, שלא משנה מה יקרה, זה הכל שווה באותה המידה ממש, ורק אפשרי בלבד שהמציאות ... באופן מוחלט, האם באמת הדבר הזה, האם הוא נכון באופן מוחלט, דהיינו, האם מוכרח שהדבר הוא נכון, או שאולי רק יכול להיות שהדבר הוא נכון. כי מי שהופך את האפשרי למחויב, דהיינו, מי שחושב על דבר שרק אפשרי שהוא נכון, מי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוכרח, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוכרח, איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי לתזונה נכונה בנושאי מוכרח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2539 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:48:33 - wesi1