... יש משהו, אז יש משהו, הוא אמנם נכון לפי ההגדרה הלוגית שלו, אך גם הוא נכון רק מצד זה שהגדרנו אותו כנכון. הוא אינו נכון באופן מוחלט, ללא ההגדרה או ללא השכל. האם
החושים והשכל הם מקורות מהימנים לאמת? אליעד טוען שכל ידע המבוסס על
החושים או על השכל הוא בסופו של דבר עניין של אמונה. לדוגמה, השאלה האם כדור הארץ מסתובב סביב השמש? מבוססת על
החושים ועל המדע. אבל, מסביר אליעד, אם מניחים
שהחושים שלנו עלולים להיות שגויים, לא נוכל להוכיח בביטחון מוחלט שכדור הארץ אכן מסתובב סביב השמש. ייתכן שהמציאות שונה לגמרי ממה שאנו חווים. לכן, כל מה שנלמד או נבין באמצעות השכל או
החושים, תמיד יהיה בגדר אמונה, ולא ניתן יהיה להגיע לאמת מוחלטת ובטוחה באופן מוחלט באמצעותם. כיצד אפשר ללמוד דברים אם הכל מבוסס על אמונה? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט ללמוד דברים, אבל חייבים לזכור שכל למידה מתבססת על אמונה כלשהי. למשל, כשאדם לומד פיזיקה, הוא חייב להאמין
שהחושים שלו מדויקים, שהנחות היסוד של הפיזיקה נכונות, ושהמדענים לפניו אכן הבינו את העולם נכון. גם כאשר אדם לומד מתמטיקה, הוא חייב להאמין שההיגיון שהוא משתמש בו הוא אמיתי, ... שמחזיקים בה, הם בסופו של דבר אמונות. גם אם האמונה הזו נראית ברורה ומוצקה כמו אמונה שהקיר מולנו קיים, עדיין היא נשענת על האמון שאנו נותנים בחושים שלנו. אם
החושים שלנו אינם מדויקים או אמינים לחלוטין, אז גם ההכרה שלנו במציאות הופכת לספק, ואין דבר שבטוח במאה אחוז. האם להצליח ולהיות מאושר תלוי באמונה? כדוגמה מעשית יותר, אליעד ... שכן כל אמונה אחרת תלויה בהנחות מסוימות, בעוד ההבנה ששום דבר אינו בטוח באופן מוחלט אינה נשענת על אף הנחה אחרת פרט לעצמה. מהי אמת מוחלטת? האם אפשר לסמוך על
החושים? האם יש ידע בטוח לחלוטין? איך לדעת אם משהו נכון? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? האם האושר תלוי באמונה? ...