... להציע לו תועלת מסוימת ולהתנות אותה בהסכמתו. ישנן שתי דרכים מרכזיות לעשות זאת: מה ההבדל בין לתת לפני או אחרי
ההסכמה? הדרך הראשונה היא להציע את התועלת אחרי
ההסכמה, לדוגמה לומר אם תסכים איתי, אתן לך מיליון שקל. במקרה כזה האדם מבין שאם יסכים, הוא יקבל משהו, ולכן הסיכוי שיסכים גדל. אבל יש שיטה יותר מתוחכמת - לתת לאדם את ... ביותר שאליעד מסביר היא ליצור התניה סמויה, שבה האדם לא מודע לכך שיש התניה. למשל, לתת מחמאה תוך כדי שאתה מבקש
הסכמה: אתה יכול לומר לאדם, הרי ברור שאדם חכם כמוך מבין שככה וככה. במקרה זה, נתת לו מחמאה על כך שהוא חכם, והתנית את המחמאה
בהסכמה. אם האדם לא יסכים איתך, הוא מסתכן בכך שיאבד את המחמאה שנתת לו - לכן נוצרת אצלו מוטיבציה פנימית לאבד את המחמאה. הוא יחשוש לאבד את המחמאה שנתת לו ולכן יעדיף להסכים איתך. אליעד מדגיש שאתה צריך לבדוק מה האדם רוצה לחשוב על עצמו, לדוגמה שהוא חכם או נבון, ואז להכניס את
ההסכמה שרצית להשיג בצורה כזאת: אדם אינטליגנטי כמוך ברור שיסכים לכך, או מישהו עם ניסיון חיים כמו שלך בטוח יבין שזה נכון. האדם יעדיף להסכים איתך, כי אחרת הוא עלול ... שיטה. השיטה אומר ככה, אם אתה רוצה לגרום למישהו להסכים איתך על משהו אתה בעצם צריך ללתת לו תועלת ולהתנות אותה
בהסכמה שלך איתה. לדוגמה אם תסכים איתי אני אתן לך ככה וככה עכשיו זה לכאורה נראה לו שקוף, ברור כאילו. עכשיו תראו איפה התחכום, אם אתה אומר למישהו תקשיב, אם תסכים איתי ... ואתה אומר לו תראה, עכשיו הרעיון הוא כזה, הרעיון הוא לתת לו משהו שתוך כדי שאתה נותן לו את זה, זה יהיה מותנה
בהסכמה שלו איתך ואז ממילא יש לו אינטרס להסכים איתך בשביל לקבל את מה שנתת לו. לדוגמה, אם נגיד אתה אומר מישהו תראה, אתה עם כל השכל שלך, ברור שאתה מבין שככה וככה, מה ... אמרת שהוא צריך לנמק אז נכנס השכל של הנימוק, אם אתה מנמק את הסיבה שבגללה אתה תולה את השבח שלו או הביזוי שלו
בהסכמה שלך, אם אתה מנמק את זה אז אתה בעצם מקשה עליו עוד יותר להתנגד לך. ועכשיו, אני עשיתי את זה עוד יותר מתוחכם שאם אתה מביא את הנימוק בהתחלה, אתה יכול להגיד את ...