... שמגיע לתכלית הסופית של כל המטרות, הוא זה שטוב לו
מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר למה שיקרה בעוד רגע. כי המהות של תכלית ומטרה, היא רצף הסיבה והתוצאה שבו נמצא האדם. כי כאשר
הרגע הזה הוא הסיבה של הרגע הבא, הרי
שהרגע הזה הוא האמצעי שמוביל את האדם אל התכלית שהיא הרגע הבא. וגם הרגע הבא הוא האמצעי שמוביל את האדם אל התכלית של הרגע שאחריו. והמשמעות היא, כי יש שני סוגים של הנאות. יש הנאה שמגיעה ... שהוא ישיג את המטרה שלו. ויש הנאה נוספת שנובעת
מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר לרגע הבא. כאשר האדם נהנה מהדרך אל המטרה, כמו שהוא נהנה מהמטרה עצמה, וכל שכן כאשר האדם מציב לעצמו מטרה, רק כדי ללכת בדרך, הרי שבמקרה כזה, האדם נהנה
מהרגע הזה בלי קשר למה שיקרה ברגע הבא. וזה בעצם נקרא להגיע אל התכלית הסופית של כל המטרות. כי כאשר האדם מגיע אל המטרה האחרונה, הרי שאין עוד מטרה נוספת שאליה הוא רוצה להגיע, וממילא הוא ... נקודה כלשהי, שהיא רגועה תמיד ושהיא כן נהנית תמיד
מהרגע הזה כפי מה שהוא. והיא הנקודה שכבר נמצאת מחוץ למבוך שבו נמצא האדם. ולהקשיב לחכם שיצא מהמבוך, פירושו, שאם האדם לא מוצא מישהו כזה שהוא חושב שהוא כבר יצא מהמבוך לגמרי והגיע אל התכלית ... לנקודה הזאת? תשובה: על ידי התבוננות על הטוב שיש
ברגע הזה. כי המהות של התכלית הסופית, היא שהאדם נהנה
מהרגע הזה כפי מה שהוא, מאחר שהוא מוצא את הטוב שיש
ברגע הזה , בלי קשר לרגעים הקודמים והבאים. ומי שרוצה למצוא את הנקודה הזאת בתוכו, עליו פשוט לנסות למצוא את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה האדם מקשר את עצמו לנקודת השכל שיש בתוכו, לנקודה ...