אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סדנת שתיקה ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
מטרה סופית טוב באותה המידה מדיטציות מדיטציה אמת אובייקטיבית מי זה אליעד כהן להקצין איך לשאול שאלות הרגשה של הקיום העצמי להימנע ציר המקום איך להשתגע איך להשתחרר איך להשתחרר מהשכל איך ללכת עד הסוף אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
... רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה איך להתחבר לעצמך באמת בעזרת תרגיל במודעות עצמית? אנשים רבים מדברים על הצורך להתחבר לעצמם, אך לעיתים קרובות מתקשים ... ולעיתים גם לבחור לשחרר דברים שהבין במהלך התרגיל שאינם חשובים לו באמת. איך תרגיל המוות קשור למדיטציית ויפאסנה או לסדנת שתיקה? התרגיל שאליעד מתאר דומה מאוד למה שקורה במדיטציית ויפאסנה, ריטריט שתיקה או סדנת שתיקה. גם שם האדם מתנתק מהסביבה ומנסה לברר עם עצמו את הרצונות והזהות האמיתית שלו, אבל בתרגיל שאליעד מציע הדגש ...
איך לא לשתול מחשבות? איזה טעות לא לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות
...לבן אדם את המחשבה שאומרת, אני אוכל רק כאשר אני רעב, אז גם אם הבן אדם יאמין במחשבה הזאת, עדיין מאחר שאצלו המילה רעב מתפרשת גם כצורך רגשי, ממילא, הוא ימשיך לאכול לא רק כאשר הוא רעב, במובן שבו רצינו שהוא יפרש את המשפט. ובמהות, כאשר שותלים למישהו מחשבה, כאשר אתה משנן לעצמך מנטרה מסוימת בתהליך של אוטוסוגסטיה ושכנוע עצמי, כאשר אתה מנסח עיקרון לתת המודע, עליך לשים לב לבחור את המילים המדויקות המתאימות ולשים לב ולוודא שלמרות שהמשפט שאתה שותל, הוא נשמע מצוין, צריך לוודא שהשומע / תת המודע שלך, מבין את המשפט...
האם מנטרות עוזרות? תת מודע, טיפול התנהגותי, טיפול קוגניטיבי, שינון מנטרות, מתי מנטרות עוזרות? שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, שינוי קוגניטיבי, גישה קוגניטיבית, טיפול בחשיפה, תרפיית חשיפה ממושכת
האם מנטרות עוזרות? תת מודע, טיפול התנהגותי, טיפול קוגניטיבי, שינון מנטרות, מתי מנטרות עוזרות? שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, שינוי קוגניטיבי, גישה קוגניטיבית, טיפול בחשיפה, תרפיית חשיפה ממושכת
...המושרשים. רק כאשר הטיפול נוגע בליבת האמונה או הפחד, התוצאה תהיה שינוי אמיתי וארוך טווח. לכן, לדבריו, ככל שהבעיה קשה יותר, כך הטיפול צריך להיות יותר מעמיק ויסודי ולא להסתפק בשיטות שטחיות כמו מנטרות או חשיפה ללא חקירה פנימית. מהן השאלות החשובות ביותר שצריך לשאול כשמתחילים טיפול לשינוי התנהגות או חשיבה? השאלות המרכזיות שאליעד ממליץ לשאול לפני שמתחילים כל טיפול הן: מה העומק האמיתי של הבעיה? האם האמונה או הפחד מושרשים בתת מודע בצורה חזקה או חלשה? האם יש סיכוי שהטיפול השטחי יגרום דווקא לנזק נוסף? באיזו...
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
...איתו ולחוות אותו בצורה מודעת. התרגיל דורש מהמשתתף לקחת פסק זמן ולעשות כלום - פשוט לשבת במקום מסוים, ללא פעילויות אחרות או הסחות דעת, ולחוות את התחושות שמגיעות משעמום. הכוונה היא לא למלא את הזמן במשהו אחר כמו עבודה או טכנולוגיה, אלא פשוט לשבת בשקט ולתת לעצמך להרגיש את השעמום בצורה נקייה. מה קורה כשאנחנו נשארים עם עצמנו בשעמום? כשאתה נשאר לבד עם עצמך ועם השעמום, תתחיל להרגיש תחושות פנימיות שמקורן ברצון לבצע פעולה כלשהי, להפסיק את תחושת השעמום. למשל, בתחילת התרגיל, כשאתה יושב בשקט, יש לך תחושת חוסר...
מה כדאי לרצות? איזה רצון הכי טוב, הרצון הטוב ביותר, לעשות משהו בשביל עצמך, להבין את עצמך, הרצון הוא השכל, השכל הוא הרצון, מדיטציה שקרית, ויפאסנה שקרית, השאלה הקשה ביותר
מה כדאי לרצות? איזה רצון הכי טוב, הרצון הטוב ביותר, לעשות משהו בשביל עצמך, להבין את עצמך, הרצון הוא השכל, השכל הוא הרצון, מדיטציה שקרית, ויפאסנה שקרית, השאלה הקשה ביותר
...לבין הרצון התודעתי. מהו השורש של כל הרצונות? ההסבר העיקרי שאליעד נותן הוא שהשורש של כל הרצונות נמצא בהפרדה שעושה המוח האנושי בין דברים שונים. לפי אליעד, כאשר השכל מבדיל בין דבר לדבר, נוצרת תחושת חיסרון שמובילה לרצון. לכן, הרצון תמיד מבטא חיסרון. אליעד מסביר שהרצון והשכל הם למעשה אותו הדבר בדיוק, רק מזוויות שונות. השכל, שגורם להבחין בין יתרון לחיסרון, הוא בדיוק מה שיוצר את תחושת החיסרון, וכך נוצר הרצון למלא את אותו החיסרון. מדוע חשוב להבין שהשכל והרצון הם אותו הדבר? אליעד מדגיש כי ההבנה שהשכל והרצון...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
...רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - תחושת ריקנות...
מהי משמעות החיים? המסע אל האושר, המרדף אחרי הרצונות, מדיטציית ויפאסנה, מהי מטרת החיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? תרגילים למודעות עצמית, סודות החיים
מהי משמעות החיים? המסע אל האושר, המרדף אחרי הרצונות, מדיטציית ויפאסנה, מהי מטרת החיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? תרגילים למודעות עצמית, סודות החיים
...שדוחף אותנו ללא הפסקה, ובגלל מנגנון זה, אנחנו לעולם לא יכולים לנוח באמת. מה קורה כאשר אתה מנסה לעצור את המרדף אחרי הרצונות? בשלב מסוים בהרצאה, אליעד נותן דוגמה של מדיטציית ויפאסנה, שבה האדם מבודד את עצמו לזמן ממושך בשתיקה מוחלטת. הוא מסביר שבתחילה, האדם עסוק במחשבות חיצוניות - בעבודה, בחיים, בבעיות - אך לאחר מספר ימים של שתיקה והתנתקות מהעולם החיצוני, המחשבות על החוץ מתפוגגות, והאדם פונה פנימה ושואל את עצמו: מה אני באמת רוצה? דווקא בנקודה זו הוא מגלה שכל רצון, ברגע שהוא מתממש, מיד מייצר רצון חדש...
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
...זו אליעד מתאר את הדרך המורכבת אל האושר ואת הסבל שנלווה אליה. הוא מציין שכאשר אנחנו רודפים אחרי הרצונות שלנו, התהליך מלווה לעיתים קרובות בקשיים רבים. כדי להתמודד עם הקשיים הללו, אליעד מציע פרספקטיבות שונות, בהן תהליך של מדיטציה ושקט פנימי, שמסייעים בהפחתת הסבל שנגרם ממרדף אחר הרצון. כיצד הסבל משפיע על הדרך אל האושר? אליעד מציין כי הסבל בדרך אל האושר הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. הוא מציין שבמהלך השגת מטרות או הרצונות שלנו, אנחנו נתקלים בקשיים. אליעד משתמש בדימוי של משהו שמסמן את המשחק, כאשר כל פעם שמנצחים...
טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי, יעוץ רגשי, שיטות טיפול, דרכי טיפול, גישות טיפוליות, יעוץ שכלי, טיפול שכלי, שכל או רגש, איזה טיפול הכי טוב? איזה טיפול מתאים לי? ריברסינג, מדיטציה, ויפאסנה
טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי, יעוץ רגשי, שיטות טיפול, דרכי טיפול, גישות טיפוליות, יעוץ שכלי, טיפול שכלי, שכל או רגש, איזה טיפול הכי טוב? איזה טיפול מתאים לי? ריברסינג, מדיטציה, ויפאסנה
...לאדם מסוים? אליעד מבהיר שאין טיפול אחד שמתאים לכולם, וכל אדם זקוק למשהו אחר בהתאם ליכולתו להבין ולקבל. למשל, יש אנשים שצריכים תהליך עדין ורגשי יותר כדי שיוכלו בהדרגה לקבל את ההיבט השכלי של הבעיה, בעוד שאחרים זקוקים ישירות לתהליך שכלי חד וברור. החוכמה היא להתאים את הדרך לאדם ולא את האדם לדרך. למה חשוב להבין מה האדם באמת רוצה כשהוא מבקש טיפול? לפי אליעד, אנשים לעיתים מבקשים משהו מסוים, אך בפועל רוצים דבר אחר. תפקיד המטפל הוא לזהות את הרצון האמיתי של המטופל ולא בהכרח לתת לו מיד את מה שהוא ביקש. המטפל...
להירדם בקלות, למה קשה להירדם? בעיות שינה, נדודי שינה, למה אני לא מצליח להירדם? לא מצליח לישון, שינה וחלומות, מדיטציית ויפאסנה, להירדם משעמום, שעמום ושינה, הפרעות שינה, קושי לישון, איך להצליח להירדם? איך להצליח לישון? אינסומניה
להירדם בקלות, למה קשה להירדם? בעיות שינה, נדודי שינה, למה אני לא מצליח להירדם? לא מצליח לישון, שינה וחלומות, מדיטציית ויפאסנה, להירדם משעמום, שעמום ושינה, הפרעות שינה, קושי לישון, איך להצליח להירדם? איך להצליח לישון? אינסומניה
...עכשיו, לא אכפת לי מכלום. איך להגיע למצב של לא משנה? כדי להגיע למצב הזה, האדם צריך לתרגל את המחשבה של לא אכפת לי מכלום. הוא צריך לשחרר את הצורך לשלוט במצב ולזכור שמה שמעסיק אותו כרגע לא קשור לשינה שלו. כל מחשבה מטרידה צריכה לחלוף מבלי להיצמד אליה. איך שינה קשורה לעוצמת הרגשות ביום? הקשר בין שינה לעוצמת הרגשות הוא כזה: אדם שמרגיש מעורב רגשית בכל מה שקורה סביבו, יתקשה להירדם בקלות. אנשים כאלה ישנים פחות טוב, והם רגישים גם לרעשים קטנים במהלך השינה. לעומת זאת, אנשים שפחות מעורבים רגשית במתרחש מסביבם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סדנת שתיקה, איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סדנת שתיקה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, טיפול רגשי, אימון אישי להפרעות קשב בתחום סדנת שתיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 09:53:13 - wesi1