אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות של מדיטציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
להגיע אני לא רוצה לעשות משהו תחושה הנפש ציר הזמן לוגיקה עיקרון רוצה לשאול שקט פנימי להטיל אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא ... להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף . הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך ... כאשר האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ... להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני ... הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את ... להמשיך הלאה. אסור להתפזר, כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול ... מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק ... זמינה וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ... שביכולת ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ... האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ... או לא, יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות מוחלטת או בחוסר ... שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד האדם לא הגיע אל ... בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. אם הוא יגיע לאמת ... לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבחור ... בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית האמיתית. אליעד מדגיש עוד ... להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו האושר האמיתי? כיצד ... לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ותמיד בקצה זה ... שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם תמיד קרוב ותמיד רחוק ... להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים מספיק שתעשה את ... לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך לעשות: מה אני יכול לעשות ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, ... אבל מי שיתנגד ב 100% בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. ... האדם לא מבקש מהמציאות להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד ... רוצה את הדבר, אבל לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ... חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר ... זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את ... את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש ... וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו ... אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם ... כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים ... עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב שבו פשוט אי אפשר יותר ... האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז ... מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? ... המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל ... וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה שהוא ... שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו ... מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. ... שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש ... שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של ... ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה ... ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע אנשים קופצים מוקדם מדי ... היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה מיידית, הוא מהר מאוד ... לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע ... לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ללא יודע, עליו לנסות ... דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול להיכנס לאובססיות, לספקנות ... בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ... פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל ... סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך מתמודדים עם תחושת חוסר ...
אין שכל אין דאגות, להשתיק את השכל, להפסיק להשתמש בשכל, לא להשתמש בשכל, לא לשאול שאלות, הרמוניה, לשתוק, שתיקה מוחלטת, לשאול עד הסוף, להשתמש בשכל
אין שכל אין דאגות, להשתיק את השכל, להפסיק להשתמש בשכל, לא להשתמש בשכל, לא לשאול שאלות, הרמוניה, לשתוק, שתיקה מוחלטת, לשאול עד הסוף, להשתמש בשכל
... שכל אין דאגות, להשתיק את השכל, להפסיק להשתמש בשכל, לא להשתמש בשכל, לא לשאול שאלות, הרמוניה, לשתוק, שתיקה מוחלטת, לשאול עד הסוף, להשתמש בשכל למה עדיף לא לשאול שאלות בכלל? אחת הגישות שאליעד כהן מציג בהרצאה היא הגישה שבה האדם מפסיק לחלוטין לשאול שאלות ולנסות להבין כל דבר. לפי גישה זו, השכל והחיפוש ... למה מסוכן להיות באמצע הדרך? אליעד מדגיש שהמצב הכי בעייתי הוא כאשר האדם נמצא באמצע הדרך - כלומר, הוא גם לא לגמרי מפסיק לשאול שאלות, אבל גם לא הולך עם השאלות עד הסוף. אליעד נותן דוגמה לאישה שלא שאלה מספיק שאלות בנוגע לעבודה שלה או לזוגיות שלה. למשל, היא לא שאלה מראש אם העבודה תספק לה מספיק כסף, ואז כשהתברר שאין מספיק כסף, היא התחילה ... אם אדם לא בטוח שהוא רוצה להיות עם מישהו, הוא צריך להחליט מראש - או שהוא מפסיק לגמרי לשאול שאלות ופשוט נשאר במערכת היחסים, או שהוא שואל את עצמו את כל השאלות עד הסוף כדי להיות בטוח לחלוטין בהחלטה שלו. אם הוא רק חצי שואל, כלומר, לא מברר עד הסוף, הוא עלול להישאר מתוסכל ומבולבל. למה כדאי ללכת עד הסוף עם השאלות? אליעד מסביר שגישה אחרת, שהיא בדיוק הפוכה לראשונה, אומרת שהאדם חייב לשאול שאלות ולחקור כל דבר עד הסוף. המטרה של חקירה זו היא להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, ממש כפי שאלוהים מבין אותה. על פי גישה זו, אין דבר שקורה ללא סיבה, ועל האדם לחקור ולשאול עד שהוא מבין בדיוק למה כל דבר ... למעלה והיא נופלת, האדם צריך לחקור מה בדיוק גורם לה ליפול. הוא מבין את כוח המשיכה, אבל צריך להבין גם מה הכוח הראשוני שגורם לכוח המשיכה לעבוד בכלל. כאשר האדם חוקר עד הסוף, הוא מגיע לתובנה המלאה של המציאות, ובמצב כזה אין לו שאלות או ספקות כי הוא מבין הכל. איך האדם יכול להגיע להרמוניה מלאה? ההרצאה מסבירה כי יש שתי דרכים אפשריות להגיע להרמוניה: להפסיק לחלוטין לשאול שאלות, פשוט לקבל את המציאות כפי שהיא, בלי רצון להבין או לשנות. לשאול כל שאלה עד הסוף, עד שמגיעים להבנה מוחלטת של כל מה שקורה. במקרה זה, אין יותר ספקות ואין שאלות. אליעד מדגיש שאם האדם נמצא באמצע - הוא תמיד יסבול. הוא או שיחיה בזרימה ללא התנגדות כלל או שיחקור ... עד שהוא מבין את הסיבות לעומק. אליעד נותן דוגמה מתחום הכסף: אם אין לאדם כסף, הוא צריך להחליט - האם זה אקראי או שיש לכך סיבה. אם הוא מחליט שיש סיבה, עליו לברר אותה עד הסוף, ואז או שהוא יצליח לשנות את המצב, או שיבין שהמצב מחויב ולא ישאל יותר שאלות. ההרצאה מסתיימת במסר חד - משמעי: האדם חייב להחליט על אחת משתי הגישות באופן מוחלט - או שיפסיק לשאול שאלות לגמרי ויזרום עם מה שיש, או שישאל עד הסוף ויגיע לתשובות מוחלטות. כל מצב אחר רק יוביל לסבל ותסכול. למה עדיף לא לשאול שאלות? איך להשתיק את השכל? האם המציאות היא אקראית או סיבתית? איך להגיע להרמוניה מלאה? למה האדם סובל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, ספרים על אימון אישי, אימון אישי להרזיה בתחום הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2383 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:19:08 - wesi1