אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
איך ללמוד את ליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן?

בשיעור מעמיק זה מסביר אליעד כהן כיצד יש ללמוד את הספר "ליקוטי מוהרן" של רבי נחמן מברסלב, תוך שהוא מדגים ומסביר את הדרך שבה רבי נחמן מחבר בין נושאים שונים באמצעות מושגים מופשטים, ומראה כיצד כל מושג קשור לרעיונות עמוקים נוספים. בשיעור נדונו הרעיונות העיקריים המופיעים בתורה ח' א', הקשורים בחג החנוכה ובמושג "הודאה", והדרך שבה רבי נחמן משתמש במושגים האלה כדי לחבר בין עניינים שונים ולחשוף את מהותם הפנימית.

מהי משמעות ההודאה על פי ליקוטי מוהרן?

אליעד מסביר כי רבי נחמן מדבר על חג חנוכה כימים של הודאה, בהתבסס על הפסוק "וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל". רבי נחמן לוקח את המושג של "הודאה", וקושר אותו ל"שעשוע עולם הבא", וטוען שעיקר שעשוע העולם הבא הוא לדעת את הבורא. בשלב זה, אליעד מציין סוג של מניפולציה שרבי נחמן עושה, כאשר הוא מחבר בין "להודות" לבין "להכיר". לדבריו, "להודות" פירושו להודות על משהו, אך "להכיר" הוא לדעת או להבין. אליעד מדגיש את ההבדל, שכן ניתן להודות בלי לדעת לעומק, ואפשר לדעת בלי להודות.

לדוגמה, ניתן להגיד לאלוהים "אני מודה לך", גם אם לא מבינים אותו כלל, ולהפך - להכיר את הבורא לעומק ולא להודות כלל. אבל רבי נחמן מנסה להראות שככל שאדם מכיר את הבורא טוב יותר, הוא קרוב אליו יותר. הידיעה וההכרה הופכות את האדם לסמוך על הבורא, שכן האדם באופן טבעי סומך על מי שהוא מכיר.

כיצד קשורה ההודאה לידיעת הבורא בעולם הבא?

אליעד מרחיב שרבי נחמן בעצם קושר בין מושג ההודאה של חג חנוכה לעולם הבא, וטוען כי בעולם הבא כולם יודו כי אז יידעו שהכל טוב. הדגש שרבי נחמן שם כאן הוא על "לדעת" - כי מי שיודע את הבורא, מבין שהכל לטובה, ולכן הוא מודה. אך אליעד מציין שההודאה היא דווקא עדות לחיסרון, שכן אתה אומר תודה רק כשאתה מרגיש שחסר לך משהו. כאשר הכל מושלם ואין שום חיסרון, אין אפילו צורך להודות, כי אין על מה. במצב אידאלי של עולם הבא, הכל מושלם ואחד, ואין בכלל מקום להודאה רגילה.

מה הקשר בין הודאה, עולם הבא והלכות?

בשלב זה, רבי נחמן עובר לדבר על "הלכות", ומסביר שאלו בעצם חוקי העולם. אדם שמצליח להבין את ההלכות ולחדש בהן, כאילו זוכה לטעום מהשעשוע של עולם הבא. חידוש שכלי הוא בעצם טעימה מהידיעה וההבנה של העולם הבא, ולכן ההלכה, בתור חידוש שכלי, מקשרת את האדם לשעשוע של העולם הבא.

אליעד מסביר זאת בשתי פרספקטיבות:
  • האחת, שאדם לומד תורה, ובאופן טבעי זוכה להתחדש ולהבין בה דברים חדשים.
  • השנייה, אדם שכבר מבין הכל ועדיין מצליח להמשיך ולחדש, כאילו נוגע באינסוף, כי הוא מצליח לראות כיצד המציאות נוצרת בכל פעם מחדש.
כיצד ההלכה מביאה לידי הודאה?

רבי נחמן ממשיך ומראה שההודאה גם היא "בחינת הלכה", בכך שהדברים הולכים כסדר. כאשר לאדם יש צרה, כל הדמים (האנרגיות) מתרכזים בלב, והלב נותן את העצה, שהיא התהליך של "ללכת", כלומר, ההלכות הן היכולת לצאת מהצמצום ולהגיע לסדר. לכן, כשאדם ניצל מצרה הוא מביא קורבן תודה, כי בעצם הוא הצליח לזרום מחדש (הלכה מלשון הליכה), ולחזור למצב של סדר ושלמות.

כיצד הדיבור הופך לאמת?

רבי נחמן מוסיף שההודאה, שהיא בחינת הלכה, היא זו שמאירה את "אור האמת" בתוך הדיבור. כלומר, כשהאדם זוכה להבין את האמת האבסולוטית - שאין באמת הבדל בין דבר להפוכו, כי בשורש המציאות הכל אחד - הוא מתחיל לדבר באמת. האמת הזו מתבטאת בתוך עולם הדיבור, שהוא...
שורש המציאות ליקוטי מוהרן להודות לשבת מנוחה חנוכה להמשיך ליקוטי מוהרן חב הליכה תלמיד חכם הכל מושלם איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חב ליקוטי מוהרן חב ב ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 2
חלק 2
...להבין את המושג אחדות פשוטה? רבי נחמן מסביר שמה שהופך את המושג של אחדות פשוטה לקשה להבנה הוא שהשכל האנושי מתקשה להבין מצב שבו אין שום הבחנה. האדם רגיל לראות ריבוי בכל דבר ולכן הוא מתקשה לתפוס את המהות הפשוטה והטהורה של האחדות. היכולת לתפוס את המושג הזה דורשת מהאדם להתעלות מעבר לסכל האנושי, כי הסכל תמיד מחפש חלוקה והבדלים. מדוע הרעיון של אחדות פשוטה פותר את כל השאלות? אליעד כהן מציין שכאשר האדם מגיע לתפיסת האחדות הפשוטה, אין לו יותר שאלות. כל השאלות...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... זא השיטה של אל תכעס כדי לא לפגוע בעצמך, ותסלח כדי להרגיש טוב, השיטה הזאת לא ממש עוזרת. כי בתוך תוכו האדם עדין מרגיש מרירות. להרגיש טוב באמת ולסלוח באמת פירושו להרגיש אהבה וקבלה אמיתית. זא לא מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה להבין מה היה הרצון הפנימי יותר ... אלא סנגור אמיתי. סנגור דמיוני = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה שעשית. נסה להבין מה הייתה הסיטואציה והתמונה המלאה של ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא ... אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך ... הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר ... שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש ... את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. ... לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ ... את האמת. אליעד כהן מתייחס למשפט זה כאל משפט שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. ... לא קולטים שהלב הזה, לכאורה הקול הפנימי, הוא בדיוק הסיבה לכך שהם נמצאים במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - ... הקול הזה לא מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר ... אדם שמתווכח או מנסה להוכיח מי צודק ומי טועה פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר ... להפסיק להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ... המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? איך להגיע לאמת המוחלטת? למה לא להקשיב לקול הפנימי? האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... קורא ספר, אתה לא רק צריך להבין את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד . לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה בהבנה של הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו ... עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע ... רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק ... את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
...של אותם הדברים. אם פעם הוא לא היה מודע למציאות מסוימת, היום הוא רואה אותה בכללותה, כולל צדדים שלא היו נעימים לו קודם. החיים פתאום יכולים להרגיש כאילו הם גדולים מדי עבורו, ובמובנים מסוימים, ההתעוררות יכולה להוביל אותו גם לדיכאון. דוגמה לכך היא סיפור על אדם שלמד את שפת החיות. כאשר הוא התחיל להבין את השפה, הוא שמח בהתחלה על ההבנה החדשה. אולם, ככל שהוא למד יותר, הוא נחשף ליותר מצבים קשים ועצובים, ואז החלה תחושת מועקה לנבוע מהבנה זו. העיקרון המרכזי כאן...
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
לא הביישן למד, מתבייש לשאול שאלה, יחסי מורה ותלמיד, להטיל ספק בספק, ספק או וודאות, שיחת מוטיבציה רוחנית, מודעות רוחנית, התפתחות עצמית, התפתחות רוחנית, לרצות בלי סיבה, מורה רוחני
...כאלה אם הן לא מלוות בשאיפה אמיתית להבין את מהות הבעיה. איך מתמודדים עם ספקות וודאות בתהליך ההתפתחות הרוחנית? כחלק מהשיחה, עולה השאלה על וודאות וספקות. כל אחד מהדוברים מציין את הקונפליקט בין לדעת ולהיות בטוח לבין להטיל ספק במה שמבינים. אחד הדוברים מציין כי האדם חייב להבין קודם כל מה הוא לא מבין, ומה גורם לו להיות בספק לגבי תשובות שהוא קיבל. הדובר מדגיש את החשיבות של להבין את הספקות הללו ולעבוד איתם במקום לברוח מהם או להימנע מהם. בהמשך, נשאלת השאלה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 07:13:23 - wesi1