אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להבדיל ✔שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות, מה התפקיד של השיווק? למה צריך שיווק? גיוס מנהל שיווק, גיוס מנהל מכירות, מה זה מסע לקוח? מסע מכירות, מסע שיווקי, Customer Journey, Marketing Funnel, מה זה משפך מכירה? Purchase Funnel, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, שיווק לטווח ארוך, מה זה שיווק טוב? מה זה שיווק גרוע? שיווק או מכירות, יעוץ שיווקי
וכאן נסביר בקצרה, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? ומה זה שיווק? מה זה מכירות? ומה התפקיד של השיווק בעסק? ומה התפקיד של המכירות בעסק? ונסביר, האם כדאי יותר להשקיע בשיווק או במכירות? ונסביר מה זה שיווק טוב ומה זה שיווק גרוע? ומה לעשות אם אתה לא מצליח למצוא מנהל מכירות טוב ואנשי מכירות טובים? ומה לעשות אם אתה לא מצליח למצוא מנהל שיווק טוב ואנשי שיווק טובים? ונסביר גם בקצרה על מה זה משפך שיווקי (Marketing Funnel)? ומה זה משפך מכירה (Purchase Funnel)? ומה זה מסע לקוח (Customer Journey)? ונסביר גם מה ההבדל בין שיווק לטווח המיידי, לבין שיווק לטווח ארוך, לבין שיווק לטווח קצר? ובגדול נסביר על מהי מערכת היחסים שיש בין השיווק לבין המכירות? ועוד.

אז ברמת העיקרון, העסק רוצה להרוויח כסף, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. וכדי להרוויח כסף, צריך למכור משהו ברווח כמובן. וכדי למכור משהו, צריך את מה שירצה לקנות וצריך את מי שימכור למי שרוצה לקנות.

ובעצם במילים אחרות ניתן להבין, שיש כאן 2 תהליכים מרכזיים. תהליך 1 - הוא תהליך של איתור הלקוחות, תהליך שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות פוטנציאלים להגיע לעסק שלנו, כדי להגדיל את הסיכוי שנוכל למכור למי מהם. תהליך 2 - הוא התהליך שבו אנחנו מנסים למכור ללקוחות שהגיעו לעסק שלנו.

אז לתהליך הראשון שבו אנחנו מנסים לגרום ללקוחות להגיע לעסק, לגרום ללקוחות להתעניין במוצר, לגרום ללקוחות לבקש מידע נוסף וכולי, לתהליך הזה נקרא שיווק. תהליך שבו אנחנו רוצים ליצור ביקושים ולהגדיל ביקושים של העסק שלנו. וברגע שהלקוחות כבר פנו לעסק שלנו, דרך האינטרנט, בטלפון, הגיעו פיזית לחנות וכיו"ב, הרי שכאן מתחיל תהליך של מכירה, על ידי איש המכירות, שאמור להפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם.

במילים אחרות, התהליך של איתור הלקוחות, שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות חדשים להגיע לעסק, זה תהליך שנקרא שיווק. התהליך שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות לקנות, זה נקרא מכירות.

ומי שיסתכל על התהליך הזה מבחוץ, יראה שיש לו צורה של משפך. דהיינו, שמשפך הוא רחב בחלק העליון שלו וצר בחלק התחתון שלו. וגם תהליך השיווק והמכירות, הוא דומה למשפך. ולכן קוראים לתהליך הזה משפך שיווקי. דהיינו, שלדוגמה אנחנו מפרסמים מודעה ל 100,000 אנשים, ומתוכם נניח 5,000 אנשים לוחצים על המודעה שלנו. ומתוכם נניח 50 אנשים משאירים לנו פרטים ופונים לעסק לקבל מידע נוסף. ומתוכם נניח שנסגרות 5 עסקאות בפועל. והרי שיש לנו צורה של משפך, שבו בראש המשפך השיווקי, נכנסים המון אנשים שונים, שאנחנו רוצים לגרום להם להתעניין בעסק שלנו, עד שבסוף התהליך מכולם נשארים רק כמה לקוחות בודדים שבאמת סוגרים עסקה.

ובעצם נראה, לקוח עובר כאן סוג של מסע. וזה נקרא מסע לקוח. דהיינו, שהלקוח עובר מסע שמתחיל במסע שיווקי, שבו הוא נחשף לראשונה לעסק שלנו. ואחר כך התהליך מסתיים במסע מכירות, שבו הלקוח עובר תהליך של מכירה. עד שבסוף התהליך הוא הופך להיות לקוח אמיתי של העסק שלנו.

ובניית משפך שיווקי, היא מורכבת מכל מיני חלקים שונים. ולכל חלק צריך את המומחיות שלו. צריך לדוגמה לדעת להגדיר את קהל היעד, מי קהל היעד שלנו, שאנחנו רוצים למכור לו ושאנחנו מניחים שנוכל להרוויח ממנו הכי הרבה כסף, אחרי כל עלויות השיווק והמכירה. ויש כאן כל מיני שאלות שונות מזוויות שונות. לדוגמה צריכים להפריד בין השאלה, מי יכול וירצה לרכוש את המוצר שלנו, לבין מי ירצה לרכוש את המוצר שלנו, במחיר שאנחנו נרצה למכור לו. וכמה יעלה לנו להגיע לאותם לקוחות שאנחנו רוצים למכור להם. ובאיזה תרחיש נרוויח הכי הרבה כסף וכיו"ב.

ונניח שיש לנו בראש את מי קהל היעד שלנו, עכשיו צריכים לחשוב על איך להגיע לאותו קהל היעד, איפה לפרסם לקהל היעד, מה בדיוק לפרסם לקהל היעד, איזה סוגי תוכן, מה לומר באותה פרסומות, איזה מסרים להעביר בפרסומת, באיזה מילים להשתמש בפרסומות, באיזו גרפיקה להשתמש בפרסומת ועוד. והאם כדאי לפרסם פרסומת אחת, או כמה פרסומות שונות. ואיפה לפרסם, וכמה לפרסם, ומתי לפרסם, ואיך לפרסם, ובאיזה תקציב לפרסם ועוד המון שיקולים שונים, שכולם משפיעים על הרווחיות של העסק.

וכל הדברים האלו, אמורים להביא לידים לעסק, שאיש המכירות אמור לטפל בהם ולהפוך אותם ללקוחות רוכשים ללקוחות משלמים באמת. וכך העסק אמור להרוויח כסף.

וברמת העיקרון, איש המכירות אמור לדעת למכור למי שפונה לעסק. ואיש השיווק אמור להביא אל העסק את הלקוחות שפונים לעסק. זה בגדול.

וגם את תהליך השיווק עצמו, ניתן לחלק ל 2 חלקים. חלק אחד הוא שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, חלק שבו רוצים לגרום ללקוחות כאן ועכשיו להגיע לעסק ולהתעניין במוצר שלנו. שאז אנחנו נייצר חומרי שיווק, שמדברים בעיקר על המוצר שלנו באופן מאוד ספציפי וקוראים ללקוחות לבוא לרכוש את המוצר. החלק השני הוא חלק שבו אנחנו עושים שיווק לטווח ארוך, שבו המטרה היא לאו דווקא לגרום לאנשים לבוא לרכוש כאן ועכשיו, אלא המטרה היא לגרום לאנשים כמה שיותר להכיר את העסק שלנו ולאהוב אותו ולהעריך אותו, כדי שבטווח הרחוק יגיעו כמה שיותר אנשים לעסק שלנו. וכאן התכנים יהיו תכנים שפחות קוראים לאנשים לרכוש את המוצר, אלא התכנים יהיו תכנים כלליים על המוצר ועל החברה ועל דברים שאמורים לגרום לאנשים לרצות לרכוש מאיתנו את המוצר בבא היום בעתיד.

לדוגמה, נניח שאתה נגר ורוצה למכור מטבח. אז שיווק לטווח הקצר, כנראה שיהיה בו מסר של "בא לרכוש את המטבח, הכי יפה / חדש / גדול / מאובזר, במחיר הכי טוב" וכיו"ב. כדי לקרוא לאנשים כאן ועכשיו לרכוש את המוצר. ושיווק לטווח רחוק יהיה משהו בסגנון של פרסום תכנים על עיצוב מטבחים, על שיקולים בבחירת מטבח, על איך לתכנן מטבח וכיו"ב. שהתכנים האלו אמורים לגרום ללקוחות להכיר אותך וליצור איתם מערכת יחסים של אמון. כדי שבהמשך כאשר הם או מישהו שהם מכירים ירצה מטבח, אז הוא יבוא אליך לרכוש את המטבח.

וכמו שאמרנו, כאשר בונים משפך שיווקי ומשפך מכירות, צריך להתבונן על איזה סוג שיווק רוצים לעשות ובהתאם לזה לבחור את תכני השיווק שמתאימים למשפך השיווקי ובהתאם לזה לדעת היכן לפרסם את תכני השיווק וכולי.

ואחרי שהבנו את כל זה נאמר, שניתן להבין, שככל השיווק שלך יותר טוב, ככה אתה פחות צריך להשקיע במכירות. וככל שהשיווק שלך יותר גרוע, ככה אתה צריך יותר להשקיע במכירות. דהיינו, אם אתה בונה תהליך שיווקי לטווח הארוך בצורה נכונה, הרי שבעצם אתה תיצור משפך שיווקי מאוד רחב ומאוד איכותי, שיהיו בו המון תכנים והמון חשיפה של לקוחות אליך. ומתוכם בטווח הארוך, יגיעו אליך לקוחות לעסק, לקוחות שכבר מכירים אותך, לקוחות שכבר רוצים לרכוש ממך. וכאשר הם יגיעו אליך, אז כנראה שגם איש מכירות גרוע יוכל למכור להם.

כי ככל שאיכות הלידים הנכנסים גדולה יותר, וככל שהלקוחות שפונים אליך, מכירים אותך יותר, אוהבים אותך ואת המוצר שלך יותר, כך יהיה לך יותר קל לסגור עסקה. ואפילו תוכל לסגור עסקאות בלי מחלקת מכירות בפועל, דהיינו, תוכל לסגור עסקאות און ליין בצורה ממוחשבת, בלי שום בן אנוש מוכשר או טיפש שינהל את המכירה.

כי מחשב, הוא סוג של איש מכירות טיפש. ואם השיווק מצוין, אז גם מחשב שהוא איש מכירות טיפש, גם הוא יוכל לסגור לך עסקאות, בלי אנשי מכירות טובים או רעים. אבל אם השיווק שלך גרוע, אז אתה חייב איש מכירות תותח איש מכירות מצוין, שידע למכור את המוצר שלך. ככה שאם קשה לך למכור ואם יש לך קושי במחלקת המכירות, הרי שאולי הדרך לפתור את זה, היא דרך מחלקת השיווק.

ומה זה שיווק גרוע? שיווק גרוע הוא שיווק שמביא לך לעסק לקוחות, שגם איש מכירות חכם, לא יכול למכור להם. שיווק מצוין יהיה, שיווק שמביא לך לעסק לקוחות שגם איש מכירות טיפש, יכול למכור להם. (חפש גם באתר את הנושא של "הנאצי של המרק"). וכמובן שיש כאן סקאלה של איכות השיווק. כאשר ברמת העיקרון, שיווק טוב, אמור להביא לך לעסק, לקוחות מבושלים, לקוחות חמים, לקוחות שרוצים לרכוש ממך, לקוחות שמכירים אותך, לקוחות שמכירים את המותג שלך, לקוחות שמאמינים בך, לקוחות שסומכים עליך, לקוחות שכבר בנית איתם מערכת יחסים. לעומת שיווק גרוע, שמביא לך לעסק לקוחות סרק, לקוחות משועממים, לקוחות שלא מכירים אותך, לקוחות ששומעים עליך בפעם הראשונה, לקוחות שלא מכירים את המוצר שלך וכולי. וככל שאיכות הלידים יותר טובה, כי השיווק יותר טוב, הרי שיהיה לך יותר קל למכור.

ובמה תלויה איכות השיווק? בהמון דברים כמובן. במסרים ובתכנים של המשפך השיווקי, במקום שבו אתה מפרסם את התכנים האלו ועוד המון דברים נוספים.

ולכן אפשרי לומר, שככל השיווק יותר טוב, ככה תהליך המכירה יותר קל וככל שהשיווק יותר גרוע, ככה תהליך המכירות יותר קשה.

עוד ניתן לומר, כי בטווח הרחוק, השקעה בשיווק לטווח רחוק עדיפה על השקעה במכירות ועל השקעה בשיווק לטווח קצר ובשיווק לטווח מיידי. כי בטווח הרחוק, שיווק טוב, מביא לך לעסק לקוחות, שכמעט ולא צריך למכור להם ושלא צריך להשקיע בהם במכירות.

וכמובן שצריכים להשקיע בשיווק לטווח רחוק, שהוא זה שבונה את מערכת היחסים עם הלקוח והוא זה שגורם ללקוח להאמין בעסק ולאהוב את העסק ולרצות לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך. כי שיווק לטווח קצר, הוא סוג של לזרוק כסף לפח. בדיוק כמו איש מכירות שלא מצליח למכור, שהכסף שאתה מוציא עליו, הוא סוג של לזרוק את הכסף לפח. כי רק שיווק לטווח הרחוק, רק הוא מביא תועלת ולא הולך לטמיון, כי הוא מפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלך בעתיד.

כמו כן ניתן להבין, שכל תהליכי השיווק וכל חומרי השיווק, אמורים להיות מבוססים על תהליכי המכירה. דהיינו, חומרי השיווק, אמורים להיגזר מתוך חומרי המכירה של איש המכירות הטוב ביותר. שצריכים לקחת את תהליך המכירה שלו, בהנחה שהוא לא מוגבל בזמן ובמשאבים, וצריכים לקחת את כל תהליכי המכירה שהוא יודע לעשות, ולהפוך אותם לחומרי שיווק.

כי חומרי השיווק, הם בעצם מסרים של מכירות, מסרים ישירים ומסרים עקיפים, שבמקום שאיש המכירות ידקלם אותם ללקוח, הרי שהחומר השיווקי אמור להסביר אותם ללקוח. ואסביר שוב: חומרי שיווק, התוכן שלהם, אמור להיות מקביל וזהה וטוב יותר משל איש המכירות. אמורים להיות בהם המסרים וההסברים של איש המכירות. והם אמורים להפוך למיותר את איש המכירות ואמורים לעזור לך, למכור בלי איש מכירות.

וחומרי שיווק לטווח קצר, שאומרים בא תקנה מוצר X, הם כמובן לא תחליף לנאומים של איש המכירות. אבל הסברים של איש המכירות, על איכות המוצר וכולי, שהם הופכים לחומרי שיווק, הם התרחיש הטוב ביותר ליצירת חומרי שיווק איכותיים לטווח הארוך.

לסיכום: השיווק מביא את הלקוחות לעסק, אנשי המכירות הופכים את הלקוחות שמתעניינים בעסק, ללקוחות משלמים. ככל שתשקיע יותר בשיווק איכותי, שיגרום ללקוחות לרצות לרכוש ממך, כך תצטרך להשקיע פחות במכירות ולהפך. ולטווח הארוך, עדיף להשקיע בשיווק לטווח הארוך, שיש לו את הלוגיקה שלו וכולי.
למכור מטבח משפך מכירות לסגור עסקאות און ליין למכור ללקוח הלקוח עלויות שיווק לקוחות שרוצים לרכוש ממך איזה מסרים להעביר עיקרון שיווק גרוע לשכנע אנשים לרצות customer journey marketing funnel purchase funnel איך למכור איך למכור בלי איש מכירות איש מכירות איש שיווק אנשי מכירות אנשי שיווק בלי איש מכירות גיוס גיוס מנהל גיוס מנהל מכירות גיוס מנהל שיווק גיוס מנהלים גרוע הבדל הבדלה הבדלים ההבדל שבין השקעה השקעות טווח ארוך טווח מיידי טווח קצר יועץ יעוץ יעוץ שיווקי להבדיל להשקיע להשקיע במכירות להשקיע בשיווק למה צריך שיווק למכור למכור בלי איש מכירות לנהל לקוח לקוחות מה ההבדל שבין מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות מה התפקיד של השיווק מה זה מסע לקוח מה זה משפך מכירה מה זה משפך שיווקי מה זה שיווק מה זה שיווק גרוע מה זה שיווק טוב מכירה מכירות מכירות או שיווק מנהל מנהל מכירות מנהל שיווק מנהלי מכירות מנהלי שיווק מסע לקוח מסע מכירות מסע שיווקי משפך מכירה משפך מכירות משפך שיווקי ניהול שיווק שיווק או מכירות שיווק גרוע שיווק ומכירות שיווק טוב שיווק לטווח ארוך שיווק לטווח מיידי שיווק לטווח קצר תפקיד
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
... להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? ההרצאה עוסקת בשאלות עמוקות ונבנות כמו איך אפשר להיות שני הפכים בו זמנית, כיצד אפשר להבדיל ולא להבדיל, ואיך לצאת מהשכל האנושי שמבצע הבחנות. שאלות אלה מנסות להוביל אותנו להבנה של אחדות ההפכים - מצב שבו יש חיבור בין שני צדדים מנוגדים, כמו חיים ומוות, טוב ורע. האם ניתן להגיע למצב שבו לא מבדילים בין דברים? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלות הנוגעות לאיך אדם יכול לדעת שהוא נמצא במצב שבו הוא לא מבדל בין דברים. מהנחה אחת שמציג, האם יכול להיות אדם שיגיע למצב של לא להבדיל? עולה השאלה האם יש אפשרות כזו במציאות. בהמשך, הוא דן בשאלות של איך אפשר לדעת שבן אדם הגיע למצב הזה, אם הוא לא יודע שהוא לא מבדיל, האם הוא בכלל נמצא בו. דוגמת השולחן שהוזכרה מתארת את המצב שבו אדם לא מבחין בין אובייקטים שונים כמו שולחן ומעבר. מהם האתגרים בהבנת המצב של אחדות ההפכים? בהמשך, מתואר תהליך ... לא יכול לדעת את זה בוודאות. אליעד מדגים את המצב באמצעות סיטואציות שיכולות להתרחש בעולם שבו לא מבדילים - כמו חשיכה וטרגדיות שמתרחשות כאשר אדם לא מבחין בין מצבים שונים. אדם לא מבדיל בין האור לחושך, בין יש לאין, בין קיר לדלת, עד כדי מצב שבו הוא יכול להיתקל בקיר מתוך אי - הבנה בסיסית. מה קורה כשלא מבדילים בין הדברים? ההרצאה נוגעת בהיבטים פסיכולוגיים ועמוקים יותר של האדם. אליעד מציין כי כאשר אדם לא מבדל, כל דבר יכול להיראות אותו הדבר. מצב זה יכול להוביל את האדם למצב של חוסר עשה, חוסר רצון להימנע מההבדלה שבין פעולות שונות, אשר מביא למצב של חוסר אכפתיות או חוסר תוצאה. מצב זה מתואר כמצב שבו אדם נכנס לאיזשהו בית משוגעים או למצב דמוי - מוות פסיכולוגי, שבו אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. האם המצב הזה יכול להיגרם בהדרגה? באופן דינמי, אליעד מדבר על איך אדם לא בהכרח יפסיק להבדיל באופן חד, אלא יעבור שלב אחרי שלב בין מצבים של שימוש בהבדלה ומצבים שבהם הוא לא עושה הבחנה. ההסבר כולל את הקונספט של חזרה לתוך השכל שמבדיל - האדם עשוי להפסיק להבדיל, אך ברגעים מאוחרים יותר יתחיל להבדיל שוב, וכתוצאה מכך נמצא את עצמו במצב של חוסר - אכפתיות או חוסר - תוצאה. מהן האפשרויות כשיש חפיפות בין שני הפכים? ההרצאה כוללת שאלות שהן כמעט פרדוקסליות: איך יכולים להיות ... שמציג. לסיכום, מהו המצב של אחדות ההפכים? ההרצאה מסתיימת בהבנה שהמצב שבו יש אפשרות של לא להבדיל הוא גם המצב שבו יש חיבור בין הפכים, שבו האדם חווה מצב של אחדות ההפכים - מצב שבו כל דבר עשוי להופיע בצורה שונה או זהה בו זמנית, תלוי בהבנתו של האדם את המציאות שסובבת אותו. לא מבדילים בין האובייקטים, לא מבדילים בין הזמן והמקום, והמוח הופך לגורם המבדיל את כל הדברים. האם אפשר להיות דבר והיפוכו בבת אחת? מהו המצב של אחדות ההפכים? מה קורה כשלא מבדילים בין דברים? איך לצאת מהשכל? האם ניתן לא ל
להפוך אין ליש, להפוך יש לאין, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לגרום למישהו להבדיל, לגרום למישהו לא להבדיל
להפוך אין ליש, להפוך יש לאין, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לגרום למישהו להבדיל, לגרום למישהו לא להבדיל
... אין ליש, להפוך יש לאין, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לגרום למישהו להבדיל, לגרום למישהו לא להבדיל איך ניתן להפוך אין ליש ומה זה אומר? ההרצאה עוסקת במושגים כמו הפיכת אין ליש, הפיכת יש לאהיה, וההבדל בין שינוי לאי - שינוי. אליעד מדבר על האופנים שבהם אנו יכולים לגרום לאדם לראות את הדברים בצורה שונה, בין אם זה לגרום לו להבדיל בין דברים ובין אם לגרום לו לא להבדיל. אחת השאלות המרכזיות שמעלה אליעד היא איך לגרום לאדם לעבור ממצב של לא מבדל למצב שבו הוא כן מבדל, או להפך - איך לגרום לו לא להבדיל בין דברים. מה המשמעות של להבדיל? בהרצאה, אליעד מציין כי להבדיל בעצם אומר להבין, לדוגמה: כאשר אדם מבדיל בין דברים, הוא מבין את ההבדל ביניהם. לעיתים, לא כל אדם מבדל בין שני דברים, וגם אם הוא יכול להבין את ההבדל, הוא לא תמיד רואה אותו או לא יודע להבחין בו בצורה נכונה. מהו המצב של לא מבדל? כאשר אדם נמצא במצב של לא מבדל, הוא לא יכול להבחין בהבדלים בין דברים. לדוגמה, ילד יכול לדעת אם משהו כואב לו, אבל הוא לא מבדיל בין כאב פיזי לכאב רגשי. אליעד מציין כי במקרים כאלה, ניתן להשתמש במושגים שהילד כבר מבדיל ביניהם ולהרחיב אותם, כך שהוא יוכל להבין ולהבחין גם בהבדלים שהוא לא הבחין בהם קודם. האם יש גבול להבדל? ההרצאה מציינת כי לא תמיד אפשר להפוך אין ליש. יש מצבים בהם אדם לא יכול להבדיל בין דברים, כמו במקרה של אדם שאין לו את היכולת הפיזית או הקוגניטיבית לעשות זאת. לדוגמה, אדם שנמצא במצב של חולי קשה עשוי לא להבדיל בין מצבים שונים כמו אם הוא פצוע או לא. במקרים כאלה, אין אפשרות לגרום לו להבדיל, פשוט כי הוא לא מסוגל. מה קורה כאשר מישהו לא יכול להבדיל? אליעד מציין כי אם מישהו לא מבדיל, הדבר יכול להיות תלוי במידה בה הוא מבין את המושגים וביכולת שלו להפעיל אותם. לעיתים, התשובה לשאלה איך לגרום לאדם לא להבדיל? היא שהשאלה לא נכונה בעצמה, כי אם מישהו לא יכול להבדיל, אין זה אפשרי לגרום לו להבדיל . מהי ההתנהגות במצבים כאלה? במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על דימויים שונים שיכולים לעזור להבין את הקונספטים של הבדלה ואין הבדל. לדוגמה, הוא נותן את הדימוי של חדר חשוך שבו אדם לא יכול להבדיל בין הצבעים השונים, אבל כשהוא מוסיף אור לחדר, הוא מתחיל להבדיל ביניהם. מה המשמעות של לשנות את המצב של אין ליש? כאשר רוצים לשנות את המצב מאין ליש, עלינו להפעיל את היכולת של האדם להבדיל בצורה חדה וברורה. במילים אחרות, עלינו לגרום לו להבין את מהות השוני בין שני הדברים. אם למשל אנו רוצים לגרום לאדם להבדיל בין שני צבעים, עלינו לעזור לו לראות את ה
טוב ורע, רע להבדיל בין טוב לרע, טוב להבדיל בין טוב לרע, האם חיים טובים? האם חיים רעים? האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר, סבל או אושר
טוב ורע, רע להבדיל בין טוב לרע, טוב להבדיל בין טוב לרע, האם חיים טובים? האם חיים רעים? האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר, סבל או אושר
... ורע, רע להבדיל בין טוב לרע, טוב להבדיל בין טוב לרע, האם חיים טובים? האם חיים רעים? האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר, סבל או אושר האם טוב או רע להבדיל בין טוב לרע? השאלה שאליעד כהן עוסק בה היא האם ההבחנה בין טוב לרע היא עצמה דבר טוב ... בסיסי ופשוט מאוד, שבו האדם מבצע כל הזמן חלוקה בין טוב לבין רע. האדם חווה את העולם דרך הפרספקטיבה של ההבדלה הזו, כאשר דברים מסוימים מוגדרים אצלו כטובים ודברים אחרים מוגדרים כרעים. ההבדלה הזו, לפי אליעד, נעשית באופן אוטומטי ומחויב על ידי האדם. מדוע ההבדלה בין טוב לרע יוצרת פרדוקס? אליעד מציג את הרעיון באופן הבא: אם אדם שואל את עצמו האם טוב שהוא מבדיל בין טוב לרע, הוא כבר מראש מניח שיש דבר כזה טוב ורע. זאת אומרת, הוא לא יכול לענות לשאלה בלי להשתמש מראש במושגים שאותם הוא מבקש לבדוק. הפרדוקס הוא בכך שכדי לדעת האם זה טוב או רע להבדיל בין טוב לרע, האדם חייב מראש להבדיל בין טוב לרע. האם יש אפשרות לא להבדיל בין טוב לרע? אליעד טוען שכן קיימת אפשרות שלא להבדיל בין טוב לרע, אבל אז לא תהיה משמעות לשאלה עצמה. אדם שאינו מבדיל בין טוב לרע בכלל, לא ישאל האם טוב להבדיל או לא להבדיל. מבחינתו, המציאות פשוט קיימת כמו שהיא, ללא ערך של טוב או רע. למעשה, אי ההבדלה הזו היא מצב של שוויון מוחלט שבו אין שאלות, ואין בעיות שנובעות מההבחנות של טוב ורע. מה המשמעות של לא להבדיל בין טוב לרע? כאשר האדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע, הוא מגיע למצב שבו הכל הופך להיות נייטרלי לחלוטין. אליעד מתאר מצב כזה שבו לאדם אין יותר סבל או אושר שמבוססים על ההבחנה בין טוב לרע. אם האדם לא מבדיל בין טוב לרע, גם לא יעניין אותו אם ההבחנה הזו טובה או רעה. האם קיום האדם הוא טוב ... ורע, האדם יכול לראות שאין באמת שאלה - המציאות אינה טובה או רעה, היא פשוט מה שהיא. מה קורה כשמפסיקים להבדיל בין טוב לרע? ברגע שהאדם מפסיק להבדיל בין טוב לרע, הוא מפסיק גם לחוות סבל או אושר שנובעים מההבדלה הזו. האדם כבר לא מוטרד מהשאלה האם חייו טובים או רעים, כיוון שהחיים שלו אינם ... מדבר עליה - מצב שבו האדם חי בשוויון מלא מול המציאות, ללא העדפות, ללא פחדים וללא רצונות שמבוססים על ההבדלה בין טוב לרע. מדוע בכל זאת רוב האנשים ממשיכים להבדיל בין טוב לרע? רוב האנשים ממשיכים להבדיל בין טוב לרע מפני שזהו מנגנון פנימי שמחויב במציאות שלהם. אנשים באופן טבעי מגדירים את עצמם, את חייהם ואת סביבתם באמצעות ההבחנה הזו. לפי אליעד, כל עוד האדם לא מבין לעומק את מנגנון ההבדלה בין טוב לרע, הוא ימשיך להיות כלוא בתוך המעגל האינסופי הזה של סבל ואושר, טוב ורע. כיצד אפשר להפסיק לסבול מההבדלה בין טוב לרע? הפתרון שאליעד מציע הוא להגיע להכרה עמוקה בכך שכל ההבחנה בין טוב לרע ... מהסבל ומהמאבק האינסופי של טוב ורע, ומגיע לשלווה מוחלטת שהיא מעבר להגדרות ולהבחנות האלה. האם טוב להבדיל בין טוב לרע? מה זה טוב ורע? האם החיים הם טובים או רעים? איך להפסיק לסבול? מה ...
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
... ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה מהי תורת ההפכים, ומה הסוד של מהות וצורה? אליעד כהן מסביר בהרצאה ... כדי להשתחרר מסבל וליצור מציאות מאוזנת ושלווה. מה הקשר בין מהות וצורה, ומדוע חשוב להבדיל ביניהן? אליעד מדגיש את החשיבות הקריטית של היכולת להבדיל בין מהות לבין צורה. מהות היא התוכן העמוק, המהותי, הפנימי והאמיתי של הדברים, בעוד צורה היא הביטוי החיצוני, השטחי, זה שנראה לעין. כאשר אדם אינו יודע להבדיל בין מהות לצורה, הוא מייחס למהות תכונות של צורה, ולצורה תכונות של מהות, ובכך ... חסר משמעות וצורני בלבד, ובכך לאבד את האפשרות לחיות חיים מלאים ומספקים. מה זה אומר להבדיל בין יש לאין, ואיך זה קשור לתורת ההפכים? הבדלה בין יש לאין היא אחת הנקודות המרכזיות בתורת ההפכים של אליעד. ביום - יום אדם בדרך כלל לא מבדיל בין יש לאין, ולכן הוא נתקע בנקודת מבט אחת שגורמת לו לסבל. אליעד מסביר את התהליך באמצעות דוגמה של ילד שאומר שאין הבדל בין לגעת באש או במים. כמובן שיש הבדל, אבל מנקודת מבט אחרת, מנקודת מבט מוחלטת, באמת אין הבדל בין הדברים, כי הכל אחדות. המורכבות נוצרת כאשר האדם נמצא במצב ביניים: הוא אומר שהוא יודע שאין הבדל, אבל עדיין סובל, כי הוא לא מבין לעומק מדוע באמת אין הבדל. כדי להשתחרר מכך, האדם צריך להיות מסוגל לחשוב על אין באופן ממשי, לא רק כהיפך של יש אלא כדבר ממשי בפני עצמו. כאשר הוא יצליח להבדיל בין יש לאין באמת, הוא ישתחרר לחלוטין מהתלות במחשבות שמייצרות סבל. מדוע סובלים אלו שלא מבדילים בין אפשרי למחויב? אליעד מבהיר שאנשים סובלים משום שהם לא יודעים להבדיל בין מה שמחויב באמת (המציאות המוחלטת) לבין מה שהוא רק אפשרי (פרשנויות, מחשבות, ... עם הציפייה הזו, הם מרגישים רע. התשובה לכך היא לפתח את היכולת להטיל ספק בכל דבר, וכך להבדיל בין מחויב לבין אפשרי בצורה אמיתית ועמוקה. כשהאדם מבין שרוב הדברים הם רק ... את המהות, את האין, את האינסוף, הוא חופשי באמת. מהות וצורה מהי תורת ההפכים? איך להבדיל בין יש לאין? למה חשוב להבדיל בין אפשרי למחויב? איך לפתח גמישות מחשבתית? האחדות היא נפרדות? האם באמת אין הבדל בין דבר להפכו? ...
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
... להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך? איך אפשר לא להבדיל בין דבר להיפוכו? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג בהרצאה הוא תורת אחדות ההפכים, שמשמעותה לא להבדיל בין שום דבר לבין ההיפך שלו. על פי אליעד, הדרך היחידה להגיע להבנה המוחלטת של המציאות ולאושר אמיתי היא להטיל ספק מוחלט בכל ההבדלים ובכל ההבחנות שאנחנו רגילים לבצע באופן אוטומטי. כל עוד אנחנו מבדילים בין דבר אחד לאחר, נוצר אצלנו חיסרון, מכיוון שההבדלה עצמה יוצרת את הרצון, והרצון יוצר את הסבל. איך להטיל ספק בחושים ובשכל? אליעד מסביר שצריך להתחיל ... או ללכת יחף, אלא להגיע למצב שבו אין יותר העדפה פנימית. אם אדם יצליח לראות שאין שום הבדל בין האפשרויות, הוא ישתחרר מתחושת החיסרון שגורמת לו לבחור שוב ושוב, ויגיע לתחושת חופש מוחלטת. ... לא דבר מוחלט. אפשר להטיל ספק גם בו, ולשאול מי אמר שהוא צודק. מה המטרה של הטלת ספק בהבדלים? המטרה של הטלת ספק היא להגיע למצב שבו אין לאדם שום ודאות מוחלטת. אליעד אומר מפורשות כי הוא לא מנסה לשכנע שאין הבדל בין דברים, אלא להביא את האדם למצב שבו הוא בתוכו לא רואה את ההבדלים כמשהו מוחלט. המצב הזה מביא לשחרור פנימי מוחלט, כי אם אתה מבין שאתה זה שיוצר את ההבדלים, אתה יכול לחיות את חייך מבלי להרגיש מאוים או מוטרד מהבדלים אלה. אליעד מדגיש שוב ושוב כי אין טעם לנסות לשכנע את עצמך שאין הבדל באופן מאולץ. במקום זאת, יש לבדוק ולחקור בכל פעם מחדש מדוע דברים נראים לנו שונים. למשל, אם יש ... מהם. הבדיקה הזו צריכה להיות יסודית עד לרמה הפנימית ביותר, עד שנגיע לתובנה שאין באמת הבדל מוחלט, אלא ההבדלים הם רק פרי של תפיסה יחסית. האם אפשר באמת לא להבדיל בשום דבר? אליעד מסביר שהתהליך דורש זמן ועבודה פנימית רבה, ולא יכול להיעשות בצורה מיידית או באמצעות טריקים כמו NLP. הוא מתייחס לדוגמה של סרטון שכביכול לימד אנשים לא להבדיל בין הצבעים צהוב וכתום בשתי דקות, ומסביר כי מדובר באשליה ולא באמת באי - הבדלה עמוקה ואמיתית. לדעתו של אליעד, לא מדובר בשינוי אמיתי של תפיסת המציאות אלא בסוג של מניפולציה ... למעשה כבול באותן הבחנות פנימיות. לעומת זאת, הטלת ספק אמיתית לא מוגבלת לצבעים או להבדלים קטנים. היא כוללת גם ספקות גדולים, כמו השאלה האם אני חולם או ער?, וכאן הוא מציג דוגמה על אדם ... שחסר לנו משהו? אליעד חוזר ומדגיש שכל סבל, כל תחושת חיסרון או שיעמום, נובעים מההבדלה שאנחנו עושים במוח. למשל, הוא מציין דוגמה של אדם שאומר משעמם לי. השעמום נוצר כי האדם בטוח שיש הבדל בין מצב טוב (מעניין) למצב רע (משעמם), והתחושה הזו גורמת לאדם לרוץ ולחפש פתרונות. ברגע שהאדם ... בלי לעשות הבחנות? אליעד מסביר שבמצב האידיאלי אדם מסוגל לחיות בעולם הרגיל, לראות הבדלים, ולהתנהל לפיהם, אך בתוכו הוא אינו מרגיש שום חיסרון, מכיוון שהוא כבר מודע שההבדלים האלה אינם מוחלטים. הוא יכול להיכנס ולצאת מהחוויה של העולם בכל רגע, מבלי לסבול או להרגיש לכוד ... לאחר מכן בשכל, ולבסוף בדברים הבסיסיים ביותר שאנחנו בטוחים בהם לחלוטין. איך לא להבדיל בין דבר להיפוכו? מהי תורת אחדות ההפכים? איך להטיל ספק בחושים? איך המוח יוצר הבדלים? למה משעמם לך? איך להשתחרר מתחושת החיסרון? מה המקור של הרצון והסבל? ...
עובדה או פירוש, איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה ההבדל בין עובדה לפירוש? האם זו עובדה או פירוש, האם זו עובדה אובייקטיבית? האם זה פירוש סובייקטיבי? יופי הוא בעיני המתבונן, מה זה עובדה? מה זה פירוש? עובדה ביחס למה, פירוש ביחס למה, הכל זה רק פירוש, כל דבר הוא רק פירוש, שום דבר הוא לא עובדה, כל דבר הוא או עובדה או פירוש, מה הופך משהו לעובדה? איך להבדיל בין פירוש לעובדה? פירוש או עובדה, האם כל דבר הוא פירוש? מה ההבדל בין פירוש לעובדה? איך לפרש דברים?
... או פירוש, איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה ההבדל בין עובדה לפירוש? האם זו עובדה או פירוש, האם זו עובדה אובייקטיבית? האם זה פירוש סובייקטיבי? יופי הוא בעיני המתבונן, מה זה עובדה? ... עובדה ביחס למה, פירוש ביחס למה, הכל זה רק פירוש, כל דבר הוא רק פירוש, שום דבר הוא לא עובדה, כל דבר הוא או עובדה או פירוש, מה הופך משהו לעובדה? איך להבדיל בין פירוש לעובדה? פירוש או עובדה, האם כל דבר הוא פירוש? מה ההבדל בין פירוש לעובדה? איך לפרש דברים? וכאן אסביר לגבי העניין של עובדה ופירוש. מה זה עובדה? מה זה פירוש? האם כל דבר הוא פירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? ועוד. ונסביר גם לגבי טעות של אנשים שמנסים לדייק את החשיבה שלהם, בהקשר של עובדה ופירוש. שהם מנסים שלא לומר בטעות ... הזו של וודאות של מאה אחוז, הרי ששום דבר הוא לא עובדה אובייקטיבית, כי אין שום דבר שהוא בטוח במאה אחוז. ולכן כל דבר הוא רק פירוש בלבד. ואפילו זה שיש הבדל בין יש לאין, גם זה פירוש ולא עובדה. כי כל השכל כולו הוא פירוש והכל זה רק פירוש וכולי. ושוב, כל ההסבר הזה, הוא רק במסגרת השכל ... בחושים או לדוגמה אמונה בזיכרון או אמונה בדמיון, מנקודת המבט הזו, לא כל דבר הוא פירוש. אלא כן יש דברים שהם עובדה ויש דברים שהם פירוש. וצריכים לדעת להבדיל ביניהם. ולומר על משהו שהוא פירוש ולא עובדה, לפעמים זו טעות. כי לפעמים הדבר הוא עובדה ולא פירוש. וההבנה שמשהו מסוים הוא עובדה או ... שאותו הדבר הוא עובדה. ולא תמיד להתייחס למשהו כפירוש, זה יהיה נכון. כי לפעמים מדובר בעובדה ולא בפירוש. אז מה הופך משהו לעובדה? ומה זה עובדה? ואיך להבדיל בין עובדה לפירוש? אז עובדה פירושה משהו שהוא בטוח נכון, אמת אובייקטיבית. ופירוש פירושו, משהו שהוא לא בטוח נכון, פירוש סובייקטיבי ... עובדה לא נכונה. אבל זה עצמו עוד עניין אחר (דבר והיפוכו). אבל כאן אנחנו מדברים בפשוטם של דברים, שהאדם מנסה להיצמד לאמת בפשוטם של דברים. אז מי שרוצה להבדיל בין עובדה לפירוש, הוא צריך לדעת לקחת את המחשבה שהוא חושב ולחלק אותה לחלקים, כדי לבחון כל חלק בפני עצמו, האם הוא עובדה או פירוש. ...
לא להבדיל בין טוב לרע, לא להרגיש רע, להרגיש רק טוב, לא להבדיל בין דבר להיפוכו, פוטנציאל של נפרדות, אפילו פוטנציאל אין, אחדות ההפכים, עולם שכולו טוב, אך ורק טוב, אין שום רע
לא להבדיל בין טוב לרע, לא להרגיש רע, להרגיש רק טוב, לא להבדיל בין דבר להיפוכו, פוטנציאל של נפרדות, אפילו פוטנציאל אין, אחדות ההפכים, עולם שכולו טוב, אך ורק טוב, אין שום רע
... להבדיל בין טוב לרע, לא להרגיש רע, להרגיש רק טוב, לא להבדיל בין דבר להיפוכו, פוטנציאל של נפרדות, אפילו פוטנציאל אין, אחדות ההפכים, עולם שכולו טוב, אך ורק טוב, אין שום רע מה המשמעות של לא להבדיל בין טוב לרע? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את העומק שבמושגים טוב, רע, והמשמעות האמיתית של מצב שבו אין הבחנה בין טוב לרע, מצב ... נפרדות - אנו כל הזמן מבדילים בין מה שטוב לבין מה שרע. הבחנה זו יוצרת עבורנו סבל, כי כל עוד אנו יודעים מה טוב, בהכרח קיימת האפשרות לחוות את הרע. ... האדם חווה בפועל את ההבדלים בין טוב לרע. לדוגמה, אדם שנשדד בילדותו וסובל מכך כל חייו, חווה את ההבדל בין טוב לרע באופן ברור. המצב השני הוא מצב שבו האדם אינו חווה רע בפועל, אך עדיין קיים בתוכו הפוטנציאל לסבול. זהו מצב שבו ... האדם אינו רואה הבדל כלשהו בין הדברים, אפילו לא ברמה הפוטנציאלית. למשל, אדם במצב כזה מסתכל על כיסא, ואינו רואה אותו ככיסא בלבד - הוא לא מזהה ... הוא אינו יכול להבדיל בין קיים ללא קיים. האדם במצב כזה כבר נמצא מעבר לתפיסה האנושית הרגילה, מצב של אחדות מוחלטת. האם אפשר להבין את המצב של ... מכבלי הטוב והרע. מה ההבדל בין שיגעון לבין אי - ידיעה מוחלטת? אליעד מסביר ששיגעון הוא מצב שבו האדם עדיין יודע משהו מסוים, ולכן הוא עדיין כבול. ... רע - מצב שבו אין הבדל כלל בין טוב לרע, מצב של אחדות מוחלטת ושל אי - ידיעה מוחלטת. איך לא להבדיל בין טוב לרע? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לאי - ידיעה מוחלטת? האם אפשר לחיות בלי סבל בכלל? מה המשמעות של עולם שכולו טוב? ...
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
... ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר איך המוח מבחין בין אמת לשקר ובין טוב לרע? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא ההבחנה בין אמת לשקר ... שהיכולת של אדם לדעת אם הוא רוצה או לא רוצה משהו קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להבדיל בין אמת לשקר. אמת מוגדרת אצלו בתור יכולת להבחין האם משהו קורה באמת או רק נדמה שקורה. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, ... שונים - מצב של קורה ומצב של לא קורה. אבל, אליעד ממשיך ואומר, אם האדם לא מסוגל להבדיל בכלל בין קורה ללא קורה (היינו - בין אמת לשקר), אזי מושגים כמו טוב ורע מאבדים כל משמעות. זאת מכיוון שהטוב והרע מבוססים על רצון, והרצון מבוסס על ההבחנה בין מצבים שונים של המציאות. הסבר נוסף להבדל בין אמת ושקר לבין תלות וסיבתיות אליעד מתייחס לשאלה פילוסופית נוספת בנוגע לקשר בין אמת ושקר לבין טוב ורע, והיא ... שלו, ולכן גם לא את המושגים של טוב ורע. ההבחנה בין אמת לשקר היא היכולת הבסיסית להבדיל בין מה שקורה לבין מה שלא קורה, ובין מה שהאדם באמת מרגיש לבין מה שהוא לא באמת מרגיש. ללא יכולת זו, מושגי הטוב והרע מאבדים את משמעותם לחלוטין. מה ההבדל בין אמת לשקר? כיצד להבחין בין טוב לרע? האם הטוב והרע תלויים באמת ושקר? מהי אמת מוחלטת? איך יודעים מה מרגישים ...
להבדיל או לא להבדיל, לא לדעת שיש הבדל, אין הבדל בין דבר להיפוכו, להעריך את עצמך, אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה האמת באמת? וודאות מוחלטת, בטוח במאה אחוז, חיפוש עצמי
להבדיל או לא להבדיל, לא לדעת שיש הבדל, אין הבדל בין דבר להיפוכו, להעריך את עצמך, אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה האמת באמת? וודאות מוחלטת, בטוח במאה אחוז, חיפוש עצמי
להבדיל או לא להבדיל, לא לדעת שיש הבדל, אין הבדל בין דבר להיפוכו, להעריך את עצמך, אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה האמת באמת? וודאות מוחלטת, בטוח במאה אחוז, חיפוש עצמי איך להגיע לוודאות מוחלטת לגבי ההבדלים בין יש לאין? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד אפשר להתמודד עם שאלות מהותיות של אמת, אחדות ההפכים, ... עצמי, ומתמקד בשאלה המרכזית: האם באמת יש הבדל בין דבר להיפוכו? הוא מציג את הרעיון של אחדות ההפכים, לפיו ההבדלים שאנחנו רואים בין דברים, כגון טוב ורע, יש ואין, קיים ולא קיים, הם הבדלים שאנחנו יוצרים במחשבה שלנו, ולא בהכרח דברים מוחלטים שמחויבים להיות קיימים בפני עצמם. האם באמת קיים הבדל בין טוב לרע? אליעד מסביר שבמצב אידיאלי, בן אדם יגיע למקום שבו הוא יוכל לראות שהחלוקה שלו בין טוב לרע ... דרך ההערכה הזאת, ולכן דווקא ההערכה, שיוצרת הבדלים, היא זו שמעניקה משמעות ותחושה של חיים. הוא מסביר שהרצון להעריך את עצמי או להרגיש טוב נובע מכך שאנחנו ... מה שמקנה להם תחושת קיום. האם אפשר לחיות בלי להבדיל בכלל? אליעד מציג בעיה נוספת: מצד אחד האדם רוצה להגיע למצב שבו אין שום הבדל בין דברים, כדי להשתחרר מכל החסרונות והרצונות. מצד שני, הוא מפחד לאבד את תחושת החיים, כי החוויה האנושית בנויה דווקא על הבדלים ועל תחושת המשמעות שנובעת מההבדלים האלו. הוא משתמש בדוגמה של פיקסלים בטלוויזיה, שמצד אחד הם כולם אותו הדבר, ומצד שני כל תמונה נראית שונה. ... שאם האדם יגיע למצב של חוויה מוחלטת של חוסר הבדלה, הוא כבר לא יוכל אפילו להגיד שאין הבדל, משום שההבדלה עצמה מתבטלת. כלומר, אדם יכול להגיד שאין הבדל רק כל עוד הוא מבחין שיש הבדל. כיצד מגיעים לוודאות מוחלטת? אליעד מבהיר שהדרך לוודאות מוחלטת היא לבדוק כל הנחה פנימית לעומק באופן מוחלט ... האמת העמוקה ביותר שלו, הוא כבר לא יוכל להבדיל בשום צורה ויאבד את הספק, כי אפילו הספק נובע מהבדלה. למה אנשים לא מגיעים לוודאות מוחלטת? לסיום, אליעד מסביר שרוב האנשים מתקשים להגיע לוודאות מוחלטת, מפני ... משמעות. כאשר האדם מגיע להבנה העמוקה שאין שום הבדל בין דבר להיפוכו, הוא מאבד את החוויה של משמעות וחיים, וזה מפחיד אנשים, ולכן הם נוטים להימנע מכך. אבל ... של חופש מוחלט, שבו אין שום חיסרון. האם יש הבדל בין דבר להיפוכו? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לוודאות מוחלטת? האם אפשר לחיות ללא משמעות? מהי אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין טוב לרע? ...
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
... הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית מה המשמעות של אין הבדל בין יש לאין? הנושא העמוק שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאין באמת הבדל בין המושגים יש ואין. בשכל הרגיל של האדם, יש הבדל ברור: יש משמעותו קיום, ואילו אין משמעותו חוסר קיום. אך ברובד עמוק יותר, אליעד מסביר שבמהות של הדברים עצמם אין הבדל אמיתי. ההבחנה בין יש ואין היא תוצאה של התפיסה השכלית, שהיא מוגבלת מעצם טבעה. אליעד מדגיש שכאשר אדם אומר אין הבדל, הוא כבר עושה הבחנה בין המושגים, ובעצם כבר מגדיר שיש דבר כזה הבדל. הוא מסביר שכאשר אדם נמצא במצב של הבנה מוחלטת של הדברים, במצב של אמת מוחלטת, הוא לא מבדיל כלל בין המושגים הללו, ואז מבחינתו אין סתירה לומר שאין הבדל בין יש לאין. כיצד השכל האנושי יוצר מגבלות בתפיסת המציאות? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל באופן מהותי מעצם היותו מפריד ומבדיל בין דברים. כל תפיסה שכלית, כל מחשבה על משהו ספציפי כמו רוצה, לא רוצה, צריך או לא צריך, יוצרת מיד מצב מוגבל. למה מוגבל? כי ברגע שהשכל מתייחס למשהו, הוא כבר מבדיל אותו מדברים אחרים, וכך נוצרת מגבלה מובנית. אליעד מחדד את הרעיון בעזרת דוגמה פשוטה: אדם שאומר שהוא מבין משהו מסוים, באותה רגע ממש הוא כבר הגדיר את עצמו ... כלשהי. אם אדם חווה משהו, בהכרח יש לו מגבלה מסוימת, כי הוא לא חווה את ההיפך של הדבר שהוא חווה. אליעד מדגיש שמצב מוחלט של אמת הוא מצב שבו אין חוויה כלל, כי האדם לא מבדיל בין שום דבר לשום דבר אחר. הוא לא חווה את היש יותר מאשר את האין, ולכן באופן מהותי זה מצב שבו האדם לא קיים במובן הרגיל, ואין לו שום תחושת מוגבלות. איך אפשר להבין שאין הבדל בין הבדל לאין הבדל? אליעד ממשיך את ההסבר ואומר שגם בין המושגים הבדל ואין הבדל אין באמת הבדל. לכאורה, השכל מתנגד לכך בתוקף, כי ההיגיון הרגיל טוען שיש סתירה מובנית בין המושגים. אבל ברמה המוחלטת של המציאות, ברמה שהיא מעבר להיגיון הרגיל, הסתירה הזאת אינה קיימת. למה? כי כל מושג הוא רק מושג, ואין באמת הכרח שיהיה הבדל ממשי בין שני מושגים מנוגדים. ההבחנה עצמה בין מושגים כמו יש הבדל ואין הבדל היא פעולה שכלית בלבד, וברגע שהשכל מפסיק לפעול - או פועל ברובד המוחלט - המושגים מאבדים משמעות ממשית והופכים להיות אחד. כלומר, ההגדרות מתבטלות לחלוטין ... הזאת, סתירה היא מושג מוגבל של שכל מוגבל, ואילו המציאות עצמה לא מוגבלת ולא מחויבת להיגיון השכלי. לכן, מבחינת האמת המוחלטת, אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית, כמו להבדיל ולא להבדיל או יש הבדל ואין הבדל, מבלי שתהיה בכך כל סתירה ממשית. האם אפשר לצאת ממגבלות ההיגיון? אליעד כהן מסביר שברמת השכל הרגיל אי אפשר להשתחרר לחלוטין מהמגבלות הללו, כי השכל תמיד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות, מה התפקיד של השיווק? למה צריך שיווק? גיוס מנהל שיווק, גיוס מנהל מכירות, מה זה מסע לקוח? מסע מכירות, מסע שיווקי, Customer Journey, Marketing Funnel, מה זה משפך מכירה? Purchase Funnel, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, שיווק לטווח ארוך, מה זה שיווק טוב? מה זה שיווק גרוע? שיווק או מכירות, יעוץ שיווקי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להבדיל, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להבדיל, איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, מאמן מכירות, מאמן אישי ועסקי בתחום להבדיל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 04:08:11 - wesi1