... מהותם הפנימית. מהי משמעות ההודאה על פי ליקוטי מוהרן? אליעד מסביר כי רבי נחמן מדבר על חג חנוכה כימים של הודאה, בהתבסס על הפסוק וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו
להודות ולהלל. רבי נחמן לוקח את המושג של הודאה, וקושר אותו לשעשוע עולם הבא, וטוען שעיקר שעשוע העולם הבא הוא לדעת את הבורא. בשלב זה, אליעד מציין סוג של מניפולציה שרבי נחמן עושה, כאשר הוא מחבר בין
להודות לבין להכיר. לדבריו,
להודות פירושו
להודות על משהו, אך להכיר הוא לדעת או להבין. אליעד מדגיש את ההבדל, שכן ניתן
להודות בלי לדעת לעומק, ואפשר לדעת בלי
להודות . לדוגמה, ניתן להגיד לאלוהים אני מודה לך, גם אם לא מבינים אותו כלל, ולהפך - להכיר את הבורא לעומק ולא
להודות כלל. אבל רבי נחמן מנסה להראות שככל שאדם מכיר את הבורא טוב יותר, הוא קרוב אליו יותר. הידיעה וההכרה הופכות את האדם לסמוך על הבורא, שכן האדם באופן טבעי סומך על מי שהוא ... הוא מודה. אך אליעד מציין שההודאה היא דווקא עדות לחיסרון, שכן אתה אומר תודה רק כשאתה מרגיש שחסר לך משהו. כאשר הכל מושלם ואין שום חיסרון, אין אפילו צורך
להודות, כי אין על מה. במצב אידאלי של עולם הבא, הכל מושלם ואחד, ואין בכלל מקום להודאה רגילה. מה הקשר בין הודאה, עולם הבא והלכות? בשלב זה, רבי נחמן עובר לדבר על הלכות, ...