... לדוגמה, כשאת מקלפת תפוח אדמה, את יכולה לשאול מדוע את עושה זאת, ומה ההבדל בין תפוח אדמה מקולף ללא מקולף. את צריכה לשאול האם ההבדל הזה אמיתי, ומהו בכלל ההבדל בין
יש לאין. כך, מתוך פעולה פשוטה כמו קילוף תפוח אדמה, ניתן להגיע להבנה עמוקה שההבדלים בין הדברים הם אשליה, ולחוות שהמהות והצורה הן בעצם דבר אחד. מה החשיבות של תחושת אי - הידיעה ... לא יהיה מצב אחד שלא תחווי את האחדות. אם האדם רציני בדרך, הוא כל הזמן צריך לשאול, מה המהות, מה הצורה, מה אני רוצה וכו, ואז מתוך השאלות קופץ בסוף, למה אני מבדיל בין
יש לאין? למה מבדילה בין יש מזגן לאין מזגן? או חווית הזמן שאת רואה איך את מבדילה בין מה שאת חושבת שקרה לבין מה שאת חושבת שקורה לבין מה שאת חושבת שיקרה. אולי מה שאני חושבת שקרה ... גם שאלה. שאלה: עצם זה שיש אופציות, זה יוצר אצלי שאלות. אליעד: האם אתה חווה עכשיו את כל השאלות האפשריות? לא. אם הייתי מדבר מתוך חוויה, אז היית חווה אין סוף שאלות, כי
יש אין סוף אופציות. אני בזמנו בחיפוש שלי, הבנתי שאני לא מאושר בגלל למשל שאני לא יודע כמה סינים יש. חוויתי חיסרון מזה שחסרה לי אינפורמציה ואני לא יודע כמה סינים יש. ומצד שני ... השאלה, כי אתה מבדיל כל הזמן, ואז כאשר תקבל את התשובה שאין הבדל, אז תחווה אותה. למשל אתה רוצה להחליף חולצה, מה אתה חווה, האם אני כרגע לובש חולצה, או אני כרגע משנה את
היש והאין? יש אני כרגע לוקח את העט, או שיש בראש שלי כרגע תמונה של יש עט ואין עט, ואני מחליף את התמונות. השאלה איך אתה חווה את זה, האם דרך זה שאתה רוצה את העט, או שאתה רוצה שהרצון של
היש והאין שלי יתאים לרצון של
היש והאין של המציאות? מה אתה רוצה יותר, את הצורה או את המהות? אתה רוצה יותר את העט או שאתה רוצה יותר שאין הבדל בין הרצון שלך לרצון של המציאות? וזה המסלול, וזה משנה לך את ...