... למישהו, אך היא גם הכי פחות יעילה. כשהאדם מקבל
הוראות בלבד, הוא מתנהג כמו רובוט שמנסה לזכור מה מותר ומה אסור. התוצאה היא שהאדם לא באמת מבין את המהות של
ההוראה, ולכן יש סיכוי גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת
הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם את ההיגיון והרציונל מאחורי מה שמבקשים ממנו. כאשר אדם מבין את הסיבות
להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי
ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא עושה את מה שמבקשים ממנו, זה קורה בדרך כלל בגלל אחת משתי סיבות עיקריות: או שהוא לא הבין או לא מסכים עם קו החשיבה ... יוצר מצב שבו האדם לא צריך לזכור בצורה טכנית
הוראות, אלא מבין את הרעיון, מה שיפחית את הצורך להזכיר לו שוב ושוב. לדוגמה, במקום להגיד לעובד: אל תעשה פעולה X, אליעד מציע להגיד לו: אני מבקש שלא ... חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד
הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע את הזמן ולנמק בהסבר מלא מדוע אסור לעשות משהו או מדוע חובה לעשות אחרת. ככל שהאדם יקבל הסבר הגיוני ... על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק
בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי
ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים איך לגרום לאנשים להקשיב לך? ...