אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שתיקה ✔מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל ✔ מה היתרונות של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:29מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות?

אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות שונות שמטרתן להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי ושל המציאות. מדיטציה שמבוססת על התבוננות פנימית עוזרת לאדם להבין טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של "אין" או של שקט פנימי מוחלט.

מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת?

למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא מעין "זיוף" או בריחה מעצמך, אליעד מדגיש כי הערך בשינון מנטרה הוא בכך שהיא נותנת פרספקטיבה שונה על השכל. כאשר חוזרים על מנטרה באופן מתמשך, היא "דופקת" את השכל הרגיל ומאפשרת לאדם לחוות מצב אחר, מצב שבו המחשבה אינה נתפסת כמוחלטת או כיחידה נכונה. כתוצאה מכך, כשחוזרים לחשוב בצורה רגילה, ניתן להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה ולהטיל ספק במוחלטות של השכל.

לדוגמה, אם אדם שינן מנטרה והגיע למצב שבו המחשבות התפוגגו, הוא חווה תחושה של "אין" או חוסר הבדל. החוויה הזו עשויה לסייע לו להטיל ספק גם בתהליכים השכליים היומיומיים, מכיוון שהוא מכיר מניסיונו מצב שבו החשיבה הרגילה אינה פועלת. כך, המנטרה נותנת לאדם נקודת יחוס חדשה שמאתגרת את תפיסתו הקבועה על השכל ועל המציאות.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין שינון מנטרות?

אליעד מפרט את ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרות. ויפאסנה מתמקדת בשתיקה מוחלטת ובהתבוננות בתחושות הפיזיות והנפשיות, בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של "אין שכל" או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה.

אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של "אי - ידיעה", מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו.

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה?

אליעד כהן מציין כי אף על פי ששימוש בשכל יכול לעזור בשלבים הראשונים, השכל עצמו מהווה מכשול בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל "נכבה" לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין.

הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק "חצי - אמיתית" או חלקית.

איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה?

כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום העצמי. אליעד מתאר זאת כמצב שבו "אתה משוגע יותר מכל המשוגעים בעולם", מצב שבו אפילו ההכרה של האדם בקיומו העצמי נמחקת לחלוטין. הוא אומר כי רוב האנשים לא באמת מגיעים למצב זה, ולכן אינם משיגים הבנה עמוקה באופן מוחלט.

לדוגמה, אם מישהו משנן את המנטרה עד כדי כך שכל מחשבה אחרת נמחקת, האדם יגיע למצב שבו תחושת ה"אני" שלו תיעלם לגמרי. באופן דומה, מי שעושה ויפאסנה אמיתית ומוחלטת יגיע למצב שבו גם ההכרה הפיזית תיעלם, ויחד איתה תיעלם ההזדהות עם הגוף ועם התחושות.

מדוע בכל זאת מומלץ לבחור בהבנה על פני שינון מנטרה בלבד?

למרות היתרונות של מנטרה, אליעד ממליץ לאנשים ללכת בדרך של הבנה, כיוון שזה קל יותר ויציב יותר. הוא מסביר כי בשינון מנטרה האדם תלוי בפעולת השינון וכאשר הוא מפסיק אותה, המחשבות חוזרות מיד. לעומת זאת, אם האדם מגיע להבנה עמוקה של המציאות ושל עצמו, ההבנה תישאר יציבה ותמשיך ללוות אותו גם כשהוא פועל בעולם באופן רגיל.

הוא נותן דוגמה לכך שכאשר אדם קם מהכיסא לאחר ששינן מנטרה, הוא מיד חוזר לשכלו הרגיל, לעומת מי שהבין באופן מוחלט את האמת, שיכול להמשיך בפעולות היומיומיות ועדיין להישאר במצב של הבנה פנימית עמוקה.

האם תהליך מדיטטיבי יכול להיות פתרון זמני בלבד?

אליעד כהן מזהיר מפני שימוש במדיטציה או בשינון מנטרה כפתרון זמני לבריחה ממצבים לא נעימים בחיים. הוא נותן דוגמה לאדם שמשתמש במדיטציה כדי להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל.

בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת.
מה היתרונות של מדיטציה, מנטרות וויפאסנה?

היתרונות של מדיטציה, מנטרות, וויפאסנה, וכל תהליך של חיפוש פנימי הם רחבים ומגוונים. במהלך שיחה עם אליעד, הובהר כי כל טכניקת מדיטציה יכולה להוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של עצמו.

מה קורה כשמתבוננים בעצמנו?

ש: מה מדיטציה נותנת?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: יש הרבה סוגים של מדיטציות, ובדרך כלל, מדיטציה שמבוססת על התבוננות עצמית עוזרת לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת מה שאנחנו חווים.

מה הייחודיות של מנטרה?

מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של "אין" או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית.

מה היתרונות של חזרה על מנטרה?

כאשר חוזרים על מנטרה, אנחנו בעצם דופקים את המוח ומבינים שזה לא תמיד חייב להרגיש כמו שכל מדויק. תהליך זה מאפשר לראות את השכל מפרספקטיבה חדשה, ומספק נקודת יחוס שיכולה להפרות את החשיבה שלנו.

האם המנטרה מזויפת?

במהלך השיחה, עלתה השאלה האם המנטרה היא "זיוף" או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות.

מה המהות של חוויות מדיטטיביות?

ההבנה המרכזית שעלה מתוך השיחה היא שכשמתבוננים, משננים מנטרה או עושים תהליך של מדיטציה, בסופו של דבר כל טכניקת מדיטציה מובילה להבנה אחת: שהשכל שלנו מוגבל והאמת האמיתית היא מעבר לו. זה יכול להרגיש כמו חוויות של "האין" או התפוגגות, אך אלו מובילות בסופו של דבר להבנה עמוקה יותר של קיומנו ושל המציאות.

מה זה ויפאסנה?

אליעד הסביר שויפאסנה הוא תהליך של שתיקה והתבוננות פנימית, שמטרתו להיות יותר מודע לתחושות הגוף והנפש. אם במהלך ויפאסנה לא חושבים על הגוף, אלא רק שותקים ומרגישים את התחושות השונות, אפשר להגיע להבנה פנימית שיכולה להוביל לשחרור מהשכל המגביל.

מה ההבדל בין ויפאסנה לבין מנטרה?

ש: האם ויפאסנה לא קשור למנטרה?

אליעד: ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות.

האם אפשר לשלב מנטרה עם ויפאסנה?

ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של "אין" דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ו"אי ידיעה".

האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה?

אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם במהלך המדיטציה, לא תמיד מסייע לנו להגיע להבנה אמיתית. למעשה, ההבנה האמיתית טמונה בהכחדת השכל. השכל יכול להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית.

איך להבין את מהות השכל?

ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה?

אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום.

האם ניתן לברוח לשם?

בסופו של דבר, אם נמשיך לברוח למקום שבו אנחנו שותקים או משננים מנטרה, נוכל להימנע מהשכל, אבל בסופו של דבר זה עשוי למאס ולהתפוגג. כדי להגיע להבנה של "האין", עלינו להפסיק לברוח ולחוות את המקום הזה באופן טוטאלי.
אני אענה לך כן מה השאלה דבר.

ש: מדיטציה מה קורה עם העניין של זה, מה זה נותן?

אליעד: מה אתה חושב שזה נותן?

ש: זה נותן לי את היכולת להסתכל על עצמי.

אליעד: תראה יש הרבה סוגים של מדיטציות.

ש: עזוב כאילו את הזה אני מדבר לא זה שאתה כאילו אומר את זה עם מחרוזת.

אליעד: אז אתה צריך להסביר.

ש: את זה שאתה מתבונן בעצמך לא שאתה.

אליעד: בא נעשה הפוך, מה נותן לך מדיטציה שבה אתה חוזר על "מנטרה", בסדר בא נעשה הפוך, כשאתה מתבונן בעצמך זה ברור מה זה נותן לך.

ש: לא מנטרה אתה שם המשכים על עצמך זה כמו שאתה כאילו.

אליעד: לא אז מנטרה נותן לך טוב.

ש: זה כאילו מרגיע אותך זה איזשהו דגר שאתה חוזר עליו.

אליעד: בא נראה בא נמשיך עם השאלה שלך, מה השאלה שלך.

ש: לא אבל את זה אני לא רוצה לשאול כאילו את השאלה שאמרת זה לא מעניין, אני רוצה לשאול את זה שאתה מתבונן בעצמך במה שיש.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: כאילו מה זה נותן לך?

אליעד: שאתה מבין טוב יותר מי אתה מבין טוב יותר וככה עד כשתבין שזה אחד אבל זה לא שאלה מעניינת, אנחנו נשאל מה שמעניין זה מה שלא רצית לשאול, עכשיו תסביר לי מה טוב בזה שבן אדם חוזר על מנטרה.

ש: הוא יוצא מהשכל שלו.

אליעד: כי הוא חווה פחות את השכל.

ש: כן אבל אז הוא נתקע אין לו שכל אמיתי.

אליעד: זה נכון אבל זה מביא אותך קצת לחוויה של "האין".

ש: בסדר אבל אם אתה מסתכל על זה.

אליעד: רגע ולמה זה טוב בא נסביר גם למה זה טוב, עכשיו זה טוב ואני אסביר למה זה טוב אבל יש משהו יותר טוב שהוא להבין אבל בעיקרון מה טוב בזה שאם אתה נגיד חוזר על איזה מילה אתה בעצם דופק לעצמך איכשהו קצת את המוח ואז מה שקורה שאחר כך כשאתה משתמש בשכל אתה לא נעול על כך שהשכל צודק כי אתה כאילו אומר "רגע אבל יש גם אפשרות לחשוב עליו בצורה שדומה לחוויה שהייתה לי כששיננתי איזה מנטרה", כאילו אסוציאטיבית אתה אומר "רגע אבל פעם חווייתי חוויה של אין הבדל, כשחזרתי על המנטרה אוקי, רגע אבל לא ידעתי אז מי אמר שזה שונה" כאילו זה נותן לך עוד פרספקטיבה על השכל, זה כאילו עושה לך זה נותן לך נקודת יחוס.

ש: אבל באיזשהו מקום אתה מקבל משהו מזויף זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה.

אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר "אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק לעצמי את המוח, אני משקר את עצמי בורח מעצמי".

ש: לא אתה כאילו עושה, בורח לאיזשהו מקום נעים.

אליעד: אבל גם כשאתה שואל שאלות מה אתה עושה בעצם אתה משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע.

ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה.

אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה.

ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה.

אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית "האם אפשר לצאת החוצה מהלופ", לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה "אוו" קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות "אוו" עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד.

ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף.

אליעד: נניח.

ש: לא המהות היא שזה אמת.

אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר?

ש: אני רוצה להגיד לגבי זה כאילו יש ערך נוסף לדעתי כן, יש ערך נוסף לדעתי בקונספט שלך כי בקונספט שלך נכון אתה יכול לעשות משהו עם זה ולהגיע לזה אבל יש פה עניין של שכל.

אליעד: אין ערך נוסף בקונספט שלי זה היה ברור שנגיד את זה, רגע איך ערך נוסף בקונספט שלי כי הקונספט שלי לא סותר שום קונספט.

ש: אני לא אמרתי שזה סותר.

אליעד: לא מה זה הקונספט שלי מבחינתי תמשיך בשלך רק אני אומר לך תלך יותר מהר קדימה.

ש: אני לא מדבר על הקונספט שלך אני מדבר על ההבנה כשאתה מבין אתה מפתח את השכל שלך ויש לך עוד ערך נוסף.

אליעד: ואז אתה סובל יותר.

ש: זה גם אופציה אבל אם אתה מגיע לסוף.

אליעד: יש גם ערך נוסף שאתה אפילו ממית את השכל.

ש: נכון אבל עדיין אני חושב שהשכל שלך זה גם אמרת את זה.

אליעד: ועדיין אני חושב שגם האין שכל שלך כן מה איתו?

ש: לא אני מדבר על השכל עצמו אתה גם מפתח את השכל זה לא רק.

אליעד: נכון אבל זה גם טוב לכבות את השכל.

ש: לא אבל אני רגע, נגיד לא את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל.

אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה.

ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול.

אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר.

ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל?

אליעד: השאלה לי איפה קל להגיע יותר לאותה נקודה.

ש: אבל זה כבר אינדיבידואלי אני חושב כי יש אחד שכאילו, אני חושב לא אמרתי שאני יודע.

אליעד: ברמה הלוגית אתה צריך לנסות לדפוק לעצמך את המוח לגמרי בקטע של המנטרות כדי להגיע למה שאנחנו מדברים, אתה כאילו צריך לאשפז את עצמך בכפייה אבל לצאת מהשכל שלך לגמרי זאת אומרת שאתה כאילו לא תדע שאתה קיים, עכשיו אין משוגע שלא יודע שהוא קיים אתה צריך להיות יותר משוגע מכל המשוגעים בעולם, אתה צריך כל כך לדפוק את המוח שאפילו לא תדע שאתה קיים.

ש: תגיד לי שניה וויפאסנה לעומת זאת זה לא מנטרה זה שאתה כאילו אתה מסתכל על הגוף שלך אתה יורד לנקודה.

אליעד: אתה יודע מה זה ויפאסנה, ויפאסנה זה שאתה שותק יש ויפאסנה שאתה חושב על הגוף ויש ויפאסנה שאתה לא חושב על הגוף במקרה איפה שאתה ישבת אמרו לך "אל תשתוק סתם, תשתוק ותחשוב על הגוף", לא אבל זה לא קשור לויפאסנה לא ויפאסנה זה לשתוק השאלה מה אתה עושה שם, אתה איפה שישבת אמרו לך תעשה ככה יש מישהו אחר שעושה ויפאסנה ועושה אחרת.

ש: בסדר.

אליעד: לא אז אל תשאל על הויפאסנה, לא תשאל על מה שעשית שם.

ש: מה שעשיתי שם פשוט מאוד זה התבוננות, אני מתבונן מלמעלה עד למטה.

אליעד: ומה זה נתן שהרגשת את כל הכאבים.

ש: הרגשתי כאבים הרגשתי טוב צמרמורת.

אליעד: נו אז מה זה נתן לך?

ש: נתן לי שבוא נגיד שיש לי מרווח שכל פעם שאני כועס, באמת אם לדוגמה יש מישהו שבא והרגיז אותי אז יש לי כאילו איזושהי איך אני יכול להגיד לך דחיית סיפוקים, אני קודם כל לא גיבוי תגובה ואם אני כן.

אליעד: מה שבאת להגיד שיש לך לאן לברוח, נכון אבל אם אתה תברח לשם מספיק פעמים ימאס לך לברוח לשם, אני אומר אם אתה מספיק פעמים תברח לשם גם זה ימאס עליך אתה תגיד "עכשיו איפה המקום שבורחים לגמרי".

ש: ולא יכול להימאס לך המקום ההוא כי המקום ההוא אתה לא קיים.

אליעד: הבנו?
צליל אופציה תחושת אני הרגשה של הקיום תחושה של אני לעזור יחודיות מטרה קיצוני תחושה של קיום להשתמש בשכל איך ללכת עד הסוף אין שכל הסוף העדר שכל השכל השתחררות ויפאסאנה ויפאסנה חופש טיפש להשתגע להשתגע מרצון להשתחרר להשתחרר מהשכל ללכת ללכת עד הסוף מדיטציה מדיטציות מנטרה מנטרות סדנת שתיקה עד הסוף רצון שיגעון שינון שינון מנטרות שכל שתיקה
שתיקה / לשתוק. מהי מהותה של שתיקה? ומדוע שתיקה כ"כ יפה?
שתיקה לשתוק. מהי מהותה של שתיקה? ומדוע שתיקה ככ יפה? שתיקה. ויפאסאנה (בודהיזם). דיבור. מהי מהותה של השתיקה? שתיקה = העדר דיבור. שתיקה = העדר עשייה. שתיקה = העדר מחשבה (האדם אינו מודע לאני של עצמו = שתיקה מחשבתית. מחשבה = דיבור עצמי. שתיקה מוחלטת = אין מחשבה דיבור עצמי). אין דבר יפה יותר מאשר השתיקה. שתיקה = אחדות עם המציאות. כאשר האדם חווה אחדות עם המציאות, הוא שותק. כאשר הכל טוב, אז אין צורך לשנות שום דבר, אז אפשר לשתוק. שתיקה = שתיקה של הרצון של האדם = האדם אינו מרגיש חסר = שלמות = הרמוניה. כאשר פוגעים בכבודו של האדם והוא שותק גם בפיו ובמעשיו וגם בליבו = שלמות. שתיקה אפשרית רק כאשר אין מאבק ויש הסכמה. אם יש מאבק נוצר דיבור של ויכוח ומלחמה. שתיקה אפשרית כאשר אין ספקות שאלות. אם יש ספקות, יש דיבור. גם תשובות הם סוג של דיבור. הם יותר שתיקה מאשר שאלות, אך גם הם סוג של דיבור. שתיקה = אין שאלות אין תשובות. שתיקה = אהבה. כאשר יש אהבה האדם שותק ומקבל את הכל באהבה. כאשר אין אהבה, יש דיבור. האדם מתלונן על מה שלא מוצא חן בעיניו. שתיקה = העדר מחשבה = טובה יותר ממעשה דיבור מחשבה. שתיקה מאפשרת לאדם להתחבר למהות האין סופית של המציאות. שתיקה מאפשרת לאדם להבין את מה שלא נכנס לתוך המחשבה (המהות של המציאות). שתיקה = התחברות פנימית של האדם לעצמו. שתיקה = אין דיבור = אין שינויים = הסתכלות על רובד האחדות של המציאות. שתיקה = התחברות למהות של המציאות. שתיקה = העדר אגו גאווה. שתיקה = ענווה. שתיקה = אמת. מאחר שהאמת היא אחת, ממילא אין שום חילוקי דעות ואין צורך לדבר. שתיקה = ריכוז והתמקדות בנקודה אחת ויחידה =
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
... בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה מה המשמעות של להיות חיריק? להיות חיריק, לפי אליעד כהן, הוא ביטוי ... ומסמל ענווה מוחלטת והתבטלות כלפי המציאות. מצב זה מנוגד למצב שבו האדם נמצא בניקוד גבוה, כמו קמץ, המייצג רצון לשליטה וביטוי עצמי חזק. מדוע אליעד מדגיש את החשיבות של שתיקה? אליעד כהן מדגיש את חשיבות השתיקה לא רק במובן המילולי אלא גם במובן הפנימי והמחשבתי. הוא מסביר שרבי נחמן מברסלב המליץ על שתיקה מוחלטת, אפילו במחשבות. לדעתו, אדם שרוצה להגיע לעולם המחשבה הגבוה, חייב להפסיק לדבר אפילו עם עצמו. אליעד טוען כי כל סוג של דיבור, בין אם מדובר בשיחה חיצונית ובין אם מדובר בדיבור פנימי, הוא בעצם ניסיון של האדם לשלוט במציאות ולכוון אותה לפי רצונותיו. לדבריו, השתיקה הנכונה מגיעה לבד, היא תוצאה טבעית של הבנת המציאות לעומקה, ולא פעולה מלאכותית שמטרתה להשיג תוצאה ... מרגיש שהוא מושפל, התגובה המיידית היא לדבר, אפילו אם רק עם עצמו. אולם לדבריו, תגובה זו יוצרת דיבור פנימי שגורם לכאב גדול יותר. במקום זאת, האדם צריך להגיע למצב של שתיקה אמיתית, בו הוא אינו מגיב, לא חיצונית ולא פנימית. במצב הזה, הביזיון מאבד את משמעותו. מדוע אליעד טוען שהשתיקה לא יכולה להיות פעולה אקטיבית? אליעד כהן טוען שהשתיקה לא יכולה להיות פעולה יזומה או מכוונת באופן אקטיבי, כיוון שכל ניסיון לשתוק בצורה אקטיבית הוא בעצם סוג של דיבור. אם אדם מנסה באופן אקטיבי להשתיק את עצמו, הוא עדיין פועל מתוך מחשבה ורצון לשלוט במצב, ולכן זו לא שתיקה אמיתית. לדבריו, השתיקה הנכונה מתרחשת מעצמה, ללא מאמץ, ברגע שהאדם מגיע להבנה שאין הבדל בין מצבים שונים. מה הדרך שאליעד ממליץ עליה כדי להגיע לשתיקה אמיתית? כדי להגיע לשתיקה אמיתית, אליעד ממליץ לבדוק באופן פנימי כל מחשבה ורצון. הוא מציע לשאול שאלות כגון: האם זה משנה?, מדוע ... בסופו של דבר למקום פנימי שבו האדם כבר לא מסוגל להחזיק בשום טענה או רצון ברור. כשהאדם מגיע למצב שבו הוא מבין שאין משמעות אמיתית לדבר מסוים על פני דבר אחר, מתרחשת שתיקה פנימית טבעית. מה המשמעות של לדבר מתוך שתיקה? אליעד מתייחס לרעיון של דיבור מתוך שתיקה, ומסביר שכאשר האדם מגיע למצב של שתיקה אמיתית, הוא יכול לדבר בלי שהדיבור יהיה מתוך רצון לשנות את המציאות. הדיבור מתוך שתיקה הוא דיבור טבעי, ספונטני וחופשי מרצונות סותרים. לדבר מתוך שתיקה פירושו לפעול בעולם בצורה חופשית, בלי תחושת מאבק או רצון לשלוט. הדיבור במקרה זה אינו מנוגד לשתיקה, אלא מבטא את השתיקה הפנימית בצורה פעילה בעולם. למה אליעד טוען שכל דבר הוא סוג של דיבור? אליעד מסביר שכל פעולה, מחשבה או ... דיבור פנימי המביע רצון לשנות. כך הוא ממחיש שכל דבר בחיים, אפילו הפעולה הזעירה ביותר, הוא ביטוי של דיבור פנימי או חיצוני. כיצד אליעד כהן מציע להתמודד עם המאבק בין שתיקה לדיבור בחיי היום - יום? אליעד מציע גישה מעשית: לא להתאמץ לשתוק באופן מלאכותי, אלא להמשיך ולחקור כל מחשבה ורצון עד הסוף. הוא אומר שככל שאדם ייכנס עמוק יותר לתוך עצמו ויטיל ספק בכל מחשבה או רצון שעולים בו, כך תקטן ההתנגדות הפנימית שלו. במצב זה, האדם יוכל לפעול מתוך מקום של שתיקה פנימית, בלי מאמץ ובלי תחושת מאבק, גם כאשר הוא מדבר או פועל בעולם. מה זה להיות חיריק? מהי שתיקה מחשבתית? איך אפשר לדבר מתוך שתיקה? מה זה עשייה באי - עשייה? מה פירוש הביטוי ישמע בזיונו ידום וישתוק? איך להשתיק את המחשבה? ...
שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה
שתיקה דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה שתיקה ודיבור. מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של השתיקה הפוכה ממהותו של הדיבור. מהותה של השתיקה היא חוסר הגדרה. ומהותו של הדיבור היא הגדרה. כדי לדבר על משהו, לשם כך צריך להגדיר אותו. כל מילה של דיבור, היא הגדרה של דבר אחר. ההגדרות יוצרות את המשמעות של הדיבור. אי אפשר לדבר על משהו שאי אפשר להגדיר אותו. וכל מהותו של הדיבור, הוא להגדיר דברים. והדיבור מבטא את השונות ואת הנפרדות שיש בין הדברים השונים. והשתיקה לעומת זאת, היא מבטאת חוסר הגדרה. כאשר לא יודעים משהו, אז שותקים. אי אפשר לדבר על מה שלא יודעים אותו. כאשר הכל אחד, ואי אפשר להגדיר שום דבר, במקרה כזה אי אפשר לדבר ואפשר רק לשתוק. כמו כן, השתיקה מבטאת הכלה. האדם מכיל בתוכו את הדברים כפי מה שהם ולא מגדיר שום הגדרה. הסבל נוצר כאשר יש הגדרות. כאשר האדם מגדיר שהוא רוצה דבר אחד יותר מאשר דבר אחר, על ידי זה נוצר הסבל (וגם האושר). השתיקה פירושו, שהאדם לא מגדיר שום דבר, אלא הוא נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות ועם הדברים כפי מה שהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, שהשלמות היא החיבור של הדיבור ושל השתיקה. כי במציאות שלנו, יש גם דיבור וגם שתיקה. ואם הייתה במציאות רק שתיקה, הרי שכל הדברים היו דוממים. וכאשר הכל דומם ושותק, הרי שזה סוג של מוות. המוות הוא סוג של שתיקה. האדם חדל ושותק מלהמשיך לבטא את עצמו כאן בעולם הזה בגוף שלו. ואם בעולם שלנו הייתה רק שתיקה, הרי שלא הייתה תקשורת בין הדברים השונים שבעולם. ומצד האמת, שתיקה שלמה, פירושו חידלון מוחלט וחוסר הגדרה מוחלט. כי אפילו הדומם לא שותק. כאשר האבן נופלת על האדמה, היא משמיעה קול כל שהוא. וגם הרוח משמיעה קול. רק בגלל שהוא לא מוגדר והאדם לא מבין אותו, לכן הוא לא נחשב לדיבור, אלא לשתיקה. וכל שינוי שיש בעולם, הוא סוג של דיבור. וכאשר המים מכבים את האש, הרי שזה סוג של דיבור. כי המים יוצרים הגדרה חדשה. הם מכבים את האש, ומגדירים דבר חדש ומשנים את המציאות. וכל שינוי שיש בעולם הוא סוג של דיבור. וכל רגעי הזמן, הם נפרדים זה מזה, והם סוג של דיבור. ואילו הייתה בעולם רק שתיקה, הרי שהיקום כולו לא היה קיים כלל. כי המהות של העולם שלנו, הוא השינויים שבתוכו. ואם הכל היה חסר הגדרה והייתה שתיקה מוחלטת, הרי שרגעי הזמן השונים לא היו קיימים, והרי שכל המקומות השונים שיש במרחב המקום היו אחד, וממילא לא היה מרחב המקום קיים כלל. כך שהדיבור הוא הכרחי לצורך קיום העולם. ... שום ישות שנפרדת מישות אחרת, ואז אפילו ציר הזמן ומרחב המקום היו מתחברים, ואז לא היה קיום לשום דבר. והדיבור הכרחי לצורך קיום העולם. ומצד שני, גם השתיקה הכרחית לצורך קיום העולם. כי אם הכל ישתנה כל הזמן, הרי שגם אז לא תהיה משמעות לעולם. וכאשר הבית עומד במקומו ולא זז, הרי שזה סוג של שתיקה. וכאשר השמש זורחת בכל בוקר באותה צורה, הרי שזה סוג של שתיקה. כך שגם הדיבור וגם השתיקה הכרחיים לצורך קיום העולם. והשלמות של כל הדברים, הוא החיבור של ההפכים. ושלמות השתיקה, היא הדיבור שיוצא ממנה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא יוצא מתוך שתיקה. ושלמות הדיבור, הוא כאשר הוא מבטא שתיקה וכאשר הוא כולו שתיקה. והפירוש הוא, שהיופי של ה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
... מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה איך להתחבר לעצמך באמת בעזרת תרגיל במודעות עצמית? אנשים רבים מדברים על הצורך להתחבר לעצמם, אך לעיתים קרובות מתקשים להבין איך ... יותר למה שהוא באמת רוצה, ולעיתים גם לבחור לשחרר דברים שהבין במהלך התרגיל שאינם חשובים לו באמת. איך תרגיל המוות קשור למדיטציית ויפאסנה או לסדנת שתיקה? התרגיל שאליעד מתאר דומה מאוד למה שקורה במדיטציית ויפאסנה, ריטריט שתיקה או סדנת שתיקה. גם שם האדם מתנתק מהסביבה ומנסה לברר עם עצמו את הרצונות והזהות האמיתית שלו, אבל בתרגיל שאליעד מציע הדגש הוא על חוויית המוות, ... לעשות תרגיל מודעות עצמית? לדמיין שאתה מת תרגיל מודעות מה אני רוצה באמת? מדיטציית ויפאסנה יתרונות וחסרונות מי אני בלי השפעת הסביבה? תרגול מדיטציית שתיקה איך עושים? מהו הרצון האמיתי שלי? ...
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
... בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה מהו הקושי בדרך אל האושר ואיך להתמודד איתו? בהרצאה זו אליעד מתאר את הדרך המורכבת אל האושר ואת הסבל שנלווה אליה. הוא מציין שכאשר אנחנו ... בעיה חדשה ברמה גבוהה יותר. לכן, המרדף אחר הרצונות לא מסתיים לעולם, ומוביל אותנו לאותם סוגי קשיים תמידיים. איך להתמודד עם סבל זה בעזרת מדיטציה ושתיקה? אליעד מציע שדרך מצוינת להתמודד עם סבל זה היא דרך תרגול שתיקה. הוא מציין שתהליך של שתיקה, שבו אנחנו לא מדברים כלל, יכול לעזור לנו להפסיק לרדוף אחרי רצונות ומחשבות. השתיקה מאפשרת לנו להתמקד ברגע הנוכחי ולהרגיש את הסבל בצורה פחות כואבת. תרגול זה עשוי לעזור לנו לשחרר את הצורך הקבוע במילים ולהתבונן במציאות כפי שהיא, ללא שיפוט. אליעד מסביר כי במהלך תרגול שתיקה, אנחנו מצליחים להימנע מהצורך בתגובות מיידיות ולראות את הדברים באופן שקט וברור יותר. מה חשוב להבין על הרצון הפנימי? ההרצאה עוסקת גם בהבנת ... מחפשים משהו פנימי יותר. הוא מדגיש את החשיבות בהבנה של מה באמת אנחנו רוצים, מעבר לרצונות החיצוניים, ומה שמניע אותנו מבפנים. מהן התועלות שבתרגול שתיקה? אחת התועלות העמוקות שיכולות לצאת מתוך תרגול שתיקה היא היכולת לשחרר את הצורך לדבר או להגיב מיד. אליעד מדבר על תרגול שבו השתקה מאפשרת לנו לשמוע את עצמנו ולהבין את כוונותינו בצורה מדויקת יותר. כמו כן, שתיקה מאפשרת לנו להתמודד עם סבל בצורה יותר מודעת, ללא התמקדות בהסברים או בניתוחים מיותרים. מרדף אחרי הרצון קושי בדרך אל האושר סבל בדרך אל האושר תרגול שתיקה מדיטציית ויפאסנה איך להתמודד עם קשיים ...
שתיקה / גן עדן / גיהנום - מהו גן עדן ומהו גיהנום? איך להגיע לגן עדן על ידי שתיקה?
שתיקה גן עדן גיהנום - מהו גן עדן ומהו גיהנום? איך להגיע לגן עדן על ידי שתיקה? כפי שכבר ביארתי, גן עדן וגיהנום נמצאים בתוך ליבו של האדם. כי כאשר טוב לאדם, הרי שהוא בגן עדן, וכאשר רע לאדם הרי שהוא בגיהנום. וככל שיותר טוב לאדם, ... אמיתי ומרגיש גן עדן, כאשר האדם מגיע למחשבה הזאת, עליו ליצור לעצמו כלי קיבול להכיל את המחשבה הזאת בשלום. וכלי הקיבול הזה, הוא השתיקה. כי השתיקה היא מכילה בתוכה את הכל. כי כאשר האדם שותק, הוא בעצם אומר את הכל. והשתיקה שהאדם שותק, היא מאפשרת לו להכיל בתוכו גם את השכל הגדול ביותר בעולם ולעבור אותו בשלום. ושתיקה פירושו, שכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא מסוגל להכיל את המחשבות שלו, עליו לנסות לשתוק. דהיינו, לא להתעקש לנסות למצוא תירוץ לקושיות שלו, דווקא באופן מיידי ודווקא בצורת המחשבה הקיימת שלו, אלא על האדם פשוט לשתוק. דהיינו, על האדם לעצור את הרצון שלו למצוא תשובות עפ צורת המחשבה הקיימת שלו, ועל האדם במקום לנסות למצוא תשובות, פשוט לנסות להתבונן בשאלה מתוך שתיקה. ולהתבונן בשאלה מתוך שתיקה, פירושו לנסות להבין את השאלה, בלי לנסות למצוא עליה תשובה. ועל ידי זה שהאדם שותק, על ידי זה הוא פתאום מקבל שכל חדש, ובשכל החדש הזה הוא מגלה את התשובה לכל השאלות שלו. והתשובה היא לא בהכרח התשובה שהאדם חשב שהוא יקבל, והיא לא בהכרח תשובה בסגנון התשובות שהאדם מכיר, אבל השתיקה של האדם עוזרת לו לקבל את התשובה לכל השאלות. ומי שרוצה להכין את כלי הקיבול שלו לקבל שכל, עליו להתרגל לשתוק. ולשתוק פירושו לחזק אצל עצמו את יכולת השתיקה. ושתיקה פירושו סבלנות וארך רוח. כי מי שלא מסוגל לשתוק, ומי שלא מסוגל לוותר ולהמתין בסבלנות, הוא מונע מעצמו טובה גדולה של הבנת המציאות. כי כדי לקבל שכל חדש ולהבין את המציאות, לשם כך צריך לדעת לשתוק. ומי שרוצה לחיות טוב באמת על ידי הבנת המציאות, עליו להתבונן היטב על עצמו, ולנסות ללמד את עצמו לשתוק. כי כאשר קורה לאדם דבר נגד רצונו, אם הוא לא מסוגל לשתוק, אלא הוא מיד פועל ומגיב, על ידי זה האדם מתרחק מיכולת ההכלה והשתיקה. ומי שרוצה להגדיל את יכולת ההכלה שלו, אז כאשר קורה לו דבר נגד רצונו, וכאשר הוא שומע את בזיונו, עליו לידום (מלשון דממה) ולשתוק. ולשתוק פירושו, לשתוק גם בפה אך בעיקר בלב. ובכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, באפשרותו לתרגל באמצעות זה את מידת הסבלנות שלו, ולתרגל את זה שהוא שותק ומכיל בתוכו את המצב. ועל ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לשתוק, על ידי זה הוא מתרגל את היכולת שלו לשתוק, כאשר הוא יגיע לשכל הגדול ביותר, שכדי להבין אותו, לשם כך צריך לשתוק. וכאשר ספינה טובעת בלב ים, וכאשר האדם נמצא על הספינה הזאת שטובעת בלב ים, הרי שהאדם טובע ביחד עם הספינה הזאת כידוע. ומי שרוצה לשרוד את זה שהספינה שלו שוקעת אל לב הים, עליו ללמוד לשתוק, דהיינו, עליו להיות מסוגל לנשום עמוק, לקחת הרבה אוויר לריאות שלו, ולהיות מסוגל לא לנשום ולשתוק מתחת למים. ואחרי שהספינה שוקעת למצולות, אם האדם הצליח להחזיק את הנשימה שלו בלי לנסות לנשום אויר מתחת למים, על ידי זה האדם צף אל מחוץ למים, וחוזר ... חדשים. וכאשר המחשבות של האדם מציקות לו, הם מנסות להטביע את האדם ממש. ומי שרוצה להינצל מלטבוע עם המחשבות שמציקות לו, עליו ללמוד לשתוק. ולשתוק היינו, לא לנסות לנשום תוך כדי טביעה. דהיינו, לא לנסות למצוא תשובה, תוך כדי שיש שאלות. ועל האדם ללמוד להחזיק את הנשימה שלו מתחת ...
שתיקה - איך אפשר למצוא תשובות לשאלות על ידי שתיקה?
שתיקה - איך אפשר למצוא תשובות לשאלות על ידי שתיקה? לפעמים כאשר האדם נתקל בשאלות שאין לו עליהן תשובה, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. וכאשר האדם שותק, על ידי זה הוא מקבל שכל חדש, ופתאום הוא מבין את התשובה. וגם כאשר קורים לאדם דברים שהוא לא מבין אותם, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. ועל ידי זה שהוא שותק ונותן לדברים להסתדר מעצמם, על ידי זה הדברים מסתדרים מעצמם. כי לפעמים יש לאדם שאלות מוצדקות, שעליהן אפשר למצוא תשובה. כי מאחר ... תשובה, היא פשוט להבין שיש צורת מחשבה אחרת, שבה השאלה עצמה כלל לא קיימת. וכאשר האדם מגיע לקצה גבול היכולת השכלית שלו, אז הוא צריך לדעת לשתוק. דהיינו, על האדם לנסות להכיל בתוכו את המידע שיש לו, בלי לנסות למצוא לו תשובה. כי לפעמים אין בכלל שאלה. והדברים הם כפי מה שהם. והשאלה כלל לא קיימת. ועל האדם לדעת לשתוק, ולא לנסות למצוא תשובה עם צורת המחשבה הרגילה שלו. וכאשר האדם לומד לשתוק, על ידי זה הוא מקבל שכל חדש, שהוא מבין שהשאלה כלל לא קיימת. כי השתיקה מאפשרת לאדם להכיל בתוכו את המידע, ומאפשרת לאדם להכיל בתוכו את השכל החדש, שבו האדם מבין שאין בכלל שום שאלה ושום תשובה כלל. ונסכם: כאשר אין תשובה, אפשר לשתוק. כי לא תמיד לכל שאלה יש תשובה בשכל של האדם. ולפעמים התשובה היא באיזה שכל אחר. וכדי לקבל את השכל הזה, לשם כך על האדם לדעת לשתוק. ושתיקה פירושו, שתיקה מהרצון לנסות למצוא תשובה. אלא פשוט לקבל את הדברים כפי מה שהם, ולהכיל אותם כפי מה שהם, בלי לנסות למצוא לזה הסבר כלשהו. ועל ידי זה שהאדם שותק ומכיל בתוכו את הדברים, על ידי זה הוא פתאום מבין שהשאלה כלל לא קיימת. והוא מבין שכל השאלה שלו נבעה, רק משום שהוא לא ידע את מה שהוא ... מה שהוא יודע בסוף התהליך, הרי שממילא הוא היה מסתכל על הכל אחרת. ועל האדם פשוט להבין, שהוא כרגע הגיע לנקודה חדשה של הבנה. ועל האדם לדעת לשתוק ופשוט לקבל את הדברים איך שהם. ועל ידי זה השכל של האדם עובר שדרוג ושיפור. דהיינו, שהאדם פתאום מסתכל על הדברים אחרת, וממילא אין שום שאלה ...
מפחד להתחיל עם בחורה, כי - אני מפחד שיהיו לנו רגעים של שתיקה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם בחורה? למה אני מפחד לפנות אליה? למה אני מפחד לגשת לאישה? טיפול בפחד גישה לבנות, שבירת פחד גישה לנשים, להתגבר על פחד גישה לבחורות, פחד גישה פיקאפ, פחד לדבר עם נשים - חלק 15
... להתחיל עם בחורה, כי - אני מפחד שיהיו לנו רגעים של שתיקה @ למה אני מפחד להתחיל עם בחורה? פחד להתחיל עם נשים, פחד להתחיל עם בנות, למה אני מפחד להתחיל עם מישהי? למה אני מפחד לפתח שיחה עם ... לנשים ואת הפחד לגשת לנשים. והמחשבה שננתח הפעם היא: אני מפחד להתחיל עם בחורה, כי: אני מפחד שיהיו לנו רגעים של שתיקה - הנחות יסוד: יכול להיות שיהיו לנו רגעים של שתיקה >> מה הסיכוי שזה יקרה? אולי ניתן להקטין את הסיכוי שזה יקרה? אולי תלמד איך לפתח שיחה עם בחורה, ואיך לפתח שיחה עם אנשים באופן כללי, וככה תקטין את הסיכוי שיהיו רגעים של שתיקה? אם יהיו לנו רגעים של שתיקה זה רע >> מי אמר? האם רגעים של שתיקה זה בהכרח רע? אולי זה גם טוב במשהו? מה רע ברגעים של שתיקה? מי אמר שחייבים לדבר כל הזמן? מה זה אומר לך על עצמך אם יהיו רגעים של שתיקה? מה אתה חושב שהבחורה תחשוב עליך, אם יהיו רגעים של שתיקה? האם זה בהכרח נכון? ...
יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?
יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?
... הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת? האם כל אדם יכול להגיע ... ההתמודדות עם בדידות ושתיקה? אחד הקשיים הגדולים שאליעד מתייחס אליהם ... הזה, אך לפי אליעד, השתיקה והיכולת להכיל אותה היא מפתח להכלה מוחלטת. ... הזה, האדם צריך להגיע לשתיקה פנימית, שתיקה רגשית, מצב שבו אין עוד התנגדות או קונפליקט עם הרגשות שבתוכו. מהי שתיקה רגשית וכיצד מגיעים אליה? שתיקה רגשית, לפי אליעד, היא המצב שבו האדם שותק פנימית, בלי מאמץ. זו אינה שתיקה מאולצת, אלא תוצאה של הבנה עמוקה של האחדות. כל עוד האדם מתאמץ לשתוק, הוא לא באמת שותק, אלא עדיין סובל מהמאמץ. השתיקה המוחלטת מגיעה רק כאשר האדם מבין שהכל הוא אחד, ואז השתיקה באה באופן טבעי וללא מאמץ. כל שיטה אחרת, ... כזו יכולה להביא לשתיקה אמיתית ולהכלה מוחלטת של כל מצב ורגש. כיצד ... להגיע לידיעה מוחלטת ולשתיקה פנימית? אליעד מסביר שכדי להגיע לידיעה ... מאמץ, ואז האדם מגיע לשתיקה רגשית מוחלטת, שהיא המפתח להכלה המוחלטת של ... איך להכיל פרידה? מהי שתיקה רגשית? כיצד להתמודד עם בדידות? איך להגיע ...
לא לעשות כלום, איך לפתור בעיות בלי לעשות כלום? גם לא לעשות כלום זה פתרון, אולי עדיף לא לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו
לא לעשות כלום, איך לפתור בעיות בלי לעשות כלום? גם לא לעשות כלום זה פתרון, אולי עדיף לא לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו
... לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו למה לא לעשות כלום זה פתרון ... לשלוח הודעה, או לנקוט פעולה אחרת. אבל כאן אליעד אומר בבירור שלפעמים האפשרות של שתיקה והימנעות מפעולה היא פתרון נכון וטוב יותר, ולעיתים אף היחיד ... ולהסתדר מעצמה, מאשר להתערב ממקום רגשי שמוביל לפעולות שגויות. למה חשוב לזכור ששתיקה היא פתרון ממשי לבעיות? אליעד מדגיש שלשתיקה ולחוסר פעולה יש כוח עצום שלפעמים נשכח או מתעלמים ממנו. התרבות ... שבה אנו חיים תמיד דוחפות אותנו לפעול, להגיב, לעשות משהו. אך לעיתים קרובות, השתיקה וההתאפקות הן אלו שפותרות את הבעיה באופן הטוב ביותר. אליעד מציע ... פתרון לגיטימי לחלוטין, ושלעיתים הוא אף עדיף על כל פעולה אחרת. לדוגמה, לפעמים שתיקה מול אדם אחר שכועס או עצבני יכולה להרגיע את המצב, בעוד תגובה מילולית או פיזית עלולה להחמיר את הסיטואציה. לכן השתיקה היא פתרון מעשי ומועיל מאוד. מה בעצם צריך לעשות כשיש בעיה? אליעד לא קובע חד משמעית שצריך תמיד לשתוק או תמיד לפעול. הוא אומר בפשטות: תעשה מה שאתה רוצה, מה שמתאים ... לעשות כלום יכולים למנוע טעויות רבות בעתיד. איך לפתור בעיות בלי לעשות כלום? האם שתיקה היא פתרון? למה עדיף לפעמים לא לעשות כלום? מה הפתרון הכי טוב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שתיקה, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שתיקה, איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי מומלץ בנושא שתיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 18:51:41 - wesi1