אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
האמת האבסולוטית לבחור ויפאסאנה האמת האמיתית להשתגע מרצון המקום הגעת לסוף הרגשת הקיום העצמי הגוף זמן בלי מקום אתה צריך אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?
... - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות? כדי להגיע אל המטרה, צריך ללכת בדרך. וגם אל האושר ואל השלמות יש דרך. והשאלה היא, מהי הדרך הטובה ביותר, כדי להגיע אל האושר ... להתרגל לעשות את מעשיו בצורה כמה שיותר מושלמת. פירושו: שאם האדם החליט שהוא עושה משהו והולך בדרך כלשהי, עליו להשתדל ללכת בה בצורה מלאה ובשלמות. ואם האדם מחליט לעצור ולחשוב האם כדאי לו ללכת בדרך כלשהי, הרי שעליו לנסות לחשוב ולבדוק את הדרך בצורה כמה שיותר אמיתית ובשלמות. וזה לא ממש משנה באיזו דרך הולכים, העיקר שהולכים בה בשלמות. ומאחר שכל הדברים שבעולם הם חלק מהשלם, ממילא האדם יכול להגיע אל השלמות, בכל דרך שבה הוא ילך. והעיקר ...
שקר / אמת - מתי ללכת אחרי השקר *ולא* אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי?
... אמת - מתי ללכת אחרי השקר ולא אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי? אמת. שקר. מתי על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת? לפעמים על האדם ללכת דווקא אחרי השקר ולא אחרי האמת. מתי? כאשר השקר הוא יותר אמיתי מאשר ... מוצא איזו נקודת הסכמה בין הדעות השונות שבו. ועליו לבחור בין הדעות השונות. ולפעמים האדם מגיע למצב שבו הוא מצד אחד מבין וחושב בשכל שלו על משהו אחד שהוא אמיתי, אך מהצד השני הרגש של האדם מרגיש את ההפך ורוצה ללכת דווקא לכיוון ההפוך. וכמובן שיכול להיות גם ההפך, שהאדם ירגיש שהאמת היא ... הוא צריך לבחור בין שתי אפשרויות שונות, דהיינו, כאשר הוא לא מוצא נקודת הסכמה בין הדעות וחייב לבחור באחת מהן, במקרה כזה על האדם ללכת אחרי מה שיותר אמיתי עבורו, גם אם קיימת המחשבה שאולי זה שקר ושהאמת היא אחרת. כי מי שרוצה להגיע אל האמת, עליו ללכת אחרי האמת. וגם אם נדמה לאדם שהוא רואה את האמת מולו, אבל בתוכו הוא יותר רוצה ללכת לכיוון ההפוך מהאמת, הרי שעליו ללכת אחרי נקודת האמת שלו, דהיינו, ללכת לכיוון ההפוך ממה שנדמה לו שזאת האמת. כי הרצון של האדם ללכת אחרי השקר לפעמים הוא יותר אמיתי מאשר הרצון שלו ללכת אחרי אמת כלשהי. וממילא מאחר שכדי להגיע אל האמת צריך ללכת אחריה, ממילא על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו דהיינו, אחרי מה שהוא חושב שאולי זה שקר, משום שמצד ... מאשר מה שנדמה לו לאמת. ונחדד: כאשר האדם חושב על אמת יחסית כלשהי שהיא האמת המוחלטת, אדם כזה לעולם לא יקבל את הרעיון שעל האדם ללכת נגד האמת שמולו אל האמת שבתוכו. משום שבעיניו האמת נמצאת מחוץ לאדם והוא לא מבין שהאמת נמצאת בכל דבר, והאמת נמצאת רק במקום אחד, ולכן על האדם ללכת אל האמת היחסית שבעיניו היא נדמית לאמת מוחלטת. לעומת זאת, כאשר האדם יודע את האמת האמיתית של המציאות ורואה את ההתגלמות שלה בכל דבר בעולם, הרי שמנקודת מבט כזו אדרבה כדי להגיע אל האמת האחת, צריך ללכת אחרי האמת היחסית דהיינו, אחרי נקודת האמת הפנימית שבתוך האדם. וכאשר ... כמובן במה שהוא מרגיש יותר אמיתי, גם אם הוא נראה שהוא נגד אמת אחרת. ולמה בוחרים דווקא בו, כי כדי להגיע אל האמת המלאה, צריך ללכת אחרי האמת הגדולה יותר. ואם האדם הולך אחרי אמת יחסית כלשהי למרות ... האחת, הוא לעולם לא יוכל להתחבר איתה. משום שהאמת מקבל אליה רק את מי שבא אליה באמת. ואם רוצה האדם להגיע אל האמת האמיתית, עליו ללכת אחרי האמת הגדולה שבתוכו, גם אם הוא חושב שהיא ההפך של האמת האמיתית. ... לכיוון הנגדי שלה, אם הוא יעשה את זה עם אמת, הרי שלבסוף הוא יגיע אל האמת האחת שנמצאת בסופו של כל דבר. לסיכום: לפעמים על האדם ללכת אחרי השקר ונגד האמת במידה ומצד נקודת האמת שלו השקר הוא יותר אמיתי ...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
... מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג גורו מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג ... שהוא חיצוני לו. ואכ הדבר הזה מנהיג אותו. והשאלה הנשאלת היא, אחרי איזה מנהיג מומלץ ללכת? ואיך יכול האדם לדעת האם הוא הולך אחרי מנהיג שהוא ראוי להנהיג, או שהוא הולך אחרי מנהיג שאפילו את עצמו לא יודע להנהיג? כי לפעמים האדם הולך ... שהולך באפילה. והעיוור הראשון שמוביל את האנשים העיוורים שאחריו, הוא יש לו את החוצפה טיפשות תמימות, לחשוב שהוא יודע את הדרך. למרות שהוא בכלל עיוור, ולא רק שהוא לא יודע את הדרך, הרי שהוא אפילו לא יודע להיכן הוא רוצה להגיע. אבל ... שהם ראויים להנהיג. ובני אדם טועים והולכים אחריהם כעיוורים שהולכים אחרי אדם עיוור משוגע, שהוא חושב שהוא רואה. ובמקום שהוא יבין שהוא לא יודע את דרכו, הוא מוביל אחריו אחרים. ולפעמים השקר ככ גדול, ולפעמים המשוגע הוא ככ גדול, עד שהוא אומר את השטויות שלו בצורה שנראית מאוד חכמה, והוא גורם לאנשים להאמין בו, למרות שהוא משקר. כי לפעמים השקר ככ גדול, עד ... לדבר אמיתי, והוא גורם לאנשים אחרים לטעות בו. ומי שרוצה לדעת את האמת, אחרי איזה מנהיג ללכת ואיך אפשר לדעת איזה מנהיג ראוי להנהיג וללכת אחריו, הרי שהאמת היא, שהאדם לא יכול לדעת, כל זמן שהוא עצמו לא מושלם. ולמרות שכאן נסביר איך אפשר להגיע אל האמת, למרות כל הבלבול שיש בעניין, הרי שמצד האמת על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עדיין לא יודע להבדיל בין מנהיג אמיתי למנהיג שקרי. ומי שהוא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הוא ... המלאה, הרי שהוא יכול רק לשער השערות ולהניח הנחות כלשהן, לגבי הדרך הנכונה שעליו ללכת בה. אך הוא לא יכול לדעת בוודאות האם הוא הולך אחרי מנהיג ראוי או לא. ויש כאלו שקשה להם לחיות עם המחשבה שהם הולכים ונאחזים במנהיג שאינו ראוי. ... או הם שהולכים אחריו. אך מי שמחפש את האמת, עליו להבין את הדבר הפשוט ביותר, והוא, שכל זמן שהאדם לא רואה את כל התמונה המלאה, הרי שהוא יכול להמשיך לצעוד בדרך שלו, והרי שהוא צריך להניח הנחות יסוד כלשהן כדי להתקדם לנקודה כלשהי. ... נכון ומה לא. וכפי שאכן צריך לעשות בפועל כדי להתקדם לנקודה כלשהי. אך על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא יודע את הכל, הרי שהוא לא יכול עדיין להבדיל בין מנהיג אמיתי וראוי לבין מנהיג שקרי. וכיצד ידע האדם באיזו דרך ללכת ואחרי מי ללכת? ומה יעשה האדם עד שהוא יגיע לנקודה שבה הוא יראה את התמונה המלאה. ומה יעשה האדם עד אז? והדרך הטובה ביותר לצאת מכל הספקות, היא על ידי זה שהאדם ... הוא יש לו את סולם הערכים שלו, גם אם הוא שגוי. וכדי להגיע אל האמת המלאה, על האדם פשוט ללכת אחרי האמת שהוא לפי הבנתו מבין שהוא צריך ללכת אחריה. ועל ידי זה שהאדם הולך אחרי האמת, על ידי זה בסופו של דבר הוא מגיע אל האמת האחת, שהיא התמונה המלאה וכולי. ואחרי כל הנל, ניתן נקודה ... הבנה. כי רק הבנת המציאות מביאה את האושר המיוחל. וכדי להבין את המציאות, לשם כך צריך שכל. ומאחר שהמציאות שלנו היא מאוד מורכבת (בפשיטות שלה), לכן האדם צריך שכל מאוד מיוחד, כדי להבין את המציאות. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לשפר את הראיה השכלית שלו. דהיינו, על האדם להתחיל להסתכל על הדברים בצורה יותר אמיתית. ומי שרוצה להתקרב למנהיג אמיתי שיוביל אותו אל האושר, עליו לחפש את זה ... שלו. כי יש כאלו שהם אומרים דברים שנראים כמאוד חכמים, למרות שהדברים שלהם הם מאוד טיפשיים. ומשום שאין שם מישהו שיראה להם שהם טועים, משום כך לפעמים יש דברים שהם שקרים מאוד גדולים, שהם נראים כאמת מאוד גדולה. ולפעמים האדם מתקרב למנהיג כלשהו, שכלפי חוץ נדמה לאדם שהמנהיג הזה מקרב אותו אל האמת ואל גן עדן. למרות שבאמת המנהיג עצמו נמצא בתוך הגהנום. והוא מוביל את האדם אחריו אל תוך הגהנום. ... כי האמת נמצאת בתוך כל דבר. וגם בתוך השקר יש אמת. וגם בתוך עצות שטויות, גם בהן יש שכל כלשהו. וכאשר האדם מתקרב למנהיג כלשהו, עליו פשוט להסתכל על השכל שיש בתוך העצה שהוא מקבל. ועל האדם פשוט לנסות להתבונן על הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה להתקרב אל האמת. כי האמת האחת, היא הבנת הסיבה ... לא נמצאת במזרח או במערב, אלא היא נמצאת בכל מקום. והמציאות היא מאוד חכמה. וצריך המון שכל כדי להבין אותה. והאדם צריך להיות חכם כדי להבין את המציאות. ואפשר גם להרגיש טוב בשלמות, גם בלי להבין כלום. אבל מי שרוצה להבין ולא מוכן ... טוב, גם בלי להבין. אבל מי שרוצה להבין, הוא צריך להבין בשלמות ולשם כך צריך הרבה שכל. ומי שהוא מנהיג אמיתי, הוא פותח את דרכי החשיבה לאלו ששומעים את העצות שלו. כי כדי האדם יהיה מאושר, לשם כך הוא צריך להבין את המציאות. והבנת ... של האדם להתקרב ליכולת שלו להבין את המציאות. והחכם האמיתי, הוא פותח את שבילי ודרכי השכל של האדם, כדי שהאדם יהיה מסוגל להבין את המציאות, שזה האושר הסופי והשלמות של האדם. והחכם האמיתי, לפעמים הוא ילמד את האדם דברים שנראים ... אותו, ואכ המנהיג הזה הוא מנהיג שקרי שראוי להתרחק ממנו, הרי שיכול להיות גם, שיש כאן שכל מאוד גדול, שהדרך של החכם להעביר אותו לאדם, היא דווקא באמצעות זה שהוא מציג לו דברים הפוכים. כי הדברים נראים הפוכים, רק בחיצוניות שלהם. ומצד ... אמיתי, היא לא כפי שהמון העם נוטים לפעמים לחשוב שהמנהיג זה גופו. אלא המנהיג זה שכלו. והתקרבות למנהיג אמיתי, היינו להתקרב אל השכל של החכם האמיתי, על ידי לימוד בספריו וכולי. שהדברים האלו משפרים את יכולת החשיבה של האדם, ומאפשרים לו בסופו של דבר, להבין את המציאות ולהיות מאושר. ונסכם את העניין: דבר ראשון על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא הגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עוד לא יכול להיות בטוח מיהו מנהיג אמיתי ומיהו מנהיג שקרי. והדבר השני הוא, שעל האדם לזכור ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ... תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את האמת. אליעד כהן מסביר כי אנשים אומרים אני הולך ... אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ... להאמין לו אלא לבדוק בעצמך. מה המשמעות של ללכת אחרי האמת בפועל? אליעד מסביר שללכת אחרי האמת אין משמעות של פעולה פיזית או מעשית כלשהי. משמעות הדבר היא אך ורק להגיע להבנה עמוקה של המציאות. האדם צריך להתאמץ ... לחקור ולבחון את המציאות ואת תפיסתו כל הזמן עד הסוף ובמסירות נפש. רק כך אפשר באמת להגיע להבנה שלמה. הוא מביא דוגמה של אדם שטען בפניו שהוא בדק את דבריו וגילה שהוא טועה. אליעד השיב לו שגם אם יחשוב שהוא צודק וגם אם ... את ההבנות מאחרים. אך כשהוא הולך אחרי האמת עד הסוף ובמסירות נפש מלאה, הוא הופך לאבן - הוא בעצמו נעשה מקור האור והאמת, והוא עצמו מתחיל להאיר לאחרים. במצב זה האדם כבר לא תלוי במורים או במנהיגים, כי הוא עצמו מבטא את האמת. האם נכון ללכת אחרי האמת שלי? אליעד מדגיש חד - משמעית כי הרעיון של האמת שלי או הקול הפנימי שלי הוא רעיון של אנשים נוכלים. לטענתו, האמת היא רק אחת ואינה משתנה מאדם לאדם. האמירה ... ובסבל. הוא מזהיר מכך וטוען שאנשים נוטים ללכת אחרי הלב כי זה יותר קל ונוח, אך האמת דורשת מאמץ אמיתי וחקירה מתמדת, ואין לה שום קשר לתחושה האישית או להעדפות אישיות. אליעד מחדד ואומר שמהות החיפוש הרוחני היא לעולם לא ללכת אחרי הלב אלא רק אחרי האמת עצמה, בלי להתפשר על שום דבר. האדם חייב להפסיק להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות מדוע אנשים ... לא יהיה מחויב לשום פעולה בכלל. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שכל פעולה, גם הפשוטה ביותר, כמו עבודה, אכילה או שתייה, היא עדות לכך שהאדם לא הגיע ...
יסוד הקיום, ללכת אחרי האמת שלך, התאמה בין הבנה לחוויה, להיות האמת, בירור האמת בכלי פגום, היטלר
יסוד הקיום, ללכת אחרי האמת שלך, התאמה בין הבנה לחוויה, להיות האמת, בירור האמת בכלי פגום, היטלר
... הקיום, ללכת אחרי האמת שלך, התאמה בין הבנה לחוויה, להיות האמת, בירור האמת בכלי פגום, היטלר מהו יסוד הקיום שעליו מדבר אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בצורה ... בדבר אחר. למה האדם מתקשה לחוות את האמת המוחלטת, ואיך מגיעים אליה? אליעד מתאר מדוע אנשים מתקשים לחוות את האמת המוחלטת למרות שהם מבינים אותה בשכל. הוא מסביר שהקושי נובע מכך שהאדם רגיל לאחוז בדברים שנותנים לו משמעות, הנאה ותחושת קיום. כאשר אדם מתחיל לפרק את ההגדרות שלו, הוא מגיע למצב ... משמעותיים. לדוגמה, הוא נותן את המשל של אדם שלוקח דף ורושם את כל הדברים שגורמים לו להרגיש טוב, ומנסה לבדוק למה הם גורמים לו הנאה. כשהוא מבין שכל דבר הוא רק צורה יחסית, לא מוחלטת, הוא נשאר בלי שום דבר להיאחז בו. לדוגמה, אם אדם היה מנקה מעצמו את כל הידע והזיכרונות שיש לו, לא היה נשאר ... מה עושים עכשיו? או למה אני קם בבוקר? ואליעד אומר שזה בדיוק השלב שבו האדם לא באמת ניקה את עצמו מכל הצורות. אם האדם היה מגיע באמת למצב מוחלט של שתיקה וריקנות, הוא לא היה שואל יותר שאלות, כי כבר לא היה קיים מי שישאל אותן. מהם הקשיים שמונעים מהאדם להגיע לאמת? אליעד מדגיש שאחת הבעיות המרכזיות היא שהאדם מנסה לברר את האמת באמצעות כלי פגום - השכל שלו. הוא משווה את זה לניסיון לתקן שעון באמצעות אותו שעון מקולקל עצמו. הוא מדגים זאת בצורה ברורה: אם השכל של האדם מלא בטעויות ושקרים, אז איך הוא יכול לברר את האמת בצורה מוחלטת? האדם תקוע בתוך מערכת חשיבה שהוא עצמו מזהה כפגומה, אך הוא מנסה ... יציאה. זה אומר שהוא נמצא בחושך. אדם שמשקר את עצמו וחושב בצורה יחסית ולא מוחלטת, לא יצליח לראות את הדלת המובילה אל האמת. איך להתגבר על הבעיה של השכל הפגום ולהגיע אל האמת? אליעד אומר שהדרך היחידה להתקדם היא להיות אמיתי. להיות אמיתי פירושו לסנכרן בצורה מוחלטת את ההבנה עם החוויה. למשל, אם אדם מבין בשכל שאין הבדל מהותי בינו לבין שולחן או בינו לבין אדם אחר, אך עדיין הוא מרגיש אחרת, אז הוא לא אמיתי. אליעד ממליץ לבדוק לעומק: מדוע אינני מרגיש ... מבין שאין לו בחירה, אז הוא אמור לחוות את זה. אם הוא לא חווה, הוא עדיין לא אמיתי עם עצמו. אליעד אומר במפורש שהאדם חייב להצמיד את החוויה להבנה עד הסוף , עד שיהפוך להיות האמת עצמה. רק אז, כאשר הוא כבר לא ירגיש שיש לו שאלות נוספות, הוא יגיע אל האמת המוחלטת. מה ההבדל בין להיות חלון לבין להיות ... אחרות ועמוקות בהרבה ממה שנראה על פני השטח. מהו יסוד הקיום? איך להיות אמיתי לחלוטין? מה ההבדל בין הבנה לחוויה? איך להפוך להיות האמת? איך להשתחרר משקר עצמי? האם באמת יש הבדל בין דברים? איך להתקדם בהבנת האמת? מהו יסוד הקיום לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהמציאות כולה בנויה ממהות אחת, ... כסא. כך, הכסא אינו קיים בפני עצמו אלא כצירוף של מרכיבים אחרים. המרכיבים האלה בעצמם מורכבים ממרכיבים נוספים, עד שלבסוף מגיעים לנקודה שבה מבינים שכל הדברים תלויים בדבר אחד בלבד. הדבר האחד הזה, שהוא היסוד של הכל, מכונה על ידו האמת. מדוע קשה לאדם לחוות את האמת המוחלטת? אליעד מתאר את ... לנקודת ריקנות מוחלטת, שבה אין להם שום נקודת אחיזה, לא בתחומי החיים, לא ברצונות, ולא בהגדרות של עצמם. הוא מסביר שכאשר אדם באמת מגיע למצב של שתיקה מוחלטת, הוא כבר אינו שואל מה לעשות עכשיו? מכיוון שאין יותר שום שאלה ואין יותר שום תחושת חסר. הסיבה לקושי, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה לברר את האמת בכלי פגום - השכל שלו. הוא מדמה זאת לשעון לא מדויק שניסה לתקן את עצמו - הכלי שאמור לברר את האמת (השכל) פגום בעצמו. אליעד אומר שכל עוד האדם חושב בצורה יחסית (זה טוב, זה רע), הוא לא יכול באמת להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. מה הדרך שאליעד מציע כדי להגיע לחוויית האמת ... דברים, הוא חייב גם לחוות שאין הבדל ביניהם. אם יש הבדל בין ההבנה שלו לבין מה שהוא מרגיש או חווה, הוא עדיין אינו אמיתי. לכן, כל מה שהאדם מבין בשכלו הוא צריך לוודא שהוא חווה אותו גם ברמה הרגשית והקיומית. אם אינו חווה את מה שהוא מבין, הוא צריך לבדוק ולחקור מדוע ההבנה אינה מסונכרנת עם ... היא תמיד להיות במצב של אבן טובה, במצב שבו האדם בעצמו הוא האמת והמקור לכל המציאות. למה אליעד מתכוון כשאומר ללך בדרך אמת לפי מדרגתו? אליעד מדגיש שכל אדם חייב להצמד לאמת כפי יכולתו והבנתו, גם אם האמת שלו היא יחסית וחלקית. הוא מזהיר שאם האדם ינסה לקפוץ למדרגה שאינה מתאימה לו, זה לא יוביל אותו לשום מקום. האדם צריך לוודא שכל מה שהוא חושב ומבין תואם בדיוק את מה שהוא חווה, בלי שום פער. רק על ידי ההיצמדות לאמת במדרגה שלך - תוכל להתקדם למדרגת אמת גבוהה יותר. מה ... של חוויה זו, הוא כבר לא שואל יותר שאלות, כי הוא עצמו הפך להיות הדבר שאותו רצה להבין. אליעד מבהיר שהאדם הופך לאלוהים רק כאשר הוא באמת מבין שכל מה שקורה לו זה הוא עצמו עושה, שהכל זה רצונו, שהכל אחד לחלוטין. בנקודה הזו, גם מושג הבחירה נעלם, כי הכל נעשה מתוך שלמות מוחלטת. מה הכוונה ... לשאול את עצמו בצורה מדויקת: האם מה שאני מרגיש זו האמת? האם מה שאני מבין זו האמת? ככל שהאדם יותר אמיתי, האמת עצמה תמשוך אותו אליה. האדם חייב להשתחרר מכל שקר עצמי, ולהודות בפני עצמו שהוא לא בטוח במה שהוא חושב. רק ככה האמת מתגלה. איך אליעד מתייחס לשאלה למה יש הבדל בין היחס שלנו לאנשים ... או לא מספיק ברורות. הוא מראה שההבדל הוא רק בראש שלנו, בזיכרון או במחשבה. הוא שואל מדוע מוות של קרוב משפחה מטריד יותר ממוות של אדם זר, ומסביר שכל ההבדל נובע רק מכך שיש לנו תמונה בראש או זיכרון שמקושר לאותו אדם. הוא טוען שכל ההבדל הרגשי נובע אך ורק ממחשבות שאנו חושבים, ולא ממשהו מהותי במציאות עצמה. לכן הוא מעודד את האדם לבדוק את מקור המחשבות שלו ולהבין את ההבדל המדומה הזה. מהי האמת המוחלטת? איך לסנכרן הבנה וחוויה? האם האדם יכול להיות אלוהים? מה המשמעות של להיות אמיתי? איך להשתחרר משקר עצמי? האם באמת יש הבדל בין הדברים? איך להפוך להיות מקור האור? ...
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
... בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת מהי באמת מטרת המשחק של אלוהים? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית ששואלת הדוברת היא בעצם, אם אני במקום של אחדות, למה בכלל שארצה לשחק ... בכלל שאלה כזאת, מכיוון שאין באמת הבדל בין מצב של משחק לבין מצב של אי - משחק. אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחריה, ובין הרצון לשחק לרצון שלא לשחק. אליעד מסביר שכל השאלות בנוגע לתכלית הבריאה, מדוע אלוהים ברא את העולם או מה מטרת המשחק, מגיעות מאותו מקום של חוסר הבנה, שהרי כל תשובה שייתן רק תוליד שאלה נוספת. האם אחדות ונפרדות הם באמת הפכים? אליעד מבהיר את הנקודה שאחדות ונפרדות אינן הפכים. הוא מתאר זאת כהבנה הגדולה ביותר, או לחילופין כהשיגעון הכי גדול שיש. מי שנמצא באחדות באמת לא מפריד בין הדברים, עבורו תפוז אחד ושני תפוזים הם אותו דבר בדיוק, אין שום הבדל בין לעבוד קשה לבין לשבת רגל על רגל. ההבנה הזו היא הבנה שמעל לשכל, מצב שבו אין כבר הגדרות והכל הופך להיות אחד ממש. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות ביום יום? אליעד מסביר כיצד אפשר להגיע לחוויית האחדות בחיים היום - יומיים. בשכל, לדבריו, זה פשוט מאוד. אפשר להוכיח לוגית שהכל הוא אחד. אך מבחינת החוויה האישית, כדי באמת לחוות זאת, האדם צריך להיות אמיתי עם ... בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים שהוא שומע סביבו הם ריקים מתוכן. עליסה אומרת שהיא רוצה ספרים עם תמונות, לא סתם טקסט מת, כי התמונה היא סמל לחיות ... המורה שלה אומרת לה שהרעיון שלה הוא שטויות, ועליסה דווקא מתחברת לכך ואומרת, אם זה שטויות, זה בדיוק מה שאני רוצה. הכוונה כאן היא שהדרך לאמת עוברת דרך המוכנות ללכת נגד השכל המקובל, ולחקור דווקא את מה שנחשב שטויות. מדוע עליסה רוצה עולם הפוך ומה זה מסמל? עליסה מחליטה שהעולם שלה יהיה עולם הפוך, שבו כל כן יהפוך ללא וכל מה שאמור להיות הגיוני, יהיה לא הגיוני. אליעד מסביר שכך גם האדם צריך לעיתים ללכת נגד השכל כדי להבין דברים עמוקים יותר. בכך שהאדם מוכן לוותר על ההיגיון, הוא בעצם מאפשר לעצמו להיפתח לשכל חדש לחלוטין, כזה שיכול לקלוט ולהבין דברים שמעבר להיגיון הרגיל. איך הכניסה למחילת הארנב מייצגת חיפוש פנימי? עליסה רודפת אחרי הארנב ומגיעה למחילת ארנב חשוכה וקטנה. המחילה הזו היא סמל לחיפוש הפנימי של האדם, כניסה לתוך התודעה שלו, לתוך הפנימיות והחושך. האדם נכנס למקום שבו הוא לא רואה את הסוף, ואין לו מושג לאן הוא הולך. התהליך הפנימי הזה הוא לעיתים מפחיד ולא ברור, אבל בסופו יש גילוי של עולם חדש. במחילה, עליסה חווה ... איך להתייחס למכשולים בדרך? כאשר עליסה פוגשת שני דמויות ביער שחוסמות את דרכה, היא חווה זאת כמניעה אמיתית, אך הדמויות חוות זאת כמשחק. אליעד מסביר שזה מראה שכל המכשולים שיש לאדם בחייו אינם באמת נועדו לחסום אותו, אלא הם משחק פנימי שמטרתו לעורר אותו ולגרום לו להתקדם. איך לדעת באיזו דרך ללכת? כאשר עליסה שואלת את החתול באיזו דרך ללכת, הוא עונה לה שזה תלוי לאן היא רוצה להגיע. אם לא משנה לה לאן, אז לא משנה באיזו דרך תלך. גם כאן אליעד מסביר שהאדם חייב להבין קודם ... הוא באמת, מעבר לגוף, לרגשות, לתחושות. עליסה מבינה שאין לה באמת מושג מי היא, וההבנה הזו היא תחילת ההארה. איך להסתכל על כל מה שקורה בחיים? לסיכום, אליעד מראה שכל אירוע שקורה בחיים, כל שיחה, כל סרט וכל סיטואציה, נושאים בתוכם את אותו שכל פנימי ועמוק. הוא קורא לאדם לראות כל דבר דרך עיניו של היוצר, של אלוהים, להבין שהכל הוא למעשה השתקפות של המציאות הפנימית שלו, ובכך ... שאלות. ולכן התשובה היחידה היא שאין שאלה. לך בראש יש הבדל בין מה שהיה לפני הבריאה לבין מה שיש אחרי הבריאה, את מבדילה בין רצון לשחק, לרצון לא לשחק, אם היה לך שכל, היית מבינה שאין הבדל בין לשחק ללא לשחק. אם היית מבינה מה היא אחדות, אז לא הייתה לך שאלה. את חושבת שאחדות נפרדת מנפרדות. אבל למעשה אחדות ונפרדות זה אותו אחד. אחדות זה לא הפוך מנפרדות. אחדות זה הבנה גדולה, או השיגעון הכי גדול בעולם, שלא מפריד בין שום דבר. את רואה תפוז או שני תפוזים, זה אותו הדבר. אז אם אין הבדל בין אחד לשניים, אז אין הבדל בין לעבוד או לשבת ולא לעשות שום דבר. יש שכל שהוא מעבר לכל, ששם אין הגדרות. שאלה: איך אני מגיעה לשם? אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד. השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך ... העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת. עכשיו נראה את עליסה בארץ הפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו, כי בתוך האדם יש את כל הכוחות. המורה שלה ... לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם לא מעניין אותו, לא מעניין אותו מה שאומרים לו. בשכל עליסה שומעת את המורה, היא באמצע שיעור, אבל בתת מודע היא חווה שיש סביבה עולם שלם, ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת ... להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה אמרה שאם זה לא הגיוני, אז זה מה שהיא רוצה. כמו שאתה חוקר את עצמך, ומבין שזה נגד השכל, שזה לא הגיוני, לדעת את אלוהים. ואז מגיעים להבנה שצריך לחשוב נגד השכל. שזה גם וגם, שאין הבדל בין כלום. בעולם של עליסה, החיות ידברו באותה שפה, כך שזה סוג של אחדות. עליסה אומרת, בעולם שלי, מה ... סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה אקראית, פעולה בלי שכל. ודרך פעולה זאת הכל מתהפך לה. תארו לעצמכם שיש תודעה גם לעליסה שמשתקפת במים. אבל היא לא באמת קיימת, היא השתקפות של משהו אחר. זה ... ויש יותר פנימי, עד שמגיעים להבנה שהכל אחד. כול מה שמוסבר פה, זה מה שכול אדם, עבר, או עובר או שיעבור את זה. היא למעשה פעם ראשונה חווה התגלות של משהו מעבר לשכל. לראות ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם בחיים, ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר חי. מה זה אומר? כאשר האדם ...
מתכון רוחני, לוותר על הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך
מתכון רוחני, לוותר על הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך
... רוחני, לוותר על הכל, מה באמת אתה רוצה, מה המטרה שלך, השבת אבידה, ללכת לאיבוד, לבטל את הרצון, למצוא את עצמך האם אפשר באמת לוותר על כל ... הולכים לאיבוד ומוצאים את עצמנו? בחלק אחר של ההרצאה אליעד מדבר על המושג של ללכת לאיבוד. הוא מסביר שכל אדם בחיים הולך לאיבוד מדי פעם ומחפש את עצמו. אך כשאדם סוף סוף מוצא ... האבודים מבחוץ, אלא להסתכל פנימה ולמצוא את האמת שלך בתוכך. הוא מדגיש שכל עוד תחפש את עצמך ואת הרצונות שלך בחוץ, תישאר במצב של חיפוש ... - רק כך ניתן להגיע לשקט ושלווה פנימית אמיתית. איך לוותר על הרצון? מה זה ללכת לאיבוד? איך למצוא את עצמי? האם אפשר לוותר על הכל? מה אני באמת רוצה? ...
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות איך לדעת האם אתה הולך בדרך הרוחנית הנכונה? אליעד כהן מסביר בשיחה את הקושי העיקרי לדעת האם הדרך הרוחנית שבה אתה הולך היא אכן ... עצמו לא הלך בדרך אחת ספציפית שהייתה ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע מראש איזו דרך תוביל אותו למטרה. רק כשהוא הרגיש שהוא כבר לא מחפש יותר, הוא הבין שהגיע ליעדו. לדבריו, ההבנה שהגעת לסוף הדרך ... כי אין דרך מוגדרת וחד משמעית להגעה לשלמות או להארה רוחנית. הוא מציין שזהו מצב פרדוקסלי מטבעו, משום שכל דרך שתבחר תהיה מוגבלת מעצם טבעה. לכן, לטענתו, הדרך היא תמיד אינדיבידואלית ובלתי מוגדרת מראש, אך מי שיחקור לעומק ויתבונן באמת בצורה קיצונית וסופית, יגיע ...
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
... עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות איך להחליט אם להקשיב לשכל או לרגש? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן בהרצאה היא כיצד האדם יכול לדעת מתי ללכת אחרי מה שמרגיש לו נכון - אחרי הלב, התחושה הראשונית, האינטואיציה - ומתי להקשיב לשכל ולהיגיון. השאלה הזו עולה מתוך הקושי לדעת האם הקול הפנימי שמדריך אותנו הוא חכם או דווקא משוגע. לעיתים הקול הזה מרגיש מאוד טבעי ונכון, אך לעיתים קרובות מגיע קול אחר - ספק, היסוס - שגורם לנו ... ברור שיש מחשבה שהיא פחות חכמה. אבל בחיים האמיתיים, לא תמיד ברור איזו מחשבה היא המשוגעת ואיזו החכמה. אליעד מדגיש שאחת הדרכים לזהות איזו מחשבה להקשיב לה ואיזו לדחות היא להבחין איזו מחשבה ... אקראי לחלוטין בפעולותיו. לסיכום, אליעד טוען שאין תשובה חד - משמעית לשאלה אם צריך ללכת אחרי הרגש או השכל, כיוון ששניהם לא באמת נפרדים. חשיבה אמיתית, לדבריו, משלבת את ההיגיון עם הרגש ומאפשרת לאדם לחיות באופן אותנטי ומלא יותר. איך להקשיב לקול הפנימי? מחשבה מול חשיבה ללכת אחרי הלב או השכל? איך לדעת מה אני באמת רוצה? קונפליקט רגשי בקבלת החלטות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, מאמן למציאת עבודה, מטפל רב תחומי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9531 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 02:48:27 - wesi1