... את משמעות המילה כסף, את משמעות המילה אושר ולשאול את עצמו מי אמר שהבנתי נכון?. מי שלא מוכן לעשות את זה ומסתפק בהבנה הראשונית, מפספס את ההבנה האמיתית. איך
ההסכמה לא לדעת משפרת את יכולת החשיבה? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד חוזר עליה היא החשיבות של
ההסכמה להיות בטריטוריה של לא יודע. אדם שמוכן לומר אני לא יודע מאפשר לעצמו להיות במצב פתוח ללמידה. אנשים רבים לא מוכנים לחזור אל ההתחלה ולבדוק את המושגים ... גם אם זה מרגיש כמו לחזור אחורה, הוא היה מגיע להבנה עמוקה ומדויקת יותר. רוב האנשים לא עושים זאת כי זה יוצר אצלם תחושה לא נעימה של חוסר ידיעה וחוסר ודאות.
ההסכמה להודות בחוסר ידיעה מוחלט מאפשרת לראות אפשרויות חדשות. האם אדם באמת יכול לחשוב כל כך מהר? אליעד מעלה שאלה מעניינת נוספת - כיצד יכול אדם להספיק לחשוב על ... מסוגל לעבד הרבה יותר מידע בכל רגע נתון. מכאן הוא מסיק שגם בני האדם יכולים לבצע הרבה פעולות מחשבתיות בזמן קצר, אם רק יהיו מוכנים להטיל ספק במחשבותיהם. איך
ההסכמה להיות טיפש מובילה לחוכמה?
הסכמה להיות טיפש היא למעשה דרך להגיע לחוכמה. אדם שמוכן להיות טיפש לא מפחד להודות באי - ידיעתו, ולכן הוא חופשי לבדוק מחדש את כל האמונות והמחשבות שלו. אליעד ... יכול להתקדם להבנה מעמיקה יותר. אליעד נותן את הדוגמה שאם מישהו היה שם לפניך כמות אינסופית של כסף ואומר לך קח כמה שאתה רוצה, מה שהיה מונע ממך לקחת הוא חוסר
ההסכמה שלך להודות שאתה צריך משהו. מי שלא מוכן להודות בחוסר, לעולם לא יקבל את השפע שנמצא לפניו. מה ניתן לעשות כדי לפתח את החשיבה באופן מעשי? כדי לפתח את החשיבה ...