אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גרוע ✔שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות, מה התפקיד של השיווק? למה צריך שיווק? גיוס מנהל שיווק, גיוס מנהל מכירות, מה זה מסע לקוח? מסע מכירות, מסע שיווקי, Customer Journey, Marketing Funnel, מה זה משפך מכירה? Purchase Funnel, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, שיווק לטווח ארוך, מה זה שיווק טוב? מה זה שיווק גרוע? שיווק או מכירות, יעוץ שיווקי
וכאן נסביר בקצרה, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? ומה זה שיווק? מה זה מכירות? ומה התפקיד של השיווק בעסק? ומה התפקיד של המכירות בעסק? ונסביר, האם כדאי יותר להשקיע בשיווק או במכירות? ונסביר מה זה שיווק טוב ומה זה שיווק גרוע? ומה לעשות אם אתה לא מצליח למצוא מנהל מכירות טוב ואנשי מכירות טובים? ומה לעשות אם אתה לא מצליח למצוא מנהל שיווק טוב ואנשי שיווק טובים? ונסביר גם בקצרה על מה זה משפך שיווקי (Marketing Funnel)? ומה זה משפך מכירה (Purchase Funnel)? ומה זה מסע לקוח (Customer Journey)? ונסביר גם מה ההבדל בין שיווק לטווח המיידי, לבין שיווק לטווח ארוך, לבין שיווק לטווח קצר? ובגדול נסביר על מהי מערכת היחסים שיש בין השיווק לבין המכירות? ועוד.

אז ברמת העיקרון, העסק רוצה להרוויח כסף, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. וכדי להרוויח כסף, צריך למכור משהו ברווח כמובן. וכדי למכור משהו, צריך את מה שירצה לקנות וצריך את מי שימכור למי שרוצה לקנות.

ובעצם במילים אחרות ניתן להבין, שיש כאן 2 תהליכים מרכזיים. תהליך 1 - הוא תהליך של איתור הלקוחות, תהליך שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות פוטנציאלים להגיע לעסק שלנו, כדי להגדיל את הסיכוי שנוכל למכור למי מהם. תהליך 2 - הוא התהליך שבו אנחנו מנסים למכור ללקוחות שהגיעו לעסק שלנו.

אז לתהליך הראשון שבו אנחנו מנסים לגרום ללקוחות להגיע לעסק, לגרום ללקוחות להתעניין במוצר, לגרום ללקוחות לבקש מידע נוסף וכולי, לתהליך הזה נקרא שיווק. תהליך שבו אנחנו רוצים ליצור ביקושים ולהגדיל ביקושים של העסק שלנו. וברגע שהלקוחות כבר פנו לעסק שלנו, דרך האינטרנט, בטלפון, הגיעו פיזית לחנות וכיו"ב, הרי שכאן מתחיל תהליך של מכירה, על ידי איש המכירות, שאמור להפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם.

במילים אחרות, התהליך של איתור הלקוחות, שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות חדשים להגיע לעסק, זה תהליך שנקרא שיווק. התהליך שבו אנחנו רוצים לגרום ללקוחות לקנות, זה נקרא מכירות.

ומי שיסתכל על התהליך הזה מבחוץ, יראה שיש לו צורה של משפך. דהיינו, שמשפך הוא רחב בחלק העליון שלו וצר בחלק התחתון שלו. וגם תהליך השיווק והמכירות, הוא דומה למשפך. ולכן קוראים לתהליך הזה משפך שיווקי. דהיינו, שלדוגמה אנחנו מפרסמים מודעה ל 100,000 אנשים, ומתוכם נניח 5,000 אנשים לוחצים על המודעה שלנו. ומתוכם נניח 50 אנשים משאירים לנו פרטים ופונים לעסק לקבל מידע נוסף. ומתוכם נניח שנסגרות 5 עסקאות בפועל. והרי שיש לנו צורה של משפך, שבו בראש המשפך השיווקי, נכנסים המון אנשים שונים, שאנחנו רוצים לגרום להם להתעניין בעסק שלנו, עד שבסוף התהליך מכולם נשארים רק כמה לקוחות בודדים שבאמת סוגרים עסקה.

ובעצם נראה, לקוח עובר כאן סוג של מסע. וזה נקרא מסע לקוח. דהיינו, שהלקוח עובר מסע שמתחיל במסע שיווקי, שבו הוא נחשף לראשונה לעסק שלנו. ואחר כך התהליך מסתיים במסע מכירות, שבו הלקוח עובר תהליך של מכירה. עד שבסוף התהליך הוא הופך להיות לקוח אמיתי של העסק שלנו.

ובניית משפך שיווקי, היא מורכבת מכל מיני חלקים שונים. ולכל חלק צריך את המומחיות שלו. צריך לדוגמה לדעת להגדיר את קהל היעד, מי קהל היעד שלנו, שאנחנו רוצים למכור לו ושאנחנו מניחים שנוכל להרוויח ממנו הכי הרבה כסף, אחרי כל עלויות השיווק והמכירה. ויש כאן כל מיני שאלות שונות מזוויות שונות. לדוגמה צריכים להפריד בין השאלה, מי יכול וירצה לרכוש את המוצר שלנו, לבין מי ירצה לרכוש את המוצר שלנו, במחיר שאנחנו נרצה למכור לו. וכמה יעלה לנו להגיע לאותם לקוחות שאנחנו רוצים למכור להם. ובאיזה תרחיש נרוויח הכי הרבה כסף וכיו"ב.

ונניח שיש לנו בראש את מי קהל היעד שלנו, עכשיו צריכים לחשוב על איך להגיע לאותו קהל היעד, איפה לפרסם לקהל היעד, מה בדיוק לפרסם לקהל היעד, איזה סוגי תוכן, מה לומר באותה פרסומות, איזה מסרים להעביר בפרסומת, באיזה מילים להשתמש בפרסומות, באיזו גרפיקה להשתמש בפרסומת ועוד. והאם כדאי לפרסם פרסומת אחת, או כמה פרסומות שונות. ואיפה לפרסם, וכמה לפרסם, ומתי לפרסם, ואיך לפרסם, ובאיזה תקציב לפרסם ועוד המון שיקולים שונים, שכולם משפיעים על הרווחיות של העסק.

וכל הדברים האלו, אמורים להביא לידים לעסק, שאיש המכירות אמור לטפל בהם ולהפוך אותם ללקוחות רוכשים ללקוחות משלמים באמת. וכך העסק אמור להרוויח כסף.

וברמת העיקרון, איש המכירות אמור לדעת למכור למי שפונה לעסק. ואיש השיווק אמור להביא אל העסק את הלקוחות שפונים לעסק. זה בגדול.

וגם את תהליך השיווק עצמו, ניתן לחלק ל 2 חלקים. חלק אחד הוא שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, חלק שבו רוצים לגרום ללקוחות כאן ועכשיו להגיע לעסק ולהתעניין במוצר שלנו. שאז אנחנו נייצר חומרי שיווק, שמדברים בעיקר על המוצר שלנו באופן מאוד ספציפי וקוראים ללקוחות לבוא לרכוש את המוצר. החלק השני הוא חלק שבו אנחנו עושים שיווק לטווח ארוך, שבו המטרה היא לאו דווקא לגרום לאנשים לבוא לרכוש כאן ועכשיו, אלא המטרה היא לגרום לאנשים כמה שיותר להכיר את העסק שלנו ולאהוב אותו ולהעריך אותו, כדי שבטווח הרחוק יגיעו כמה שיותר אנשים לעסק שלנו. וכאן התכנים יהיו תכנים שפחות קוראים לאנשים לרכוש את המוצר, אלא התכנים יהיו תכנים כלליים על המוצר ועל החברה ועל דברים שאמורים לגרום לאנשים לרצות לרכוש מאיתנו את המוצר בבא היום בעתיד.

לדוגמה, נניח שאתה נגר ורוצה למכור מטבח. אז שיווק לטווח הקצר, כנראה שיהיה בו מסר של "בא לרכוש את המטבח, הכי יפה / חדש / גדול / מאובזר, במחיר הכי טוב" וכיו"ב. כדי לקרוא לאנשים כאן ועכשיו לרכוש את המוצר. ושיווק לטווח רחוק יהיה משהו בסגנון של פרסום תכנים על עיצוב מטבחים, על שיקולים בבחירת מטבח, על איך לתכנן מטבח וכיו"ב. שהתכנים האלו אמורים לגרום ללקוחות להכיר אותך וליצור איתם מערכת יחסים של אמון. כדי שבהמשך כאשר הם או מישהו שהם מכירים ירצה מטבח, אז הוא יבוא אליך לרכוש את המטבח.

וכמו שאמרנו, כאשר בונים משפך שיווקי ומשפך מכירות, צריך להתבונן על איזה סוג שיווק רוצים לעשות ובהתאם לזה לבחור את תכני השיווק שמתאימים למשפך השיווקי ובהתאם לזה לדעת היכן לפרסם את תכני השיווק וכולי.

ואחרי שהבנו את כל זה נאמר, שניתן להבין, שככל השיווק שלך יותר טוב, ככה אתה פחות צריך להשקיע במכירות. וככל שהשיווק שלך יותר גרוע, ככה אתה צריך יותר להשקיע במכירות. דהיינו, אם אתה בונה תהליך שיווקי לטווח הארוך בצורה נכונה, הרי שבעצם אתה תיצור משפך שיווקי מאוד רחב ומאוד איכותי, שיהיו בו המון תכנים והמון חשיפה של לקוחות אליך. ומתוכם בטווח הארוך, יגיעו אליך לקוחות לעסק, לקוחות שכבר מכירים אותך, לקוחות שכבר רוצים לרכוש ממך. וכאשר הם יגיעו אליך, אז כנראה שגם איש מכירות גרוע יוכל למכור להם.

כי ככל שאיכות הלידים הנכנסים גדולה יותר, וככל שהלקוחות שפונים אליך, מכירים אותך יותר, אוהבים אותך ואת המוצר שלך יותר, כך יהיה לך יותר קל לסגור עסקה. ואפילו תוכל לסגור עסקאות בלי מחלקת מכירות בפועל, דהיינו, תוכל לסגור עסקאות און ליין בצורה ממוחשבת, בלי שום בן אנוש מוכשר או טיפש שינהל את המכירה.

כי מחשב, הוא סוג של איש מכירות טיפש. ואם השיווק מצוין, אז גם מחשב שהוא איש מכירות טיפש, גם הוא יוכל לסגור לך עסקאות, בלי אנשי מכירות טובים או רעים. אבל אם השיווק שלך גרוע, אז אתה חייב איש מכירות תותח איש מכירות מצוין, שידע למכור את המוצר שלך. ככה שאם קשה לך למכור ואם יש לך קושי במחלקת המכירות, הרי שאולי הדרך לפתור את זה, היא דרך מחלקת השיווק.

ומה זה שיווק גרוע? שיווק גרוע הוא שיווק שמביא לך לעסק לקוחות, שגם איש מכירות חכם, לא יכול למכור להם. שיווק מצוין יהיה, שיווק שמביא לך לעסק לקוחות שגם איש מכירות טיפש, יכול למכור להם. (חפש גם באתר את הנושא של "הנאצי של המרק"). וכמובן שיש כאן סקאלה של איכות השיווק. כאשר ברמת העיקרון, שיווק טוב, אמור להביא לך לעסק, לקוחות מבושלים, לקוחות חמים, לקוחות שרוצים לרכוש ממך, לקוחות שמכירים אותך, לקוחות שמכירים את המותג שלך, לקוחות שמאמינים בך, לקוחות שסומכים עליך, לקוחות שכבר בנית איתם מערכת יחסים. לעומת שיווק גרוע, שמביא לך לעסק לקוחות סרק, לקוחות משועממים, לקוחות שלא מכירים אותך, לקוחות ששומעים עליך בפעם הראשונה, לקוחות שלא מכירים את המוצר שלך וכולי. וככל שאיכות הלידים יותר טובה, כי השיווק יותר טוב, הרי שיהיה לך יותר קל למכור.

ובמה תלויה איכות השיווק? בהמון דברים כמובן. במסרים ובתכנים של המשפך השיווקי, במקום שבו אתה מפרסם את התכנים האלו ועוד המון דברים נוספים.

ולכן אפשרי לומר, שככל השיווק יותר טוב, ככה תהליך המכירה יותר קל וככל שהשיווק יותר גרוע, ככה תהליך המכירות יותר קשה.

עוד ניתן לומר, כי בטווח הרחוק, השקעה בשיווק לטווח רחוק עדיפה על השקעה במכירות ועל השקעה בשיווק לטווח קצר ובשיווק לטווח מיידי. כי בטווח הרחוק, שיווק טוב, מביא לך לעסק לקוחות, שכמעט ולא צריך למכור להם ושלא צריך להשקיע בהם במכירות.

וכמובן שצריכים להשקיע בשיווק לטווח רחוק, שהוא זה שבונה את מערכת היחסים עם הלקוח והוא זה שגורם ללקוח להאמין בעסק ולאהוב את העסק ולרצות לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך. כי שיווק לטווח קצר, הוא סוג של לזרוק כסף לפח. בדיוק כמו איש מכירות שלא מצליח למכור, שהכסף שאתה מוציא עליו, הוא סוג של לזרוק את הכסף לפח. כי רק שיווק לטווח הרחוק, רק הוא מביא תועלת ולא הולך לטמיון, כי הוא מפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלך בעתיד.

כמו כן ניתן להבין, שכל תהליכי השיווק וכל חומרי השיווק, אמורים להיות מבוססים על תהליכי המכירה. דהיינו, חומרי השיווק, אמורים להיגזר מתוך חומרי המכירה של איש המכירות הטוב ביותר. שצריכים לקחת את תהליך המכירה שלו, בהנחה שהוא לא מוגבל בזמן ובמשאבים, וצריכים לקחת את כל תהליכי המכירה שהוא יודע לעשות, ולהפוך אותם לחומרי שיווק.

כי חומרי השיווק, הם בעצם מסרים של מכירות, מסרים ישירים ומסרים עקיפים, שבמקום שאיש המכירות ידקלם אותם ללקוח, הרי שהחומר השיווקי אמור להסביר אותם ללקוח. ואסביר שוב: חומרי שיווק, התוכן שלהם, אמור להיות מקביל וזהה וטוב יותר משל איש המכירות. אמורים להיות בהם המסרים וההסברים של איש המכירות. והם אמורים להפוך למיותר את איש המכירות ואמורים לעזור לך, למכור בלי איש מכירות.

וחומרי שיווק לטווח קצר, שאומרים בא תקנה מוצר X, הם כמובן לא תחליף לנאומים של איש המכירות. אבל הסברים של איש המכירות, על איכות המוצר וכולי, שהם הופכים לחומרי שיווק, הם התרחיש הטוב ביותר ליצירת חומרי שיווק איכותיים לטווח הארוך.

לסיכום: השיווק מביא את הלקוחות לעסק, אנשי המכירות הופכים את הלקוחות שמתעניינים בעסק, ללקוחות משלמים. ככל שתשקיע יותר בשיווק איכותי, שיגרום ללקוחות לרצות לרכוש ממך, כך תצטרך להשקיע פחות במכירות ולהפך. ולטווח הארוך, עדיף להשקיע בשיווק לטווח הארוך, שיש לו את הלוגיקה שלו וכולי.
באיזה תקציב לפרסם איך להגיע ל איזה מסרים להעביר בפרסומת עסקים אינטרנט מה זה מסע לקוח מאמינים אמונה שיווק לטווח ארוך לקוחות פוטנציאלים לקרוא customer journey marketing funnel purchase funnel איך למכור איך למכור בלי איש מכירות איש מכירות איש שיווק אנשי מכירות אנשי שיווק בלי איש מכירות במכירות גיוס גיוס מנהל גיוס מנהל מכירות גיוס מנהל שיווק גיוס מנהלים גרוע הבדל הבדלה הבדלים ההבדל ההבדל שבין השקעה השקעות טווח ארוך טווח מיידי טווח קצר יועץ יעוץ יעוץ שיווקי להבדיל להשקיע להשקיע במכירות להשקיע בשיווק למה צריך למה צריך שיווק למכור למכור בלי איש מכירות לנהל לקוח לקוחות מה ההבדל שבין מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות מה התפקיד של השיווק מה זה מסע לקוח מה זה משפך מכירה מה זה משפך שיווקי מה זה שיווק מה זה שיווק גרוע מה זה שיווק טוב מכירה מכירות מכירות או שיווק מנהל מנהל מכירות מנהל שיווק מנהלי מכירות מנהלי שיווק מסע לקוח מסע מכירות מסע שיווקי משפך מכירה משפך מכירות משפך שיווקי ניהול צריך שיווק שיווק או מכירות שיווק גרוע שיווק ומכירות שיווק טוב שיווק לטווח ארוך שיווק לטווח מיידי שיווק לטווח קצר תפקיד
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
... עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני למה הסקס עם בחורה יפה לפעמים גרוע? כאשר גברים רואים בחורה יפה, הם נוטים לחשוב באופן אוטומטי שהיא תהיה טובה במיטה או תאהב סקס, אבל במקרים רבים, מתברר שהסקס עם בחורה יפה הוא גרוע. אליעד מסביר את ההיגיון מאחורי התופעה ואת הטעויות הנפוצות שגברים עושים ... הוא חושב שאם היא בחרה בו, אז הוא בעל ערך גבוה. אבל היא מצידה לא מתלהבת ממנו, כי הוא רק אחד מתוך רבים שאומרים לה כמה היא יפה, וזה לא מרגש אותה יותר. למה הסקס גרוע אם היא לא נמשכת אליך? אליעד מדגים את המצב בדוגמה הפוכה: גבר שלא נמשך לבחורה יעשה איתה סקס בצורה גרועה, לא כי הוא לא יודע לקיים יחסים, אלא כי הוא פשוט לא נמשך אליה. הוא מספר ... כנראה הומו. במקום להודות שהוא פשוט לא נמשך אליה, הוא קיבל את ההסבר שלה כי זה פחות פוגע באגו שלה. אותו דבר קורה הפוך - כשבחורה לא נמשכת אליך, הסקס איתה יהיה גרוע , וזה לא אומר שהיא קרה או גרועה במיטה, אלא שפשוט אתה לא מושך אותה. מדוע גברים מתלוננים על בחורות יפות במיטה? כשגבר נפגע מכך שבחורה יפה לא מתלהבת ממנו, הוא מעדיף להאשים אותה שהיא קרה או גרועה בסקס, במקום להודות שהוא לא מושך אותה. זה מנגנון הגנה פסיכולוגי, שנובע ... הגבר צריך לדעת לתת לה מחמאות באופן שהיא באמת תעריך, וליצור תחושה שהיא מוערכת מעבר למראה שלה. רק אז היא תרצה אותו ותהנה מהאינטימיות איתו. מתי בחורה יפה באמת גרועה במיטה? אליעד מציין שלפעמים באמת קיימות בחורות חסרות ניסיון או הבנה במיניות, שפשוט לא יודעות מה לעשות בסקס. במקרה כזה, הפתרון הוא ללמוד על מיניות ואינטליגנציה מינית. אבל ברוב המקרים, הסיבה שהבחורה גרועה במיטה היא פשוט שהגבר לא מושך אותה מספיק, או שהוא לא מספק לה את החוויה ... רגשיים ומיניים עמוקים יותר מהיופי החיצוני שלה. הוא מדגיש שוב ושוב שהסקס הטוב באמת מגיע כשיש חיבור רגשי עמוק ולא רק משיכה שטחית. לסיכום - מה הגורם האמיתי לסקס גרוע עם בחורה יפה? הגורם האמיתי לסקס גרוע עם בחורה יפה הוא בדרך כלל לא הבחורה עצמה, אלא העובדה שהגבר לא יודע לגרום ... יפה היא קודם כל בן אדם עם צרכים עמוקים, יצליח ליהנות מסקס הרבה יותר. למה היא לא נהנית מסקס? סקס עם בחורה יפה ולא מרגשת? איך לגרום לה להימשך אלי? למה הסקס איתה גרוע? בחורה יפה אבל קרה במיטה? למה אין לה חשק מיני? איך להחמיא נכון לבחורה? ... לאתר ולקרוא על נושאים כמו: משיכה מינית, אינטליגנציה מינית, איך לגרום למישהי לרצות אותך, איך להחמיא נכון, ואיך לשפר את הדינמיקה המינית בזוגיות. בהצלחה! למה הוא גרוע בסקס? למה היא גרועה בסקס? למה לא בא לה עלי? למה לא בא לו עלי? מה גורם לאישה להרטיב? סקס עם ... יפה, משיכה מינית לבחורה יפה, איך נוצרת הנאה מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? בחורה יפה שלא נהנית מהסקס, בחורה שלא נהנית מסקס, סקס בלי רגש, סקס לא מרגש, למה היא גרועה במיטה? למה הוא גרוע במיטה? סקס עם גבר יפה אבל גרוע במיטה, גברים יפים שלא אוהבים סקס, למה הוא קר במיטה? סקס גרוע עם גבר יפה, נראה טוב אבל סקס גרוע, למה הוא יבש במיטה? למה היא יבשה במיטה? ...
איך להיות גרוע ולהצליח? איך להצליח בלי להיות הכי טוב? איך להצליח בלי להיות מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, איך למכור את המוצר הכי גרוע? למה שאני אקנה דווקא ממך? למה לקנות דווקא ממך? שיווק בשוק תחרותי, להצליח בעסקים, אני לא מספיק טוב
... להיות גרוע ולהצליח? איך להצליח בלי להיות הכי טוב? איך להצליח בלי להיות מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, איך למכור את המוצר הכי גרוע? למה שאני אקנה דווקא ממך? למה לקנות דווקא ממך? שיווק בשוק תחרותי, להצליח בעסקים, אני לא מספיק טוב וכאן נשיב לשאלה, האם בן אדם צריך להיות יותר טוב ... למטרה שלך. ואתה לא צריך אפילו לא להיות שונה מאחרים כדי להצליח. ואתה יכול אפילו להיות יותר גרוע מאחרים ואתה יכול להיות פחות טוב מאחרים ואתה יכול להיות הכי גרוע שיש, ועדיין להצליח באופן יחסי, כפי המטרה שהצבת לעצמך. כי גם את המוצר הכי גרוע, גם אותו קונים, רק תלוי מי קונה ובכמה קונה. וגם אם המוצר שלך פחות טוב משל אחרים, עדיין אתה יכול למכור אותו ולהתפרנס ממנו. וגם אם אתה לא שונה ... היה מאושר, כי מבחינתו הוא השיג את המטרות שלו, ביחס למה שהוא רצה וזה למרות שהוא היה הסנדלר הכי גרוע שיש. וכמו שמסופר שם: התם הנל למד מלאכת סנדלרות, ומחמת שהיה תם, למד הרבה עד שקבל. ולא היה בקי בהאמנות בשלמות. ונשא אשה, והיה מתפרנס מן המלאכה. ... להיות יותר טוב מאחרים. ואפשרי להצליח גם בלי להיות שונה מאחרים. ואפשרי להצליח, גם אם אתה הכי גרוע יותר מאחרים. הכל תלוי כמה באיזו צורה ואיך אתה רוצה להצליח. אבל לא מחויב להיות הכי טוב, כדי להצליח ברמה מסוימת. ולגבי השאלה: אם לא תהיה יותר טוב ...
החלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועלים
החלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועלים
... ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועלים מהי הגישה של יכול להיות יותר גרוע ואיך היא משפיעה על קבלת החלטות? ההרצאה עוסקת בשתי גישות עיקריות בקבלת החלטות, שכוללות את הגישה של יכול להיות יותר גרוע לעומת הגישה של איך לעשות יותר טוב. אליעד מציין שהגישה של יכול להיות יותר גרוע היא גישה של פסיביות, חוסר יוזמה ולוזריות, בעוד שהגישה השנייה, החיובית יותר, שואפת לשיפור תמידי ומובילה להצלחות. לאורך ההרצאה, הוא מציין את השפעותיה של כל גישה על החיים האישיים, העסקיים והפוליטיים. מהי הבעיה בגישה של יכול להיות יותר גרוע? הבעיה המרכזית בגישה הזו היא שהיא משאירה את האדם במצב של קיפאון, שבו הוא לא שואף להשתפר, אלא רק מנסה להימנע ... אותה לא פעם פוליטיקאים, עובדים, ואפילו ילדים בבית, כל פעם שתשאל אותם למה עשו משהו. כאשר אדם עונה עשיתי את זה כי זה היה מונע מצב גרוע יותר, הוא למעשה מוותר על האפשרות לשפר את המצב או לקבל החלטה טובה יותר. כל התשובות שמופיעות בסיטואציות אלו ... בעייתית אליעד מביא את הדוגמה הקלאסית של פוליטיקאים שמסבירים את פעולתם אחרי הבחירות בכך שאם לא הייתי עושה כך, המצב היה הרבה יותר גרוע. הוא טוען שזהו תירוץ שמזוהה עם אנשי שלטון ואנשים בתפקידים אחרים, שמסרבים לשפר את המצב ושומרים על המצב הקיים ... הטובה ביותר? ההרצאה טוענת שבחלק מהמקרים, כשאין אפשרות טובה יותר, הבחירה אכן הופכת להיות הבחירה הטובה ביותר מתוך אלטרנטיבות גרועות יותר. אליעד מדגיש שההבדל טמון בכך שהאדם בוחר את האפשרות הטובה ביותר מתוך אפשרויות מוגבלות, ואם לא היו לו ... הטובה ביותר מתוך מה שיש לו. הבעיה מתחילה כשיש אפשרות טובה יותר הבעיה מתעוררת כאשר יש אופציה טובה יותר, אך האדם בוחר את האפשרות הגרועה יותר ומשתמש בתירוץ של יכול להיות יותר גרוע. זהו למעשה תירוץ לשמרנות ולפחד משינוי. לדוגמה, אם פוליטיקאי בוחר להגדיל את מספר השרים בממשלה בטענה שהייתה עלולה ... פתרון אחר, כמו ממשלת אחדות עם פחות שרים, אז התירוץ שלו לא עומד במבחן. אם קיימת אופציה טובה יותר, אז המענה של יכול להיות יותר גרוע אינו לגיטימי. ההבדל בין מצליחנים ללוזרים אליעד מדגיש את ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים כושלים. המצליחים תמיד ... הלוזרים מתרכזים רק בהימנעות מהחמרה. המצליחים לא מסתפקים במצב הקיים, אלא תמיד שואפים לשיפור ולצמיחה. הם לא מתמקדים בלמנוע את הגרוע ביותר, אלא שואפים להפיק את המקסימום מהמצב הקיים. לעומתם, הלוזרים מסתפקים במינימום ומפחדים להחמיר את המצב. הלקח המרכזי הלקח המרכזי הוא שהתירוץ של יכל להיות יותר גרוע הוא תירוץ לגיטימי רק כאשר אין אפשרות טובה יותר. אם באמת לא הייתה אפשרות טובה יותר, אז הבחירה שאתה עושה היא הבחירה הכי טובה מתוך האפשרויות הגרועות. אולם, כאשר יש אפשרות טובה יותר ולא בחרת בה, אז זהו תירוץ חסר ערך, ואותו אדם הוא שקרן או לוזר. כדי להימנע מהמצב הזה, עליך תמיד לשאול את עצמך איך אפשר לשפר את המצב, ולא להסתפק בהימנעות מהגרוע ביותר. הדוגמה של הצפרדע המתבשלת כדוגמת מסביר אליעד את אפקט הצפרדע המתבשלת. כאשר הצפרדע מוחדרת למים רותחים, היא ... לכל שלב ותסכים להתבשל עד סופה מבלי שהיא תשומת לב לכך. זהו ההסבר לכך שחשיבה שתמהר לא לקבל שינויים, רק מפני שיכול להיות יותר גרוע, מובילה בהדרגה להידרדרות של המצב, מבלי שהאדם שם לב לכך. סיכום הגישה של יכול להיות יותר גרוע היא גישה פסיבית שמובילה לקיפאון ולזניחת השאיפה לשיפור. במקום להסתפק במצב הקיים מתוך פחד משינוי, יש לחפש תמיד את הדרך לשיפור המצב ולבצע את הבחירות הטובות ביותר. אם אתה נשאר במצב כי יכל להיות יותר גרוע, אתה עשוי למצוא את עצמך בסופו של דבר במצב הרבה יותר גרוע. חשיבה של מצליחנים איך לקבל החלטות נכונות איך להפסיק לפחד משינויים למה אנשים מצדיקים החלטות גרועות איך להצליח בחיים מה ההבדל בין לוזר למנצח איך לחשוב בצורה אפקטיבית הגישה של יכול להיות יותר גרוע מול איך לעשות יותר טוב הרעיון המרכזי שנדון הוא ההבחנה בין שתי גישות חשיבה עיקריות: הגישה האחת מתמקדת ביכול להיות יותר גרוע, כלומר, הסתפקות במצב הנוכחי מתוך חשש להחמרה, והגישה השנייה שואפת כל הזמן לבדוק איך לעשות יותר טוב. הדיון מתעמק ... אחרים, ואילו השנייה היא הגישה של המצליחנים, האנשים שחושבים קדימה ולא נכנעים לפחד מהחמרה. השימוש הרווח בתירוץ יכול להיות יותר גרוע דוגמה קלאסית לגישה של יכול להיות יותר גרוע מופיעה כאשר פוליטיקאי נשאל מדוע הבטיח משהו אחד לפני הבחירות, אך לאחר מכן פעל אחרת. תשובתו לרוב תהיה: אם לא הייתי עושה כך, המצב היה הרבה יותר גרוע. כלומר, הוא לא מנסה להצדיק את מעשיו בכך שהם הטובים ביותר, אלא בכך שהם מנעו הרעה גדולה יותר. זהו תירוץ שמופיע לא ... ילדים בבית, ומגוון רחב של אנשים המנסים להצדיק החלטות או פעולות שלהם. מה בעצם קורה כאן? כאשר מישהו אומר רק ניסיתי למנוע מצב גרוע יותר, הוא נמנע מלשאוף לשיפור. הוא מצדיק את מעשיו לא על בסיס היתרונות שלהם אלא על בסיס האימה מהאלטרנטיבות. כך ... הייתה אפשרות טובה יותר? האם זה באמת היה הצעד הנכון או שזו פשוט הצדקה לשמרנות ופחד משינוי? הבעייתיות בגישה של רק שלא יהיה יותר גרוע גישה זו משמשת לעיתים קרובות כהצדקה לאי - עשייה ולחוסר רצון לשפר מצבים. היא מאפשרת לפוליטיקאים, מנהלים ואנשים ... נחוצים. לדוגמה, כאשר שואלים אדם מדוע הוא בחר להצביע לפוליטיקאי מסוים, תשובתו עשויה להיות: אם לא הייתי מצביע לו, היה יותר גרוע. במקום לבדוק האם יש מועמד טוב יותר, הוא מצדיק את הצבעתו מתוך פחד מה
להתאהב באויב, לאהוב את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך
להתאהב באויב, לאהוב את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך
... לאהוב את מי שעושה לך רע, האם יש לך תסמונת שטוקהולם? האם אתה סובל מתסמונת סינדרום שטוקהולם? למה שבוי מתאהב במי שחטף אותו? המצב יכול להיות יותר גרוע, המצב יכול להיות יותר טוב, ווינר, לוזר, לאהוב את מי שרע כלפיך מהי ... בשאלה איך אדם מגיע למצב כזה ומבאר את סיבות ההתפתחות של התסמונת. הוא מתאר את החשיבה האנושית בשני אופנים: יכול להיות יותר טוב ו - יכול להיות יותר גרוע. בראיה של יכול להיות יותר טוב, אדם לא מרוצה מהמקום שבו הוא נמצא ורוצה לשפר את מצבו. לעומת זאת, בראיה של יכול להיות יותר גרוע, אדם מרגיש תחושת תודה על המצב הנוכחי רק כי הוא לא גרוע יותר. במצב של חטיפה, זה יכול לגרום לאדם שמחטף אותו להתחיל להזדהות עם החוטף, במיוחד אם החוטף עושה הקלות על ידי מתן אוכל או מים לאחר שהאדם חווה התעללות פיזית או נפשית. אם אדם מרגיש כי יכול היה להיות הרבה יותר גרוע, הוא עשוי להרגיש הכרת תודה לחוטף על כך שהוא לא גרם לו נזק חמור יותר. אליעד מוסיף כי אחד הלקחים העיקריים שאפשר להפיק מהתסמונת הזאת הוא שחשיבה של יכול להיות יותר גרוע עלולה למנוע מאדם לשאוף לשיפור המצב. במקום להילחם במצב, הוא מתפייס עם הסבל ויוצר קשר רגשי עם הגורם שמכאיב לו, רק בגלל שיכול להיות גרוע יותר. הסיבה להיווצרות תסמונת שטוקהולם היא, אם כן, כי לאדם יש נטייה ... שהעם סבל עשרות שנים בעבדות במצרים. הוא מציין כי העם היהודי לקח את ההתנסות הקשה הזו כמתנה או חסד, מתוך המחשבה כי המצב יכול היה להיות הרבה יותר גרוע, ולכן יש להרגיש תודה לאלוהים על שחרורו. אליעד מציין שהיו יכולים להימנע ... לאומית. מהי הדרך הנכונה להתמודד עם סבל? אליעד מדבר גם על הדרך בה ניתן להתמודד עם סבל - אחת האפשרויות היא להסתכל על הסבל ולחשוב שיכול להיות יותר גרוע, וכך לשפוט את המצב בעיניים של תודה על כך שהוא לא גרוע יותר. אפשרות אחרת היא לחשוב יכול להיות יותר טוב, כך שמי שמתמודד עם קשיים יבקש שינוי אמיתי. הוא מציין שחשיבה שמבוססת על יכול להיות יותר גרוע לא תוביל לתוצאה טובה, מאחר שהיא מונעת מהאדם לשאוף לשינוי אמיתי ולטוב יותר. האם זהו פתרון זמני או קבע? אליעד מציין כי למרות שחשיבה של יכול להיות יותר גרוע עשויה לגרום לאדם להרגיש טוב יותר בטווח הקצר, היא למעשה מונעת ממנו ... יותר. אליעד מקשר את זה לחשיבה של ווינריות לעומת לוזריות, שבה הווינר תמיד שואף לשיפור המצב, בעוד שלוזר מסתפק במצב הנתון, רק כי המצב יכול להיות יותר גרוע. מה אנחנו יכולים ללמוד מזה? סיכום עיקרי מההרצאה הוא החשיבות של שינוי המחשבה. אליעד מציע לא לקבל את המצב כפי שהוא, אלא תמיד לשאוף לשיפור. כשאדם מקבל את הסבל ומזדהה עם החוטף שלו מתוך המחשבה יכול להיות יותר גרוע, הוא מונע מעצמו את האפשרות לחיות חיים טובים יותר. רק דרך השאיפה למקום ... יותר ניתן לשנות את המצב הקיים ולהשיג תוצאות חיוביות. תסמונת שטוקהולם התמודדות עם סבל איך לשנות חשיבה ווינריות ולוזריות החשיבה של יכול להיות יותר גרוע הזדהות עם חוטפים העם היהודי וההיסטוריה של מצרים ...
שיווק כשיש יותר ביקוש מאשר היצע, שיווק ועודף ביקוש, האם לעשות שיווק כשיש המון ביקוש? מי לא צריך לעשות שיווק? האם תמיד צריך לעשות שיווק? למה לעשות שיווק? מתי לא לעשות שיווק? האם עוד ביקוש שווה עוד רווח? מתי לא טוב עוד ביקוש? מתי לעצור את השיווק? האם להמשיך לעשות שיווק? היצע וביקוש ושיווק, איך להעלות מחיר ללקוחות? שיווק והעלאת מחירים ללקוחות, יעוץ שיווקי, משפך שיווקי גרוע, לקוחות לא רלוונטיים, יותר מידי ביקוש, שיווק גרוע, שיווק לא טוב
... והעלאת מחירים ללקוחות, יעוץ שיווקי, משפך שיווקי גרוע, לקוחות לא רלוונטיים, יותר מידי ביקוש, שיווק גרוע , שיווק לא טוב וכאן נדבר על העניין של שיווק לעסק, כאשר יש לעסק המון ביקוש. והשאלה היא, האם כשיש המון ביקוש, לא צריך לעשות שיווק, או שצריך לעשות שיווק גם אם יש המון ביקוש ... שיהיה לך המון ביקוש אבל באמצעות בניית משפך שיווקי גרוע, שמביא לך המון לקוחות לא רלוונטיים, שאז יכול להיגרם לך יותר נזק מאשר תועלת. אבל ברמת העיקרון בדרך כלל, כנראה שאם תביא לעסק שלך, עוד לקוחות שרוצים לרכוש את המוצר שלך, כנראה ...
שוטר טוב שוטר רע, איך לעמוד בחקירה? טכניקות חקירה, איזה אופי יש לך? איך להוציא מידע מאנשים? שיטות חקירה, תרגילי חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע
שוטר טוב שוטר רע, איך לעמוד בחקירה? טכניקות חקירה, איזה אופי יש לך? איך להוציא מידע מאנשים? שיטות חקירה, תרגילי חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע
... חקירה, סינדרום שטוקהולם, יכול להיות יותר טוב, יכול להיות יותר גרוע, שלא ירמו אותך, להתכונן לחקירה, להסתיר מידע מהו תרגיל שוטר טוב - שוטר רע ואיך הוא עובד? ההרצאה מתחילה בהסבר על אחד מתרגילי החקירה הנפוצים ביותר, הנקרא שוטר טוב, שוטר רע. מדובר ... להוציא ממך מידע באמצעות התחושה שהמצב שלך יכול להיות הרבה יותר גרוע. כיצד משפיעה סינדרום שטוקהולם על שיתוף פעולה? אליעד מציין כי ישנם שני סוגי אופי של אנשים: אלו שמבינים שהמצב יכול להיות טוב יותר, ואלו שמבינים שיכולים להיות הרבה יותר גרועים. זה משפיע על הדרך בה הם יגיבו במהלך חקירה. אם אדם תמיד שואף למצב טוב יותר, ייתכן שימשיך להתנגד ויסרב לשתף פעולה, גם אם השוטר הטוב מציע לו עזרה. אך אם אדם חושב שהמצב יכול להיות הרבה יותר גרוע, הוא עלול להימנע מלהתקומם ולהסכים לשתף פעולה מתוך תחושת פחד. סינדרום שטוקהולם, שמאפיין את ההתנהגות שבה אדם מפתח קשר רגשי עם חוטפיו או מתעלליו, הוא דוגמה טובה לכך. המניפולציה ... במקום לראות את המצב כשלילי, האדם מתחיל לחשוב שהמצב לא כל כך גרוע ויכול להחמיר יותר. מה ההבדל בין חשיבה של מצליחן לחשיבה של לוזר? ההרצאה מדברת גם על הבחנה בין סוגי חשיבה שונים, במיוחד בין מצליחנים ללוזרים. לוזר יכול תמיד לחשוב שהמצב יכול להיות גרוע יותר ושהוא פשוט צריך להסתפק במה שיש. מצליחן, לעומת זאת, חושב שיכול להיות טוב יותר, ומוכן להיאבק על כך. כל אחד מהשניים רואה את העולם דרך פרספקטיבה שונה, ומשפיע על הדרך בה הם ... שהמצב יכול להיות טוב יותר, ולא להתנחם בכך שיכול להיות יותר גרוע. במילים אחרות, חשוב לדעת לא להסתפק במצב הקיים אם יש אפשרות לשפר אותו. כיצד תסמונת שטוקהולם משפיעה על חוויית החקירה? אליעד מסביר שמה שמוביל לאימוץ תסמונת שטוקהולם הוא תחושת ... מכיוון אחר, וזה גורם לו לחשוב שהמצב שלו יכול להיות הרבה יותר גרוע. מהי המניפולציה שמסתתרת בשיטת שוטר טוב - שוטר רע? המניפולציה בשיטה זו היא בעצם יצירת תחושת איום מצד אחד והשגת תחושת עזרה מצד השני. זה גורם לאדם להרגיש שהוא נמצא במצב טוב יותר, למרות שהמצב עצמו נשאר שלילי. החשיבה של יכול להיות יותר גרוע משתלטת על המוח, והאדם נכנע, מתאהב במניפולציה ומתחיל לשתף פעולה עם החקירה. שוטר טוב שוטר רע תסמונת שטוקהולם חשיבה של מצליחנים מניפולציות חקירה איך לשתף פעולה בחקירה תסמונת ...
בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום
בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום
... בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, ... אחד שיכול להתנהג אליך בצורה גרועה. מה יקרה אם לא תעסוק בשיווק עצמי ותישאר עם בוס גרוע אחד בלבד? אליעד מסביר שאם לא תשווק את עצמך ולא תחפש לקוחות נוספים, אתה תישאר עם לקוח אחד - הבוס ... - לא יהיה לך מה לאכול. זהו מצב גרוע שיוצר מתח, פחד וכעס מתמשך, כי אתה בעצם נמצא בכלא פסיכולוגי, תלוי במישהו שיכול לעשות בך מה שהוא ... לך, וכך תוכל להיפטר בקלות מבוס גרוע ומנצל. הגישה הזו יוצרת חופש אמיתי ומצמצמת את התסכול ואת הכעס מהבוס שלך. לסיכום, אליעד מסביר שהדרך ... בוס שתלטן? איך להתמודד עם בוס גרוע? איך מסתדרים עם בוס גרוע? תקשורת בין אישית, התמודדות עם בוסים גרועים , שכיר כעצמאי, התמודדות עם בוס כלקוח, איך לנהל שיחה עם המנהל? איך לנהל את המנהל? מנהל מציק, מנהל מתנכל, מנהל גרוע, מנהל מניפולטיבי, מנהל צועק, רבתי עם המנהל, עימות עם המנהל, ויכוח עם המנהל, פחד מהמנהל, מנהל לא ...
פחד שלא יהיה יותר גרוע, פחד מהגרוע יותר, פחד מפרידה, פחד להישאר לבד, פחד להתפטר, פחד להיפרד, פחד להפסיק, פחד להתחיל משהו חדש, פחד להקים עסק, פחד מהתחלה חדשה, פחד מהלא נודע, פחד מגירושין, פחד לעזוב, פחד לעבור דירה, פחד להיות לבד
פחד שלא יהיה יותר גרוע, פחד מהגרוע יותר, פחד מפרידה, פחד להישאר לבד, פחד להתפטר, פחד להיפרד, פחד להפסיק, פחד להתחיל משהו חדש, פחד להקים עסק, פחד מהתחלה חדשה, פחד מהלא נודע, פחד מגירושין, פחד לעזוב, פחד לעבור דירה, פחד להיות לבד
... שלא יהיה יותר גרוע, פחד מהגרוע יותר, פחד מפרידה, פחד להישאר לבד, פחד להתפטר, פחד להיפרד, פחד להפסיק, פחד להתחיל משהו חדש, פחד להקים עסק, פחד מהתחלה חדשה, פחד מהלא ... לבד איך להתמודד עם הפחד מפרידה ומהאפשרות שיהיה יותר גרוע? הפחד מפני פרידה והאפשרות להישאר לבד כל החיים הוא אחד הפחדים המרכזיים שמונעים מאנשים לבצע שינויים משמעותיים בחייהם. לדוגמה, אדם ... אפשרית, ולכן חשוב להכיר בו במקום להתכחש אליו. למה הפחד מהגרוע יותר משתק אותנו? הפחד מפני הגרוע יותר מתבטא לא רק בזוגיות, אלא בכל תחום בחיים - בעבודה, בלימודים, במגורים ועוד. אנשים חושבים: נכון שלא טוב לי פה, אבל אם אעזוב, אולי יהיה גרוע יותר? זו הסיבה לכך שאנשים רבים נשארים במשרות לא מספקות, במערכות יחסים לא מאושרות, או אפילו במקומות מגורים שאינם מתאימים להם. ... מלהפסיק לימודים שאינם מתאימים לו, מחשש שהאלטרנטיבה תהיה גרועה יותר. הפחד הזה הוא כלי חזק מאוד שמשפיע על קבלת ההחלטות. במערכות בחירות, לדוגמה, הפוליטיקאים משתמשים בו כדי להפחיד אנשים שלא לבחור ביריבים שלהם: תבחר בי, כי אם לא, המצב יהיה גרוע יותר. המסרים הללו מנצלים את הפחד מהלא נודע כדי למנוע שינוי. האם הפחד מהגרוע יותר מוצדק? התשובה היא חד משמעית - כן. הפחד מבוסס על אמת אפשרית: ייתכן מאוד שאדם ייפרד מבת זוגו ויישאר לבד כל חייו. ייתכן שיתפטר ... ושהכל יסתדר לטובה - משקר להם. האמת היא שאכן ייתכן מצב גרוע יותר, ואין דרך לדעת מראש בוודאות שהתוצאה תהיה טובה יותר. איך להתגבר על הפחד ולפעול למרות האפשרות לכישלון? הדרך להתמודד עם הפחד מהגרוע ביותר אינה לשכנע את עצמך שהכל יסתדר, אלא לפתח יכולת אמיתית להתמודד גם עם האפשרות של כישלון. צריך להבין ולומר לעצמך: כן, יכול להיות שהמצב יהיה גרוע יותר. כן, ייתכן שאשאר לבד או שלא אמצא עבודה טובה יותר. גם אם זה יקרה, אני אוכל להתמודד עם זה. אמשיך לנסות ולהתפתח למרות הסיכון. ... הניסיון מעניק משמעות לחייך. לסיכום: איך לא לתת לפחד מהגרוע ביותר לשתק אותך? הפחד הוא אמיתי ומוצדק, אך לא מחייב שהוא ישתק אותך וימנע ממך לבצע שינויים חשובים. אפשר להכיר בפחד, להבין שהמצב יכול ... הוא לפתח את היכולת להתמודד עם התוצאות האפשריות, גם אם הן גרועות, ולבחור בחיים של התנסות, התפתחות ועניין, ולא להיתקע במצב שמסב לך אומללות. עדיף לשאול את עצמך לא רק מה אם יהיה גרוע יותר? אלא גם מה אם אצליח?. שני הצדדים נכונים, והחיים מורכבים מניסיונות, הצלחות וכישלונות. פחד מכישלון פחד מפרידה התמודדות עם כישלון ... אם אני אפרד, אולי לא אמצא בן זוג אחר, אולי יהיה יותר גרוע? זו אותה מחשבה שמונעת מאנשים לעזוב עבודה שהם לא מרוצים ממנה או להפסיק מסלול לימודים לא מתאים - הפחד מהגרוע יותר. איך המחשבה יכול להיות יותר גרוע משפיעה על קבלת ההחלטות? אנשים חושבים בשני אופנים: - אם אעזוב - אולי יהיה לי יותר טוב - אם אעזוב - אולי יהיה יותר גרוע החשש מהגרוע יותר גורם לאנשים להישאר במצבים לא טובים. לדוגמה, בבחירות פוליטיות יש מסרים שמבטיחים שיפור, אך יש גם מסרים המפחידים מפני הידרדרות. ... לבד, להשקיע בהתפתחות עצמית ולהבין שגם אם המצב יהפוך לגרוע יותר, זה חלק מהחיים. מה עדיף - לחיות בנוחות או לקחת סיכונים? השאלה האמיתית היא האם אתה רוצה להישאר מת בתוך מצלמה מזהב או לחיות באמת ... מוצדק - אכן יש אפשרות שהמצב יחמיר. - לדעת שגם אם יהיה גרוע יותר, זה לא אומר שאסור לנסות. - לפתח יכולת להתמודד עם חוסר ודאות וללמוד להסתדר לבד. - לשחרר את הצורך להבטיח הצלחה ולפעול למרות החששות. לסיכום: הפחד מהגרוע יותר יכול לשתק אותך ולמנוע ממך לחיות. אבל האמת היא שאין דרך להימנע לחלוטין מסיכונים. במקום לשאול מה אם יהיה גרוע יותר? עדיף לשאול מה אם אצליח?. גם אם תיכשל, זה חלק מהחיים. לא מחויב שהפחד ישאיר אותך במקום שבו אינך רוצה להיות. פחד מכישלון פחד ...
איך לטפל במחשבה שלילית? איך להטיל ספק? איך להיות מאוזן? איך לראות את האמת? לקחת בפרופורציה, איך להירגע? איך לא לחשוב בשחור או לבן? שחור לבן, פרופורציות, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות
איך לטפל במחשבה שלילית? איך להטיל ספק? איך להיות מאוזן? איך לראות את האמת? לקחת בפרופורציה, איך להירגע? איך לא לחשוב בשחור או לבן? שחור לבן, פרופורציות, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות
... כיצד להקצין את המחשבה השלילית? שיטה נוספת לשינוי פרספקטיבה על מחשבה שלילית היא הקצנה שלה עד כדי הפיכתה לגרועה ביותר. אם לדוגמה אדם מרגיש חסר ערך בעבודתו, הוא יכול להקצין את המחשבה ולשאול את עצמו שאלות נוספות כמו: האם אני מרגיש חסר ערך ... יותר ממה שאני מרגיש כעת?. בשלב זה, יש להוסיף שאלות נוספות כמו האם זה יכול להחמיר?, האם יש מצב שזה לא יהיה כל כך גרוע?, עד שהאדם יגיע לפרופורציות המתאימות ויבין שהמצב לא נורא כמו שהוא תיאר אותו בהתחלה. מהו המטרה של הקצנת המחשבה? הקצנת המחשבה ... שכוללים את הפחדים והחששות המובילים לבעיה. מה השלב הבא לאחר הקצנה? לאחר שהאדם הקצין את המחשבה וראה את הגרסה הגרועה ביותר שלה, השלב הבא הוא לחזור ולבחון את המחשבה שאלות בסיסיות כמו האם זה נכון?, האם זה תמיד נכון?, האם זה באמת כך בכל מקום ובכל זמן?, האם זה המצב הכי גרוע שאפשר?. על ידי שלב זה, המחשבה נבדקת שוב ושוב עד שהיא נכנסת לפרופורציות נכונות ומפוקחות יותר. האם יש אנשים שמצליחים להחליש את ... הם מבינים שהמצב לא כל כך נורא כמו שהם תיארו אותו בהתחלה. הם יכולים לומר לעצמם, כן, נכון, זה רע, אבל זה לא כל כך גרוע כמו שחשבתי בהתחלה. מה המהות של השיטה הזאת? המהות של השיטה היא להחיל פרופורציות על המחשבה השלילית כך שהאדם לא יחווה אותה כגרועה יותר ממה שהיא באמת. לפעמים המחשבות השליליות מציפות את האדם וגורמות לו להרגיש שאין לו מוצא, אך למעשה, אחרי העיבוד, הוא יכול לראות שהמצב הרבה פחות גרוע ממה שהוא חשב. איך להטיל ספק במחשבות שליליות? כיצד להקל על מחשבות שליליות? מהן השאלות שיכולות להטיל ספק במחשבה? איך למצוא ... את המחשבה השלילית ולהקצין אותה כמה שיותר בכל האפשרויות שיש בעולם להקצין אותה עד שלא תהיה אפשרות שהיא תהיה יותר גרועה ממה שהוא תיאר אותה. לדוגמה, נגיד הוא אומר אני עובד בעבודה שגורמת לי להרגיש חסר ערך, בא תקצין את זה, איך מקצינים את זה? ש: אני ... בלי העבודה לא הייתי מרגיש חסר ערך, העבודה מאמללת אותי. אתה צריך לקחת את המחשבה השלילית ולספר עליה את הסיפור הכי גרוע שיכול להיות אי פעם ש: לקחת את זה לעשות את זה רק זה? אליעד: רגע, קודם כל לוקח את המחשבה השלילית ומביא עליה את כל השאלות האפשריות, ... כל ההקצנות האפשריות. ואז אני אומר לך, תרשום את זה! עכשיו, אני אומר האם יכול להיות שיש אפשרות שזה יהיה עוד יותר גרוע? ש: לא אליעד: כן, יש אפשרות, שאפילו אלוהים לא יכול להוציא אותי מזה גם, תוסיף, וגם אלוהים לא יכול להוציא אותי מזה, הלאה עוד אפשרות, אהה יש לך עוד משהו יותר גרוע מזה? אהה שנגזר עלי להיות ככה, תרשום, נגזר עלי להיות ככה יש יותר גרוע מזה? לא יודע, אוקי, עברנו, תוסיף, אני סובל גם בכל שאר התחומים, רק סובל? רק סובל, בכל התחומים תוסיף, שיהיה הכי גרוע שאפשר. עכשיו, אחרי שעברנו הכי גרוע, עכשיו עוברים סעיף סעיף, עכשיו בא נבדוק מה האמת? האם זה תמיד? האם זה כל הזמן? האם זה בכל מקום? האם זה הכי גרוע? איך זה ביחד לעבודות אחרות? איך זה ביחס לאנשים אחרים? איך זה ביחס לזמנים אחרים? פשוט עוברים מחשבה, מחשבה, מחשבה ושואלים עליה ... , האם זה נכון? זה הכל. למה? מה השכל שבדבר? בנאדם יש לו מחשבה שלילית, אבל המוח בראש שלו חווה את זה הרבה יותר גרוע ממה שזה באמת, נגיד בנאדם נגיד עובד בעבודה נגיד פשוטה, נניח, נניח נגיד שהוא מרגיש חסר ערך לדוגמה, ואז המוח שלו כבר בראש, הוא מרגיש שהמצב גרוע פי 100 ממה שהוא באמת, למה? כי בראש שלו הוא, כל המשפטים האלה שאמרתי לו תכתוב אותם, משפטים שליליים, זה משפטים שהוא באמת חושב אותם ... אותך אריה, אוקי? אז אני אומר לך עוד אוקי, יתוש עקץ אותך? כן רע לך מזה? כן. אוקי, עכשיו בא תסביר לי את זה הכי גרוע, ואז אתה אומר וואלה, מרגיש לי כאילו אריה עומד לטרוף אותי, סבבה, ואז אתה מביא את כל הפחדים שלך על הדבר ואז מתחילים לבדוק, רגע, ... אליעד: כן ש: עבודה רע לי, האם רע לי, רע לי הכי רע לי בעבודה, ואמרו לי שהיום אני צריך לעבוד עוד שעתיים, מזה גרוע, אני לא יכול לחיות עם זה אליעד: שמה? מה הייתה המחשבה המקורית? ש: שרע לי, אומרים לי לעבוד, רע לי, רע לי בעבודה אליעד: סבבה, רע לי ... אותם, עד שתכנס, עד שתראה בדיוק את האמת. ש: יש אנשים שאומרים: קרה לי משהו, אוקי, אבל היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, אז אותו דבר למעשה, היה יכול הייתי גם שובר את הראש לא רק את הרגל אז יכול להיות שזה מה שעוזר להם להחליש את המחשבה השלילית שיש להם ...
מי יותר טוב מביבי? בנימין נתניהו, המלחמה בטרור, פיגועי התאבדות, במי לבחור לראשות הממשלה? במי לבחור בבחירות? ביבי ילחם בטרור, פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע
מי יותר טוב מביבי? בנימין נתניהו, המלחמה בטרור, פיגועי התאבדות, במי לבחור לראשות הממשלה? במי לבחור בבחירות? ביבי ילחם בטרור, פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע
... פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע מי יותר טוב מביבי במאבק בטרור? השאלה המרכזית שעומדת לדיון היא מי יותר טוב מבנימין נתניהו (ביבי) במאבק בטרור, והאם יש בכלל אלטרנטיבה ... פסיכולוגית נפוצה, שבה אנשים אומרים טוב, לפחות עכשיו המצב פחות גרוע. הוא משווה זאת למצב שבו אדם אומר לפחות אני רק פצוע קל ולא פצוע קשה, או לפחות אני לא עני כמו השכן שלי. גישה זו, לפי אליעד, היא בדיוק ... הטובה ביותר במצב הנתון. אך אם אליעד עצמו חושב שנתניהו הוא גרוע, אותו אדם שמשלים עם הפיגועים בעצם תורם להמשך המצב שמסכן את כולם, כולל את אליעד עצמו. מדוע להחליף את נתניהו, גם אם האלטרנטיבה לא ... לשינוי אמיתי. הוא מסביר שהמחויבות שלו עצמו היא שהמצב הנוכחי גרוע , ולכן חובה להמשיך לחפש מישהו אחר שייתן תוצאות טובות יותר. מה המשמעות של לקבל את הרע במיעוטו? אליעד מסכם כי כאשר אדם בוחר להשלים עם מנהיג גרוע מתוך מחשבה שאין מישהו טוב יותר, הוא בעצם מסכן גם אחרים בכך שהוא מאפשר למצב הגרוע להימשך. הוא קורא לאנשים לשאול את עצמם האם היו מוכנים שהם עצמם או משפחתם יהיו הנפגעים הבודדים באותם פיגועים נדירים כביכול. הוא טוען ... הקורבן, יכול באמת להיות שלם עם ההחלטה לבחור במנהיג שלדעתו פחות גרוע. בסופו של דבר, אליעד מבקר בצורה נוקבת את ההשלמה של הציבור עם המציאות הביטחונית הנוכחית, וקורא באופן חד וברור לא להתפשר ולהמשיך לחפש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיווק ומכירות, מה ההבדל שבין שיווק לבין מכירות? איך למכור בלי איש מכירות? מה זה משפך שיווקי? מכירות או שיווק, להשקיע בשיווק, להשקיע במכירות, מה התפקיד של השיווק? למה צריך שיווק? גיוס מנהל שיווק, גיוס מנהל מכירות, מה זה מסע לקוח? מסע מכירות, מסע שיווקי, Customer Journey, Marketing Funnel, מה זה משפך מכירה? Purchase Funnel, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח מיידי, שיווק לטווח ארוך, מה זה שיווק טוב? מה זה שיווק גרוע? שיווק או מכירות, יעוץ שיווקי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גרוע, איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: גרוע, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, אימון אישי בתל אביב, ייעוץ אישי בתחום גרוע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 06:49:42 - wesi1