אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה 3 גישות בניהול עובדים, 3 דרכי התמודדות עם עובד שלא מבצע את המשימות שלו, מה לעשות עם עובד שלא עומד במשימות שלו? איך לנהל עובדים? השקעה בעובדים בארגון,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3 גישות בניהול עובדים, 3 דרכי התמודדות עם עובד שלא מבצע את המשימות שלו, מה לעשות עם עובד שלא עומד במשימות שלו? איך לנהל עובדים? השקעה בעובדים בארגון, השקעה בהון האנושי שבארגון, גישות ניהוליות, יעוץ למנהלים, אימון למנהלים
מה לעשות כשהעובד שלך לא מבצע את המשימות שלו?

כאשר מנהלים נתקלים במצב שבו עובד אינו מבצע את המשימות שלו, קיימות שלוש גישות ניהוליות להתמודדות עם הבעיה. אליעד כהן מתאר אותן בפירוט, תוך הסבר ברור ועם דוגמאות המדגימות את ההבדלים בין הגישות ואת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

מהי הגישה הראשונה והכי פשוטה לטיפול בעובד שלא מבצע את המשימות?

הגישה הראשונה, שלפי אליעד כהן היא גם הפשוטה והקלה ביותר, היא פשוט לעשות את המשימה במקומו של העובד. לדוגמה, אם ביקשת מעובד שלך להתקשר ללקוח, אך הוא לא התקשר, הפתרון הפשוט ביותר עבורך הוא להתקשר בעצמך או להעביר את המשימה לעובד אחר. היתרון של גישה זו הוא הפשטות והמהירות שלה: המשימה מבוצעת מידית וללא עימותים. עם זאת, החיסרון המרכזי בגישה זו הוא שהיא אינה פותרת את הבעיה לטווח ארוך, העובד מתרגל לכך שאחרים מבצעים את המשימות שלו, ולכן לא לומד ולא משתפר. בטווח הארוך, פתרון זה מתגלה כיקר ולא משתלם, מכיוון שהוא יוצר תלות תמידית בביצוע משימות במקום העובד.

מהי הגישה השנייה והמורכבת יותר להתמודדות עם עובד לא ממושמע?

הגישה השנייה, שהיא מורכבת וקשה יותר לביצוע מהראשונה, כוללת את מתן ההוראה לעובד תוך כדי פיקוח ישיר עליו. במקרה הזה, אתה כמנהל צריך לפנות לעובד בצורה מפורשת ולהגיד לו מה בדיוק עליו לעשות. לאחר מכן, עליך לעקוב אחר הביצוע, להתווכח איתו אם צריך, לבדוק מדוע הוא לא ביצע את המשימה, ולהתמודד עם התירוצים והסיבות שהוא מעלה. לדוגמה, כשעובד מסרב לבצע שיחה טלפונית, תצטרך לדרוש ממנו במפורש שיבצע אותה, ואז לבדוק האם הוא אכן ביצע אותה או לא. היתרון הוא שהמשימה אכן תתבצע על ידי העובד עצמו, אך החיסרון הוא שגישה זו דורשת זמן, אנרגיה, והרבה מאמץ נפשי. היא גם מייצרת מערכת יחסים מסובכת של פיקוח ומעקב מתמיד, ולכן גם היא אינה אידיאלית.

מהי הגישה השלישית והיעילה ביותר לטיפול בעובד שלא מבצע את תפקידו?

הגישה השלישית, שלדעת אליעד כהן היא הקשה ביותר אך גם היעילה והמשתלמת ביותר לטווח ארוך, היא להשקיע בבניית היכולות, הידע, והמוטיבציה של העובד, כך שהוא עצמו יבחר לבצע את המשימה. במקום לבצע את המשימה בעצמך או לנדנד לעובד שיבצע אותה, יש לפעול כך שהעובד יבין וירצה לבצע את המשימות בעצמו. גישה זו כוללת ניתוח מעמיק של הסיבות לכך שהעובד אינו מבצע את המשימה:
  • האם העובד לא הבין את ההנחיה בבירור?
  • האם הוא חסר ידע או יכולת לבצע את המשימה?
  • האם הוא לא רוצה לבצע את המשימה כי היא לא מהנה או לא מעניינת אותו?
  • האם חסרה לו מוטיבציה?
  • האם הוא אינו רואה ערך בביצוע המשימה?
בגישה זו, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של השקעה בהון האנושי בארגון. בניית היכולת של העובד לעשות את המשימה בעצמו היא הדרך האפקטיבית ביותר בטווח הארוך. כשהעובדים חכמים יותר, בעלי ידע, יכולות ומוטיבציה, הם יעשו את המשימות שלהם ביוזמתם ובצורה איכותית, מה שיביא לארגון תוצאות טובות הרבה יותר.

לדוגמה, אם העובד מסרב לבצע שיחה טלפונית, במקום רק לתת לו הוראה או לעשות זאת במקומו, עליך לברר איתו לעומק מדוע הוא מתקשה לבצע זאת. לאחר מכן, לפעול להקניית ידע או לשפר את המוטיבציה שלו, כך שבסופו של דבר הוא ירצה ויהיה מסוגל לבצע את המשימה בכוחות עצמו. למרות שהשיטה הזאת דורשת השקעה רבה יותר של זמן ומאמץ ראשוני, היא מייצרת תועלת משמעותית לארגון בטווח הארוך, ומביאה לכך שהעובדים יהיו עצמאים ויעילים יותר.

איזו גישה היא המשתלמת ביותר לטווח הארוך בניהול עובדים?

על פי אליעד כהן, הגישה השלישית, של פיתוח יכולות והעלאת מוטיבציה וידע של העובדים, היא אמנם הקשה ביותר, אך היא הגישה שמשתלמת הכי הרבה לארגון לאורך זמן. עובדים אשר מושקעים בהם בצורה נכונה הופכים ליעילים, חכמים ובעלי מוטיבציה גבוהה, וכך פוחת הצורך בהתערבות ישירה מצד המנהל.
איך לנהל עובדים? ללמד את העובד לחשוב, להשקיע בעובדים, להשקיע בהון האנושי, חשיבות ההון האנושי שבארגון, השקעה בעובדים, שיטות לניהול עובדים, גישות בניהול עובדים, לפטר עובד, להחליף את העובד, בעיות משמעת עובדים, עובד לא ממושמע
לא עושה מה שאני מבקש מה לעשות עם עובד להבדיל לקוחות לשפר את המוטיבציה לשפר התמודדות להתווכח למה הוא לא יכולת עובד 3 גישות בניהול עובדים 3 דרכי התמודדות עם עובד איך לנהל איך לנהל עובד איך לנהל עובדים אימון אימון למנהלים אימונים אנושיות ארגון בארגון גישות גישות בניהול גישות בניהול עובדים גישות ניהוליות דרכי התמודדות הון אנושי השקעה השקעה בהון אנושי השקעה בהון האנושי שבארגון השקעה בעובדים השקעה בעובדים בארגון השקעות התמודדות יועץ יעוץ יעוץ למנהלים כיצד לנהל כיצד לנהל עובדים לא עומד במשימות להתאמן להתמודד למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים מבצע מבצעים מה לעשות מה לעשות עם עובד מה לעשות עם עובד שלא עומד במשימות שלו מנהל מנהלים משימה משימות ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובד שלא מבצע את המשימות שלו עובד שלא עומד במשימות שלו עובדים עובדים בארגון
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
... עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף מבלי להגדיל משמעותית את השכר? הרבה מנהלים מוצאים את עצמם במצב שבו עובד אחד עוזב או מתפטר, ונוצר צורך שעובד אחר ייקח על עצמו את התפקיד שהתפנה. השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף או תוספת אחריות, מבלי לתת לו הצעה כספית גדולה או משמעותית שתכביד על הארגון. איך לגרום לעובד להרגיש שהוא לא יכול לסרב להצעה? אליעד כהן ממליץ להתמקד במהות ולא בהיסטוריה - לא להגיד לעובד שהקודם עזב ולכן הוא חייב לבצע את תפקידו, כי אז העובד ירגיש מנוצל. במקום זאת, יש להדגיש את האחריות והחשיבות של המחלקה, ואת העובדה שהעבודה הנוספת היא חלק אינטגרלי מהתפקיד שלו. אליעד מדגיש שחשוב להציג את המהלך בצורה חיובית, כחלק משדרוג אישי ומקצועי של העובד. מה השלבים לשכנוע יעיל של עובד בעבודה? השכנוע מתבצע בכמה שלבים עיקריים: זיהוי רצונותיו של העובד (מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה). לברר מדוע הוא עלול להתנגד לתפקיד החדש ... כיצד ביצוע התפקיד יאפשר לו להשיג את מה שהוא רוצה ולהימנע ממה שהוא חושש ממנו. לדוגמה, אם העובד רוצה להרגיש שמעריכים אותו יותר, או רוצה ביטחון תעסוקתי, יש להדגיש כי קבלת התפקיד החדש תחזק את הערכת ההנהלה כלפיו ואת ביטחונו התעסוקתי. מנגד, אם הוא חושש מפיטורים או מאווירה שלילית, יש להבהיר שאם יסרב, מעמדו או הביטחון שלו בעבודה עלולים להיפגע. כיצד לזהות מה
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
... בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2 איך לקבל החלטות נכונות במצבי לחץ? קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר מוכר ונפוץ. כדי לקבל החלטות טובות במצבי לחץ, עליך להבין תחילה מה בדיוק מחויב לך, מהי המטרה המדויקת שאתה רוצה להשיג ומה לא מחויב לך. לדוגמה, כשמדובר בעובדים, המטרה הבסיסית שלך כמנהל היא שהעובדים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר. כל דבר מעבר לכך - כמו מי אמר למי, מי נפגע ממי, מי לקח סמכויות שאינן שלו - כל אלו נחשבים דברים פחות חשובים אם הם לא מפריעים להשגת המטרה המרכזית. למה נוצרים קונפליקטים בעבודה וכיצד ניתן לפתור אותם? קונפליקטים בין עובדים נוצרים בעיקר כאשר כל עובד מחזיק בדעות או בתפיסות שונות לגבי מה שמחויב לו, או מה בסמכותו ומה לא. לדוגמה, עובד אחד אומר: זה בסמכות שלי, למה הוא מתערב לי? ועובד אחר יכול להרגיש שהוא נפגע באופן אישי בגלל אמירה כלשהי ומחליט להפסיק לשתף פעולה. במצבים אלו, הפתרון הוא תמיד להחזיר את העובדים אל המטרה המרכזית של הארגון או הצוות, כלומר, לעורר בהם מודעות למטרה המשותפת, ולהדגיש מהי המשימה האמיתית החשובה שיש לבצע. כאשר עובד טוען שפגעו בו, או שהאחר מתערב בעניינים לא שלו, הפתרון הוא לגרום לו להבין שבעצם המטרה הסופית שלו היא לבצע את העבודה בצורה הכי טובה, ושההצלחה של המשימה הכוללת חשובה יותר מהעניינים האישיים או מריבים פנימיים. זה נכון גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית של הארגון. כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים בצורה אפקטיבית? על מנת להגביר את המוטיבציה של העובדים, עליך כמנהל להבין בדיוק מה משפיע על הרצון של כל עובד לבצע את העבודה. המוטיבציה תלויה בכמה העובד מאמין שהמאמץ שהוא משקיע בעבודה ישתלם לו, לעומת הנזק או ההפסד שהוא מרגיש שעלול להיגרם לו. לדוגמה, אם עובד מסוים משקיע בעבודה רק 80 אחוז, זה אומר שהוא חושב שב - 20 אחוז לא כדאי לו להתאמץ. האתגר שלך הוא לשנות את התפיסה הזאת כך שהוא יחשוב ב - 100 אחוז או לפחות במקסימום האפשרי ...
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1
... בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים , יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1 איך נכון לקבל החלטות כשיש כמה בעיות בו זמנית? כאשר מתמודדים עם מצב שבו יש כמה בעיות או משימות שדורשות פתרון בו - זמנית, חשוב להבין שאין שיטה אחת מוחלטת ונכונה לכולם. אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על קבלת החלטות במצבי לחץ שיש כמה גישות אפשריות, והוא מציג את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן בצורה מפורטת. מה הבעיה בשיטה של לטפל קודם במה שהכי חשוב? הגישה הראשונה, הנפוצה ביותר, גורסת שכאשר יש לאדם מספר בעיות או משימות, הוא צריך לזהות את החשובה ביותר ולהתחיל לפתור אותה. לכאורה, זאת השיטה האידיאלית, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג את הטוב המקסימלי. לדוגמה, אם מתקשרים אליך מהבנק, מהעבודה ומעוד מקום, הגישה הזו אומרת לבדוק מהו הדבר הדחוף ביותר ולטפל בו קודם. אליעד מסביר שהיתרון ברור - כך אפשר לוודא שאתה מטפל במה שהכי קריטי. עם זאת, הוא מדגיש שהחיסרון הגדול בגישה הזאת הוא שלפעמים טיפול במשימה הכי חשובה לוקח הרבה זמן, ובזמן שאתה מטפל במשימה זו, המשימה הבאה יכולה להפוך למשבר גדול יותר ממה שהיה לו היית מטפל בה בהתחלה. לדוגמה, אם אתה מנהל מסעדה ויש כמה מנות שאתה חייב להכין, הגיוני להתחיל מהמנה הכי חשובה או דחופה. אבל, אם לקוח אחר כבר ממתין זמן רב מדי, ... עלולה להחמיר באופן בלתי הפיך. כך, לפעמים טיפול בבעיה אחת יוצר בעיה גדולה יותר במקום אחר. האם תמיד כדאי לטפל קודם במשימה הדחופה ביותר? אליעד מוסיף הסבר על מקרה שבו אדם עומד להפסיד סכומים שונים - 1000 שקל לעומת 200 או 400 שקל - הגיוני ... אין מספיק זמן אפילו לבדוק מה באמת הכי דחוף. כלומר, לפעמים פשוט אין את הזמן או המשאבים לבצע הערכה מסודרת של כל המשימות הקיימות לפני שמחליטים איזו משימה היא הקריטית ביותר. כיצד להתמודד כשאין זמן לבדוק את כל המשימות? אליעד מציג מצב נוסף שבו קיימות יותר משימות ממה שניתן לבצע בפועל (לדוגמה: אם צריך 28 שעות כדי לפתור את כל המשימות, אבל בפועל יש רק 20 שעות). במצב כזה, הוא אומר, ברמה הפנימית - רגשית, האדם יכול להקל על עצמו אם ישאל שאלות כמו האם בכלל משנה לי לפתור את כל המשימות? או מה יקרה אם לא אפתור אותן? שאלות כאלה מפחיתות את הלחץ הרגשי, אבל לא פותרות את הבעיה האמיתית ברמה הפרקטית ... אבל הסיכוי לפתור אותה קטן מאוד, ומנגד קיימות בעיות קטנות יותר שאולי הסיכוי לפתור אותן גבוה מאוד. למשל, אם יש לך משימה קריטית שתיקח המון זמן, וייתכן שתיכשל בה, אולי עדיף לפתור שלוש בעיות קטנות שבטוח תצליח לפתור, כי סך התועלת שתצבור ... תמיד קיימת דרך לפתור בעיות? אליעד מסביר גם שלפעמים אין פתרון מוחלט. לדוגמה, אם אדם תקוע במדבר בלי מים, אין לו באמת מה לעשות ברמה הפרקטית. עם זאת, ברמה התודעתית הוא יכול להתמודד על ידי זה שיבין שאולי אין פתרון לבעיה וכך יפחת המתח הנפשי. ... המקסימום טוב האפשרי בהתחשב בזמן, במשאבים וביכולות שלך באותו רגע נתון. איך לקבל החלטות נכונות? קבלת החלטות במצבי לחץ ניהול זמן אפקטיבי איך להתמודד עם לחץ בעבודה? שיטות לפתור בעיות במהירות פיתוח יכולות חשיבה מה לעשות כשאין פתרון מוחלט? ...
ניהול סיכונים, איך לסגור חוזה הוגן? ניהול עובדים, סיכון מול סיכוי, סיכוי מול סיכון, סגירת חוזה, העלאת שכר לעובד, הסכם עם עובד, יעוץ למנהלים, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, קביעת שכר לעובד
ניהול סיכונים, איך לסגור חוזה הוגן? ניהול עובדים, סיכון מול סיכוי, סיכוי מול סיכון, סגירת חוזה, העלאת שכר לעובד, הסכם עם עובד, יעוץ למנהלים, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, קביעת שכר לעובד
ניהול סיכונים, איך לסגור חוזה הוגן? ניהול עובדים, סיכון מול סיכוי, סיכוי מול סיכון, סגירת חוזה, העלאת שכר לעובד, הסכם עם עובד, יעוץ למנהלים, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, קביעת שכר לעובד איך לסגור חוזה הוגן עם עובד? כדי לסגור חוזה הוגן עם עובד, אליעד כהן מציע להגדיר במדויק את המשימות, היעדים, התנאים להעלאת השכר, ואת אופן מדידת ההצלחה או הכישלון של העובד בביצוע המשימות. המטרה היא למנוע ויכוחים עתידיים שעלולים להיגרם מחוסר בהירות בהסכם העבודה. הוא מביא דוגמה של מנהל שסגר חוזה עם עובד בכיר, שבו נאמר שהעובד יקבל העלאה תוך ארבעה חודשים אם יעמוד במשימות מסוימות. עם זאת, לא הוגדר בבירור כיצד מודדים הצלחה במשימות, ולכן כעת יש אי בהירות בנוגע לזכאות העובד להעלאת השכר. אליעד מסביר שאחת הטעויות הנפוצות היא ניסוח הסכם שבו המעביד מחויב לשלם לעובד, במקום להגדיר את ההסכם הפוך: שהעובד יקבל תשלום רק אם וכאשר יעמוד בתנאים שנקבעו. במקום שהמעסיק יצטרך להוכיח שהעובד לא ביצע את תפקידו, כדאי לנסח את ההסכם כך שעל העובד יהיה להוכיח שהוא כן עמד ביעדים. מדוע חשוב להגדיר יעדים ברורים ומדידים? אליעד מדגיש כי כאשר יעדים אינם מוגדרים באופן ברור ומדיד, עלול להיווצר מצב של חוסר שביעות רצון משני הצדדים. העובד עלול להרגיש שהוא השקיע ועשה את מה שציפו ממנו, אך המעביד עלול להרגיש שהביצועים לא היו בהתאם לציפיות שלו, מכיוון שהציפיות לא הוגדרו מראש באופן ברור. לכן, בחוזה נכון והוגן, חובה להגדיר בדיוק את היעדים ואת הקריטריונים למדידתם, כגון סכומי כסף, כמות לקוחות, או פרויקטים ספציפיים. מה לעשות אם יעדי העובד לא הוגדרו מראש בבירור? במצב שבו לא נקבעו מראש יעדים ברורים, אליעד מציע לנהל שיחה פתוחה וישירה עם העובד, ולשאול אותו איך הוא מגדיר את ההצלחה שלו. מה היו היעדים שהציב לעצמו בתחילת הדרך, ואיפה הוא עומד היום ביחס אליהם. יש לבחון את המציאות מול הציפיות ולהבין ...
מיומנות רטורית, יאיר לפיד, הכנה לראיון בטלוויזיה, יעוץ למנהלים, יעוץ לפוליטיקאים, יעוץ פוליטי, יעוץ רטורי, יעוץ תקשורתי, יחסי ציבור, NLP, התמודדות בראיון, ניתוח ראיון, תשובות לשאלות בראיון
מיומנות רטורית, יאיר לפיד, הכנה לראיון בטלוויזיה, יעוץ למנהלים, יעוץ לפוליטיקאים, יעוץ פוליטי, יעוץ רטורי, יעוץ תקשורתי, יחסי ציבור, NLP, התמודדות בראיון, ניתוח ראיון, תשובות לשאלות בראיון
... רטורית, יאיר לפיד, הכנה לראיון בטלוויזיה, יעוץ למנהלים, יעוץ לפוליטיקאים, יעוץ פוליטי, יעוץ רטורי, יעוץ תקשורתי, יחסי ציבור, NLP, התמודדות בראיון, ניתוח ראיון, תשובות לשאלות בראיון איך פותחים נכון ראיון טלוויזיוני? אליעד כהן מנתח ... המצביעים באמצעות מילים? לדברי אליעד כהן, לפיד החמיץ הזדמנות ליצור הזדהות עם ציבור בוחריו כאשר השתמש בביטוי השטח שלנו עובד. עדיף היה לומר אנחנו עובדים, מה שמרחיב את תחושת השייכות ומעביר מסר חיובי ומאחד לבוחרים. כיצד יש להתמודד עם האשמות שקריות? אליעד כהן מצביע על טעויות ... נלחם על האמת, ולא להדגיש את מה שלא עושים, כי זה משדר חולשה והתחמקות. כיצד להתבטא בנושא טעון כמו שילוב חרדים בשוק העבודה? אליעד מסביר כי במקום שלפיד יאמר אני לא שונא חרדים, היה עליו להתבטא בחיוב אני אוהב את כולם. בנוסף, עליו היה להדגיש את המסר באופן ברור יותר: אסור לנו לפרנס מי שלא רוצה לעבוד, במקום הדגשת ההיבט של הם צריכים לעבוד. מה הטעות הגדולה ביותר שעשה לפיד בנושא יוקר הדיור? הטעות הגדולה של לפיד בנושא הדיור לפי אליעד כהן הייתה כשהודה כי מי שמבטיח ... בצורה חלשה (זה מצער אותי), ללא התקפה ברורה על הטענה. לפי אליעד כהן, היה עליו להגיב בנחישות, לתקוף את הטענה ולהציג עובדות שסותרות אותה באופן ברור ומיידי, ולא להתכנס לעמדה מתגוננת. איך להתכונן לראיון פוליטי? מיומנויות רטוריות בראיון טלוויזיה טעויות ... בראיונות איך משדרים ביטחון עצמי מול מצלמה? מדוע חשוב לדבר בצורה החלטית וברורה? כיצד להתמודד עם שאלות קשות בראיון? איך לנהל קמפיין פוליטי נכון? ...
טיפול בהתנגדויות מראש, ניהול משא ומתן מתוחכם, נטרול התנגדות מראש, שתילת מחשבות, יצירת אינטרס להסכמה, שאלות מקדימות, בירור הנחות יסוד, יעוץ לאנשי מכירות, יעוץ למנהלים, NLP
טיפול בהתנגדויות מראש, ניהול משא ומתן מתוחכם, נטרול התנגדות מראש, שתילת מחשבות, יצירת אינטרס להסכמה, שאלות מקדימות, בירור הנחות יסוד, יעוץ לאנשי מכירות, יעוץ למנהלים, NLP
... בהתנגדויות מראש, ניהול משא ומתן מתוחכם, נטרול התנגדות מראש, שתילת מחשבות, יצירת ... שאלות מקדימות, בירור הנחות יסוד, יעוץ לאנשי מכירות, יעוץ למנהלים , NLP איך לנטרל התנגדויות מראש במשא ומתן? אליעד כהן ... למשל, הוא ישאל איך אתה מסתדר בעבודה? או יש לך פרויקטים מעניינים לאחרונה? מבלי לומר לנו שהוא ... התכוונתי שאין לי כסף לזה כי אני משקיע אותו בפרויקטים אחרים אז מראש נשאל אותו יש לך פרויקטים אחרים? ... ואז אנחנו קודם כל נבדוק מה המבנה הארגוני שהוא יגיד אני מחליט על הכל ובקיצור כל תשובה שהוא יכול לתת ... זה לא פתר לנו את השאלה, השאלה היא מה לעשות בסיבות שאתה יכול לחשוב שהוא יגיד אותן ואיך לנטרל לו אותן. ש: ...
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
... הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2 האם להאשים אחרים כשגם אני לא בסדר? לפעמים האדם מרגיש ... לעשות זאת. אליעד כהן מסביר תופעה זו בצורה מפורטת בעזרת שתי דוגמאות מרכזיות: אחת מתחום הניהול והשנייה מתחום הזוגיות. מתי מנהל צריך לפטר עובד למרות שהוא עצמו לא מושלם? אליעד מתאר מקרה שבו מנהל מתקשה לפטר עובד שלא עושה את תפקידו כמו שצריך, לא בגלל שהעובד אינו אשם, אלא כי המנהל מרגיש אשם בעצמו. למשל, המנהל חושב שאולי העובד לא מבצע את עבודתו כי הוא לא נותן לעובד הנחיות ברורות מספיק, או בגלל שהוא מתנהג אליו בצורה עצבנית ופוגעת. במצב זה, המנהל חושש לומר שהעובד לא מתאים לתפקיד, מכיוון שאמירה כזו חושפת גם את החיסרון שלו עצמו כמנהל. אליעד מסביר שזה שהעובד לא אשם במצב, לא אומר שהוא בהכרח מתאים לתפקיד. בהחלט יכול להיות מצב שבו העובד לא מתאים לתפקיד פשוט כי המנהל לא יודע לנהל אותו. אליעד מוסיף שעדיף למנהל להודות בפני עצמו ובפני אחרים שהוא עצמו אינו יודע לנהל עובד כזה, ולפטר אותו, מאשר להמשיך להעסיק את העובד רק כדי לא להודות בחסרונותיו שלו. האם להישאר בזוגיות לא טובה כי גם אני לא מושלם? ... האם אני מסוגלת לשנות את ההתנהגות שלו? אליעד מבהיר שזה שאלות נפרדות שאין לערבב ביניהן. העובדה שהאישה עצמה לא מושלמת, לא מצדיקה הישארות עם בן זוג בעייתי או אלים, גם אם היא מאמינה ... להודות בחיסרון האישי שלנו? אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שאנשים נשארים במערכות יחסים או בעבודה לא מתאימות היא הפחד להודות בחסרונות של עצמם. להודות שאני לא יודע לנהל עובד מסוים או להודות שאני לא מספיק טובה בזוגיות, זו הודאה בקיומו של חיסרון ... אמיצה של פרידה או פיטורים, מאשר להמשיך לחיות בהכחשה. לסיכום, אליעד כהן מסביר בצורה ברורה שהעובדה שיש לנו חסרונות אינה הצדקה להישאר במערכת יחסים או במקום
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
... הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1 האם נכון לפטר עובד בגלל סיבות שאינן באשמתו? כאשר עולה השאלה האם לפטר עובד או להפסיק קשר אישי מסוים, מתעוררת לעיתים קרובות הטעות של ערבוב בין שתי שאלות נפרדות לחלוטין: שאלת האשמה ושאלת ההתאמה. אליעד כהן מדגיש כי קיימות שתי שאלות ברורות ונפרדות שיש לשאול כאשר מחליטים לגבי אדם אחר, בין אם זה עובד, חבר או בן זוג: האם האדם אשם בבעיה או בהתנהגות שלו? האם האדם מתאים למערכת יחסים, לעבודה או לתפקיד המסוים? הטעות שאנשים עושים היא לקשור את השאלות האלו זו לזו. אליעד מסביר בפירוט את ההבדל בין השתיים. למשל, אם יש עובד שמאחר לעבודה בגלל סיבה אמיתית כמו אמו החולה, אז הוא באמת לא אשם באיחורים, אך זה לא בהכרח אומר שהאדם הזה מתאים להמשיך לעבוד במקום העבודה. עובד שלא עומד בדרישות התפקיד, גם אם הסיבה לכך היא אובייקטיבית או שאינה באשמתו, עדיין יכול להיות לא מתאים לתפקיד. על המנהל להבין שמותר לו לקבל החלטה לפטר עובד על בסיס התאמה ולא על בסיס אשמה. מדוע אנשים נוטים לבלבל בין אשמה להתאמה? אליעד כהן מסביר שבדרך כלל אנשים ... דוגמה נוספת היא אש ששורפת: האש אינה אשמה שהיא שורפת, אך זה לא אומר שצריך להישאר איתה או לסבול ממנה. באותה מידה, עובד שאינו מבצע את תפקידו כראוי או אדם שפוגע בנו לא חייב להיות אשם כדי שנחליט שאינו מתאים לנו. האם אפשר לא להאשים אך עדיין להחליט לסיים קשר או לפטר עובד? אליעד כהן מציג דוגמה נוספת כדי לחדד את הנקודה: אם מנהל מבין שהסיבה לכך שעובד לא עובד טוב היא שהמנהל עצמו חסר ניסיון ולא יודע לנהל היטב, העובד באמת לא אשם במצב. אך זה לא אומר שצריך להשאיר את העובד בתפקיד שאינו מתאים לו. יתכן כי המנהל יבין שהמצב נגרם באשמתו ובכל זאת יחליט שהעובד לא מתאים לתפקיד. כלומר, שאלת ההתאמה לתפקיד היא נפרדת לחלוטין משאלת האשמה. דוגמה נוספת שמציג אליעד היא ... להפריד בין השאלות ולענות עליהן בכנות ובאופן ברור. כיצד לשפוט אדם שמתנהג בצורה לא רגישה? אליעד משתמש בדוגמה של עובדת בעבודה שלא עוזרת לעובדת אחרת שנכה וזקוקה לעזרה. האישה שלא עוזרת לעובדת הנכה אינה אשמה בכך, אולי היא עצמה סובלת מקשיים אחרים בחיים שלה. אליעד כהן מסביר כי יש לשאול את השאלה האם ...
אחריות ניהולית, העברת אחריות, מי אחראי על האחראי? אחריות של מנהל, האצלת סמכויות, איך להעביר אחריות? איך לתת אחריות? כמה אחריות לתת? אדם הראשון, יעוץ למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ עסקי
אחריות ניהולית, העברת אחריות, מי אחראי על האחראי? אחריות של מנהל, האצלת סמכויות, איך להעביר אחריות? איך לתת אחריות? כמה אחריות לתת? אדם הראשון, יעוץ למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ עסקי
... ניהולית, העברת אחריות, מי אחראי על האחראי? אחריות של מנהל, האצלת סמכויות, איך להעביר אחריות? איך לתת אחריות? כמה אחריות לתת? אדם הראשון, יעוץ למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ עסקי מה הטעות הנפוצה בהעברת אחריות למישהו אחר? אליעד כהן מציג בהרצאתו את הטעות המרכזית שעושים מנהלים ואנשים רבים כאשר הם מעבירים אחריות או מאצילים סמכויות לאחרים. הטעות היא ההנחה שהאחריות שהועברה לאחר מסירה לחלוטין את האחריות מהמעביר. במציאות, גם אחרי העברת האחריות, האדם המעביר עדיין נשאר אחראי לוודא שהמשימה מתבצעת כראוי. לדוגמה, אם מנהל מחליט להאציל סמכויות לעובד בשם משה ומעביר לו את האחריות על תחום מסוים, אין משמעות הדבר שהמנהל כבר לא אחראי על התחום הזה. ההפך הוא הנכון, המנהל עדיין נותר אחראי על כך שמשה ייקח על עצמו את האחריות הזו ברצינות ויבצע את המשימה בצורה ראויה. זה לא אומר שהמנהל צריך להיכנס לפרטי העבודה של משה ולבדוק כל פעולה שלו, אבל המנהל חייב לוודא שמשה מבין היטב את אחריותו ופועל בהתאם אליה. איך האחריות של המנהל נשמרת אחרי האצלת סמכויות? כאשר מנהל או כל אדם אחר מעביר משימה לאחר, הוא לא משוחרר מהאחריות שלו, אלא רק משנה את הדרך שבה הוא מנהל את האחריות הזו. הביצוע הפיזי של המשימה נעשה על ידי העובד, אך האחריות הכוללת נותרת תמיד אצל מי שהעביר את המשימה. אליעד כהן מדגים זאת בעזרת סיטואציה פשוטה מחיי היום יום: אם אדם עמוס במשימות מחליט שמישהו אחר יהיה אחראי על הקניות, אותו אדם עדיין אחראי לוודא שהקניות אכן יתבצעו, למרות שהפעולה עצמה נעשית על ידי אחר. זה לא אומר שצריך להתערב בפרטים, אך בהחלט נדרש לוודא שהדבר אכן נעשה. מה המנהל חייב לעשות לאחר שהאציל סמכות? כאשר מנהל אומר שהעובד אחראי, הוא חייב גם לוודא שהעובד אכן לוקח את האחריות הזו ומבצע את עבודתו כראוי. אליעד נותן דוגמה של
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב לי? 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, למה הוא לא עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד?
יעוץ למנהלים, 3 סיבות שמישהו לא מקשיב לך, 3 דרכים לשכנע מישהו, למה העובד לא שומע לי? הדרכת הורים, למה הילד לא מקשיב ... עושה מה שאני מבקש? איך לדבר עם העובד? איך לשכנע עובד? למה מישהו לא עושה את מה שאני מבקש ממנו? ... התנאים הם: שהאדם יבין את המשימה, ירצה לבצע אותה, ויהיה מסוגל לבצע אותה. הוא מדגים ... המציאות. למשל, לפעמים חושבים שהעובד לא עשה משימה כי הוא לא מבין אותה, כאשר למעשה ייתכן שהוא מבין ... להבין אם האדם: באמת מבין את המשימה שנדרשת ממנו. באמת רוצה לבצע את המשימה. באמת מסוגל לבצע את המשימה בפועל. לכל אחד משלושת הגורמים האלה יש להתייחס ... שהוא לא רוצה את זה מספיק. לדוגמה, עובד יכול לומר שהוא רוצה לבצע משימה, אבל בפועל לא לבצע אותה כי הרצון שלו לא מספיק חזק ... חזק יותר מההתנגדות שלו לבצע את המשימה. כיצד שלוש הידיעות משפיעות על הפעולה? אליעד מפרק ... האדם צריך לדעת בבירור מהי המשימה שהוא נדרש לבצע. הידיעה השנייה: האדם צריך לדעת כיצד בדיוק לבצע את המשימה (הפן הטכני או המעשי). הידיעה השלישית: האדם צריך לדעת שהוא רוצה לבצע את המשימה (מודעות לרצון). לדוגמה, עובד יכול לדעת בדיוק מה הבוס מבקש ממנו (למשל: ... הקושי או אי הנוחות הכרוכים במשימה. אליעד מציע לשאול שלוש שאלות ברורות כדי לזהות את ... משהו: האם הוא יודע מה בדיוק המשימה? האם הוא יודע איך מבצעים אותה? האם הוא יודע שהוא רוצה לבצע אותה? רק ... המרכזיות לחוסר הצלחה בשכנוע ובניהול נכון של עובדים וילדים, ולכן חייבים להפריד ולבדוק כל אחד מהגורמים בנפרד. איך לשכנע עובד? למה הילד לא מקשיב לי? איך לגרום לעובד לעשות משימה? למה אנשים לא עושים מה שאני מבקש? כיצד לזהות ... בגלל שהוא לא מבין רוצה יכול את המשימה? עכשיו איך תדע אם הוא לא מבין רוצה יכול? הרעיון ... ידיעות שונות הוא צריך לדעת מה המשימה? הוא צריך לדעת איך לעשות את המשימה? והוא צריך לדעת שהוא רוצה לעשות אותה, זה שלש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 3 גישות בניהול עובדים, 3 דרכי התמודדות עם עובד שלא מבצע את המשימות שלו, מה לעשות עם עובד שלא עומד במשימות שלו? איך לנהל עובדים? השקעה בעובדים בארגון, השקעה בהון האנושי שבארגון, גישות ניהוליות, יעוץ למנהלים, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, רטוריקה, מאמן אישי לחיים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 07:55:11 - wesi1