... תופעה זו, תוך הדגמה כיצד ילדים (או עובדים) מתנגדים למה שנאמר להם, גם אם
ההוראה הגיונית ונכונה עבורם. על פי אליעד כהן, המרדנות או ההתנגדות לא תמיד נובעת מהעובדה
שההוראה או ההוראות לא נכונות, אלא מתוך רצון של האדם ... המובילה את האדם לרצות להרגיש שהוא נפרד מהמציאות שמסביבו. כאשר ילד מקבל
הוראה מהוריו או מבוגר אחר, לעיתים יש לו רצון פנימי להרגיש שהוא אינדיבידואל, חלק נפרד מהסביבה
ומההוראות שהוא מקבל. זו הסיבה שבפעמים רבות, הילד לא מקשיב
להוראות , אפילו אם הן הגיוניות ועשויות להועיל לו. הילד לא רוצה להרגיש שהוא חלק מהמשמעת או
מההוראות של אחרים, ובמקום זאת הוא בוחר ... העצמאות האישית שלו. ההסבר לפעולתו של הילד הוא לאו דווקא כי הוא לא מסכים עם
ההוראות או כי הוא רוצה להפריע למבוגרים, ... והדרך היחידה להרגיש כך היא להתנגד למבוגר שמוביל את הדרך. הילד, בתגובה
להוראות, מייצר התנגדות שלא בהכרח משמעה ... זמן מה עשוי לפתח תחושת חוסר אינדיבידואליות, משום שהוא מבצע כל משימה על פי
הוראות מישהו אחר. גם כאן ההתנגדות לא ... הדרך להתמודד היא לעזור לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך
ההוראות או בקונטקסט של הפעולה. למשל, בהנחה ...