... תהליך המכירה יכול להתקיים בשתי גישות עיקריות: גישה של נתינה: כשאדם מוכר מתוך רצון אמיתי לתת ולעזור ללקוח. גישה של קבלה: כשאדם מוכר מתוך רצון
לקחת, לקבל משהו מהלקוח (בדרך כלל כסף או סגירת עסקה). ככל שאדם מתמקד יותר בנתינה, הוא נהנה יותר מתהליך המכירה, כי הוא מרגיש שהוא מעניק ערך ללקוח ולא מנסה
לקחת ממנו משהו. אדם שבא עם כוונה של נתינה מרגיש פחות פגיע כשמתנגדים לו. לדוגמה, אם מישהו מאבד ארנק ברחוב ואדם אחר בא ומודיע לו על כך, אפילו אם אותו אדם שקיבל את ההודעה יכעס, האדם שהודיע לא ייפגע, כי הוא בא לתת ולעזור, ולא
לקחת. לעומת זאת, כאשר המוכר מתמקד יותר במחשבה כיצד להרוויח את כספו של הלקוח, כיצד לגרום ללקוח לקנות או לחתום על העסקה, הוא עלול להרגיש פחות נוח בתהליך המכירה, כיוון שהוא נמצא ... המכירה תלויה בעיקר בתחושה הפנימית של המוכר: אם הוא מרגיש שהוא נותן ומעניק ערך אמיתי ללקוח, הוא יהנה יותר מהמכירה. אם הוא מרגיש שהוא מנסה
לקחת משהו מהלקוח, הוא ירגיש פחות טוב. ככל שהוא שלם יותר עם המוצר והמחיר, הוא יחווה הנאה גדולה יותר. ככל שהוא פחות תלוי בהחלטת הלקוח, הוא יהיה פחות פגיע ויותר יהנה מתהליך ...