... בזמן ולפעול בהתאם. גם כשהמוכר רימה אותו בחנות, התלונה על כך עשויה לשקף את חוסר ערנותו או חוסר הזהירות של אותו אדם. מדוע אנשים מאמינים לתלונות מבלי לשמוע את
הצד השני? כאשר אדם מתלונן, יש נטייה להזדהות עם הצד הנפגע, עם מי שמצטייר כקורבן. אנשים עשויים להאמין לתלונה מבלי לבדוק את העובדות, בעיקר אם הסיפור מעורר חמלה. במקרים אלו, המאזין לא שואל את עצמו מה
הצד השני עשוי להרגיש או אם יש גם אחריות על הצד המיתלונן. הקשר בין האשמת אחרים לבין לקיחת אחריות ההאשמות על אחרים מונעות ... ללא עכבות, הוא לא לומד מהמצב ומפספס את ההזדמנות לשנות דפוסים ולהתפתח. במיוחד במערכות יחסים, כאשר כל אחד מאשים את השני, זהו סימן שייתכן והבעיה לא נובעת רק
מהצד השני, אלא גם מהתנהלותו של המתלונן. ככל שאדם יותר מאשים את האחר, כך הוא נמנע מלקחת אחריות על עצמו. מה לגבי מקרים קיצוניים ... אולי לא מודע לכך שכאשר הוא מציג את השני כרע, הוא גם מציג את עצמו כמי שלא פועל באחריות או לא לוקח שליטה על חייו. מדוע אנשים מאמינים למתלונן בלי לשמוע את
הצד השני? יש נטייה להזדהות עם מי שמצטייר כקורבן, משום שהסיפור שלו מעורר חמלה או הזדהות. כשאדם בא ואומר רימו אותי, מי שמקשיב לו עשוי מיד ללכת שבי אחר הסיפור ולהרגיש אמפתיה, בלי לבדוק את העובדות ובלי לשמוע את
הצד השני . לעתים, אנשים עצמם מפחדים להסתכל פנימה, ולכן הם מוכנים לקבל כל סיפור שמאשרר עבורם שהם טובים והאחר רע. מה הקשר בין ...