אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔טיפול בפחדים וניתוח פחדים, דוגמה לתהליך ניתוח חרדה חברתית של פחד מסיטואציות חברתיות בגלל האפשרות של נושאי שיחה בעיתיים, מה השלבים בניתוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨טיפול בפחדים וניתוח פחדים, דוגמה לתהליך ניתוח חרדה חברתית של פחד מסיטואציות חברתיות בגלל האפשרות של נושאי שיחה בעיתיים, מה השלבים בניתוח פחד? איזה שאלות לשאול בניתוח פחד? סיכוי או סיכון, מיומנויות חברתיות, פיתוח כישורים חברתיים, הצורך לשקר במשחק החברתי, להיות דמות חברתית, העמדת פנים בסיטואציה חברתית, פחד שחושבים עלי דברים רעים, להתחמק משאלה
שיחה בנושא של טיפול בפחדים וניתוח פחדים:

אז איך לגשת לניתוח של סיטואציה מפחידה? איך לנתח סיטואציה שמפחדים ממנה? באיזה שלבים? מה לעשות קודם? לדוגמה, איך לנתח חרדה חברתית / פחד לפגוש מישהו / פחד מסיטואציה חברתית. אז השלבים הם כך:

1 - קודם כל לבדוק מה העובדות, להציג את העובדות כמו שהן בלי שום פירוש כלשהו.

2 - לשאול ולהבין, מה בדיוק מפחיד אותך, מה אתה מפחד שיקרה, בפשוטם של דברים, מה אתה לא רוצה שיקרה ולמה אתה לא רוצה שזה יקרה. לדוגמה: אני מפחד לפגוש מישהו, כי הוא ישאל אותי שאלות על העבר שלי, ואני לא רוצה שהוא ידע עלי משהו מסוים, שיעשה לי רע אם הוא ידע אותו.

3 - לנסות להבין מהי שרשרת האירועים שאמורים לקרות כדי שהפחד יתממש, להבין את הנחות היסוד שעליהן מבוסס הפחד, כמו שרשרת של חוליות / שרשרת אירועים, שעשויים להוביל לתוצאה המפחידה.

לדוגמה: 1 - אני מפחד לפגוש את הבן אדם + 2 - אני אדבר איתו שיחה כללית על משהו + 3 - השיחה יכולה להיגרר לנושא מסוים + 4 - הוא יכול להגיע למידע מסוים עלי + 5 - הוא עשוי לחשוב עלי דברים רעים + 6 - אני לא רוצה שיחשבו עלי דברים רעים.

במילים אחרות, בנינו כאן רצף של אירועים, שרשרת אירועים, שיכולה להוביל לתוצאה המפחידה. על בסיס שרשרת האירועים הזאת, אפשרי לעכשיו לבחון איפה רוצים להטיל ספק, באיזה חלק בשרשרת האירועים הזאת.

4 - אחרי שיש לנו את שרשרת האירועים, עכשיו נראה כי אפשרי לפרק את הפחד הזה, ב 3 דרכים מרכזיות. אפשרות 1 - אפשרי לא לפגוש אנשים באופן כללי / להימנע מלפגוש אנשים, כדי לא לדבר איתם, כדי לא להגיע לסיטואציה הקודמת.

אפשרות 2 - לפגוש אנשים, אבל ללמוד לטפל בהקטנת הסיכוי לכך שנגיע לתוצאה שמנסים להימנע ממנה. דהיינו, ללמוד להתמודד בסיטואציה החברתית, בהקשר של מיומנויות שיחה באופן כללי ואופן יותר ספציפי, גם בהקשר של להעביר נושא בשיחה, בהקשר של להתחמק משאלה, בהקשר של להסתיר מידע וכיו"ב. דהיינו, האדם צריך לטפל בסיכוי שיקרה מה שהוא לא רוצה שיקרה, גם באמצעות שיפור מיומנויות תקשורת וגם באמצעות ניתוח כללי, של להבין מה באמת הסיכוי לכך שיעלה נושא בעייתי ואיך להקטין את הסיכוי לכך שמשהו יקרה.

אפשרות 3 - ללמוד להתמודד עם המחשבות הרעות של: חושבים עלי דברים רעים. איך? באמצעות ניתוח של, מה הסיכוי שחושבים עלי דברים רעים, ואם כן אז מה אם חושבים עלי דברים רעים.


איזו אפשרות הכי טובה? תשובה: כנראה שעדיף לא ללכת לכיוון של הימנעות ממפגש עם אנשים. זאת האפשרות הכי פחות טובה. מה כן?

תשובה: בשביל השקט הנפשי הפנימי, כדאי ללכת על אפשרות 3, של מה הסיכוי שחושבים עלי דברים רעים ואם כן אז מה. במובן של ללמוד להכיל את זה שחושבים עליך דברים רעים.

אבל ברמה הפרקטית, כדאי ללכת גם על אפשרות 2 - דהיינו, לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית, ללמוד לתקשר עם אנשים, בלי להעלות נושאי שיחה בעיתיים. כי בחיים בן אדם לפעמים חייב לתקשר עם אנשים והוא כן צריך לגרום להם לחשוב עליו דברים טובים. ואי אפשר תמיד לברוח למקום של "לא אכפת לי" וכיו"ב.


האם יש חיסרון באפשרות 2, שבה האדם בעצם לומד לשקר ולהסתיר מידע מהסביבה שלו, האם יש חיסרון בכך שבעצם החברים שלו "לא באמת" יהיו חברים שלו, כי הוא נמצא מולם בדמות חברתית כלשהי והוא לא באמת מי שהוא? האם יהיה נכון לומר, שאם לומדים "לשקר" בסיטואציה חברתית, אז זה הורס את מערכות היחסים, כי הן הופכות לשקריות?!

1 - במובן מסוים כן, זה הורס.

2 - אבל אלו החיים. כולם משקרים את כולם כל הזמן. לא במאה אחוז, אבל בהחלט שכולם כל הזמן משקרים את כולם ברמה מסוימת. לדוגמה, בחורה שמתאפרת, זה סוג של שקר. גבר שמתלבש יפה, זה סוג של שקר. איש מכירות / פרסומות / שימוש במילים מכובסות / לשון נקייה / לדבר בנימוס, הכל אלו שקרים שמאפשרים לבני אדם לחיות בצורה נורמאלית.

מי לא מעמיד פנים בכלל אלא מביא את עצמו באופן מלא בלי מעצורים? תשובה: תינוק / מי שסובל מאוטיזם חברתי. הוא לא יודע לשקר, לא יודע להתנהג בנימוס, לא יודע להתאים את עצמו לקוד חברתי. אלא הוא מי שהוא. אבל זה סוג של פגם בתקשורת ולא בהכרח יתרון. כי אלו החיים.

גם בעלי חיים, לומדים לשקר כדי לשרוד. לדוגמה, אריה שלומד להסוות את עצמו, כדי לטרוף או שהוא לומד להעמיד פנים שהוא חזק, גם כשהוא חלש, או לעשות פעולות שיגרמו לסביבה שלו לפחד ממנו וכיו"ב. במילים אחרות, בעולם שלנו, צריכים גם לשקר. לא במובן השלילי, אלא במובן הפרקטי. גם לשים בושם / דאודורנט, גם זה סוג של שקר, הסתרה. גם להתלבש, גם לסדר את השיער, כל דבר שהוא שמסתיר משהו, הוא שקר במובן מסוים. אבל אלו החיים.

ואפילו האדם צריך גם לשקר את עצמו ולא כל הזמן לומר לעצמו את האמת את כל האמת ורק את האמת. כי אז הוא יאבד כל משמעות.

ולכן, 1 - כדאי ברמה הפנימית ללמוד להתמודד עם המחשבה שחושבים עליך דברים רעים. אבל גם 2 - ללמוד גם "לשקר" בסיטואציה חברתית, לדעת להעמיד פנים ו לשחק את המשחק החברתי כמו כולם.


האם יהיה נכון לומר שאם חוקרים פחד, הוא נחלש? תשובה: תלוי באיזה רובד. ברובד העליון, לא בהכרח. יתכן שנבדוק את האמת ואז הפחד ייחלש או יתחזק. אבל אם חוקרים את העומק, ברמות העמוקות של הרצון, מה זה באמת משנה וכיו"ב, אז תמיד הפחד נחלש וכולי.
איך להתמודד עם פחדים וחרדות? הסבר מעשי ודוגמאות מפורטות

אליעד כהן מציג שיטה מעשית, שלב אחר שלב, להתמודדות עם פחדים וחרדות. הסיכום כאן יפרט את תהליך הניתוח של כל פחד, בצירוף דוגמאות רבות וציטוטים מדויקים מתוך השיחה המקורית.

שלב ראשון: בדיקת עובדות - מה באמת קורה?

אליעד מסביר שהשלב הראשון בהתמודדות עם פחד הוא לבחון את העובדות באופן נקי מפרשנות:

"קודם כל בודקים מה העובדות, לא מה הפחד. לא ממה הכי הרבה אני מפחד. קודם כל עובדות, לא להתחיל לשאול שאלות אחרות."


לדוגמה: אדם מפחד להיכנס לחנות מחשש שיפגוש מישהו ספציפי. אליעד מציע לשאול שאלות כמו:
  • "מה הסיכוי שתפגוש אותו בפועל?"
  • "כמה פעמים יצא לך לפגוש אותו בעבר באותה סיטואציה?"
  • "האם הוא באמת נמצא שם?"
במקרה זה, האדם הבין שהסיכוי לפגוש את האדם שממנו הוא מפחד הוא נמוך מאוד. אליעד מדגיש שחייבים להיות מדויקים בבדיקת העובדות ולא להישען על תחושות או הנחות כלליות.

שלב שני: זיהוי מדויק של הפחד - מה בדיוק מפחיד אותך?

השלב הבא הוא להבין את הפחד המדויק, לא להסתפק באמירה כללית כמו "אני מפחד":

"זה לא מספיק להגיד 'אני מפחד לפגוש אותו'. ממה בדיוק אתה מפחד? מה אתה מפחד שיקרה בפועל?"


הדובר ענה שהוא מפחד שהאדם יקפוץ עליו או יתקוף אותו. אליעד מפרק את זה עוד:
  • "האם באמת יש סיבה שהאדם הזה יתקוף אותך?"
  • "מה הסיכוי שהוא יעשה את זה?"
  • "האם קרה משהו בעבר שיצדיק זאת?"
כאשר הפחד מוגדר במדויק, אפשר להתחיל לטפל בו ישירות.

שלב שלישי: בניית שרשרת אירועים - מה יכול לגרום לתוצאה המפחידה?

אליעד מסביר שלכל פחד יש שרשרת אירועים או הנחות יסוד שעליהן הוא מבוסס:

לדוגמה:
  1. "אני אפגוש את האדם בחנות."
  2. "הוא ישאל אותי שאלות לא נעימות."
  3. "השיחה תגיע לנושא אישי רגיש."
  4. "הוא ידע עלי מידע מביך או בעייתי."
  5. "הוא יחשוב עלי דברים רעים."
  6. "יהיו לכך השלכות שליליות מבחינתי."
אליעד ממליץ לבחון כל חוליה בנפרד:

"אפשרי להטיל ספק בכל אחת מהחוליות האלה. האם באמת השיחה חייבת להגיע לנושא הזה? האם הוא באמת יחשוב עליך רע? מי אמר שזה בכלל משנה?"


שלב רביעי: שלוש אפשרויות להתמודד עם הפחד

אליעד מציע שלוש אפשרויות מרכזיות להתמודד עם הפחד:
  • הימנעות מוחלטת: פשוט לא להיכנס לסיטואציה (לא מומלץ).

    "לא לפגוש אנשים זה לא פתרון. אתה לא יכול לחיות ככה."
  • התמודדות עקיפה: להיפגש, אך ללמוד לשקר, להסתיר מידע או לשנות נושאים באופן אלגנטי.

    "ביום - יום צריך לדעת גם לשקר. לא כל דבר צריך לספר. זה חלק מהחיים."
  • התמודדות ישירה: לומר את האמת במלואה ולהיות מוכן לספוג כל תגובה, אפילו קיצונית.

    "להיות מסוגל להגיד את כל האמת, גם אם יכתבו עליך בפייסבוק, ושזה לא יפריע לך."
אליעד ממליץ לשלב בין ההתמודדות הישירה (לעבוד על החוסן הפנימי) ובין התמודדות עקיפה (להשתמש בטקטיקות שיחה והסתרת מידע באופן מתוחכם):

"בשביל השקט הנפשי כדאי שלא יהיה אכפת לך מה חושבים. אבל ביום - יום, בדייטים, בעבודה - צריך גם לדעת לשחק את המשחק, לשקר קצת."


למה שקר חברתי הוא חלק בלתי נמנע מהחיים?

אליעד מבהיר שלמרות שהשקר החברתי עשוי להיראות בעייתי, הוא חלק מהותי מחיינו:

"גם כשאתה שם דאודורנט, או מתייפייף בדייטים - זה סוג של שקר. גם אריה בטבע שואג כדי להיראות חזק - זה שקר. כולם עושים זאת במידה מסוימת."


השקר הזה הוא לא "רע" באופן מוחלט, אלא דרך להגן על עצמך ולנהל מערכות יחסים בריאות.

האם החקירה תמיד מחלישה את הפחד?

אליעד מסביר שהחקירה השטחית יכולה אפילו להגביר פחדים, אבל החקירה לעומק, של ההנחות הבסיסיות, תמיד מחלישה אותם:

"אם אתה חוקר עמוק, את ההנחות של הרצון, מי אמר שזה משנה, אז תמיד הפחד ייחלש. אבל ברובד השטחי, אם רק תשאל שאלות פשוטות, הפחד יכול גם להתגבר."


איך להתנהל ביום - יום עם פחדים?

ההמלצה המעשית של אליעד היא לנתח את הפחדים בצורה יסודית לפי השלבים שפורטו, וליישם בפועל את הגישה המשולבת: ללמוד לקבל את עצמך כך שלא יהיה אכפת לך באמת ממה שחושבים עליך, ובמקביל, לפתח מיומנויות תקשורת וטקטיקות חברתיות מתוחכמות.

לסיכום, שלבי ההתמודדות הם:
  1. בדוק את העובדות בצורה נקייה.
  2. זהה במדויק את הפחד שלך.
  3. פרק את הפחד לשרשרת של אירועים או הנחות יסוד.
  4. הטל ספק בכל חוליה בשרשרת.
  5. בחר שילוב של התמודדות פנימית (חוסן רגשי) והתמודדות חיצונית (מיומנויות שיחה והסתרת מידע).
להיות מסוגל לחשוב עליו הסתרה בחורה רובד פנימי חרדה ופחדים טיפול בפחדים וניתוח פחדים מומלץ לחיות בצורה נורמאלית מערכות למה לומר את האמת איזה שאלות לשאול איזה שאלות לשאול בניתוח פחד אפשרות דברים רעים דמות העמדת פנים העמדת פנים בסיטואציה חברתית התחמקות חברויות חברות חברים חברתי חברתיות חושבים עלי חושבים עלי דברים רעים חרדה חרדה חברתית חרדות חרדות חברתיות טיפול טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול בפחדים וניתוח פחדים טיפולים כישורים כישורים חברתיים להיות דמות להיות דמות חברתית להתחמק להתחמק משאלה להתחמק משאלות לפתח לשאול לשאול שאלות לשקר מה השלבים בניתוח פחד מטופל מטופלים מטפל מיומנויות מיומנויות חברתיות מיומנות מיומנות חברתית משחק משחק חברתי משחקים נושאי שיחה נושאי שיחה בעיתיים ניתוח חרדה חברתית ניתוח פחד ניתוח פחדים סיטואציה סיטואציה חברתית סיטואציות סיטואציות חברתיות סיכוי סיכוי או סיכון סיכוי וסיכון סיכוי מול סיכון סיכוי סיכון סיכון סיכון או סיכוי סיכון וסיכוי סיכון מול סיכוי סיכון סיכוי פחד פחד חברתי פחד מסיטואציות חברתיות פחד שחושבים עלי דברים רעים פחדים פחדים חברתיים פיתוח פיתוח כישורים חברתיים צורך צורך לשקר צורך לשקר במשחק החברתי שאלה שאלות שיחה שקר שקרים שקרנים תהליך תהליכים
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על בערך? להיות חופשי בתוך הדמות מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא ... תפיסות, ציפיות והתנהגויות שאדם מאמץ, לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו. מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? אליעד מבהיר שהבעיה העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של המוצלח, הנחמד, האהוב, או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי ... נובע מהצורך הבלתי פוסק לשמור על הדמות שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה. איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור ... שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע. מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי כאילו או בערך. אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית. איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת ... הדמות הזו. איך להיות חופשי בתוך הדמות? השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם ... הדמות, והוא יכול לבחור בכל רגע מחדש את התפקיד שהוא רוצה לשחק. איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית ואהבה? אליעד מבהיר שתלות רגשית נובעת גם היא מדמות שאנו רוצים לגלם, דמות של אדם אהוב ונחשק. הדרך להשתחרר היא לבדוק האם באמת חייבים את האהבה של האחר כדי להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של חופש היא לחיות מתוך ... כך, גם הפעולות הרגילות ביותר יכולות להיות מקור לשמחה ולאושר אמיתי, כי הן נעשות מתוך מודעות מלאה ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר לחיות בלי להזדהות עם הדמות שלי? האם אפשר להיות חופשי בתוך דמות? איך הדמות שלי גורמת לי לסבול? איך להתמודד עם הרצון להיות נחשק? מה הקשר בין דמות לחופש פנימי? למה אדם צריך להבין את המהות של דמות כדי להשתחרר מהשפלה פנימית? הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך דמות? מהי בכלל
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות ... שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו ... זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח ... והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס ... ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ... הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות ... העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות ... מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול מתוך מודעות אמיתית. ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים ... מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות ... אני רוצה להיות X? איך זה משפיע עלי בפעולות ספציפיות? מה ההיגיון ברצון להיות הדמות הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין ... להשתחרר מהדמות. כדי שתהיה אפשרות לבחור לשחרר אותם או לקבל אותם בצורה מודעת. מדוע אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו ... או חלומות. היא נותנת תחושה שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין ... מודעת אם לפעול ממנה או לא. ברגע שאתה מודע לזה, כבר לא מדובר באוטומט. האדם מתאר איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות, הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את ... לשבת בשמש, להסתכל על חתולים או ציפורים. אליעד אומר שזו דרך טובה להבין איך באמת היינו חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, ... שאינה תלויה בדבר, אהבה שהיא תחושה טבעית של האדם כלפי כל העולם. כאשר האהבה נופלת ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר ... עובר את שני התהליכים הללו, הוא יכול להתחיל לבחור בחופשיות כיצד הוא רוצה לפעול בכל רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או ... אותי? אני אהיה סתם עוד אחד. אליעד: האם אתה מבין שהמחשבה הזו היא בדיוק השורש של הסבל שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי ... פשוט ויפה. אין לחץ, אין מתח, אין צורך להרשים. אליעד: עכשיו אתה מתחיל להבין מה היתרון האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין ... להרגיש את זה. אני מסתכל על העולם ופתאום אני רואה צבעים, פתאום מרגיש חי. אליעד: זו בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות. אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. ... האפשרות לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, עד לנקודה שבה הוא כבר לא יכול להבחין בין הכעס ... הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך הוא ידע שהמוטיבציה שלו היא כסף או תנאים ... ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות . למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה מהתבואה המשוגעת, שבו המלך מגלה שהתבואה שתצמח ... האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ההזדהות עם הדמות מראש? בסוף ההסבר אליעד כהן מעלה ... או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, אליעד מתייחס לכך שזה אפשרי, אך מציין שהבעיה ... מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר ... אליעד כהן מסביר את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות. הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות. האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא מצליחים להיות עצמם? אנשים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת אנשים אחרים. למשל, אדם סיפר שהוא רוצה להיות נחמד כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי שהוא באמת. אליעד כהן מציין שלמעשה, האדם לא באמת בטוח עד הסוף שהוא אכן נחמד, ולכן הוא צריך לשחק את תפקיד האדם הנחמד כדי לשכנע ... מסוימת כדי לחזק את התדמית שהוא רוצה לשדר, כמו למשל לחייך באופן מודע או לומר דברים מסוימים שהוא חושב שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך שהוא רוצה להיתפס ובין איך שהוא באמת מרגיש בפנים. לדוגמה, אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם מסוים מנסה לשדר שהוא אדם נחמד, ומגלה ... הוא יכול לבדוק את האפשרות להיות לא נחמד, לראות מה יקרה אם הוא יהיה ההפך ממה שהוא חושב שהוא צריך להיות, ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם בוחר באיזו מהאפשרויות לנקוט, עליו להבין לעומק מה המטרה האמיתית שלשמה הוא משחק את התפקיד. עליו לשאול את עצמו מה הוא מנסה ... כך הוא מרגיש צורך לשחק את הדמות הזו. אליעד כהן מסביר שאם האדם היה בטוח שהוא נחמד לחלוטין, הוא לא היה צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע הוא מרגיש שהוא חייב להיות מישהו אחר. האדם צריך לברר מה המחיר שהוא משלם אם יפסיק לשחק את הדמות, ומה יקרה לו אם הוא יפסיק ... האם הוא באמת ייפגע? האם הוא יאבד משהו? או שאולי ההפך יקרה והוא ישתחרר מהלחץ של משחק התפקיד? איך לצאת מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע בלופ הזה לשאול את עצמו כמה שאלות יסוד: האם אני באמת רוצה להיות הדמות הזו שאני משחק, או שאני משחק אותה כדי להשיג משהו אחר? מה ... את עצמו כפי שהוא, עם כל הספקות וחוסר הוודאות. זו הדרך שבה האדם יוכל באמת להרגיש שהוא מחובר לעצמו, ולא יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך להתחבר לעצמי? למה קשה לי להיות עצמי? ...
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
... על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין ... של אדם בדמויות אחרות, וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו יוצרת מצב שבו הערך העצמי שלו ... כגון אישור מאישה שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו לאלוהים, כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת הערך העצמי שלו. לדוגמה, אם ... עצמו לתלוי רגשית במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית. למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם מחליט מראש שהוא חייב להיות משהו ... השאלה העמוקה למה אני חייב להיות הדמות הזאת? מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא חייב להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין לעומק את הרצון שלו, כך הוא ... הטלת ספק? איך להשתחרר מתלות רגשית? למה חשוב לי שאחרים יאהבו אותי? איך להפסיק להזדהות עם דמות מסוימת? מה גורם לשיפוט עצמי שלילי? איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל? אליעד כהן מסביר שהרצון של האדם להיות מישהו מסוים הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, מושך, נחשק או חכם - ואינו ... התחושה הזו. לא לשאול רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי. כיצד הטלת ספק פותרת את הבעיה מהשורש? ... כזאת יכולה להישמע חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם הוא מדבר עם בחורה או פועל ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
... בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה ... שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה ... בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא ... אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד שההבנה ... להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ... כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא ... שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... הפרעה זו מתבטאת בכך שלעתים קרובות האדם לא זוכר את ההתנהגות או ההתנסויות של חלק מהזהויות שהוא נמצא בהן, כאשר כל דמות מייצגת צדדים שונים של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ממה שהיא בדרך כלל, ולעיתים אף לא זוכרת את מה ... אליעד מציין שכשמטפל נפגש עם אדם הסובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית, הוא עשוי לחוות מקרים בהם האדם עובר פתאום לדמות אחרת. לדוגמה, נערה שתוך כדי שיחה עם המטפל עוברת לאישיות אחרת ואחר כך טוענת שהיא לא זוכרת את התנהגותה בזמן שהייתה בדמות השנייה. זהו ביטוי מובהק להפרעה. אליעד טוען שחשוב שהמטפל לא יראה סימני הפתעה או ... עצמו. השלב הראשון בטיפול הוא שהמטפל ישוחח עם המטופל בשפה ובמונחים שהוא מבין, כדי להתחיל להבין את המהות של כל דמות ולמצוא את היתרון שכל אחת מייצגת עבור המטופל. בהמשך, המטפל יעזור למטופל לחבר בין הדמויות השונות ולזהות את מה שמניע כל אחת מהן, כדי לטפל במקור הרגשות והפחדים שמתעוררים בכל דמות. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות? אליעד כהן מציין שלכל אדם יש באופן טבעי ריבוי ... מהפרעה לבין אדם רגיל הוא במידת ההקצנה של ההתנהגות וביכולת של האדם להבדיל בין הדמויות. לדוגמה, אם אדם נכנס לדמות של רוצח כאשר הוא כועס, הוא עשוי להרגיש תחושות של אכזריות, אך זה לא אומר שהשינוי ... דיסוציאטיבית זוכר את מה שקרה בזמן שהיה בדמויות אחרות. הוא נותן דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כאשר הוא נמצא בדמות מסוימת, ואז בודקים אם הוא זוכר את המידע כאשר הוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם הוא זוכר את המידע, זה מעיד על כך שזהו אותו אדם, וההבדל הוא במנגנון ... מדמויות אחרות שלו? אליעד מסביר שלעיתים קרובות האדם יתחיל להרגיש סימפטומים של מחלה או כישרון כאשר הוא מזדהה עם דמות מסוימת. אם לדוגמה אדם מזדהה עם דמות עיוורת שמנגנת בפסנתר, הוא עשוי להרגיש כאילו יש לו את היכולת לנגן, אף שמעולם לא למד ... למוזיקה או כישרון טבעי, אך אליעד מבהיר כי הדבר לא יוביל לשינויים פיזיים בלתי אפשריים. עם זאת, אם אדם מזדהה עם דמות בעלת מחלה, הוא עשוי להרגיש את תסמיני המחלה כאילו הם פיזיים. מהו הפתרון המעשי ... באדם עם הפרעת אישיות מרובת פנים? הפתרון לטיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של כל דמות ולהבין מה היתרון שהאדם מוצא בה. כל דמות מייצגת צורך או פחד פנימי, והמטרה היא לספק לאדם את הפתרון שמייתר את הצורך להזדהות עם דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית? איך מטפלים בפיצול אישיות? האם פיצול אישיות הוא ... זו מתבטאת בכך שהאדם סובל מניתוק של זהותו, כשהוא עובר בין דמויות או אישיות שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה זו, לטענת אליעד, נוצרת כתוצאה ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק מאוד, שבו ... מהפרעת אישיות מרובת פנים. הוא מתאר מצב בו הוא יושב עם נערה שסובלת מהפרעה זו, ובמהלך שיחה איתה, היא לפתע עוברת לדמות אחרת, ואז חוזרת וטוענת שהיא לא זוכרת מה קרה או מי הייתה באותו הזמן. למשל, היא ... בכך שהמטפל ידבר בשפה ובמונחים שהאדם מבין, ואז יעזור לו לקשר בין חלקי האישיות השונים שלו ולמצוא את היתרון שכל דמות מייצגת עבורו. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות באופן מסוים? אליעד כהן מבהיר שלכל אדם ... או אבוד (הומלס). ההבדל היחידי בין אדם רגיל למישהו שסובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית הוא במידת ההקצנה של הכניסה לדמות וההתכחשות לכך. כל דמות שמופיעה מייצגת משהו שהאדם עצמו מרגיש, אך מנסה להדחיק או להסתיר מעצמו. למשל, אם ... מרובת פנים זוכר למעשה את מה שקרה בזמן שהותו בדמויות אחרות. הוא מתאר דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כשהוא בדמות מסוימת, כמו משה, ולאחר מכן, כאשר הוא חוזר לזהות המקורית שלו (חיים), בודקים אם הוא ... לזיכרון. הוא נותן דוגמה קיצונית יותר להוכחת הזיכרון: אפשר ליצור התניה פיזית, למשל לגרום לכאב כאשר האדם נמצא בדמות מסוימת, ואז לבדוק אם הוא יזכור את ההתניה הזו כשהוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם האדם זוכר, זו עדות לכך שזו למעשה אותה תודעה, אך המנגנון ההגנתי הוא ... האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מתייחס לשאלה לגבי מקרים שבהם האדם מזדהה עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, כמו ילדה עיוורת שמנגנת בפסנתר אף שמעולם לא למדה ... בעבר, גם אם באופן מינימלי, או שיש לו כישרון טבעי שאינו קשור ישירות להפרעת הזהות. אליעד מדגיש כי ההזדהות עם דמות מסוימת יכולה להשפיע גם באופן פיזי על האדם. לדוגמה, אדם שמזדהה עמוקות עם דמות בעלת מחלה מסוימת עשוי לפתח תסמינים פסיכוסומטיים של אותה מחלה. עם זאת, הוא מבהיר כי ... בלתי אפשריים באמצעות הזדהות בלבד, אלא רק מצבים שהיו יכולים להתקיים גם ללא קשר להפרעה. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות שמדממת מפצע, אין זה אומר שבהכרח יתחיל לדמם, אלא רק שההשפעה הפסיכוסומטית יכולה ...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: להבין כיצד היא מתנהגת באופן חיצוני, איך היא מדברת ומתנועעת. מעבר לכך, יש להבין כיצד היא חושבת ומה ... לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן תקוע בדימוי העצמי שלו, הוא יתקשה מאוד לגלם דמויות שונות באופן משכנע. לדוגמה, אם אדם משחק תפקיד ... שחקן מצוין. לכאורה שחקן משקר כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי להאמין באופן מלא במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ואיכותי יהיה מסוגל להזדהות לחלוטין עם המציאות המדומיינת הזו, ולחוות את הרגש האמיתי של האובדן והכאב. מהו ... מעולם המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת אני אף אחד. אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת מזדהה עם האמירה שהוא אף אחד, הוא מסוגל להיות כל אחד אחר. ככל שהשחקן יותר מסוגל לוותר על ההזדהות עם ... כך הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד מדגיש כי בכל אדם קיימות דמויות שונות, והיכולת של השחקן לגלות ולהזדהות עם דמויות פנימיות אלו היא ... בין דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו. מדוע שחקן חייב להיות מסוגל להתנתק מעצמו? אליעד מסביר שהאתגר הגדול של שחקנים רבים הוא שהם לא מצליחים להתנתק מהדמות ... ביניהן באופן טבעי ומשכנע. איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק מהן התכונות של שחקן טוב? איך להיות אותנטי במשחק? למה חשוב להזדהות עם הדמות? איך להשתחרר מהזהות העצמית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בפחדים וניתוח פחדים, דוגמה לתהליך ניתוח חרדה חברתית של פחד מסיטואציות חברתיות בגלל האפשרות של נושאי שיחה בעיתיים, מה השלבים בניתוח פחד? איזה שאלות לשאול בניתוח פחד? סיכוי או סיכון, מיומנויות חברתיות, פיתוח כישורים חברתיים, הצורך לשקר במשחק החברתי, להיות דמות חברתית, העמדת פנים בסיטואציה חברתית, פחד שחושבים עלי דברים רעים, להתחמק משאלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמות, איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מאמן לחיים, אימון אישי לפרישה בתחום דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5117 שניות - עכשיו 05_07_2025 השעה 03:48:21 - wesi1