... ניתן להקיף אותו, שהרי להקיף משמע גבול כלשהו. אך האל נתפס כמי שמקיף גם את מה שחסר גבול. כדי להסביר זאת נאמר שאם אין הבדל בין
יש לאין מנקודת מבט אלוהית, הרי שממילא שאלת איך אפשר לדעת דבר אינסופי אינה מתקיימת. הניגודים הישנים שלנו ... אחרות, אדם יכול להתאמן על תפיסות אלו. כשיש בעיה: לדוגמה, האם ללכת לעבוד או לא? - אפשר לשאול, אם לא הייתה אצלי אבחנה חדה בין
יש לאין או בין מחויב לאפשרי, איך הייתי חווה את ההתלבטות הזאת? יכול להיות שזה מפחית את עוצמת הפחד, כי ... שצריך כוח התמדה, שכן המוח נוטה מיד לחזור למוכר ולנסח: יש כאן בעיה. אך בהדרגה, כשמצליחים להחזיק קצת את התודעה של אין הבדל בין
יש לאין , הדפוסים הרגילים מתערערים, והבעיה מאבדת חלק מכוחה. במקומות שבהם יש סתירה בין לא הגיוני להגיוני, ... לשאול כיצד ייתכן. ואז, כאשר פוגשים במצב יומיומי מסוים, אפשר להרפות ודווקא לא להתאמץ כל כך, אלא להתמסר לרעיון שאין הבדל בין
יש לאין. צורת העבודה הזו משמרת את ההבחנה המועילה (בזמן לימוד - לוגיקה, שאלה, בירור) ומחברת אותה לקבלה ... עתידו. מנקודת המבט הרגילה, יש כאן שתי אופציות מנוגדות, והאדם מחלק אותן לחיובי או שלילי. מי שמנסה להתבונן בדרך של אין הבדל בין
יש לאין יראה שבעצם גם ללכת לעבוד וגם לא ללכת - קורות ברמה מסוימת בו - זמנית, או שאין באמת הבדל מוחלט ... אם מנסים להבין זאת בשכל אנושי רגיל, מתעוררות המון סתירות. אבל אם מבינים שהראייה האלוהית מבטלת את מושג הזמן, את מושג ההבדל בין
יש לאין, ואת עצם הניגוד בין מחויב לאפשרי - אפשר להתחיל להכיל את הסתירות באופן חדש. רבי נחמן טוען שכל מי ... כאשר מעיזים להפנים גישה זו בחיים המעשיים, עשויים לגלות שהרבה פחדים ופיצולים מנטליים מבוססים על ההנחה שיש הבדל מובהק בין
יש לאין, בין קיים ללא קיים, בין אפשרי למחויב. ברגע שמבינים שהדברים לא בהכרח נפרדים, משהו נרגע מבפנים. ... אבל בעצם הוא אחד. במדעו הכוונה להוויתו. ישותו היא שבהוויה אחת הוא ישויות שונות ואף על פי כן הוא ישות אחת. אז כמה אלוהים יש?
יש אין סוף אלוהים והם רק אחד. מהו השכל הנקנה? לדעת את כל הדברים בידיעה אחת, זה השכל הנקנה. אני למשל ... דברים שאין להם תכלית. להקיף דברים שאין להם גבול. למשל הוא יכול לדעת מה כמות כל המספרים. איך אפשר לדעת מה כמות כל המספרים? הרי
יש אין סוף מספרים. יש כאן דבר והיפוכו, הוא מקיף את הדברים, שאין להם גבול. הוא יודע אותם על ידי זה שהוא מקיף אותם, למרות שאי אפשר לדעת אותם. אם לדבר אין גבול, איך אפשר לדעת אותו? שאלה: זה שוב
היש והאין. אליעד: כשאין הבדל בין
יש לאין, אפשר הכל. אז אין שאלה איך זה אפשר. כשיש הבדל את אומרת או שיש גבול או שאין גבול, או שיש פוטנציאל או שאין פוטנציאל, אבל אם אין הבדל בין
יש לאין זה כבר לא משנה גבול או לא גבול. שאלה: אני מנסה להבין מה אתה אומר, ולא מצליח, וברגע מסויים אני ... הרי זה נמצא במרחק אין סופי? זה כמו שאני יגיד לך מה נמצא במקום הכי רחוק בעולם. איך אפשר לדעת? כי אם אתה יודע זה סוף, אבל
יש אין סוף, ואני יודע מה שיש באין סוף. אם אלוהים מקיף דברים שאין להם תכלית, אז איך הוא מקיף אותם? ברגע ... אתה מנסה בזמן אמת להסתכל על הבעיה שלך מהזווית הזאת. אתה מכריח את עצמך להבין. למה אתה לא מבין את זה, כי אתה מרוכז, אתה שואל,
יש או אין? תפסיק להתרכז אם
יש או אין, שחרר, מה אתה יודע להבדיל בין
יש לאין? שחרר עד הסוף. זה אפס אחוז מאמץ, אם תפסיק להתרכז תבין את זה. שאלה: אז אם אני רוצה ליישם את מה ...