אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סדנת שתיקה ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
להשתחרר השכל לאשפז את עצמי עיקרון מנטרה מדיטציה טוב באותה מידה כועס להשתחרר מהשכל צריך להגיע רגוע אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
... מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה איך להתחבר לעצמך באמת בעזרת תרגיל במודעות ... גם לבחור לשחרר דברים שהבין במהלך התרגיל שאינם חשובים לו באמת. איך תרגיל המוות קשור למדיטציית ויפאסנה או לסדנת שתיקה? התרגיל שאליעד מתאר דומה מאוד למה שקורה במדיטציית ויפאסנה, ריטריט שתיקה או סדנת שתיקה. גם שם האדם מתנתק מהסביבה ומנסה לברר עם עצמו ...
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא משנה יחסי, לא משנה שום דבר, דרכים להתמודדות עם רע, דרכים לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא משנה יחסי, לא משנה שום דבר, דרכים להתמודדות עם רע, דרכים לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא משנה יחסי, לא משנה שום דבר, דרכים להתמודדות עם רע, דרכים לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר מהו מנגנון הרצון ואיך אפשר להשתחרר ממנו? אליעד כהן מדבר על מושג מרכזי שנקרא מנגנון הרצון, ומסביר כיצד אפשר להשתחרר מהתחושה שמשהו מפריע לנו. המנגנון עובד כך: כשמשהו מפריע לנו, אנחנו יכולים לבחור לשנות את המציאות (לפתור את הבעיה בפועל) או לשנות את הרצון שלנו (להפסיק ... גם לא להיות מוטרד משום תוצאה אפשרית של העקיצה הזו. אליעד מדגיש שכדי באמת להפסיק לסבול או להרגיש רע ממשהו, חייב האדם להשתחרר באופן מוחלט מההשפעות האפשריות של כל דבר. הוא מוסיף כי כל זמן שהאדם עדיין מוטרד מדברים אחרים - המשמעות של לא משנה אינה מוחלטת, והאדם עלול לסבול בדרכים ... הפנימית (כמו כעס או אושר) יכולה להיות מנותקת מהמציאות בפועל. אליעד מסביר שככל שהאדם מבין את המנגנון הזה, הוא יכול להשתחרר מהתלות במה שקורה במציאות החיצונית ולשלוט באופן טוב יותר בתחושותיו. כיצד לא משנה משפיע על איכות החיים? אליעד מתאר מצב שבו אדם בוחר להגיד לא משנה לי על ... שהוקדשה לנושא אחד, עוברת לנושא אחר וגורמת לאדם להרגיש עוד יותר גרוע בתחום אחר בחיים שלו. אליעד מדגיש כי הדרך היחידה להשתחרר באמת היא להגיע למצב של לא משנה מוחלט, אבל הדבר דורש ויתור מוחלט על כל הרצונות והציפיות מהחיים. מה הסיפור של רבי נחמן מלמד אותנו על הרצון והמציאות? ... אין קשר בין מה שהוא עושה לבין התוצאות, וכל התחושה הזו היא בראשו בלבד. איך להפסיק לסבול? מהו מנגנון הרצון? האם אפשר להשתחרר מכל סבל? מהו אפקט הפרפר? לא משנה מוחלט מול יחסי איך לשלוט ברגשות? ...
טיפשות / חוכמה - מדוע גם לטיפשות יש סוף? מהו הסוף של הטיפשות?
טיפשות חוכמה - מדוע גם לטיפשות יש סוף? מהו הסוף של הטיפשות? אמר האומר (אלברט איינשטיין), כי לטיפשות אין סוף. וכאן במאמר נסביר, מדוע גם לטיפשות יש סוף. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לטיפשות יש שני גבולות. והגבול הראשון הוא שכל טיפשות שיש בעולם, יש בה גם סוג מסוים של חוכמה. וטיפשות לא יכולה להתקיים, בלי שתהיה בה לכל הפחות טיפה אחת של חוכמה. ונקודת החוכמה והשכל שיש בכל טיפשות ושחייבת להיות בכל טיפשות, היא ההסכמה על קיומה של המציאות. כי המציאות קיימת. ואי אפשר לומר שום דבר טיפשות, בלי להודות על כך שהמציאות קיימת. כך שבכל דבר טיפשות, יש בו לפחות נקודת חוכמה אחת, שמסכימה על קיומה של המציאות. ולכן גם אין שקר מוחלט. כי בכל שקר יש נקודת אמת כלשהי. כי כל שקר שיש בעולם, יש בו את נקודת האמת שמודה על קיומה של המציאות. וממילא בכל שקר, יש נקודת אמת כלשהי. וכך גם בכל טיפשות יש נקודת אמת ושכל כלשהם. ובנוסף, לטיפשות יד עוד סוף. והוא, שגם האדם הטיפש ביותר, גם הוא יכול להפוך להיות האדם החכם ביותר. או כאשר יהיה לו ממש טוב, או כאשר יהיה לו ממש רע. כי הטיפש, למרות שהוא טיפש, הרי שגם הוא חושב בצורה הגיונית כלשהי. זא, אומנם ההיגיון שלו מעוות ושונה מצורת המחשבה הרגילה, אבל גם לטיפש יש את ההיגיון שלו. ובאמצעות ההיגיון של הטיפש , באמצעותו אפשר להפוך את הטיפש לחכם אמיתי. כי כל שכל שיש בעולם, גם של הטיפש הגדול ביותר, הוא מחובר בצורה כלשהי לשכל האמיתי של ההיגיון הישר באמת. ואם הטיפש יחליט לחשוב יותר בהיגיון, גם עפ ההיגיון העקום שלו, עדיין גם זה יוביל אותו להיות חכם. כי באמצעות שימוש בהיגיון העקום שלו, דרך זה הוא יגיע אל השכל הישר. והטיפש יהפוך להיות חכם, או כאשר יהיה לו ממש טוב, ואז יהיה לו ישוב הדעת להסתכל בשכל אמיתי על המציאות, ואז הוא יהפוך להיות נורמאלי. או כאשר יהיה לו ממש רע. כי גם ל
הצלחת האדם בחיים / המרדף אחרי ההצלחה / המרדף אחרי האושר - מה הסוף?
... האדם בחיים המרדף אחרי ההצלחה המרדף אחרי האושר - מה הסוף? ובו יתבאר העניין של האושר ושל ההצלחה של האדם ... המטרה, הרי שאחרי מעט זמן, השמחה של האדם דועכת, והאדם מתחיל לרוץ שוב פעם, אחרי נקודה לא ברורה. והאדם כל חייו, רץ כמו משוגע. בלי להבין להיכן הוא רץ ומהי נקודת העצירה של ... האדם. וכך גם לגבי כל תחום. כי האדם יכול לנסות להיות יותר חכם. אבל ככל שהוא יותר חכם, כך הוא מבין עוד יותר עד כמה הוא טיפש. והאדם יכול לנסות לרדוף אחרי ההצלחה, אבל ככל ... נקודת עצירה. וממילא לפעמים הוא עוד יותר מתרחק מתחושת ההצלחה, רק משום שהוא כאילו התקרב אליה. והמירוץ הזה, הוא מירוץ של משוגעים. שרצים עם העדר, אחרי העדר, בלי להבין מהי התכלית ומהי המטרה של המרוץ. כי מאחר שלמירוץ אין סוף, אכ מה הטעם בכלל לרוץ בו כמו משוגעים? ומי שיתבונן על הדבר הזה ביישוב הדעת, הוא מייד יקלוט את השקר ואת השיגעון של בני האדם. שרצים כל חייהם אחרי אושר והצלחה דמיונית, בלי להבין שהם לעולם לא ישיגו את מה שהם רוצים. מאחר שהמירוץ, הוא אין סופי. ובטרם ניתן את הפתרון לבעיית מירוץ המשוגעים, במאמר מוסגר נאמר, כי זאת הסיבה שבגללה אנשים ... להצליח, הרי שהוא עושה זאת, לא כדי להצליח, אלא רק כדי להיפטר מהרצון שלו להצליח. כי לאדם, יש רצון להצליח. והרצון הזה משגע את האדם שיצליח. וכאשר האדם רוצה להצליח, הרי שמה ...
אושר / בעיות - מהו הסוף של כל הבעיות? איך להפוך את הבעיות לאושר?
... בעיות - מהו הסוף של כל הבעיות? איך להפוך את הבעיות לאושר? והפעם נדבר ... לאדם בחיים. שבכל פעם שהאדם מוצא תשובה לשאלה כלשהי, מיד אחרי זמן כלשהו נוצרת שאלה חדשה. ובכל פעם שהאדם מוצא תשובה לשאלה החדשה, מיד הוא מקבל שכל חדש, ונוצרת גם שאלה חדשה בשכל החדש. ואם נתבונן עוד נראה, כי גם המרדף אחרי האושר, ... כיצד תהיה המציאות, יש רק דבר אחד ויחיד שבו תלוי האושר של האדם, והוא ידיעת והבנת המציאות. והבנת המציאות פירושו כאשר האדם מבין בשלמות מבחינה שכלית ומבחינה רגשית, את כל מה שקורה איתו. ובתוך זה ... להיות אפשרות שהאני שלי יפסיק להיות קיים? וכיוב שאלות נוספות שעוזרות לאדם להבין מיהו ומהו. כי כאשר האדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הרי שכל זמן שהוא לא מבין מהו האני הזה שרוצה להיות מאושר, ... כי הבנת האני פירושו הבנת סיבת האני וכולי. כך שיש הבנה אחת, שהיא השורש של כל ההבנות, שכאשר האדם מבין אותה, הוא מבין את הכל בבת אחת. כי השכל של האדם מוגבל ביכולת ההבנה שלו. אבל יש שכל אחר גדול יותר, שכאשר האדם חוקר ומשתמש בשכלו, על ידי זה הוא לבסוף מגיע לקצה יכולת ההבנה שלו, ועל ידי זה הוא מקבל שכל חדש, ומבין את כל המציאות בשלמות. ועל ידי זה בעצמו ... כי כאשר יש לאדם בעיה בכל נושא בעולם, לשם כך על האדם לברר את האמת לגבי המציאות, כדי למצוא פתרון. וכדי לפתור בעיות, לשם כך על האדם להשתמש בשכל וברגש שלו. והדברים האלו מקרבים את האדם להבנת עצמו, ... הבעיות שיש בעולם, וכל מה שקורה בעולם, הכל נמצא בתוך האין סוף. כי האין סוף מקיף את כל מה שקיים. והאין סוף הזה הוא השורש של הכל. זא כי למרות שכלפי חוץ נראה שיש כמות אין סופית של דברים, הרי שיש ... יותר וכך הלאה. כך שלכל הבעיות שיש בעולם ולכל השאלות שיש בעולם, להכל בסופו של דבר יש שורש אחד שבו תלוי הכל. שורש שכאשר האדם מגיע אליו בשכלו וביכולת התפישה שלו, על ידי זה כל השאלות וכל ... הבעיות נמצא האושר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לחפש כמה שיותר שאלות, ולחפש עליהן את התשובה. כי על ידי שהאדם שואל שאלה, הוא יוצר כלי לקבל שכל ותשובה. והשכל שאותו האדם מקבל, בכל פעם הוא בונה ומשלים עוד חלק בראיית האדם את התמונה המלאה, ובהבנת האדם את המציאות. וככל שהאדם נהייה יותר חכם בכל נושא שבעולם, על ידי זה האדם מקבל יותר שכל, שמאפשר לו להבין את המציאות. וכאשר האדם נתקל בבעיות, על האדם לחפש את שורש הבעיה שלו. דהיינו, לנסות להסתכל על השכל של הבעיה. כי מבחינה חיצונית יש אין סוף בעיות. ... ופותר גם אותו והופך להיות מאושר באמת. ולכן, כאשר יש לאדם בעיות, עליו לשמוח. כי הבעיות מקרבות אותו אל האושר שלו. ועל האדם להתעודד מכך שכל הזמן צצות בעיות חדשות, כי זה אומר שהוא מתקדם יותר ...
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
... טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות? איך אפשר להגיע לסוף השאלות ולסוף הטיפשות? אדם המחפש את האמת נתקל באופן קבוע בשאלות חדשות. חיפוש האמת הוא למעשה הבנה מלאה ומדויקת של ... יש סוף לשאלות או שהן אינסופיות? בניגוד לדעה הרווחת שיש שני דברים אינסופיים - היקום והטיפשות - אליעד כהן טוען שלשניהם יש סוף ברור. סוף היקום הוא הפרספקטיבה שקיימת לפני תחילת היקום, כלומר, מצב שבו אין עדיין זמן ומקום. סוף הטיפשות הוא החוכמה, כלומר, הגבול העליון של הטיפשות הוא למעשה הגבול התחתון של החוכמה. כאשר האדם מגיע אל קצה הטיפשות, הוא מגיע לחוכמה מוחלטת, הבנה מלאה של המציאות. למה בכלל נוצרות שאלות ומהי הדרך לפתרונן? הסיבה ... אם הכל היה אחד מוחלט, לא הייתה קיימת שום שאלה, כיוון שאין על מה לשאול. השאלות מתחילות בשכלו המוגבל של האדם שלא מסוגל להבין ששני דברים מנוגדים הם אחד ממש. למשל, האדם רואה ימין ושמאל כשני ... והשמאל הם אחד, הוא היה תופש שהיקום כולו נמצא למעשה במקום אחד ואין באמת אינסוף. מהי הטיפשות האנושית הכללית? הטיפשות האנושית הכללית היא חוסר היכולת להבין שדבר והיפוכו הם אחד. האדם מפריד בין תכלית וחוסר תכלית, ... עמוקה שהיש והאין הם אחד ממש. כאשר מגיעים להבנה הפנימית הזאת, לא נשארות שאלות. האם השכל האנושי מסוגל לתפוס אחדות זו? השכל האנושי הוא מוגבל מטבעו. האדם מתייחס להבדלים בין יש לאין, בין תכלית לחוסר תכלית, כאמת ... זו לא אמת מוחלטת אלא תפישה סובייקטיבית בלבד. האדם מניח שיש הבדל בין דברים מנוגדים, כי השכל שלו לא מסוגל לראות אחרת. אך האמת הפנימית של המציאות היא שהכל אחד, והדרך היחידה להבין זאת ... של כל השאלות - שהוא חוסר ההבנה של האחדות. כאשר האדם מגיע להבנה הזו, הוא מגיע למצב שבו השכל האנושי כבר אינו מוגבל, וכל השאלות נעלמות באופן מוחלט. הבשורה הטובה היא שהשאלות אינן אינסופיות והן בעלות סוף ברור. סוף הטיפשות, כפי שהוסבר, הוא ההבנה והחוכמה המוחלטת, שבה אין יותר שאלות ואין יותר ספקות. המצב האידיאלי הוא לחיות ביום שבו אין בכלל צורך בתשובות, כיוון שאין שום שאלה יותר. מהו הסוף של הטיפשות? האם יש סוף לשאלות? איך להבין את המציאות כפי שהיא? למה יש שאלות בכלל? מהי הנפרדות ואיך היא יוצרת שאלות? איך מגיעים לאחדות מוחלטת? האם קיים ולא קיים הם אחד? שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות? הפעם אענה על השאלה, אדם מחפש את האמת, וכל הזמן מגלה שנותרות לו שאלות חדשות, והוא ... את זה לעצמו, לא להאמין לי והבשורה היא שיש סוף לשאלות, וכמות השאלות היא סופית, ויש סוף לטיפשות. והיה בן אדם מאד טיפש בעולם, שאמר שלשני דברים אין סוף: ליקום, ולטיפשות. ולמה הוא היה טיפש? כי גם ליקום וגם לטיפשות יש סוף. והסוף של היקום הוא מה שהיה לפני היקום, לפני העולם, הפרספקטיבה של לפני היות הזמן והמקום, זה הסוף של היקום. והסוף של הטיפשות, זאת החכמה, כי גם לטיפשות יש סוף. והקצה של הטיפשות זאת החכמה. הנושא די פשוט: סוף ה
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
... טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות? מדוע אדם שמחפש את האמת נתקל בשאלות חדשות כל הזמן? אדם שמחפש את ... לכמות השאלות שאדם יכול לשאול? אליעד כהן מביא בשורה טובה: כמות השאלות שאדם יכול לשאול היא סופית. יש סוף גם לטיפשות וגם לשאלות. הוא מתייחס לאמירה שיש שני דברים אינסופיים - היקום והטיפשות - וטוען שזו טעות, כי לשניהם יש סוף. סוף היקום הוא הפרספקטיבה שלפני היקום, לפני מימד המקום והזמן. והסוף של הטיפשות הוא החכמה. אליעד מדגיש שהטיפשות הגדולה ביותר קשורה באופן ישיר לחכמה הגדולה ביותר, וכי מי שיגיע לסוף הטיפשות יהפוך לחכם ביותר, אך רק אם יילך עם הדברים בשלמות עד הקצה ולא יישאר באמצע. מהי הטיפשות ומה יוצר את השאלות? טיפשות מוגדרת כחוסר הבנה של המציאות, וחוסר הבנה נובע מהמגבלה של השכל האנושי. המוח האנושי מוגבל ולכן לא יכול להבין הכל, ולכן לאדם יש שאלות. ... הייתה רק מחשבה אחת, הוא לא היה שואל שאלות כלל. מה יוצר את תחושת הנפרדות? תחושת הנפרדות נוצרת כתוצאה ממגבלת השכל האנושי, שאינו מסוגל לתפוס שדבר והיפוכו הם למעשה אחד. אליעד מביא כדוגמה ... אם האדם היה מסוגל להבין שהימין והשמאל הם אותו המקום בדיוק, הוא היה מבין שליקום יש סוף, ויותר מכך, היה קולט שכל היקום כולו בעצם לא נמצא בשום מקום. המגבלה של האדם היא חוסר היכולת להבין ששני ... שאדם צריך לשאול? השאלה האמיתית היחידה שעל האדם לשאול היא מהי האמת?. האדם צריך לבדוק האם הדברים שנראים שונים בשכל האנושי באמת שונים. לדוגמה, שאלות כמו האם יש תכלית או אין תכלית? או האם אני ... נפרדים ושונים, אך אילו האדם היה מבין שתכלית וחוסר תכלית, או קיום ואי - קיום הם אחד, לא הייתה לו שאלה כלל. השכל האנושי הוא רק הנחת עבודה סובייקטיבית, ואינו משקף בהכרח את האמת ... שהדרך להתמודד עם השאלות הבלתי נגמרות היא לחפש את שורש השאלות ולשאול אך ורק את שאלת האמת. מי שמחפש באמת יגיע לשכל אמיתי שבו הכל אחד לחלוטין, ואז לא יהיו לו יותר שאלות. בשכל זה, אין מקום לדואליות ולנפרדות, ולכן ממילא השאלות מפסיקות להתקיים. האדם מגיע להבנה עמוקה שהכל אחד ואין צורך בשאלות נוספות. איך להפסיק לשאול שאלות? מהו סוף היקום והטיפשות? איך מגיעים לשכל האמיתי? מדוע יש שאלות בעולם? מהי האמת המוחלטת? האם יש סוף לשאלות? מה צריך ... ואז מגיע למבוי סתום. בכל פעם מגיע לשאלות חדשות. מה עושים עם השאלות החדשות ואיך להתמודד? והבשורה הטובה לשאלה, שכל אחד צריך לבדוק זאת בכוחות עצמו עד שהוא לא מגיע הוא יכול להאמין לזה. הבשורה הטובה שכמות השאלות סופית. יש סוף לטיפשות. הסוף של היקום, זה מה שהיה לפני שהיה יקום, לפני המימד הזמן זה הסוף של היקום. והסוף של הטיפשות זאת החכמה, כי גם לה יש סוף. הטיפשות הגדולה בעולם מתחברת לחכמה הגדולה בעולם. וצריך ללכת עם הדברים בשלמות, ולכן האדם הטיפש בעולם יכול להפוך לחכם בעולם. בכל מקרה לשניהם יש סוף. הנושא הוא די פשוט הסוף של הטיפשות הוא הגבול של השכל האנושי. טיפשות - חוסר הבנה. חוסר הבנה נובעת ממגבלת
שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
... השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע? מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של שלמות השכל, נקודת הסוף של כל השאלות והתשובות, ומציג כיצד להגיע למצב שבו אדם חווה שלמות אמיתית. תחילה הוא מדגיש שהמצב ... ביותר של השלמות היא מצב שבו לאדם יש אינסוף שאלות ובמקביל אין לו שאלות כלל. הוא מדגים זאת באומרו שהאדם צריך להיות הטיפש ביותר בעולם עם אינסוף שאלות ובאותו זמן לחוות את האין - שאלה, כלומר, להרגיש שאין הבדל בין האפשרויות ... אין תכלית עדיין נמצא במסגרת שאלה - תשובה. לעומת זאת, מצב של היעדר שאלות מוחלט, כפי שאליעד מתאר, הוא מצב של היעדר שכלי מוחלט, מצב שבו אין כלל יכולת להבחין בין אפשרויות שונות. האדם לא שואל האם יש בחירה חופשית או לא, ... מבחינתו היש והאין מאוחדים, אין הבדל בין הדברים השונים, והוא לא חווה נפרדות כלל. רק במצב כזה, האדם מגיע באמת לשלמות השכל. כיצד שאלות אינסופיות מובילות לשלמות שכל? אליעד כהן מתאר את התהליך שבו אדם מגיע לשלמות על ידי שאלות. כדי להגיע לשלמות האמיתית, האדם חייב ... כאשר שתי האפשרויות מוכחות לחלוטין. בשלב זה, השאלה עצמה הופכת לתשובה, והאדם חווה אחדות של ההפכים. זהו המנגנון שבו השכל מגיע לקצה גבול היכולת שלו ואז בעצם מנטרל את עצמו. ככל שהאדם חוקר יותר, בסופו של דבר הוא יגיע לנקודה של אין - שכל, למצב שבו כל השאלות מתמזגות לאחד. אליעד מחדד שהמצב של אין שאלה לא נובע מכך שהאדם מצא תשובות אלא ... שבה אין יותר הבחנה בין שום דבר לשום דבר אחר. זו היא שאלת כל השאלות, המהווה את התשובה האולטימטיבית. איך משתמשים בשכל כדי להשתחרר מהשכל עצמו? אליעד מסביר שכדי להיפטר מהשכל לחלוטין, אדם חייב להשתמש בשכל שלו באופן אינטנסיבי עד לקצה היכולת שלו: אדם שחווה סבל, סובל כי יש לו שכל שמבחין בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי. הדרך להפסיק את הסבל היא על ידי שימוש מוגבר בשכל עד שהוא מגיע לנקודת השיא ואז מנטרל את עצמו. ככל שהשאלות מורכבות יותר, השכל מגיע לקצה שלו ואז מתפרק מאליו. הפרדוקס הוא שהחכמים ביותר לא מסוגלים להפסיק להשתמש בשכל שלהם, אלא אם הם משתמשים בשכל באופן אינטנסיבי עד שהוא מגיע לקצה ומשמיד את עצמו. בכך השכל מפסיק לתפקד, והשאלות והתשובות מתבטלות מאליהן. מה המשמעות של לחוות שאלות ותשובות בו - זמנית? ... גם שאלות אינסופיות וגם מצב שבו אין לו שום שאלה. כיצד זה ייתכן? ככל שהאדם מתעמק בשאלות שלו, הוא מגיע להבנה עמוקה שכל התשובות והשאלות הן בעצם אותו דבר. כאשר הוא חווה שההפכים מתמזגים, הוא כבר יודע מראש את התשובה לכל ... הרמוניה ואיזון, ויכול להתמודד עם כל שאלה בלי להיות מוטרד כלל. בסיכום התהליך, אליעד כהן מציג את הדרך המדויקת לשלמות השכל: שאל כל שאלה אפשרית. הגע לשאלת כל השאלות - החיבור של ההפכים. המשך לחקור עד שהשאלה עצמה תהפוך ... מוחלטת, שבה האדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של המציאות, ויכול לחיות חיים טובים בהרמוניה מוחלטת. איך מגיעים לשלמות השכל? מה המשמעות של שאלת כל השאלות? האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית? איך להיפטר מהשכל? מה הקשר בין שאלות לתשובות? איך לחוות אחדות ונפרדות בו - זמנית? ...
סבל בדרך אל האושר, מעשה ממרור, הסבל הטוב ביותר, הרע במיעוטו, התמדה ונחישות, להתמקד בנושא אחד, הכל או כלום, הסוף של הסבל, סבל מתמשך
סבל בדרך אל האושר, מעשה ממרור, הסבל הטוב ביותר, הרע במיעוטו, התמדה ונחישות, להתמקד בנושא אחד, הכל או כלום, הסוף של הסבל, סבל מתמשך
... בדרך אל האושר, מעשה ממרור, הסבל הטוב ביותר, הרע במיעוטו, התמדה ונחישות, להתמקד בנושא אחד, הכל או כלום, הסוף של הסבל, סבל מתמשך מדוע כל פעולה בחיים נובעת מתחושת צמצום? כל ... וזה סוג של צמצום. אם הוא רוצה זוגיות, הוא מרגיש בודד, שזה גם סוג של צמצום. אליעד מסביר שהצמצום מלווה את האדם כמעט בכל החלטה או פעולה שהוא עושה, ומתוך הרצון להשתחרר מהתחושה הזאת, האדם מנסה לפתוח לעצמו דלת יציאה מכל סיטואציה, ... היהודי והגוי בליל הסדר? אליעד מספר סיפור שהובא במקור על ידי רבי נחמן מברסלב, על שני קבצנים - יהודי וגוי - שמגיעים לעיר חדשה בליל הסדר. היהודי משכנע את הגוי ללכת לבית הכנסת ולהתחזות ליהודי כדי שיוכל לאכול ארוחה טובה. הגוי עשה כפי שאמר לו, אך כשקיבל לאכול מרור בלבד - דבר מר מאוד - הוא התייאש ועזב לפני שקיבל את האוכל הטעים. הנקודה של הסיפור היא להראות שכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך רוחנית או דרך שדורשת מאמץ, הוא יחווה תחילה מרור, סבל ... במציאות ולסבול עוד יותר, האדם יכול להשתמש בפחד ככוח שיסייע לו לקבל את המצב מהר יותר, ובכך יקטין את עוצמת הכאב והסבל. מצד שני, אם האדם בוחר להילחם, עליו להילחם עד הסוף ולהתמודד באמת עם הפחדים שלו. אסור להישאר באמצע - או להיכנע או להילחם עד הסוף, כי רק כך הסבל יכול להיפסק. למה חשוב להתמקד בנושא אחד עד הסוף? אליעד מבהיר שחשוב לקחת נושא אחד בחיים ולהתמקד בו לחלוטין עד שמוצאים בו פתרון מוחלט. מי שנודד כל הזמן בין נושאים ולא מסיים אף נושא עד הסוף, נשאר ללא פתרונות, והבעיות ממשיכות לחזור. כדוגמה לכך, אדם ... מומלץ לבחור מחשבה או בעיה שמטרידה את האדם באופן עמוק ולהקדיש את מלוא תשומת הלב והאנרגיה לפתרונה, כאילו הוא נמצא במצב חירום רפואי. רק בצורה זו האדם יכול באמת להשתחרר מהסבל. מהו הסוף של הסבל ולמה לא צריך לפחד ממנו? אליעד מסביר שהאדם חושש מכך ...
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
... מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר? איך באמת מרגיש אדם מאושר? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושג אושר אמיתי ומציג גישה ייחודית ושונה ... ללא חסרונות יוצר חיסרון חדש. כל עוד האדם רוצה משהו, הוא בחוויה של חיסרון. אדם שרוצה שכל הרצונות שלו יתמלאו, חושב שבכך יגיע לשלמות. אך גם כשכל הרצונות ימולאו, הוא יגלה שיש בו עדיין חיסרון עמוק יותר, כמו החיסרון בתחושה של לרצות. לדוגמה, אדם שרוצה כסף חושב שכאשר יהיה לו מספיק כסף, הוא ... שאינה מוגבלת ואינה מוגדרת כלל. לדבריו, האושר האמיתי הוא בהבנת האחדות של כל הדברים - הסוף והאין סוף, הצורה והיעדר הצורה, החיסרון והשלמות - כל אלה מתאחדים לחוויה אחת אינסופית. האושר האמיתי הוא להגיע למקום שבו האדם אינו מוגבל על ידי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: סדנת שתיקה, איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סדנת שתיקה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי להרזייה, מגשר בנושא סדנת שתיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3279 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:37:21 - wesi1