... מלאה. כשמישהו אומר לך תודה ומודה לך על מה שאתה נותן לו, יש לפניך מספר אפשרויות, כיצד להתייחס לאמירת התודה שהוא מודה לך. כגון לדוגמה: אתה לא צריך
להודות לי אין בעד מה נכון, אתה בהחלט צריך
להודות לי אתה לא יודע עד כמה אתה צריך
להודות לי אני מעריך את זה שאתה מודה לי אל תודה לי, אני בכלל צריך
להודות לך וכיוב ניסוחים שונים שמתייחסים לאיך הוא אמר לך תודה. ולכל ניסוח וצורת התבטאות, יש כמובן את היתרונות ואת החסרונות שלה. כאשר בקצה האחד בעצם השומע נכנס לחוויה שבה הוא מרגיש חזק לידך, כי הוא לא צריך
להודות לך. ובקצה השני יש את החוויה שהשומע מרגיש שהוא חלש לידך, כי הוא כן צריך
להודות לך. וכל שאר טווח החוויות באמצע. כי מי שנמצא בחוויה ... משדרת חולשה. ואמירת תודה, היא בעצם ממקמת את השומע כחלש, ביחס לנותן שהוא החזק. וכאן צריך לשים לב, שאם מישהו מודה לך, אז אם תשדר לו שהוא לא צריך
להודות לך, זה יגרום לו להרגיש יותר בנוח במחיצתך, כי הוא בעצם מרגיש שאתה קרוב אליו, ושלאדם קרוב בדכ פחות צריך
להודות. כמו שהאדם לא מודה לעצמו, כך האדם מודה פחות למי שקרוב אליו יותר. ובכך שאתה מבהיר לשני שהוא לא צריך
להודות לך, הוא מרגיש יותר קרבה, והוא גם מרגיש בנוח לידך, והוא לא מרגיש חלש מולך לא מרגיש רע מכך שהוא מרגיש חלש, במהלך השיחה איתך. אבל מצד שני, אם הוא לא צריך
להודות לך, הוא גם פחות מעריך את מה שהוא מקבל ממך. ולעומת זאת, אם הוא מרגיש שהוא כן צריך
להודות לך וכולי, בהקצנה של אתה לא יודע עד כמה אתה צריך
להודות... וכיוב, הרי שבמקרה הזה הוא יותר מודע למה שהוא מקבל ... בעצם מאיימת על החופש האישי שלו. על ידי זה שהקצנת את המחשבה שלו, והפכת אותה לאבסורד גם בעיניו, ביחס לאמונות היותר חזקות שלו. ואז ממילא, זה גורם לו
להודות על האמת, שלא רודפים אחריו פילים וכיוב. זא לפעמים ... ילד (חינוך ילדים) שאומר, אתה לא הורה שלי. ואז אתה אומר לו, אם אני לא ההורה שלך, אז מעכשיו לא תקבל ממני X. ואז הילד נכנס לקונפליקט פנימי, וצריך
להודות על האמת, למען המטרה שהוא יותר בטוח שהוא רוצה אותה, ...